Keskustelua liikenteestä

<< < (2769/3019) > >>

hynkel:
Quote

Jos oltaisiin ajettu suvikumeilla tai kitkoilla aikojen alusta, eikä nastoista olisi ollut tietoakaan, voi olla, että olisimme sopeutuneet ajamaan hitaammin ja ehkä oppineet niiden niksit = ei voi todellakaan ajaa

Katkaisin lainauksen siihen kohtaan, mihin saakka olin samaa mieltä. Ei tosiaan voitaisi ajaa, koska autoa ei saisi välttämättä edes parkkipaikalta pois, kun pito ei riitä.

kume:
Kiilaa eteen ja jää bussin eteen kökkimään, näin toimitaan tällaisessa tilanteessa Venäjällä: http://www.riemurasia.net/video/Vihainen-Bussikuski/116602c11

oh2dw:
No niin, vihdoinkin taitaa avautua asiallinen keskustelu nastarenkaiden aiheuttamista terveyshaitoista, ja siitä, kuinka homma on Norjassa hoidettu. Aavistaen suomalaisen päätöksenteon ripeyden, aihetta puidaan täällä seuraavat 50 vuotta, saamatta mitään aikaan. 

tuma:
Mielestäsi Norjan malli on ainoa oikea? Mennäänkö yhdessä kairaamaan tuohon golfvirran varteen Taliin öljyä?
Ei toimi kaikkialla samalla tavalla.

Ja tuo että nastarenkaat aiheutta tuon pölyn on kyllä hieman arveluttava. Luulen että sinne on sepeliäkin ajettu talven aikana ja sekin saattaa pölistä.

hynkel:
Pöly on hyvä tekosyy, se todellinen syy minkä takia joku noista haluaa eroon on se, että nastat kuluttavat asfalttia. Toisaalta tilanne, jossa ajettaisiin vain pelkillä kitkoilla, kiillottaa aika mielenkiintoisesti sitä jääpintaa, joka noilta teiltä kuitenkin löytyy usein talvella. Jos epäilyttää, niin käykääpä kokeilemassa jonkun rekkaterminaalin lähellä yöaikaan, millaiselta tienpinnan kitkaominaisuudet vaikuttavat, kun henkilöautoliikennettä (ja nastarenkaita) ei käytännössä juurikaan ole.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page