FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 11:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 691 692 [693] 694 695 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477176 times)
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13840 on: 21.04.13, 21:20 »

Mitä tehdä 350 hepalla kun 140 riittää? Grin Mutta onhan sitä kiva provota R32 GT-T Skylliä oharilla menemällä Volvolla ohitte (se meni 90, itellä joku 105 vauhtia, rajotus 100) ja kattella ku se lähtee nii maa perkeleesti painamaan Grin Mahtoko syynä olla itsellä tuo kauniimman sukupuolen edustajien runsas lukumäärä tai mitä. Ja kylhä noita on välillä iha hupaisiaa yritellä vaikka tietää ettei pysty mitenkään, jos toinen ees vähän tietää miten saa auton kulkemaan. Terveisin 1.6L Auris vs Audi Q7 motarilla. Cheesy

Killerhangar
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13841 on: 21.04.13, 21:32 »

Mitä tehdä 350 hepalla kun 140 riittää? Grin
Eikä pelkästään riitä, toisille se 140 tuntuu olevan tiellä pysymiseen liikaakin. Roll Eyes
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13842 on: 21.04.13, 22:35 »

Eikä pelkästään riitä, toisille se 140 tuntuu olevan tiellä pysymiseen liikaakin. Roll Eyes
Mikko on kuullut iskältään että riittää Wink

Tiedän että on harrasteautoja tonnariluokassa painoltaan ja tehoa 300 hepan luokissa. Noin kiire mulla ei kyllä misään tapauksessa ole, vaan koitan ihan sillä reilulla sadalla päästä eteenpäin kesä- ja talviautoillani.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13843 on: 22.04.13, 05:46 »

Ihan ite todennu että riittää... Silläkin pääsee tarpeeks ripeästi. Tietty kyllähä sitä aina vois enemmän olla, mutta nythän puhuttiin järkevyydestä?  Grin

Killerhangar
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13844 on: 23.04.13, 12:08 »

Mihin 140 heppaa ei riittäisi?
Jos se ei riitä riitä niin toivottavasti silloin päädytään radalle itseään toteuttamaan. Toivotattavasti ei ainakaan liikenteeseen. Ja helpompaa olisi jos jokainen ajaisi omaa ajoaan. Muita myös huomioiden, ei provoten.

Ymmärrän senkin jos joku "auris" haluaa ärsyttää tehokkaampaa ja toinen haluaa sitä eroon. En ymmärrä näitä kiva härnätä tehokkaampaa -juttuja. Minäkään en pidä perskärpäsistä ympärillä. Halvat on huvit ja nekin voisi jättää liikenteessä tekemättä.
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13845 on: 23.04.13, 15:09 »

Aika hoitaa nämä teho- ym asiat; siis kun öljy loppuu. Intiassa ja Kiinassa automäärät lisääntyvät sitä vauhtia, että kohta taas litrahinta nousee, eikä ihan vähän. Sitten on kivaa, kun pitkät matkat tehdään purjelaivoilla ja lyhyemmät soutuveneillä - keskustelu siirtyy hauisten ympärysmittoihin.  Grin

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13846 on: 24.04.13, 08:06 »

Mihin 140 heppaa ei riittäisi?
Jos se ei riitä riitä niin toivottavasti silloin päädytään radalle itseään toteuttamaan.

Voi terve Roll Eyes Kyllähän sitä tosiaan 140 hepalla pärjää ja tosiaan aivan riittävä normaaliin ajoon, mutta kyllä se teho ja nimenomaan vääntö ovat semmoisia asioita, että mikäli sitä reserviä on niin ei aina tarvi huudattaa sitä konetta eikä aina tarvitse valita pienintä mahdollista vaihdetta. Lähinnä ärsyttää tai ihmetyttää, kun juuri nämä pikkuautot tuntuvat etteivät saa sinne motarille liityttäessä sitä vauhtia millään kerättyä kun ei vaan vaihdeta pienempää vaihdetta ja paineta sitä kaasua, sitten aiheutetaan vaaratilanteita kun tullaan 70kmh lasissa 100kmh alueelle. Kuitenkin jokainen nykyaikainen auto kiihtyy suhteellisen reippaasti sallittaviin nopeuksiin kunhan se kuski vain vähän käskyttäisi sitä autoa Smiley
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13847 on: 24.04.13, 08:16 »

Se mihin itse toivoisin että kehitettäisiin näin niinkuin yleisesti on välitykset. Meinaa tulla itku silmään kun Mondeo 2.0 TDci 140hp+powershifti syö motarilla sen seittemän litran tuntumaan, kun Italiassa vuokra-autona ollu Blueline (vai mikä se VWn merkki noille "eko"-malleille on?) Passat 2.0 TDI 140hp ja manuaalilla veti 130-140km/h 5.5l/100km... Ehkä vielä joku päivä. Superbillakaan ei noin pienellä päässyt. VAG onnistunut kyllä siinä noissa välityksissä.  thmbup

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13848 on: 24.04.13, 09:07 »

Voi terve Roll Eyes Kuitenkin jokainen nykyaikainen auto kiihtyy suhteellisen reippaasti sallittaviin nopeuksiin kunhan se kuski vain vähän käskyttäisi sitä autoa Smiley
Niinpä... tuli taas mieleen muuan S.Aaltonen ja "Mitä tehdä navigaattorilla kun puhelinluettelon kartoillakin pärjää." Grin Mitä sillä autollakaan tekee, kun polkupyörälläkin pääsee eteenpäin. Siinäkin on tehoja ihan riittävästi. Riippuu tosin enemmän kuskista paljon siinä niitä tehoja lopulta on... Grin

Nojoo, noi nykyaikaiset "lapaset" kiihtyy miten kiihtyy. Ajoin oisko ollut vm 2011-> VW Pololla, 1.4l vaparikone, ja voi ristus että oli kamala ajaa. Pieneenkin ylämäkeen sai polkea lusikka pohjassa (lue: oikeasti pohjassa) että pysyi edes sama vauhti yllä. Kyllä se taas alamäkeen kiihtyi. Cheesy Milläs tollasella kiihdyttelet sinne motarille, kun saat revittää jo äärirajoille, että pysyy edes se 70km/h taulussa... mutta niin, mitäs sillä teholla tekee. No ei mitään.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13849 on: 24.04.13, 09:30 »


Ajoin oisko ollut vm 2011-> VW Pololla, 1.4l vaparikone, ja voi ristus että oli kamala ajaa. Pieneenkin ylämäkeen sai polkea lusikka pohjassa (lue: oikeasti pohjassa) että pysyi edes sama vauhti yllä. Kyllä se taas alamäkeen kiihtyi. Cheesy Milläs tollasella kiihdyttelet sinne motarille, kun saat revittää jo äärirajoille, että pysyy edes se 70km/h taulussa
Kummallista, itsellä -00 farkku-Polo 1.4L bensakone ja olisko se 60hv. Eikä näissä etelä-Suomen mäissä ole ongelmia vauhdin pidossa ollut. Ihan vitosella menee ja hiukan kun painaa kaasupoljinta, niin vauhti lisääntyy vielä ylämäessäkin, vaikka olisi 100 lasissa. Embarrassed Mutta joutui sillä sentään Norjassa hakemaan kolmosta ja pahimmillaan kakkosta(jopa alamäissä monta kertaa Grin), kun oikein iso mäki tuli Wink.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13850 on: 24.04.13, 12:11 »

No mutta mitä hyötyä siitä sun 350 heppasesta Siittimestä on ku et voi sitäkään tehoa täysillä käyttää? Itehän en vieläkään tajua miks V40sen Volvoon on myytävänä 254hv T5ne. Okei Focukseen saa 250hv 2.0Ecoboost, mutta ompaha ainakin ST...

Killerhangar
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13851 on: 24.04.13, 12:13 »

No mutta mitä hyötyä siitä sun 350 heppasesta Siittimestä on ku et voi sitäkään tehoa täysillä käyttää?

Miten niin ei voi "täysillä käyttää"?

Itehän en vieläkään tajua miks V40sen Volvoon on myytävänä 254hv T5ne.

Eihän tollanen teho ole raskaalle autolle edes mitenkään paljon? Vai mitä et siinä ymmärrä?
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13852 on: 24.04.13, 12:18 »

Itehän en vieläkään tajua miks V40sen Volvoon on myytävänä 254hv T5ne.
Kyllähän paljon kanssa aina pärjää.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13853 on: 24.04.13, 12:25 »

Aikaa sitten oli hienoa jos 4 heppaa veti kiesejä...

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13854 on: 24.04.13, 12:41 »

Eiköhän tähänkin tehokeskusteluun ole syynä se perinteinen, perisuomalainen kateus.

No eipä itelle oo kauheasti eroa tuonu aikoinaan Superbin 140hp ja Jaguarin 245hp... Tietty meno oli "siistimpää" Jaggella, mutta on se muutenkin vähän eri luokan auto Tongue Sitä vaan että 350hp, mitä konkreettista hyötyä siitä on? Kun ne sakot saa ja motarille pääsee keposeen liittymään (jos on se kiihdytyskaista eikä mtn 2 metrin kaistaletta kuten Italiassa) sillä 140 pollella...

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13855 on: 24.04.13, 12:41 »

No mutta mitä hyötyä siitä sun 350 heppasesta Siittimestä on ku et voi sitäkään tehoa täysillä käyttää? Itehän en vieläkään tajua miks V40sen Volvoon on myytävänä 254hv T5ne. Okei Focukseen saa 250hv 2.0Ecoboost, mutta ompaha ainakin ST...
No miten sä tajuat sen että niistä sun hehkuttamista Skylineista vedetään parhaimmillaan se 600hv ulos? Mitä hyötyä niistä on?

No eipä itelle oo kauheasti eroa tuonu aikoinaan Superbin 140hp ja Jaguarin 245hp...
Sitäpaitsi milloin sä hommaat sen oman auton, ettei tarvii noista isukin leluista puhua? Grin
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13856 on: 24.04.13, 13:05 »

Ja ettei mee ihan tehoista jauhamiseksi niin laitetaan väliin jäniskevennys... Grin

Osaavat ne muutkin kuin rekkajoret järjestää näitä Kuninkuusajoja. Jostain syystä nämä kaverukset sahasivat rinnakkain varmaan 500m. Tongue Pitiköhän uudemman näyttää vanhalle, että kyllä kulkee!  Grin
[ attachment removed / expired ]
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13857 on: 24.04.13, 13:37 »

No miten sä tajuat sen että niistä sun hehkuttamista Skylineista vedetään parhaimmillaan se 600hv ulos? Mitä hyötyä niistä on?
Sitäpaitsi milloin sä hommaat sen oman auton, ettei tarvii noista isukin leluista puhua? Grin
Ratalelu on ratalelu... Ja Jagge ie oo isukin ja on mulla edelleen toi Volvo tossa pihalla. Röplem officer?  Tongue

Killerhangar
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13858 on: 24.04.13, 13:56 »

Pakko kertoa kun muistu mieleen näitä lukiessa, Vantaalla erään toimistotalon pihalla oli konttuurin ikkunan alla henkilökunnalla parkkipaikka, vanhempi ja nuorempi työntekijä siinä katselivat pihalle ja autojaan, nuoremmalla joku Dodge ja vanhemmalla Toyota, nuorempi sitten lausui"meinaatko Aarno että hevosvoimat tarttuis sinunkin autoon kun sen olet tuohon minun autoni viereen pysäköinnyt".

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13859 on: 24.04.13, 15:30 »


Osaavat ne muutkin kuin rekkajoret järjestää näitä Kuninkuusajoja. Jostain syystä nämä kaverukset sahasivat rinnakkain varmaan 500m. Tongue Pitiköhän uudemman näyttää vanhalle, että kyllä kulkee!  Grin

Kattelin, että meidän autohan siellä tulee vastaan, mutta en nyt varmaksi mene sanomaan Wink
Pages: 1 ... 691 692 [693] 694 695 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1