Keskustelua liikenteestä

<< < (2777/3031) > >>

Miksu:
Quote

Jaa on Mikko ehtinyt jo sen verran duuniatöitä tehdä että ehtinyt Volvon oikein ostamaan.

Ei tehokkaampi auto välttämättä ole pelkkä ratalelu. Tiedän käytettävän ihan päivittäisessä liikenteessä noin 300 heppaisia noin tuhannen kilon painoisia kippoja.

Joo, jos sen 400e maksais ostajallekki takas Mulle hommatti tommonen kippo että pääsee kulkemaan, 3 kortillista talossa, mutta vaan 2 ympärivuotista kulkinetta, niin hommasivat 400 eurolla Vollen, hyvin on kyllä toiminut ja 1050kg ja 110hp (uutena, tiedä onko enää vaan joku 90) välitettynä ZFn automaatin avulla tiehen, kyllä seki iha pirteästi liikkuu. Kulutus on mitä on, mutta mitä voi odottaa 2.0L 8venttiilitä. Laitehan on siis 460SE. Juu, kyllä määkin tiedän noita tehoautoja on päivittäisessä liikenteessä, mutta sitten tulee aina se, että mitä ajaminen sillä maksaa. Itsellä ei olisi koskaan varmaan varaa ajaa jatkuvasti autolla jonka kulutus on kympin paremmalla puolella jopa maantieajossa...

Jos sitä menis kattomaan V6 Riesoja, onhan niissä enemmän kuin 140hp, mutta hei, 2.0(D)OHC on liian mainstream. 

Pe7e:
Quote

Juu, kyllä määkin tiedän noita tehoautoja on päivittäisessä liikenteessä, mutta sitten tulee aina se, että mitä ajaminen sillä maksaa. Itsellä ei olisi koskaan varmaan varaa ajaa jatkuvasti autolla jonka kulutus on kympin paremmalla puolella jopa maantieajossa...

No, sekin on siitä kuskista kiinni. Jos ajaa jatkuvasti lapa lattiassa ja muutenkin repivällä ajotyylillä niin aivan varmasti tulee kalliiksi. Mulla meni talvella nätisti ajellessa parhaimmillaan 7.8l/100, mikä on mielestäni ihan hyvin. Harvemmin menee koskaan kympin paremmalle(tai huonommalle, miten sen nyt ottaa) puolelle, ellei ole joku 5km matka minkä aikana on vetänyt pari kovempaa kiihdytystä. Ja ennen kuin joku ekohippi sanoo että "Auriksella" menee 3l/100 niin onnittelen jo valmiiksi.

Tietty jos puhutaan jostain "oikeasti" tehokkaasta nelikosta tai jostain Porssen maasturista niin ei varmasti päästä ikinä alle kympin...

ilmailukärpänen:
Quote

Pointti on se, kuten sinäkin sen jo tuossa tajusit, eli 140 riittää, mutta enempi on kivampi. Kysy vielä kerran?


En mä sitä "tuossa tajunnut" vaan kyllä se ihan faktaa minullekkin Myös se että navi on kivempi kuin kartta. Kommentointi oli vain 140 hepan riittävyydestä. Sitten aloit puhumaan kartoista. Ei siinä mitään, saahan tänne kirjoitella. Ja kysellä.

ilmailukärpänen:
Quote

sanoo että "Auriksella" menee 3l/100 niin onnittelen jo valmiiksi.


Kyllä nuo kolmosellakin alkavat lukemat ovat yhä enemmän arkipäivää. Hybridillä ( ladattavalla ) 20-30 km voi talvellakin päästä parin litran kulutuksella. Toki akut pitää olla täynnä ja ei se sähkö ilmaista ole sekään.
Tässä voit seurata yhden hybridi-Auriksen todellisia kulutuksia: http://www.toyota.fi/cars/new_cars/auris/index.tmex?view=takealook&select=promotion

Kuten kerroin, kesällä ajelin viikon verran Citigolla ja motarilla mentiin mittarin viisari 125-135km/h kohdalla, väli Kehä III-Lusin suora,  kulutus 4,6l/100km. Ei hullummin litraiselta perusbensakinneriltäkään.

Mökin pihassa. Kulutus nousi karvan loppumatkasta, kun testailtiin kiihtyvyyttä (kyllä sekin kiihtyi! ) sitkeyttä eri vaihteilla, otettiin valokuvia, ym.


Pe7e:
Quote

Kyllä nuo kolmosellakin alkavat lukemat ovat yhä enemmän arkipäivää. Hybridillä ( ladattavalla ) 20-30 km voi talvellakin päästä parin litran kulutuksella. Toki akut pitää olla täynnä ja ei se sähkö ilmaista ole sekään.
Tässä voit seurata yhden hybridi-Auriksen todellisia kulutuksia: http://www.toyota.fi/cars/new_cars/auris/index.tmex?view=takealook&select=promotion

Kuten kerroin, kesällä ajelin viikon verran Citigolla ja motarilla mentiin mittarin viisari 125-135km/h kohdalla, väli Kehä III-Lusin suora,  kulutus 4,6l/100km. Ei hullummin litraiselta perusbensakinneriltäkään.

Tottakai, ajat muuttuu. Toki nuokin on kiehtovia laitteita. Eikö noilla hybrideillä pääse jo ihan 0-kulutuksellakin taajamavauhdeissa? Ei ole liiemmin tullut perehdyttyä, mitä nyt mainoksia nähnyt ohimennen.
Vaan kuten totesit niin eipä se tuollaisillakaan ajaminen ilmaista ole... plus, että saa pulittaa lähes 10ke lisää verrattuna tavalliseen autoon, esim. Auris Hybrid vs. pelkkä Auris. Kymppitonnilla ostelee jo V-Poweriakin tankin täyteen 10 vuoden ajan.... 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page