Keskustelua liikenteestä

<< < (2781/3019) > >>

ilmailukärpänen:
Quote

Vaikuttavaa rahansäästöä!  Ajelin talven Faijan Rellulla ja kulutus oli pahimmillaan näytön mukaan 7.2 l/100 km/h, kyyti on ranskanpullassa jousituksen sekä suoraan ohjautuvuuden puolesta mukavaa ja ohjaamossa on hiljaista - mikä mahtaa olla ajonautinto tässä Skodan pikkumallissa em. parametreillä?


En tiedä mihin relluun vertaat. Minulla oli reissulla suoraan vertailupohjana Pösön 206. Itse ajelen 2007 farkkuoculla (1.6 FSI)

Tein itse asiassa tuosta koeajosta artikkelin ja sitä kaivamatta muistiin jäi selvästi ns. luokkaa ja isomman auton tuntu. Ei ollenkaan mikään rimpula. Oikeastaan eka ajamani pienimmän luokan auto, jonka suunnittelussa on selvästi ajateltu myös ajo-ominaisuuksia maantiellä. Tuo motarilla ajo sujui ihan rennosti, autoa rääkkäämättä ja paimentamatta. Ja sorateilläkään ei ollut monissa tuttua ilmiötä eli hirveää kivien ropinaa lokasuojissa. Jämäkkää menoa sielläkän. Tilaihmeeksi kokoluokassaan myös haukuin. Korista on otettu irti joka sentti ajatuksella. Selvää on että nyt vertaan autoa etenkin oman kokoluokkansa kulkineisiin. Melutaso oli myös siihen nähden hyvä, myös sekin kokoluokkaa paremmalla tasolla. Tuon monitoimilaitteen avulla käytettiin myös puhelinta ja handsfreen / mikrofonin kautta pystyi puheluita huutamatta hoitaa motarinopeuksissakin. Selvää on että neljä sisällä alkaa litraisen moottorin koko näkymään ohituksissa ja jyrkemmissä mäissä. Mutta kaksi päällä + kamat oli ihan kelvollinen matkakumppani. Jopa ihan kiva. Tätä en osannut odottaa etukäteen. Samat kommentit pätevät varmasti myös VW Up!/Seat Mio suhteen. Kolmikko onkin pärjännyt erinomaisesti luokkansa vertailutesteissä. Myös VagArenalla käyttäjiltä on tullut hyviä kommenntteja myös maantieltä/motarilta. Ainakin Aygo/106/C1 -suhteen (joita olen ajanut) ollaan aivan eri "levelillä".

Omalla Octavialla ajelen 100-110km/h keskinopeudella noin 6,4-6,7l/100km kulutuksella motarilla. 110-120km/h jälkeen nousee selvästi yli seiskaan.  Vuoden keskikulutus on ollut karvan alle seiskan luokkaa. Asun kehäteiden sisäpuolella.

susiluoto:
Quote

Ihan siihen mitä tossa nyt on kaks viimisintä isoa ollu pihalla. Molemmissa se 140hp tuntuu riittävän. Tänään tuli ajettua Poriin ja takas Säkylän kautta. Ka 7.0L/100km. 2.0 Tdci ja Powershift. Mondeo tosin painaa sen 700kg enemmän kuin Volvo tyhjänä ja Volvo taitaapi vaa liikahtaa ripeemmin sillä 110 hepalla, mitä Mondeo 140lla. Molemmissa tosiaan automaatti.

Tänää meinas olla pientä kolarin tynkää Lieto As - Säkylä välillä. Siinä ajelin joku 90km/h mutkasta sisään, toisella puolella sitten oli samalla kaistalla tulossa vastaan joku mummo jollain Nissanillaan... Eks ihmiset osaa vaan kattoa noita ohituspaikkoja? Itellä menee monta paikkaa ohitte kun on liian varovainen...



Tuo mummo Nissanilla on varmaankin se kuuluissa Säkylän kätilö.Ennenmuinoin sanottiin nimittäin että sitä ei tiedä kun luoja ja Säkylän kätilö.

freelaw:
http://goo.gl/maps/HIG18

Pysäköin tänään kyseisen linkin paikassa, Kirjastokadun risteyksen jälkeen kadun varteen. Pysäköinnin maksullisuutta ei ole osoitettu lainkaan liikennemerkein, mutta maalattujen parkkiruutujen ohessa olevien parkkimittareiden kyljessä on tarralla ilmoitettu maksulliset ajankohdat. Onko kyseiset tarrat ja maalatut ruudut riittävät osoittamaan maksullisuutta vai pitäisikö se olla liikennemerkillä osoitettu?

ps. Pysäköin tarralla ilmoitetun maksullisen ajan ulkopuolella.

tuma:
Quote

Voi jumalavita, mikä noissa on vaikea uskoa? Passatin välit sellaiset että kun ajo 130km/h niin kiekat olivat 2000rpm ja kesänakit alla. En sitten tiedä onko Italian markkinoilla eri välitykset kuin Suomessa vai mikä on. Astran lukemat kateltiin jostain omasta laitteestansa, mikä siinä autokoulun autossa oli...

Noi kiekat kun ei suoraan kerro kulutusta.

Ja en kyllä uskoisi sitä ajotietokonettakaan, jonka tehdas on asentanut.

Mutta hyvä, jos olet noin taloudellisen ajotavan oppinut. Minä en vieläkään osaa.

sm:
Quote

Voi jumalavita, mikä noissa on vaikea uskoa? Passatin välit sellaiset että kun ajo 130km/h niin kiekat olivat 2000rpm ja kesänakit alla. En sitten tiedä onko Italian markkinoilla eri välitykset kuin Suomessa vai mikä on. Astran lukemat kateltiin jostain omasta laitteestansa, mikä siinä autokoulun autossa oli...



Tarkoittaa että suurimmalla vaihteella mentäisiin 65 km/h @ 1000rpm. Tuskin pitää paikkaansa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page