FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 14:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 697 698 [699] 700 701 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473137 times)
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13960 on: 16.06.13, 14:07 »

Mukava "jäynä" ensin ajella kuormurin perässä lähellä kilometrikaupalla 85km/h, sitten tulee ainoa ohituskaista Nuutajärvellä pohjoiseen vt9:llä, muuten on kinttupolkua. Niin eikös siinä 500m ennen ohituskaistaa(ohituskieltoaluetta risteyksen takia), hidastaa vauhtia 70 ja allekin lähes varmaan, niin että kuormuriin jää 200m rako. No eihän siitä kuormurista sitten yhtään autoa ohi päässytkään sillä ohituskaistapätkällä Tongue.


Äärettömän pienet ovat ihmisen murheet. Roll Eyes

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13961 on: 16.06.13, 14:52 »

v*ttu mikä urpo

vanhempi pelle

tuo idiootti

tuo pelle

tuo keijo

Sinänsä näitä kertomuksia olisi kiva lukea, mutta toi tapasi haukkua se vastapuoli täydelliseksi "idiootiksi pelleksi" vie kaiken panoarvon siltä tekstiltä ja ainakin itselle tulee välittömästi se fiilis, että sinä itse olet se "pelle" kun alentuu tuolle tasolle haukkumaan toista tuntematonta ihmistä yhden, vaikkakin tyhmän, teon perusteella.. Olisi huomattavasti mukavampi lukea kun lukijalle itselle annettaisiin se mahdollisuus "tuomita" törttöilijä oman mielen mukaan Wink
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14281
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13962 on: 16.06.13, 15:09 »

Sinänsä näitä kertomuksia olisi kiva lukea, mutta toi tapasi haukkua se vastapuoli täydelliseksi "idiootiksi pelleksi" vie kaiken panoarvon siltä tekstiltä ja ainakin itselle tulee välittömästi se fiilis, että sinä itse olet se "pelle" kun alentuu tuolle tasolle haukkumaan toista tuntematonta ihmistä yhden, vaikkakin tyhmän, teon perusteella.. Olisi huomattavasti mukavampi lukea kun lukijalle itselle annettaisiin se mahdollisuus "tuomita" törttöilijä oman mielen mukaan Wink
Joo, hetken mietin jälkikäteen, että olisi voinut nuo korvata joillain muilla termeillä, mutta menkööt tämän kerran. Grin Tosin välillä kyllä toivon, että nämä kyseiset fiksut ihmiset sattuisivat lukemaan näitä ja tunnistaisivat itsensä ja terveiset menisivät perille. Cheesy

Anyway, ens kerralla lupaan kirjoittaa nätimmin.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13963 on: 16.06.13, 15:19 »

Anyway, ens kerralla lupaan kirjoittaa nätimmin.

Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13964 on: 16.06.13, 15:44 »

mutta toi tapasi haukkua se vastapuoli täydelliseksi "idiootiksi pelleksi" vie kaiken panoarvon siltä tekstiltä
Mahtaako tuolla tekstillä tuommoista arvoa ollakaan?   Smiley

Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13965 on: 16.06.13, 19:28 »

Suunnistus pitää kieltää, se aiheuttaa liikenneonnettomuuksia:

Quote
Jämsän suunnasta tullut auto ajautui vastaantulevien kaistalle auton 50-luvulla syntyneen kuljettajan nukahdettua rattiin.

Poliisin alustavien tietojen mukaan mies oli tulossa Jukolan viestistä.

Quote
Jukolan viestistä matkalla ollut, 90-luvulla syntynyt kuljettaja oli kertomansa mukaan nukahtanut rattiin.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013061617158682_uu.shtml

Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2330
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13966 on: 17.06.13, 05:22 »

Kertoo lähinnä omasta arviointikyvyttömyydestä, mikäli lähtee moisen suorituksen jälkeen ratin taakse istumaan...  thmbdn
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13967 on: 24.06.13, 19:16 »

Erilaisia uutisia teiden kunnosta tihkuu:

Nastat syövät urat asvalttiin...Asvalttiin syöpyneet urat syövät kesärenkaat... Syöpyneisiin uriin kertyvä vesi aiheuttaa vesiliirto-ongelman...Teiden kunnostusmäärärahat eivät riitä tarvittaviin urapaikkauksiin...

Näitä uutisia riittää, eivätkä varmaan ole tuulesta temmattuja. Lisäksi, nastarenkaiden kannattajissa on paljon niitä, jotka puhuvat turvallisuudesta. Turvallisuus taas ei ole sitä, että ajetaan kuin kesäkelillä, ja tietysti ilman turvaväliä. Mutta, meitä on moneksi. Kitkarengas on kuitenkin luontoystävällinen, eikä saa aikaan hiukkaspölyä, joka on haitallista hengityselimille.

Omia havaintoja ovat mm. ne teiden kunnostustyömaat, joihin nyt sitten rahaa on löytynyt: On se kiva, että on taas kesä. Urapaikkaustyömailla on kesänopeuksien asemesta "talvinopeusrajoitukset", tai alemmatkin. Kas, siinä tätä elämänviisautta. Nastarenkaat siis julistettakoon pannaan!

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13968 on: 25.06.13, 22:21 »

Erilaisia uutisia teiden kunnosta tihkuu:

Nastat syövät urat asvalttiin...Asvalttiin syöpyneet urat syövät kesärenkaat... Syöpyneisiin uriin kertyvä vesi aiheuttaa vesiliirto-ongelman...Teiden kunnostusmäärärahat eivät riitä tarvittaviin urapaikkauksiin...

Näitä uutisia riittää, eivätkä varmaan ole tuulesta temmattuja. Lisäksi, nastarenkaiden kannattajissa on paljon niitä, jotka puhuvat turvallisuudesta. Turvallisuus taas ei ole sitä, että ajetaan kuin kesäkelillä, ja tietysti ilman turvaväliä. Mutta, meitä on moneksi. Kitkarengas on kuitenkin luontoystävällinen, eikä saa aikaan hiukkaspölyä, joka on haitallista hengityselimille.

Omia havaintoja ovat mm. ne teiden kunnostustyömaat, joihin nyt sitten rahaa on löytynyt: On se kiva, että on taas kesä. Urapaikkaustyömailla on kesänopeuksien asemesta "talvinopeusrajoitukset", tai alemmatkin. Kas, siinä tätä elämänviisautta. Nastarenkaat siis julistettakoon pannaan!

Miksi ne urien päälle levitettävät paikat ovat juuri samalla kohtaa kuin raskaassa kalustossa paripyörät? Harvassa rekassa on nastat (toki joissain on).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13969 on: 26.06.13, 16:15 »

Miksi ne urien päälle levitettävät paikat ovat juuri samalla kohtaa kuin raskaassa kalustossa paripyörät? Harvassa rekassa on nastat (toki joissain on).

Tätä asiaa puitiin jo yli 20v sitten. Eiväthän kaikki henkilö/pakettiautot aja tiellä täsmälleen samassa kohdassa, vaan hajontaa on. Siksi myös raskaan liikenteen pyörien väli mahtuu tähän samaan toleranssiin. Kyllä tuota nastojen kulumisen aiheuttamaa hienopölyä ja tien pinnan karhenemista on jo tutkittu sen verran, että nastat ne tienpintaa syövät.

Toinen asia on Suomen siltojen surkea kunto, ja korjaustarve. Rahaa ei ole siihenkään riittävästi, ja silti Suomen teille hyväksytään entistä raskaampia yhdistelmiä. Tuntuu siltä, kuin koko looginen ajattelu olisi kadonnut näistä asioista. Jäljellä on vain omanedun lobbarit, jotka vähät välittävät kokonaisuuksista.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13970 on: 26.06.13, 18:09 »

Väittäisin myös että nykyteillä on pohjat senverta heikot, kuin myös päällyste että rekat jo painollaan tekevät osan näistä urista.
Sitähän kukaan ei myönnä muttaa säästö syö.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13971 on: 27.06.13, 10:45 »

Väittäisin myös että nykyteillä on pohjat senverta heikot, kuin myös päällyste että rekat jo painollaan tekevät osan näistä urista.
Sitähän kukaan ei myönnä muttaa säästö syö.

Näillä nurkilla on sellaisia paikallisteitä, joilla ei juurikaan ole raskasta liikennettä, mutta sitäkin enemmän henkilö/pakuliikennettä. Uria löytyy vaikka kuinka, ja syvimmillään ne ovat mutkissa, tietenkin.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13972 on: 12.07.13, 06:21 »

Nastat syövät urat asvalttiin...Asvalttiin syöpyneet urat syövät kesärenkaat... Syöpyneisiin uriin kertyvä vesi aiheuttaa vesiliirto-ongelman...Teiden kunnostusmäärärahat eivät riitä tarvittaviin urapaikkauksiin...

Tähän liittyen, käytännön esimerkki kuinka kinneri lähtee lapasesta sateella urissa...

http://www.liveleak.com/view?i=753_1368974333

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5241
Date Registered: 14.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13973 on: 12.07.13, 08:36 »

Yhtä vähän tuossa onnettomuuden syy on urissa tai sateessa kuin esimerkiksi puukolla tapossa siinä puukossa.

Vaikka kaikki tien pinnan riskitekijät kuten urat, sade,... olisivat poissa ei sillä olisi juuri mitään merkitystä, jos vika on istuimen ja ohjauspyörän välissä.


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13974 on: 12.07.13, 09:44 »

Vaikka kaikki tien pinnan riskitekijät kuten urat, sade,... olisivat poissa ei sillä olisi juuri mitään merkitystä, jos vika on istuimen ja ohjauspyörän välissä.
Höpönlöpö - kyllä minä keskivertoa selvästi parempana kuljettajana tiedän, että tien kunto aiheutti kolarin  laugh

Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13975 on: 23.07.13, 14:59 »

Varmaan ihan normisettiä joillekin, mutta eilen olin kaverin kyydissä ruokatunnilla ja oltiin kääntymässä valoissa vasemmalle keskikorokkeen vieressä ekana jonossa. Äkkiä ihmettelin että mitä tuo oikealta tuleva nuolivaloilla kääntyvä jono tökkii kunnolla kun ei juurikaan ollut liikennettä muuten. Samalla hokasin, siinä oli toisella puolella koroketta auto menossa väärään suuntaan meidän rinnalla korokkeen väärällä puolella, sentään paikallaan silloin jo ja kyl siitä ulkokurvista taittaen ohi kääntyvät mahtui h-autoilla eikä isompaa ollut menossa. Samalla tuli jo vihreä meille ja siitä se väärällä puolella oleva "papparainen" lähti ja me hieman hidasteltiin varuiksi. Siitä se meni komeasti suoraan yli risteyksen, vilkku oli kyl vasemmalle(jäänyt?)päällä , vastapuolelta tulevien vasemmalle kääntyvien kaistan kohtaa. Ei ollut kuin yksi paku suoraan tulossa yli sieltä päin. Kuvassa http://goo.gl/maps/C3ixp olimme siis siinä kolmion vieressä kääntymässä ja tämä auto oli hieman meidän edellä, siis varmaan suojatien päällä osin ainakin, siinä Audin nokan edessä. Sieltä oikealta tulevat vasemmalle kääntyjät pääsivät siitä Audin kohdilta koukkaamaan ulkokurvista varovasti ohi. Ja siitä se auto sitten jatkoi matkaa sinisen pakun kohdilta  suoraan yli eikä siinäkään tajunnut mennä oikealle puolelle jakajaa. Harmi kun en tajunnut ottaa kuvaa tai videota, olin niin äimän käkenä sen 10...15s ajan.
Jaakko Männistö
Offline Offline

Posts: 2782
Date Registered: 25.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13976 on: 25.07.13, 09:20 »

  Sorarekalla kuormaa 76000kg ! Rekkakuski ajokieltoon.  Mitä tarkoittanee tuo,ammatti-ihmiset ehkä tietää:  "Rekalla oli ajettu huomattavasti enemmän kuin ajoneuvovalmistaja oli suositellut." siis jos auto oli kuitenkin katsastettu?  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288584765916.html

There are no atheists in dropping airplane.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13977 on: 25.07.13, 11:25 »

  Sorarekalla kuormaa 76000kg !

Kuormaa on varmaan ollut 55 tonnin luokkaa. 60 tonnin sorakasetti vetää reilut 40 tonnia soraa laillisilla painoilla.

Quote
Rekkakuski ajokieltoon.  Mitä tarkoittanee tuo,ammatti-ihmiset ehkä tietää:  "Rekalla oli ajettu huomattavasti enemmän kuin ajoneuvovalmistaja oli suositellut." siis jos auto oli kuitenkin katsastettu?  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288584765916.html

Pitäis varmaan olla poliisi että ymmärtäis mitä tuolla yritetään sanoa. Ehkä sitä, että tekninen kokonaismassa oli ylitetty myös reilusti (se voi kuitenkin olla suurempi, kuin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa).

Huvittavan tilanteesta tekee sinänsä se, että juuri 76 tonnin rekathan tullaan ilmeisesti pian sallimaan muutenkin. Nykyiset yhdistelmät eivät siihen painoon helposti korotu, koska tekninen kokonaismassa rajoittaa, mutta...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jaakko Männistö
Offline Offline

Posts: 2782
Date Registered: 25.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13978 on: 25.07.13, 11:54 »

  Todella,tuo 75 t. oli "junapaino",olin huoleton kirjoittelija! Mutta ilmeisesti tuo yhdistelmä oli jo veteraani-iässä Wink


There are no atheists in dropping airplane.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13979 on: 25.07.13, 12:02 »

  Todella,tuo 75 t. oli "junapaino",olin huoleton kirjoittelija! Mutta ilmeisesti tuo yhdistelmä oli jo veteraani-iässä Wink

En ole ainakaan itse törmännyt suositeltuun käyttöikään minkään raskaan ajoneuvon kohdalla.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 697 698 [699] 700 701 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1