Keskustelua liikenteestä

<< < (2797/3033) > >>

kiikaroija:
Varmaan ihan normisettiä joillekin, mutta eilen olin kaverin kyydissä ruokatunnilla ja oltiin kääntymässä valoissa vasemmalle keskikorokkeen vieressä ekana jonossa. Äkkiä ihmettelin että mitä tuo oikealta tuleva nuolivaloilla kääntyvä jono tökkii kunnolla kun ei juurikaan ollut liikennettä muuten. Samalla hokasin, siinä oli toisella puolella koroketta auto menossa väärään suuntaan meidän rinnalla korokkeen väärällä puolella, sentään paikallaan silloin jo ja kyl siitä ulkokurvista taittaen ohi kääntyvät mahtui h-autoilla eikä isompaa ollut menossa. Samalla tuli jo vihreä meille ja siitä se väärällä puolella oleva "papparainen" lähti ja me hieman hidasteltiin varuiksi. Siitä se meni komeasti suoraan yli risteyksen, vilkku oli kyl vasemmalle(jäänyt?)päällä , vastapuolelta tulevien vasemmalle kääntyvien kaistan kohtaa. Ei ollut kuin yksi paku suoraan tulossa yli sieltä päin. Kuvassa http://goo.gl/maps/C3ixp olimme siis siinä kolmion vieressä kääntymässä ja tämä auto oli hieman meidän edellä, siis varmaan suojatien päällä osin ainakin, siinä Audin nokan edessä. Sieltä oikealta tulevat vasemmalle kääntyjät pääsivät siitä Audin kohdilta koukkaamaan ulkokurvista varovasti ohi. Ja siitä se auto sitten jatkoi matkaa sinisen pakun kohdilta  suoraan yli eikä siinäkään tajunnut mennä oikealle puolelle jakajaa. Harmi kun en tajunnut ottaa kuvaa tai videota, olin niin äimän käkenä sen 10...15s ajan.

jamann51:
  Sorarekalla kuormaa 76000kg ! Rekkakuski ajokieltoon.  Mitä tarkoittanee tuo,ammatti-ihmiset ehkä tietää:  "Rekalla oli ajettu huomattavasti enemmän kuin ajoneuvovalmistaja oli suositellut." siis jos auto oli kuitenkin katsastettu?  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288584765916.html

hynkel:

Sorarekalla kuormaa 76000kg !

Kuormaa on varmaan ollut 55 tonnin luokkaa. 60 tonnin sorakasetti vetää reilut 40 tonnia soraa laillisilla painoilla.

Rekkakuski ajokieltoon.  Mitä tarkoittanee tuo,ammatti-ihmiset ehkä tietää:  "Rekalla oli ajettu huomattavasti enemmän kuin ajoneuvovalmistaja oli suositellut." siis jos auto oli kuitenkin katsastettu?  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288584765916.html

Pitäis varmaan olla poliisi että ymmärtäis mitä tuolla yritetään sanoa. Ehkä sitä, että tekninen kokonaismassa oli ylitetty myös reilusti (se voi kuitenkin olla suurempi, kuin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa).

Huvittavan tilanteesta tekee sinänsä se, että juuri 76 tonnin rekathan tullaan ilmeisesti pian sallimaan muutenkin. Nykyiset yhdistelmät eivät siihen painoon helposti korotu, koska tekninen kokonaismassa rajoittaa, mutta...

jamann51:
  Todella,tuo 75 t. oli "junapaino",olin huoleton kirjoittelija! Mutta ilmeisesti tuo yhdistelmä oli jo veteraani-iässä

hynkel:

Todella,tuo 75 t. oli "junapaino",olin huoleton kirjoittelija! Mutta ilmeisesti tuo yhdistelmä oli jo veteraani-iässä

En ole ainakaan itse törmännyt suositeltuun käyttöikään minkään raskaan ajoneuvon kohdalla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page