Keskustelua liikenteestä

<< < (2805/3033) > >>

tslowman:

Ei todellakaan millään pahalla,mutta pakko kyllä todeta:jos edelläsi auto harhailee kaistoilla,ei käytä vilkkua ja unohtaa itsensä vihreisiin valoihin,niin että torvet soi..... siellä tod.näk. ohjastaa nuorehko naishenkilö ja kikattaa kännykkään! Pyydän nyt anteeksi jo etukäteen 

Ei Jaska, ei ole mitään syytä pyytää anteeksi. Tuo on vaan aika todellista. Eikä vaan nuoret naiset.

ilmailukärpänen:

Tietty taksi asia erikseen. Ite taas haluan pitää mahdollisimman vähän kaikkea roinaa päässä. Peltorit menee töissä just ja just, mutta bt-mötikkä korvassa 8h/päivä ei oikein iske. :/ Ja niin, kuka pitää sitä koko ajan korvalla. Mutta sittenkun se täytyy virittää sinne korvalle niin eikös siinä liikenneturvallisuus kärsi?

Ei kärsi, kun on oikeat vehkeet. Käytän itse ratissa tätä: http://www.jabra.com/products/bluetooth/jabra_easycall/jabra_easycall

Menee korvaan "heittämällä" ja toimii samanaikaisesti kahden luurin kanssa bluetooth handsfreenä. Eli työ/kotiluurin kanssa ei tarvitse enään "pelailla". Kun laitteet on kerran paritettu niin autoon tullessa Jabra päälle ja yhteys molempiin on valmis ja jos on käynyt kantoalueen ulkopuolella niin kahdella painalluksella Jabran kyljestä se hakee yhteydet uudelleen. Kätevä on myös painalluksella toimiva takaisinsoitto edelliseen numeroon. Sen verran on huomaamaton että unohtuu usein korvalle, eli ei ole häiritsevä, varsinkaan kun en itse käytä tuossa olevaa silmukkaa vaan Jabra istuu suoraan korvaan ja pysyy siinä koska on niin kevyt. Latinkia riittää monen päivän pulinoihin ja kun virtaa tarvitaan, latautuuse samasta piuhasta kännykän laturilla (micro usb).

Tuli haettua aika kauan sopivaa bluetooth handsfreetä jonka saa pelaamaan samanaikaisesti kahden luurin kanssa. Mm. Nokian vehkeissä tuntuu olevan aina ongelmia tässä ja varsinkin jos luurit ovat erimerkkisiä. Suosittelujen perusteella löysin Jabran joka tosiaan toimii kuin junan vessa Noksun ja HTC:n kanssa yhdessä. Suosittelen sillä itse en haluaisi enään edes palata luuriin korvalla. Se on nyt epämukavaa ajaessa.

Sitä ihmettelen miten moni ammattikuljettaja tulee vastaan luuri korvalla. Sama juttu kun se että ajellaan yhdellä kädellä ja toinen jalka kojelaudalla. Mitäs sitten kun isosta vehkeestä räjähtää vaikka eturengas ja kyydissä on tonneja tai ihmishenkiä. Ratti lähtee käsistä kuin onnenpyörä ja siinä on sitten kyse niistä arvokkaista sekunnin osista. Mä ajan "vaan" toistaiseksi D1/C kokoisilla mutta mielestäni ammattiautoilija voisi sen verran tuntea ammattiylpeyttä kännykkäasioissakin että ei käyttäydy kuin "turistit" liikenteessä. Ajettiin sitten millä vain.

tuma:
Mulla on Jabran Wave ja toimii kanssa kahden puhelimen kanssa. Lisäksi autossa on puhelinteline ja näkee kuka soittaa.

Ainoa vika minkä tuossa olen huomannut on se ettei istu aurinkolasien kanssa yhtä hyvin kuin ilman niitä. Sen ongelman kanssa pystyy kyllä elämään.

Kun puhelin on telineessä voi liikennevaloissa seisoessa lukea tulleen tekstarin ja jos vaatii pikaista vastausta niin pysähtyy pysäkille tai kaupan parkkipaikalle naputtamaan (tuossakin tietenkin käytettävä harkintaa mille pysäkille voi pysähtyä estämättä linjaliikennettä).

Kannatan varauksetta BT:n käyttöä, mielestäni vähemmän vaarallista kuin vieruskaverin kanssa jutteleminen, kun häneen tulee aina välillä otettua katsekontaktia.

jamann51:

Ei Jaska, ei ole mitään syytä pyytää anteeksi. Tuo on vaan aika todellista. Eikä vaan nuoret naiset.

Huh   eipä pahemmin käynyt! http://www.ilkka.fi/uutiset/poliisiuutiset/nainen-kolaroi-pahoin-puhuessaan-kannykkaan-1.1441416

Miksu:

Kehoitan ymmärtämään vastuun liikenteessä, ja sulkemaan puhelimen aina kun lähdet ajamaan niin ei tarvitse kommunikoida. Tai sitten laitat sen tavarakonttiin ajon ajaksi! Sano Mikko yksikin hyvä syy tai asia, miksi juuri Sinun pitää kommunikoida ajaessa?

Ihmisen noutamista jne jne tehokkaasti se ominaisuus, että on tavoitettavissa ajosta, on erittäin hyödyllistä. Nimimerkki, puolen tunnin varotusajalla Hesa-Vantaalle hakemaan ihmisiä ja kiinnosta pätkäkään kumpaakaan seisoa odottelemassa keskellä yötä Hesa-Vantaalla. Kännykästä saa myös näppärästä parilla painalulksella katottua koska lento saapuu (esimerkkiin viitaten) ja tabletti/känny toimii navina.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page