FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.18, 11:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 701 702 [703] 704 705 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1523677 times)
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14040 on: 11.08.13, 16:01 »

Eli mene tien varteen ja syytä vähintään joka toista "asenteellisesta vastuuttomuudesta", äläkä vain meikäläistä.   Smiley

Killerhangar
Tumi Hämäläinen

Date Registered: 28.07.06

« Reply #14041 on: 11.08.13, 17:50 »

Eli mene tien varteen ja syytä vähintään joka toista "asenteellisesta vastuuttomuudesta", äläkä vain meikäläistä.   Smiley

Kyllä, juuri näin, mutta kun TÄÄLLÄ ei nyt näytä olevan kovin monta muuta kaltaistasi.  Wink

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #14042 on: 11.08.13, 22:20 »

Kaikki tämä on selvää kun vaan ajattelee maalaisjärjellä.
Sulla on sitten aika outo tuo maalaisjärki. Huh

Ps. kaikki ei aina ole niin mustavalkoista...
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

« Reply #14043 on: 12.08.13, 06:42 »

Sulla on sitten aika outo tuo maalaisjärki. Huh

Ps. kaikki ei aina ole niin mustavalkoista...

Ehkä minulla ei sitä ole? jos maalaisjärki kertoo Sinulle että tieliikennelakia ei tarvitse kunnioittaa, niin en sitä kaipaakaan. Tieliikennelain yksi tarkoitus on tehdä päivittäisistä liikennetilanteista ns. ennustettavia. Häiritsevä kännyn käyttö rikkoo paitsi lakia niin myös liikennetilanteen ennustettavuutta. Asenteellasi ja soveltamalla tieliikennelakia mieleiseksesi ilmeisesti hyväksyt myös kaahareiden ja rattijuoppojen aiheuttamat tieliikennekuolemat? Rangastusasteikko on näissä eri, mutta pointti kuitenkin sama - sovittuja sääntöjä ei noudateta. Menehtyneelle on aivan sama saako teosta vankeutta vai selviääkö siitä rike- tai päiväsakolla.
Mikko Suomela

« Reply #14044 on: 12.08.13, 07:01 »

Mutta tota sun argumentointias kun pohdin niin sun mielestä myöskin handsfreet pitäis kieltää? Koska sulle suurempi ongelma oli se itse puhuminen kuin kännykän pitäminen korvalla?

Killerhangar
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #14045 on: 12.08.13, 11:00 »

Menehtyneelle on aivan sama saako teosta vankeutta vai selviääkö siitä rike- tai päiväsakolla.

Menehtynyttä tuskin lohduttavat myöskään argumentointivirheet.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen

« Reply #14046 on: 12.08.13, 11:02 »

Mutta se ei ole OK että pidän kännykkää korvalla ja ohjastan autoa sillä yhdellä kädellä koska en oikeastaan tarve kuin yhden käden. Ja kun mun ratissa puhuminen ei ole 24/7.

Niin. Et tarvitse kuin yhden käden, paitsi silloin, kun tarvitset kaksi kättä. Ethän sä turvaväliäkään tarvitse, paitsi silloin, kun edellä ajavan nopeus yhtäkkiä hidastuu.

Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #14047 on: 12.08.13, 11:25 »

Ite vaan niin nuorta sukupolvea että tulee tekstareilla jne hoidettua tuo kommunikointipuoli autolla ajaessa. Tongue Harmittaa vaan että vanhoilla "perinteisillä" puhelimilla pysty kirjottamaa vaikka silmät ummessa selkeästi mutta nää kosketusnäytöt vaatii jo sinnepäin kattelua vähän.  Undecided

Ei hyvää pyhää nyt taas. Missä vaiheessa se tekstarointi ja navin käyttö ajaessa vaihtui "mä vähän vaan pari sanaa silloin tällöin puhelimessa" höpinään?

Cheers!

Orvo

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tatu Koiranen

« Reply #14048 on: 12.08.13, 12:16 »

Ei hyvää pyhää nyt taas. Missä vaiheessa se tekstarointi ja navin käyttö ajaessa vaihtui "mä vähän vaan pari sanaa silloin tällöin puhelimessa" höpinään?

No silloin, kun piti yleisen paheksuvan mielipiteen ja siitä aiheutuvien itsetunto-ongelmien vuoksi ryhtyä esittämään muuta kuin mitä oikeasti on  Cheesy

Mikko Suomela

« Reply #14049 on: 12.08.13, 17:29 »

Navin käyttöön ajaessa ei myöskään tarvitse sitä kännykkää, jos se nyt siihen menee. Itellä on myös garmini autossa, kuten myös isäukolla, vaanpa ainakin tuo "oma" Garmini on niin vanha ja hidas että mielummin menee kännykällä. Ja se vaihtu silloin siihen kun tuli ongelmaksi se puheluiden hoitaminen....  Roll Eyes

Killerhangar
Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #14050 on: 12.08.13, 19:04 »

Navin käyttöön ajaessa ei myöskään tarvitse sitä kännykkää, jos se nyt siihen menee. Itellä on myös garmini autossa, kuten myös isäukolla, vaanpa ainakin tuo "oma" Garmini on niin vanha ja hidas että mielummin menee kännykällä. Ja se vaihtu silloin siihen kun tuli ongelmaksi se puheluiden hoitaminen....  Roll Eyes

Ja tietysti aina sellainen reitti, että ilman navia ei pärjää. Vai päteekö siihen sama juttu kuin sumuvaloihin, että niitä on käytettävä kun ne sattuu siinä olemaan.  Tongue
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

« Reply #14051 on: 12.08.13, 19:29 »

MÄ en kohta enää liiku  mihinkään... Ei sen takia, että urpoilisin liikenteessä, koska varmasti sitä teen, mutta siksi, etten koskaan halua kohdata liikenteessä "Suomeloita". Sori vaan, mutta tekstarin kirjoittaminen kesken ajon on TODELLA vastuutonta. Tiedän, olen sen itsekin joskus tehnyt. Sitäpaitsi, eikö siellä autokolussa opetettu että autoa ajetaan molemmilla käsillä? Ilmeisesti ei, kun toisella kädellä voi näpytellä tekstaria ja toisella voi pidellä vaikka energiajuomatölkkiä. Oikeestaan mihn sitä niitä käsiä tarvitsee, kun polvellakin voi ohjata.

Voi hyvää päivää.

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Teemu Kokkonen

Date Registered: 25.10.08

« Reply #14052 on: 12.08.13, 19:33 »

MÄ en kohta enää liiku  mihinkään... Ei sen takia, että urpoilisin liikenteessä, koska varmasti sitä teen, mutta siksi, etten koskaan halua kohdata liikenteessä "Suomeloita". Sori vaan, mutta tekstarin kirjoittaminen kesken ajon on TODELLA vastuutonta. Tiedän, olen sen itsekin joskus tehnyt. Sitäpaitsi, eikö siellä autokolussa opetettu että autoa ajetaan molemmilla käsillä? Ilmeisesti ei, kun toisella kädellä voi näpytellä tekstaria ja toisella voi pidellä vaikka energiajuomatölkkiä. Oikeestaan mihn sitä niitä käsiä tarvitsee, kun polvellakin voi ohjata.

Voi hyvää päivää.

+1, samaan sarjaan menee nämä sankarit, jotka ajavat mopoa tai polkupyörää ja tekstaavat siinä samalla.

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Tumi Hämäläinen

« Reply #14053 on: 12.08.13, 19:35 »

Mulla on sellainen tapa, että naputtelen naviin reitin (vain tarvittaessa) ennen reitille lähtöä parkissa. Jos sitten tulee odottamaton reitin muutos, pysähdyn reilusti sopivaan paikkaan, ja naputtelen uudelleen. Tämä ennen kaikkea siksi, että voi keskittyä itse ajamiseen, ja toisaalta kun pitää olla kakkulat silmillä että näkee kirjoittaa, enkä ole enää niin nopea ja näppivarma toiminnoissani kuin nämä kaiken osaavat ja taitavat nuoret. Ja eihän mulla ole koskaan kiire minnekään.  Wink

Niin, ja kännykkään ei ole tarve koskea ajaessa. Niin tärkeää asiaa ei minulla ole kenellekään, eikä kenelläkään minulle. Jos sellaisesta on aavistus, pysähdyn suosiolla. Autossa on kännykkä telineessä, josta näkee pikasilmäyksellä kuka soittaa (jos on tallennettu numero, muut ovat toisarvoisia). Olen siis mallikansalainen, enkös olekin.  Grin

En sitten tiedä näitä "ammattiautoilijoita", joille tulee tilauksia ja reitinmuutoksia kaiken aikaa. Ehkä se ketuttaa pysäytellä kiesiä tuon tuosta.

Mikko Suomela

« Reply #14054 on: 12.08.13, 19:38 »

Ja tietysti aina sellainen reitti, että ilman navia ei pärjää. Vai päteekö siihen sama juttu kuin sumuvaloihin, että niitä on käytettävä kun ne sattuu siinä olemaan.  Tongue
Tää nyt alkaa menemään jo vähä tälläseks...

Oisko pitäyn sanoa että satunnaisesti kirjotan, yleensä lähinnä vilkaisen tekstin, vaatiiko lisätoimenpiteitä. Ja miksi en saisi ajaa yhdellä kädellä? Kuitenkin siinä on toinen valmiina. Ja itselle ainakaan inssissä sen suurempaa valiteltu että ajan yhdellä kädellä, taikka autokoulunopettajakaan, oikeastaan kukaan ei ole valittanut, paitsi isäukko joka totesi ekalla viikolla että yhdellä kädellä ajetaan, ei kahdella sormella....

Ja navigaattoriin, en mää nyt ala kesken kaiken sitä näpyttelemään... Korkeintana pikavalinnasta haen koti-osoitteen. Autossa on yleensä joku muukin joka sitä osaa näppäillä...

E: Pointti oli siis se, että voi sitä kännykkää tarvita muuhunkin kuin soittamiseen/tekstareihin ajaessa...

Killerhangar
Tumi Hämäläinen

« Reply #14055 on: 12.08.13, 20:12 »

E: Pointti oli siis se, että voi sitä kännykkää tarvita muuhunkin kuin soittamiseen/tekstareihin ajaessa...

Kännykkää EI tarvitse AJAESSA mihinkään.  Wink

Tatu Koiranen

« Reply #14056 on: 12.08.13, 20:16 »

Ja navigaattoriin, en mää nyt ala kesken kaiken sitä näpyttelemään... Korkeintana pikavalinnasta haen koti-osoitteen. Autossa on yleensä joku muukin joka sitä osaa näppäillä...

On se nykymaailma hankalaksi mennyt kun ei kotiinkaan löydä ilman jotain linnunpelätintä...

Tatu Koiranen

« Reply #14057 on: 12.08.13, 20:20 »

Ismo Leikola - Moottoritie on kesken: https://www.youtube.com/watch?v=i3ncYt_VVgc

Mikko Suomela

« Reply #14058 on: 12.08.13, 21:01 »

On se nykymaailma hankalaksi mennyt kun ei kotiinkaan löydä ilman jotain linnunpelätintä...
No enny meinannu etten osais löytää. (Okei, vaikka JKylän keskustasta tai jostain lähiöstä pois, mihin ei itse ole alunperin ajanut tms.) Vaan se että ois ihan jees tietää koska on kotona...

Killerhangar
Jan Augustsson

Date Registered: 08.03.06

« Reply #14059 on: 12.08.13, 21:18 »

Ihmisellä on yleensä aivot päättelemistä ja laskemista varten.
Pages: 1 ... 701 702 [703] 704 705 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1