Keskustelua liikenteestä

<< < (2809/3031) > >>

nisse90:
Quote

Yhtään kolaria en ole ajanut, tai sellaiseen joutunut


Quote

Jos nyt aletaan pohtimaan niin "räpylästä lähteminen" on sitä kun ei enää pysty kontrolloimaan ajoneuvoaan. Niin on käynyt tasan kaksi (2) kertaa. Samassa mutkassa, auto lähtenyt pyörähtämään, tosin vain 90 astetta, onneksi. Sen nopeampaa siihen ei tarvitse ajaa kuin 40-50 km/h. Tsikaani on kys. mutkan muoto. Lisäksi kun kulkee saman mutkan toiseen suuntaan ei edes huomaa että se olisi liukas. Jos olisin oikeasti paska kuski, enkä osaisi oikeasti ajaa, en olis täällä kirjottelemassa. 

E: Kuinkahan moni teistä on mahtanut kolhasta autoa parin ensimmäisen vuoden aikana? Veikkaan että aika moni? Itselle autoon kohdistuneet vahingot ovat jääneet siihen muovipuskurin naarmuuntumiseen. Kaveri kävi myös edellispäivänä penkassa, hän on myös paska kuski? Tai toinen jannu joka 40 kilsasta tunnista ajoi penkkaan niin, että Primera oli keulasta lyhentynyt pari senttiä. 

Näitä sun juttuja kun on lueskellut, niin on tullut mieleen sellainen asia, että pitäisiköhän tuo autoilu lopettaa ja siirtyä käyttämään julkisia ennen kuin joku loukkaantuu/kuolee?

jyrlei01:
Huh huh onpas joillain taas hällä väliä asenne liikenneturvallisuuteen.

Juuri se "ei ennenkään ole käynyt mitään niin ei käy nytkään" -asenne.

Se ensimmäinen kerta, kun puhelimen takia suhautetaan toisen nokkaan tai liian suurella tilanne nopeudella kurviin ajaessa auto lähtee räpylästä, voikin sitten olla viimeinen kerta kun elämässä tapahtuu yhtään mitään.

tslowman:
Quote

Kuitenkin vanhemmat nyt sattuvat olemana kiinnostuneita missä menen, vaikka sitä kotoa ollaan jo muutettu pois, tai ehkä jopa sen takia, ynnä muuta.


Ja ynnä muuta: voit hyvin soittaa vanhemmillesi vaikka viiden minuutin välein... kunhan parkkeeraat autosi tien sivuun siksi aikaa. Eihän sulla kuitenkaan oikeasti ole minnekään kiire. Ja jos on, niin sitten vaan pitää osata lähteä aikaisemmin. 

kume:
Quote

No jos nyt taas lähetään sille että mä olen muka ainoa. Yhtään kolaria en ole ajanut, tai sellaiseen joutunut ja kännykän käytön pyrin pitämään mahdollisiman vähäisenä, samalla kuitenkin pyrin pysymään tavoitettavissa. (Kännykkä takakontissa tai kiinni ei auta kys. asiaa).. Kuitenkin vanhemmat nyt sattuvat olemana kiinnostuneita missä menen, vaikka sitä kotoa ollaan jo muutettu pois, tai ehkä jopa sen takia, ynnä muuta. Helposti tulee parikin tuntia ajettua putkeen ja kännykkä kiinni/takakontissa (sitä kun ei sieltä kuule, tai jos kuulee niin pahvilaatikollako ajetaan) ei auta yhtään mitään jos jtn vakavaa tapahtuu.


Voit hyvin yleistää esittämäni kysymyksen tavoiteltavuudesta. Eli et ole ainoa joka ei pysty esittämään yhtään järkevää syytä kännykän käytölle liikenteessä. Tai olihan selityksissäsi yksi järkevä käyttömoodi; navigointi. Suunnistus laitteen avulla ei kuitenkaan edellytä kommukointia muiden ihmisten kanssa. Sillä että vanhempasi eivät kuule ääntäsi juuri sillä siunaamalla sekunnilla kun he haluavat, tai ystäväsi eivät tavoita sinua lentokentältä ei ole mitään merkitystä tämän maailman menolle. Jos sen sijaan ajat pikkutytön yli suojatiellä heikentyneen tarkkaavaisuuden vuoksi niin... no silloin ainakin kännykkä on ns. käden ulottuvilla. Ja ole huoleti! jos Sinulle sattuisi käymään huonosti voit olla varma että vanhempasi saavat siitä tiedon viranomaisilta. Inhimillistä olisi kuitenkin jos tietoa ei välitettäisi kännykän avulla.

Miksu:
MIks helvetissä tää kääntyy taas tähän että ku rekkapena käyttää kännykkää, no s**t happened. Muttakun meikäläinen sen pari sanaa lausuu puhelimeen ratissa kerran päivässä niin maailma tuhoutuu? Kyllä mää ainakin osaan keskittyä siihen ajamiseen, ja täten se kommunikointi sen luurin kanssa on ollut erittäin vajavaista, ts. en oikein kuuntele kun keskityn siihen auton ohjastamiseen. Itse en tarvitse kuin yhden käden siihen touhuun, kun sattuu olemaan ZFn vamistama automaatti. Ja jos nyt aletaan saarnaamaan siitä yhdellä kädellä ajosta niin voi jumalavita, jeesuksia tämäki foorumi täynnä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page