Keskustelua liikenteestä

<< < (2845/3033) > >>

Pade:

Eikös Opelin todellinen nopeus ole jotain max. 150km/h silloin kun mittari näyttää 180?

Välillä kyydissä istuneena tuntuu että se 80km/h mittariin tuntuu olevan juuri sen 50km/h 

tare:
Tuntuminen ei tarkoita mitään    Vasta tarkoilla mittareilla mitataan auton nopeus.

Minulla on  joku Tomtom ja Nokian N8. Jos molemmat näyttävät samaa, niin nopeus on lähellä oikeaa. kumpikaan ei ole todellakaan tarkkuusmittareita.

Pyrin lukitsemaan vakionopeussäätimen oikeaan nopeuteen. Eli jos on tilaa ja nopeusrajoitus on 40 km/h. Silloin autoni kulkee täsmälleen tuota nopeutta.

Normaalisti ajan 40 alueella paljon hitaammin   jotain 15 km/h .  Jopa 1 km/h .Tilanteen mukaan.

Minua ei häiritse takapuskuriin tulevat. sitten terävästi jarrua 

tslowman:

Minua ei häiritse takapuskuriin tulevat. sitten terävästi jarrua 

Minua häiritsee. En kuitenkaan paina terävästi jarrua, seuraukset voivat olla arvaamattomat kuten kaverillani joka teki juuri noin. Persiissä roikkuva tömähti puskuriin ja työnsi kaverin kärryn vastaantulevien kaistalle poikittain. Surullinen tarina. 

Puskurissa roikkuvalle (jos ei selkeästi pyrikään ohi) huomautan asiasta vilauttamalla jarruvaloja. Joskus se toimii, ainakin hetken. Ja noille pässeille ei toimi mikään.

tare:

Minua häiritsee. En kuitenkaan paina terävästi jarrua, seuraukset voivat olla arvaamattomat kuten kaverillani joka teki juuri noin. Persiissä roikkuva tömähti puskuriin ja työnsi kaverin kärryn vastaantulevien kaistalle poikittain. Surullinen tarina. 

Puskurissa roikkuvalle (jos ei selkeästi pyrikään ohi) huomautan asiasta vilauttamalla jarruvaloja. Joskus se toimii, ainakin hetken. Ja noille pässeille ei toimi mikään.

En todellakaan paina jarrua terävästi maanteillä. En todellakaan. 

Mutta kannattaa testata ne jarrut. Jos on varma, että ketään ei takaa tule. Ja nopeutta vaikka 100 km/h. Niin sitten täysi potku jarrupolkimeen, niin että jarrupoljin menee melkein konehuoneen puolelle.Ei se hajoa. Se poljin, mutta ABS toimii optimaallisesti. Tosin uudemmissa autoissa on hätäjarrutehostin. Eli jos poljinta painetaan riittävän nopeasti ilman riittävää  poljinvoimaa. Täysjarrutus  alkaa automaattisesti maksimivoimalla.

Minun autossa oli a.b.s. jarrut  jo 1980 luvulla. Eli olen kerinnyt harjoitella 

1986 vuosimallia  silloinen autoni. Ostin käytettynä . Moottorinohjaus Bosch jetronic Le-2. Jarrutietokone Bosch. Nykyään autossani on joku Bosch Motronic.....

tuma:

Yks minkä olen havainnut toimivan on pysäyttää hetkeksi bussipysäkille. Harva on perässä tullut siihen puskurissa roikkumaan.
On olemassa ongelma -> siihen kannattaa keksiä järkevä ratkaisu.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page