FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 10:36

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 714 715 [716] 717 718 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462627 times)
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14300 on: 27.10.13, 18:31 »

Itellä ainakin noi 3-4kk ajetut kitkat tuntuu pitävän paremmin märällä kuin koko kesän ajetut ja vaihtoon menevät kesäkumit.  Grin

Killerhangar
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14301 on: 27.10.13, 19:14 »

Ei se auta hakeutua päättäviin elimiin kun 99% kansasta komppaa Olavia ja ajelee mielellään tuolla kesäisillä motareilla 100kmh tai alle. Onhan se turvallista, polttoainetta kuluu vähemmän ja luonto säästyy. Sinne voitais oikeestaan laittaa 60kmh. Tän maan liikennepolitiikan tuntien tuo tapahtuukin viimeistään 2020.  laugh

Motarilla on kaksi kaistaa samaan suuntaan. Ne jotka haluaa ajaa hiljempaa, valitsevat oikean puoleisen. Nopeammin ajavat vasemman. Eikö niin?

Päättäjien on hiukan vaikea tietää ajaako porukka kitkoilla, kesäkumeilla vai nastoilla. Päätös sopivasta tilannenopeudesta on ratin ja penkin välissä. Yhtä vaikeaa on päättäjien yhtäkkiä tietää paneeko seuraavana yöllä halla, tuleeko metri lunta, vai onkos tullut kesä näin talven keskellä. Ja vaikka tiepiireille olisikin annettu valtuudet seurata säätilaa, ja vaihtaa nopusrajoitukset sen mukaan, ei vaan yksikertaisesti riitä porukkaa vaihtelemaan niitä päivän parin välein. Diginopeusmerkit, joissa ohjauskeskuksesta voidaan nopeusrajoitus vaihtaa kelin mukaan, voisivat olla ratkaisu, mutta sekin vaatii taas aika paljon hynää.

Eiköhän ajella ihmisiksi, ja varata aikaa riittävästi paikasta toiseen siirtymiseen. Kiire on ammattitaidottomuutta, sanoo vanha savolainen sananlasku.

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14302 on: 28.10.13, 05:09 »


Diginopeusmerkit, joissa ohjauskeskuksesta voidaan nopeusrajoitus vaihtaa kelin mukaan, voisivat olla ratkaisu, mutta sekin vaatii taas aika paljon hynää.

Eiköhän ajella ihmisiksi, ja varata aikaa riittävästi paikasta toiseen siirtymiseen. Kiire on ammattitaidottomuutta, sanoo vanha savolainen sananlasku.

Vaihtuvat diginopeusmerkitkin olisivat turhia, jos poliisilla olisi resursseja valvoa ja valtiovallalla älyä valistaa autoilevaa kansaa Tieliikennelain 23 pylälän merkityksestä. Rahaa tämäkin vaatisi tuhottomasti. Digitiellä on kiva ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti silloin kun järjestelmä toimii, mutta kun sen sisään rakennettu pieni microsoftohjelmisto tilttaa kesähelteellä, niin sen jälkeen kaikki motarilla olevat nopeustaulut menevät oletusarvoon 80 km/h. Talvella tilanne ei ketuta yhtä paljon. Viisaus asuu savonmaalla, ainakin tuon savolaisen sananlaskun perusteella näin voisi olettaa. Taitavat olla jotain pohojolaisia nuo kehätiellä kaahaavat?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14303 on: 28.10.13, 11:12 »

...sisään rakennettu pieni microsoftohjelmisto tilttaa kesähelteellä, niin sen jälkeen kaikki motarilla olevat nopeustaulut menevät oletusarvoon 80 km/h.
Tilttaamisesta en tiedä, mutta eihän tuohon tarvita kuin muutama tippa vettä taivaalta, niin heti on liukasta ja vaarallista ajaa 120km/h. Cool
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14304 on: 28.10.13, 11:51 »

Tilttaamisesta en tiedä, mutta eihän tuohon tarvita kuin muutama tippa vettä taivaalta, niin heti on liukasta ja vaarallista ajaa 120km/h. Cool

Riippu vähän siitäkin, millaisilla kumeilla niissä vedentäyttämissä nastarenkaiden jyrsimissä urissa päästelee Cheesy

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14305 on: 28.10.13, 13:59 »

Hmmm...niinkö se menee? Että peilijäisellä tiellä on turvallista ajaa 120 km/h? Mitähän se oikea tilannenopeus oikein tarkoittaa?

Ymmärsit varmaan tarkoitukseni kuitenkin? Sen verran turvallista se nyt kuitenkin oli, että tiellä pysyttiin eikä edes jännittänyt.

-JukSii-
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14306 on: 28.10.13, 15:04 »

Tänään oli mukavasti 120 1-tiellä melkein koko matkalla.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14307 on: 28.10.13, 16:44 »

Ja se mikä ei ollut 120 taisi olla tunnelit?

Killerhangar
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14308 on: 28.10.13, 17:02 »

Ja se mikä ei ollut 120 taisi olla tunnelit?

Oli kyllä tunneleissakin 120. On ollut ennenkin.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14309 on: 28.10.13, 18:10 »

Itelle sitten koskaan tullu vastaan.  Huh

Killerhangar
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14310 on: 28.10.13, 19:09 »

On sitä monesti ajettu 120 lasissa umpitunnelissa! Jopa ykköstiellä.
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14311 on: 29.10.13, 02:41 »

Omalla kohdalla Lohjan tunnelit on aina ollut 100kmh ja Salon kohdalla olevat tunnelit 120kmh.

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14312 on: 03.11.13, 09:03 »

Normipäivä liikenteessä:

Käräjäoikeuden perustelujen mukaan tuomittu syyllistyi liikenneturvallisuuden vaarantamiseen muun muassa peruuttamisen ja oikealta pientareelta ohittelun vuoksi. Laittomaan uhkaukseen hän syyllistyi, koska jahtasi tilanteeseen puuttunutta autoilijaa veitsi kädessään. Pahoinpitely- ja vahingontekosyyllisyys tulee puolestaan pesäpallomailaiskuista

http://www.hs.fi/kaupunki/Tieraivoaja+sai+nelj%C3%A4+kuukautta+vankeutta/a1383445592308

Pitääkin ottaa taas toi Karhun komposiitti-GoldHammer mukaan...

Teemu Virtanen
Offline Offline

Posts: 12
Date Registered: 24.10.13

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14313 on: 05.11.13, 13:40 »

Vähällähän tää on päässy, jos vaan neljä kuukautta napsahti. Ymmärrän, että ihmisissä nousee tietynlainen moraalinen närkästys, mutta aika vähäiset olisi itsellä motivaatiot tällaisen kuskin takaa-ajoon..
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14314 on: 05.11.13, 14:55 »

Vähällähän tää on päässy, jos vaan neljä kuukautta napsahti. Ymmärrän, että ihmisissä nousee tietynlainen moraalinen närkästys, mutta aika vähäiset olisi itsellä motivaatiot tällaisen kuskin takaa-ajoon..

Eihän toi ehdollinen vankeus ole edes mikään rangaistus.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14315 on: 06.11.13, 06:26 »

mutta aika vähäiset olisi itsellä motivaatiot tällaisen kuskin takaa-ajoon..

En ole koskaan ajatellut että takaa-ajovietin ja onnistuneen jahdin tuottaman "tapon" tyydytyksen pystyisi saavuttamaan myös henkilöautolla (tai motskarilla kuten taannoin USA:ssa tapahtui) mutta näin se vaan näyttää olevan. Kyllä ihminen on eläin, nisäkäs, kaikesta huolimatta.
Pekka Holopainen
Online Online

Posts: 5223
Date Registered: 14.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14316 on: 06.11.13, 08:36 »

Eikös se jo rottakokeillakin osoitettu, että kun porukkaa pannaan paljon pieneen tilaan, agressiivisiksi ne tulevat.

Miksi ihmeessä kaikki ihmiset pitää väen väkisin tunkea sinne pääkaupunkiseudulle? Tulkaa tänne P-Kurjalaan. Täällä on tilaa liikenteessä ja muuallakin. Agressiot vähenevät.

laugh

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14317 on: 06.11.13, 10:58 »

Eikös se jo rottakokeillakin osoitettu, että kun porukkaa pannaan paljon pieneen tilaan, agressiivisiksi ne tulevat.

Miksi ihmeessä kaikki ihmiset pitää väen väkisin tunkea sinne pääkaupunkiseudulle? Tulkaa tänne P-Kurjalaan. Täällä on tilaa liikenteessä ja muuallakin. Agressiot vähenevät.

 laugh

Älä älä Pekka houkuttele etelänmiehiä sinne! just kun on saatu se Jojensuun skiniongelma rauhoittumaan  Smiley.
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14318 on: 14.11.13, 23:20 »

Eikös se jo rottakokeillakin osoitettu, että kun porukkaa pannaan paljon pieneen tilaan, agressiivisiksi ne tulevat.
 laugh

Se on ihan luonnon laki.
Tässä lainaus iltalehden artikkelista: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013111317720030_uu.shtml

[ attachment removed / expired ]
Ahtaissa tiloissa olevat eläimet tappelevat helposti keskenään ja saavat haavoja.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14319 on: 16.12.13, 20:33 »

Ollila yrittää nostaa Nokia suosta tällä puolen miljardin hankkeella jonka operoinnin vuosikulut on 130milj euroa...

Koko raportti
http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=2460605&name=DLFE-22578.pdf&title=Työryhmän%20pj%20Jorma%20Ollilan%20esitys%2016.12.2013
Pages: 1 ... 714 715 [716] 717 718 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1