Keskustelua liikenteestä

<< < (2865/3033) > >>

jekku1:
Miten Nokia liittyy tähän työryhmän ehdotukseen?

kume:
Quote

Miten Nokia liittyy tähän työryhmän ehdotukseen?


Toivottavasti mahdollisimman paljon  . Tsemiä vaan Nokian tuotekehittelyn sovellusinsinööreille. Vaikka en itse Ollilan raportista mitään järkevää pysty hahmottamaan, niin toivon että tästä liikenteen kulunvalvontajäjestelmästä saataisiin Suomelle uusi rahaa takova teknologiaihme. Tähän systeemiin kun lisätään vielä kuljettajan biometrinen tunnistus, niin vero ajetuista kilometreistä voidaan osoittaa aina täsmälleen oikealle henkilölle. Alkuvaiheessa myös sakot 120 km/h ylittäneistä nopeuksista voitaisiin tulostaa automaattisesti ajoneuvon kuljettajalle, myöhemmin sakotusjärjestelmä tietysti vietäisiin paikallistietasolle Nokian loistavien gps-karttasovellusten avulla.

mmniemi:
Kivoja tollaset uudistukset. Meikäläisenkin vajaan 500€:n ajoneuvo-/käyttövoimavero jäisi pois. Se onneksi korvattaisiin sitten karkeasti 1550€:n verolla

Hyvä Holkeri! 

oh2dw:
Milläköhän varmistettaisiin, ettei vaan kukaan ajelisi rikkinäisellä tai deaktivoidulla gps:llä? Gps-lukollako? Parkkihalli/autotalliongelmia gps-yhteyden kanssa? Kyllä pitää yrittää tehdä yksinkertaisista asioista teknisesti mahdollisimman monimutkaisia.

Unzki:
Idea hyvä/reilu, toteutus huono. Tällä hetkellä toimivin tapa olisi vain kaataa hinta suoraan bensaan/dieseliin = mitä enemmän käytät ja saastutat sitä enemmän maksat. Sama poikkeus sitten ammattiliikenteelle, kuin tuossakin ehdotuksessa. Toki kun 10v päästä enemmistö on sähköautoja, niin toi on aika lyhytaikainen ratkaisu ja näin ollen sitä liikkumista on nyt näemmä verotettava. Olisihan se mahtavaa, että saataisiin suomeenkin eurooppalainen autokanta, kun kymmenien tai satojen tuhansien hankintaverot (autoverot) jäisivät pois, kaupungilla vois nähdä muitakin kuin Yariksia

Taas tosiaan tapa millä tuota ollaan toteuttamassa on tuttuun tapaan aivan yliampuva täynnä porsaanreikiä ja periaatteellisia ongelmia, saatika puhumattakaan koko idean hinnasta..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page