Keskustelua liikenteestä

<< < (2893/3019) > >>

Jfredrik:

Nopeusrajoituksia pitäisi alentaa hiukan. Kesällä moottoritiellä 110 ja maanteillä 90 km/h. Talvisin vastaavasti 90/80 

Suomeen tuotavien autojen ei tarvitse kulkea nyt, kuin 120 km/h. Jos auto menee kovempaa, niin raju autoveron korotus joka kilometrin ylityksestä 

Onko tää Tarmo joku trolli? Jos kaveri on tosissaan niin taitaa tie olla jo sen verran kaventunut, että auton vois jättää jo suosiolla parkkiin.

tare:

Onko tää Tarmo joku trolli? Jos kaveri on tosissaan niin taitaa tie olla jo sen verran kaventunut, että auton vois jättää jo suosiolla parkkiin.

Olen puolittain tosissani. Jos esittämäni nopeusrajoitukset olisivat tosia, tulisi merkittävä parannus onnettomuustilastoihin.
Miksi tieliikenteessä olevien henkilöautojen pitäisi kulkea kovempaa, kuin 120 km/h Suomessa?

Nopeus olisi helposti lukittavissa tehtaalla, kun auto toimitetaan asiakkaalle. Silloin tuliterän auton vero olisi pienin mahdollinen. Eli todella paljon pienempi, kuin nyt on. Tietenkin voisi auton tilausvaiheessa ostaa veron muodossa lisää nopeutta. Niin paljon, kuin lompakko kestää 

Unzki:

Olen puolittain tosissani. Jos esittämäni nopeusrajoitukset olisivat tosia, tulisi merkittävä parannus onnettomuustilastoihin.
Miksi tieliikenteessä olevien henkilöautojen pitäisi kulkea kovempaa, kuin 120 km/h Suomessa?

Miksi sitten Saksassa moottoritiet ovat tilastollisesti turvallisimpia teitä maailmassa, vaikka nopeudet ovat suurempia?

Tietenkin voisi auton tilausvaiheessa ostaa veron muodossa lisää nopeutta. Niin paljon, kuin lompakko kestää 

Näinhän tapahtuu juuri tällä hetkellä. Itse maksoin 5v+ vanhasta autosta pelkkää autoveroa yli 60keur, että pääsen yli 120kmh. Eikö progressio ole jo nyt mielestäsi tarpeeksi demarimainen?

Edit: Suomeen kalliin auton ostaminen on niin partrioottinen teko, että mielestäni moisen teon tehdessään tulisi saada automaattisesti kutsu Linnaan isänmaallisesta teosta.

oh2dw:
Suurten nopeuksien kannattajilla ei ole juuri muuta argumenttia kuin Saksan autobaanat, joilla taas ei ole mitään tekemistä suomalaisen minä-minä-liikennekulttuurin kanssa.
Jenkkilässä motareilla rajoitus on 55 tai 65 mph, eli n. 90/105 km/h, vaikka siellä on vähän erilainen, toisetkin huomioiva ajotapa. Sieltä olisi paljonkin opittavaa.

0510:

Jenkkilässä motareilla rajoitus on 55 tai 65 mph

Tai 70 mph. Tai 75 mph. Tai 80 mph.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page