Keskustelua liikenteestä

<< < (2909/3019) > >>

dera:
Quote

No eihän se tavallaan eroa vars. perävaunun katkaisusta,  tietäis vaa että miten se vetopöytä itessää toimii Siinä on se joku kahva mikä vedetää mutta muute...


Sullahan oli se rekkasimulaattori jossa tätä voit harjoitella.
Sehän on kuin oikean rekan ajamista, kuten usein olet meille kertonut.

hynkel:
Quote

Voisin vannoa, että ainuttakaan työpaikkaa et saa tai ole saamatta sen takia, että olet tai et ole ajanut intissä vähän puoliperää.

Puoliperän katkaisu on sangen yksinkertainen. Johdot irti, pöytä auki ja jalat alas. Jos on painava keula kärryssä niin kun jalat on veivattu maahan asti, veivaat pienellä vaihteella (veivissä on iso ja pieni vaihde) "löysät" pois niin se ei romahda niin paljoa kun ajat pois alta.

Kytkentä päinvastoin.


Olen muuten samaa mieltä, mutta jokaisessa normaalissa autossa on ilmajousitus, jolla ainakin itse nostan painavan vaunun keulan vähän ylemmäksi ennen pöydän avaamista ja jalkojen laskua. Sen jälkeen kun pöytä on auki ja jalat alhaalla ja kun autoa on siirretty eteenpäin puolisen metriä, jousia alemmas niin paljon että vetopöytä irtoaa kärryn pohjasta, niin jää romahdukset kokonaan pois. Pientä vaihdetta joutuu käyttämään yleensä vain vääntyneiden jalkojen tms kanssa, joita ei saa liikkumaan muuten. Jos vetäjän ja kärryn väli on ahdas, rasvainen tms, en mene sinne pelleilemään väliin kun kärry on kiinni, vaan siirrän autoa ja käyn nyppimässä letkut irti vasta sitten.

Yksi usein nähty virhe on se, että jalat pistetään maahan ennen vetopöydän avaamista.

Quote

No eihän se tavallaan eroa vars. perävaunun katkaisusta,  tietäis vaa että miten se vetopöytä itessää toimii Siinä on se joku kahva mikä vedetää mutta muute...


Jassoo. No ei siinä sitten.

tequila:
Trafin ja ministeri Risikon visio:
Kansalaisilta omat autot pois ja tilalle kk-maksullisia paketteja:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288756075008.html?pos=ok-nln

Joona:
Quote

No eihän se tavallaan eroa vars. perävaunun katkaisusta,  tietäis vaa että miten se vetopöytä itessää toimii Siinä on se joku kahva mikä vedetää mutta muute...


Noh, mikäs mikäs. Foorumin kovin rekkamies, joka istunut kyydissä ja tietää kaikesta kaiken ja vetopöydän aukaisukin on todellisuudessa hepreaa? Kyllähän se eroaa täysperän katkaisusta aika paljon, jossa vaan revitään muutama johto irti ja aukaistaan kita vivusta.


Quote

Olen muuten samaa mieltä, mutta jokaisessa normaalissa autossa on ilmajousitus, jolla ainakin itse nostan painavan vaunun keulan vähän ylemmäksi ennen pöydän avaamista ja jalkojen laskua. Sen jälkeen kun pöytä on auki ja jalat alhaalla ja kun autoa on siirretty eteenpäin puolisen metriä, jousia alemmas niin paljon että vetopöytä irtoaa kärryn pohjasta, niin jää romahdukset kokonaan pois. Pientä vaihdetta joutuu käyttämään yleensä vain vääntyneiden jalkojen tms kanssa, joita ei saa liikkumaan muuten. Jos vetäjän ja kärryn väli on ahdas, rasvainen tms, en mene sinne pelleilemään väliin kun kärry on kiinni, vaan siirrän autoa ja käyn nyppimässä letkut irti vasta sitten.

Yksi usein nähty virhe on se, että jalat pistetään maahan ennen vetopöydän avaamista.


Joo kyllähän sitä aina kannattaa vähän ylöspäin nostaa.  Dollyn kanssa ainakin pitää ensin aukaista vetopöytä ennen kuin nostaa ylöspäin, koska muuten vetotappi ottaa pöydästä kiinni eikä pöytä aukea.  Aina ehdottomasti hiukan eteenpäin ja pöytä alas ennen kuin ajaa pois alta. Ehtii samalla kuulakehän lukitsemaan ja asettelemaan letkut järjestykseen.  Jos kärryn keula on painava, olen aina veivannut vielä löysät pois pienellä vaihteella jaloista niin se keula ei vajoa niin alas.

hynkel:
Autolla jos nostaa jousia, niin ne pitää nostaa ennen käsijarrun päälle laittamista, mielellään vielä niin, että nostamisen jälkeen vähän peruuttaa. Silloin on varmuus siitä, ettei tappi hankaa suoraa pöydän salpaan vaan pöydän etuvasteeseen, jolloin salpa aukeaa kevyesti. Siis jos se ylipäätään on siinä kunnossa, että se voi keveästi aueta...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page