Keskustelua liikenteestä

<< < (2909/3033) > >>

man:
Mä tyhmä asentajan retku en kyllä keksi mikä tossa kuvassa on vikana. Mulla ei kyllä puukenkiä olekaan. Muutenkin perehtynyt enemmän kipillisiin vehkeisiin. Joskus nähnyt kyllä liinat ristissä, kun pitkään ajetaan tyhjänä. Ilmeisesti vähentämässä kaapin nitkumista.

Halkean kyllä kohta uteliaisuudesta. Joten voisiko joku (Tatu?) valaista?

susiluoto:
Mitään noista tiedä mutta jos olisi minun niin lattiakoukut laittaisin.

Joona:

Mitään noista tiedä mutta jos olisi minun niin lattiakoukut laittaisin.

Eipä niillä mitään tee, jos on puhdasta elintarvikeajoa.

Joona:

Joskus nähnyt kyllä liinat ristissä, kun pitkään ajetaan tyhjänä. Ilmeisesti vähentämässä kaapin nitkumista.

Venäläiset yms itäblokin kansalaisethan tekee sitä, että laittaa kapellikärryyn taakse 2 liinaa ristiin tukemaan kärryä, kun se niiden neuvostoaikainen kalusto alkaa olla siinä kunnossa, että ilman ristisidontaa kärry on metrin kallellaan johonkin päin.

hynkel:
Kyllä ne ristiliinat ihan hyvä idea on laittaa TIR-kapelliin, jossa on vain matalat luukut ovien sijaan takana. Jos kärryssä on ovet takana kuten sivistysmaissa pruukaa olla, niin ristiliinoilla ei tee mitään.

Se, mikä tuossa kuvassa on perseellään, liittyy noihin vanerilevyihin. Tosirahtarithan ei niitä tarvitse esimerkiksi sidontaan, ja kuva on oman työpaikkani (sattuneeta syystä entisen) perävaunuvastaavan vetämästä kärrystä sen jälkeen, kun siitä oli purettu kylmäkuorma (edessä tavara +3, takana +9). Kärryn kylmäkone on etuseinässä ja sen on tarkoitus kierrättää ilmaa koko kärryn pituudelta. Koneen on tarkoitus imeä jäähdytettävä ilma alakulmasta ja puhaltaa se yläkautta pois, mutta eihän se onnistu, kun ilmatiet on tukittu. Ilma ei kierrä, vaunun takaosan lämpötila alkaa hakeutua ulkolämpötilan suuntaan...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page