Keskustelua liikenteestä

<< < (293/3019) > >>

Masa:

Parhaallakaan pimeänäöllä varustettu kun ei näe vastaantulijan valojen taakse kunnolla. Pitäisikö tuossa tilanteessa hiljentää kävelyvauhtiin? Aivan. Lain mukaan pitäisi, mutta yleisen liikenteen sujuvuuden ja polttoainetalouden takia otetaan tuo riski ja jatketaan normaalinopeudella, näin luoden sinänsä vaarallinen tilanne hetkeksi. Sitä se on, liikenne, helv**** vaarallista.

Erityisen vaaralliseksi se tuossa tilanteessa muuttuu, jos vastaantulevan ajoneuvon kuljettaja katsoo suoraan eteensä. Katastrofaaliseksi alkaa mennä, jos se sama ääliö fiksaantuu niihin vastaantulijan valoihin.
Järkeä käyttävä katsoo vähän sivuun, mutta ei liikaa.

tornadof36:

Niin, että herra on nyt parempi ihminen kun et saa palkkaasi ajamisesta? Ikinä ei mun tartte auton ratissa raivota kun en ota tressiä siitä jos joku ei käytä vilkkua. Ja ei ison auton ratissa auta hermoilla vaan se on rauhallista hommaa. Se sitten on ihan eri juttu kuinka agressiivinen olen täällä, joten sun on sitä ihan turha spekuloida ja tollaiset epäsuorat idioottimaiset vihjaukset voit työntää vaikka... pakoputkeen.

Haha, vanha kunnon "In your face" -kommentti.

Moikka!

No johan rauhoituit...

En varmasti ole sen parempi ihminen nytkään...Raskas ammatti sulla.Nostan hattua....

Meinasi vaan hiukan alkaa teikäläisen kielenkäyttö sapettamaan...Ja mielestäni Sami saa kyllä tuoda noita epäkohtia esiin,jos huvittaa.Onhan sekin keskustelua.Jokainen tavallaan...

Ja eihän niitä Samin kommentteja ole pakko lukea,jos ei halua...

Mun mielipide on se että suvaitsevaisuutta ja avarakatseisuutta tarvitaan myös täällä,eikä vain siellä liikenteessä...

-Jukka

B777:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kuusi+kuoli+bussikolarissa+Uppsalan+l%C3%A4hell%C3%A4/1135225424420

Masa:

Ehkä joskus jonkun kotimutkan pienessä sladissa, mutta eipä niistäkään ole hirveesti iloa.

Ota seuraavalla kerralla ESP/vast. pois päältä ja kyllä se sladittelu siitä iloksi muuttuu

mmniemi:

Tieliikennelaissa on myös tilannenopeus määriteltynä ja se velvottaa hiljentämään sitä vauhtia lyhkäsille vaihdettaessa, jos niillä ei vaikkapa hirveä tarpeeksi kauas näe.

En minä lakia rupea mitenkään kritisoimaan, mutta sanoppa Antti sinä rehellisesti, hiljennätkö sinä vauhtia aina vaihtaessasi lyhyille valoille? Voi hesus sitä haitariliikettä, mitä yksikin sellaista harrastava auto tuolla liikenteessä saa aikaan. Ainoa keino estää tuollaista olisi laskea nopeusrajoitus sitten niille lyhyiden valojen tasolle. Taitaisi käytännössä tarkoittaa jotain 60-70km/h moottoriteillekin. Sitä tuskin sinäkään haluaisin?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page