FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 06:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 731 732 [733] 734 735 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475769 times)
Juhani Sarell
Offline Offline

Posts: 426
Date Registered: 07.06.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14640 on: 27.01.15, 22:41 »

Juu, ei minunkaan tekisi mieli. Mutta ajatukset muuttuivat, kun prätkäpoliisi kerran hyökkäsi sivulle ja liputti tien sivuun. Tämä Lahdentiellä täysin kesäkeliä vastaavaana kirkkaana talvipäivänä, nopeutta 120 km/h 100:n talvinopeusalueella, jossa normaalisti luonnollisesti 120:n rajoitus. Tyly sheriffi kirjoitti sakon ilman ymmärryksen häivääkään.  Undecided
Siis talvipäivänä prätkäpoliisi liikenteessä?  Huh

Lentokoneen päällikkö on lähes aina lennonjohtajaa korkeammalla...
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14641 on: 28.01.15, 08:06 »

Olipas tuhma poliisisetä kun teki työtään Grin

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14642 on: 28.01.15, 09:41 »

Juu, ei minunkaan tekisi mieli. Mutta ajatukset muuttuivat, kun prätkäpoliisi kerran hyökkäsi sivulle ja liputti tien sivuun. Tämä Lahdentiellä täysin kesäkeliä vastaavaana kirkkaana talvipäivänä, nopeutta 120 km/h 100:n talvinopeusalueella, jossa normaalisti luonnollisesti 120:n rajoitus. Tyly sheriffi kirjoitti sakon ilman ymmärryksen häivääkään.  Undecided

Heh, aika tyypillistä Smiley Ilmeisesti keli riitti siihen, että voi ajaa moottoripyörällä turvallisesti kuten kesällä, mutta ei siihen, että samoin olisi tehnyt autolla Smiley
Ville Gröndahl
Offline Offline

Posts: 261
Date Registered: 06.04.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14643 on: 28.01.15, 12:23 »

Poliisin työn toimenkuvaan kuuluu luonnollisesti toisinaan oman hengen ja turvallisuuden vaaralle alttiiksi asettamista työtehtävä hoidettaessa.

Asiaa voisi ajatella näin, että poliisinhan ei olisi tarvinnut ottaa riskiä oman turvallisuutensa kannalta ajaen moottoripyörällä talviaikaan tiellä ylinopeutta, mikäli kaimani olisi ajanut noudattaen nopeusrajoitusta - eikös niin?

Mä en oikein ymmärrä lainkuuliaattomuutta tieliikenteessä. Jos jonkun mielestä tiekohtainen nopeus ei ole oikea, ei se ole valtuutus ottamaan oikeutta omaan käteen ja määrittämään muun yhteisön puolesta mikä mielestään on sopiva tiekohtainen nopeus. Jos selllaista rakastaa, niin sitten pitäisi muuttaa Saksaan.

Mä ymmärrän että joskus ratissa lapsettaa tai on halua kokeilla taitojaan ja autonsa suoritusrajoja. Sitä voi mennä harjoittaa suljetulle radalle. Se, että selkäytimeen on juurtunut malli, että ylinopeutta tulisi/pitäisi/saisi ajaa joka paikassa silloin kun huvittaa on sen sijaan jotain vaikeasti ymmärrettävää.

Onneksi itseltä on tuo testosteroinin kyllästämä vaihe elämässä kutakuinkin mennyt ohi. On suorastaan surkuhupaisaa seurata, kun ajelee omalla autolla lainmukaisia nopeuksia ja samaan aikaan kaiken maailman auton räyskät hinkuu ja kärkkyy ohi. Tulee aina mieleen että saavatko he jonkinlaisen seksuaalisen tyydytyksen kun pikku mopokoneisilla autoillaan saavat painaa Jaggesta ohi. kenties... Suotakoon se heille sitten vaikka ei siinä minusta mitään järkeä ole...

Muistan joskus 90-luvun alussa kun kotipaikkakunnallani oli kaveri jolla oli tuliterä 911 Turbo. Hän ei koskaan sillä kaahannut tai huudattanut menemään ylinopeutta julkisilla teillä liikenteen seassa. Muistan sitä ihmetelleeni varhaisteinin epäkypsin vauhdinhurmaisin ajatuksin. Hän totesi hyvin lyhyen ytimekkäästi: "Miksi? Mitä se hyödyttää? Idioottikin tajuaa että se on Porsche ja se kulkee niin miksi sillä pitää olla näyttämässä?" Se oli varsin osuvasti todettu.

Kaiken huippu oli taannoin stadissa joku sankari. En muista minkä merkkisella autolla hän oli liikenteessä. Koskelan hallien kohdalla tuli liikenne valoissa rinnalleni ja alkoi huudattamaan autoaan vieressäni ja ajeli ainakin omassa mielessään kovasti kilpaa. Hänen leikkimistään rauhallisen sunnuntai illan menossa tuntui jatkuvan ja jatkuvan. Nopeita kiihdytyksiä ja sit hetken päästä lähes paikalleen pysähtymisiä että oli taas rinnalla. Itse ajelin tyytyväisenä rauhallisella tiekohtaisella nopeudella ja nautin Glenn Gouldin tulkinnasta Johan Sebastian Bachin Goldberg variaatioista. Leikkimistä jatkui kunnes Telia-Soneran kohdalla Sturenkadulla Vallilassa liikennevaloissa hänen autostaan alkoi tulla konepellin alta voimakkaasti savua. Siihen jäi matkanteko. Jatkaessani matkaa eteenpäin aattelin että mikä idiootti.

Aina leikkiminen ei pääty ilman sivullisia uhreja. Aikoinaan vuonna 2002 eräänä marraskuisena iltapäivänä Silja Linellä Finnjetissä työskennellessäni olin yhden konemestarin kanssa hakemassa varaosia yhteen kaasuturbiineistamme Vuosaaren varastolta firman Pick Up:pilla. Palatessamme takaisin Skattalle päin puoli kuuden maissa, havaitsimme Kalasataman liittymän kohdalla kun oikealta Sörnäisten Rantatielle hyökkäsi Audi A8 ja 300-sarjan Bemari kilpaa ajaen kuin viimeistä päivää. Kilpa-ajo päättyi todella lyhyeen: 900 metriä myöhemmin sininen Bemari törmäsi voimalla sivulliseen E-Mersu taksiin mikä lensi tien oikeaan reunaan. Bemari oli keulastaan tuulilasii myöten kasassa ja Bemarin nuori kuski hyppi ajoradalla täysin sekaisessa tilassa sanoinkuvaamattomalla ilmeellä. Audia ei näkynyt missään vaan se oli kylmästi jatkanut menoaan. Taksin kahdesta kyytiläisestä toinen oli sinkoutunut ulos ja kuollut välittömästi vammoihinsa, toinen oli vakavasti loukkaantunut...

Ei sen puoleen, kyllä mä voin myöntää olleeni itse nuoruudessa pässi kanssa. On mullakin ollu raskas kaasujalka. Onneksi mitään ei ole koskaan sattunut ja niistä ajoista on kasvettu henkisesti aikuisiksi. Siinä on edesauttanut yllämainittu onnettomuus sekä parin tutun kuoleminen tieliikenneonnettomuuksissa. Lisäksi omalla kohdallani kun autolla liikkuminen ei ole mikään pakkoasia niin sitä voi tehdä ja harrastaa silloin kun sitä haluaa: Kruisailla kauniina kesäpäivänä ja nauttia. Kun ei ole kiire mihinkään. Tietysti tähän vaikuttaa se, että oma auto on se rakas peltilehmä, josta haluaa pitää hyvää huolta eikä sen rääkkäminen ole edes tarkoitus. Tiekohtainen nopeus mittariin ja vakionopeussäädin päälle ja hyvä musiikki soimaan taustalle.  thmbup

That's life...
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14644 on: 28.01.15, 13:55 »

Se, että selkäytimeen on juurtunut malli, että ylinopeutta tulisi/pitäisi/saisi ajaa joka paikassa silloin kun huvittaa on sen sijaan jotain vaikeasti ymmärrettävää.

Kysehän on vain tulkintaeroista. Ylinopeutta ajamista ei ole kielletty missään, joku peltitolppiin kameroita virittelevä instanssi tosin on sitä mieltä, että se olisi liikenteen vaarantamista. Typerä yleistys vailla todellisuuspohjaa, ja nuo muuttuvat talvirajoitukset ovat pelkkä vitsi. Vielä enemmän koko järjestelyn uskottavuutta syövät työmaiden yötä päivää voimassa olevat alennetut rajoitukset, esimerkiksi kehä kolmosella on nyt 50 km/h rajoitus Muuralan ja Kauklahden välillä yötä päivää, koska tien vieressä saatetaan räjäyttää jotain päiväsaikaan ja sen vuoksi joudutaan pysäyttämään liikenne. Itse tieltä ei puutu mitään tai siellä ei ole mitään muuta ylimääräistä, kuin ne nopeusrajoitusmerkit. Tilanne on ollut samanlainen jo pari viikkoa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Ville Väisänen
Offline Offline

Posts: 150
Date Registered: 01.06.13

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14645 on: 28.01.15, 15:46 »

Siis talvipäivänä prätkäpoliisi liikenteessä?  Huh

Erittäin hyvä huomio! Smiley Kyseessä oli päivä, kun oltiin jo pitkällä keväässä, mutta talvirajoitukset vielä voimassa. Prätkäpoliisien "sesonki" oli siis ilmeisesti jo alkanut.

En halua ruikuttaa sakosta, sillä rajoitus oli tiedossa ja sitähän on sitten noudatettava. Halusin vain varoittaa foorumilaisia (eritoten Puron Samia aikaisempaan kirjoitukseen viitaten Wink) että niitä "tyhmiä" talvinopeusrajoituksia valvotaan välillä todella tiukasti, eikä selitykset kelpaa, vaikka kuinka olisi omasta mielestään oikeassa nopeusvalinnassaan. 
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14646 on: 29.01.15, 00:23 »

Ylivarovaisella holhoamisrajoituskieltopolitiikalla ei tosiaan saada aikaan juuri muuta kuin kansalaistottelemattomuuden ja yleisen hälläväliä-asenteen lisääntymistä. Se nyt vaan on niin, että tietyissä tilanteissa sen kuuluisan maalaisjärjen käyttö on usein fiksumpaa kuin virkamiesten kankeiden päätösten orjallinen noudattaminen, jossa ei ole mahdollista joustaa yhtään suuntaan eikä toiseen. Tämäntyyppinen kansalaistottelemattomuus laajemmassa mittakaavassa ei tietenkään ole hyvä asia, joten juuri siksi rajoitusten ja lakien yleensäkin pitäisi olla sellaisella tasolla, että suurin osa kansasta kokee niiden noudattamisen mielekkääksi. Valitettavasti kuitenkin kehitys tuntuu tältä osin menevän vuosi vuodelta vain paskempaan suuntaan ja pitkän tähtäimen tavoitteena lienee kieltää kansalaisilta omien aivojen käyttö kokonaan.

Nämä seuraavat jutut eivät liity liikenteeseen, mutta kuvaavat kuitenkin hyvin, mihin suuntaan tämä maa oikeastaan on menossa: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/saanto-suomi-iskee-50-turvallista-esimerkkia-lue-omalla-vastuulla/4719500
Marika Silvennoinen
Offline Offline

Posts: 303
Date Registered: 17.06.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14647 on: 29.01.15, 10:27 »

Kännit + takapotku BMW + testosteronin liikaeritys + oman ajotaidon yliarviointi + näyttämisen halu kaverille + mahdollisesti liukas keli...ikävä omaisten kannalta sanoa tällaista, mutta siinäpä se nuorten miesten kuolemaan johtava resepti valitettavan usein on.
Valitettavan usein nämä "ajotaitojaan" esittelevät on todella kokemattomia kuskeja. "Paras" kuulemani perustelu ylinopeudelle oli rajojensa kokeileminen (~ 120km/h taajamassa) ja poliisi ymmärtää... Ja kyytiin tietysti mahdollisimman monta kaveria.

Kysehän on vain tulkintaeroista. Ylinopeutta ajamista ei ole kielletty missään, joku peltitolppiin kameroita virittelevä instanssi tosin on sitä mieltä, että se olisi liikenteen vaarantamista. Typerä yleistys vailla todellisuuspohjaa, ja nuo muuttuvat talvirajoitukset ovat pelkkä vitsi. Vielä enemmän koko järjestelyn uskottavuutta syövät työmaiden yötä päivää voimassa olevat alennetut rajoitukset, esimerkiksi kehä kolmosella on nyt 50 km/h rajoitus Muuralan ja Kauklahden välillä yötä päivää, koska tien vieressä saatetaan räjäyttää jotain päiväsaikaan ja sen vuoksi joudutaan pysäyttämään liikenne. Itse tieltä ei puutu mitään tai siellä ei ole mitään muuta ylimääräistä, kuin ne nopeusrajoitusmerkit. Tilanne on ollut samanlainen jo pari viikkoa.
Ihmettelen samaa. Miksi tietyömaan kohdalla ei voisi olla eri rajoitus työajan ulkopuolella? Samalla autoilijat ehkä oikeasti hidastaisivat, kun merkkejä ei pidettäisi turhaan.

Joidenkin teiden nopeusrajoitukset ovat varmaan (tarpeettoman) matalia, koska liikenteessä on valitettava paljon yksilöitä vailla harkintakykyä (jos on satasen alue, ajetaan sitä vaikka tie olisi huonossa kunnossa).
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14648 on: 29.01.15, 11:17 »

Aha, arvasinkin että parin viestin sisällä päästään tähän jeesusteluun siitä kuinka pitää mennä radalle leikkimään jos haluaa ajaa kovaa ja kokeilla rajojaan, ja kuinka vedellään kahtasataa taajamassa jne. Vaikka ei se nyt suoraan tuohon liittynytkään, mutta hienosti taas asiasta toiseen.

Kuten jo todettu, käytän omia aivojani ja tuollainen täysin järjetön holhoaminen tässä (kuten monessa muussakin asiassa) saa aikaan täysin päinvastaisen reaktion. Eli melkein jopa "ihan kostoksi" ( Tongue ) ajan sitä 105:ttä motarilla, kun rajoitus on 80 ilman mitään järkevää syytä - koska siinä ei oikeasti ole mitään järjen häivääkään jos 1 km aiemmin huonommalla tiellä sai painaa satasta. Pistäkööt sitten sakkoa jos niikseen tulee, I don't care... (olisi sitten ihkaensimmäinen sakko sekin.. edes parkkisakkoa saanut metsästettyä tässä n.15 ajovuoden aikana.)

(jossain kehä 1:llä esim se 80 on ihan sopiva, mutta esim. Vihdintien uusi 60 km/h on taas mielestäni järjetön... Eikä siellä kukaan sitä vauhtia näytä ajavankaan.)
« Last Edit: 29.01.15, 11:23 by Sami Puro »


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14649 on: 29.01.15, 11:54 »

Älytie-Kehä I:n pätkänopus ennen tunnelia oli aamulla nostettu takaisin 70 km/h  thmbup Kannatti avautua täällä, ehkäpä näitä juttuja luetaan laajemminkin  Grin.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14650 on: 29.01.15, 12:06 »

Ymmärrän kyllä Samin ajatusmaailmaa täysin ja näin tekisin itsekin, ellei toimeentulo olisi kortista kiinni (no eihän se ole mutta..)
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14651 on: 29.01.15, 15:20 »

Motkotin täällä jokunen aika sitten Hyrylä-Tuusulan moottoritie välisen pätkän nopeusrajoitusälyttömyydestä, jossa nopeus laskettiin 70kmh->60kmh. Ilokseni voin todeta, että täydellinen (melkeinpä 100% anarkismi) toimii pätkällä Riihikallio-motari. Olen pitänyt siinä 67kmh (vakkari 70kmh) ja jään sillä nopeudella jalkoihin. Tässä kohtaa kerrankin ihmiset käyttävät järkeänsä. Ja flametus alkakoon, täällä foorumilla kun paheksutaan kovasti jos joku nyt sattuu ajamaan ylinopeutta. Senkin kaaharit!  Grin

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Ville Väisänen
Offline Offline

Posts: 150
Date Registered: 01.06.13

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14652 on: 29.01.15, 15:44 »

Pistäkööt sitten sakkoa jos niikseen tulee, I don't care

Tää oli hyvä vastine selvällä suomen kielellä, asiassa ei ole mitään epäselvää enää.  Grin
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14653 on: 29.01.15, 15:53 »

Aina leikkiminen ei pääty ilman sivullisia uhreja. Aikoinaan vuonna 2002 eräänä marraskuisena iltapäivänä Silja Linellä Finnjetissä työskennellessäni olin yhden konemestarin kanssa hakemassa varaosia yhteen kaasuturbiineistamme Vuosaaren varastolta firman Pick Up:pilla. Palatessamme takaisin Skattalle päin puoli kuuden maissa, havaitsimme Kalasataman liittymän kohdalla kun oikealta Sörnäisten Rantatielle hyökkäsi Audi A8 ja 300-sarjan Bemari kilpaa ajaen kuin viimeistä päivää. Kilpa-ajo päättyi todella lyhyeen: 900 metriä myöhemmin sininen Bemari törmäsi voimalla sivulliseen E-Mersu taksiin mikä lensi tien oikeaan reunaan. Bemari oli keulastaan tuulilasii myöten kasassa ja Bemarin nuori kuski hyppi ajoradalla täysin sekaisessa tilassa sanoinkuvaamattomalla ilmeellä. Audia ei näkynyt missään vaan se oli kylmästi jatkanut menoaan. Taksin kahdesta kyytiläisestä toinen oli sinkoutunut ulos ja kuollut välittömästi vammoihinsa, toinen oli vakavasti loukkaantunut...

Se Audi oli V8 ja sen kuski, eras Keha3 legendaarisista hakkiautokauppiaista, jai hetkea myohemmin kiinni, taskunpohjalla kasa valkeaa pulveria.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4443
Date Registered: 13.04.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14654 on: 29.01.15, 17:12 »

Ehkä sitä kolmannen sakon ja vuoden jälkeen alkaa kiinostaa  Grin
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14655 on: 29.01.15, 18:32 »

Ehkä sitä kolmannen sakon ja vuoden jälkeen alkaa kiinostaa  Grin
Ketä ja mikä?
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14656 on: 29.01.15, 18:34 »

Motkotin täällä jokunen aika sitten Hyrylä-Tuusulan moottoritie välisen pätkän nopeusrajoitusälyttömyydestä, jossa nopeus laskettiin 70kmh->60kmh. Ilokseni voin todeta, että täydellinen (melkeinpä 100% anarkismi) toimii pätkällä Riihikallio-motari. Olen pitänyt siinä 67kmh (vakkari 70kmh) ja jään sillä nopeudella jalkoihin. Tässä kohtaa kerrankin ihmiset käyttävät järkeänsä. Ja flametus alkakoon, täällä foorumilla kun paheksutaan kovasti jos joku nyt sattuu ajamaan ylinopeutta. Senkin kaaharit!  Grin

On toiminut yhtä hienosti myös Vihdintiellä jo puolentoista vuoden ajan, jonka nuo typerät kuudenkympin rajoitukset ovat siellä olleet voimassa. Todelliset nopeudet kun ovat ruuhka-aikojen ulkopuolella edelleen jossain 70-80 km/h tuntumassa, aivan kuten olivat jo ennen rajoitusten laskemistakin. Samaan hengenvetoon täytyy tunnustaa, että harvemmin sitä itsekään tulee kyseisellä nelikaistaisella pääväylällä ajettua alle kuuttakymppiä, mikäli muu liikenne tai liikennevalot eivät sitä estä.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4443
Date Registered: 13.04.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14657 on: 30.01.15, 15:43 »

Ketä ja mikä?

Jokaista joka ylinopeutta ajaa tahallisesti tai tahattomasti. Ja ajaminen ylipäätänsä sen jälkeen kun kortti lähtee kuivumaan.
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14658 on: 30.01.15, 20:15 »

Onkos täällä keskusteltu pysäköinnistä? No, on varmaan, mutta en jaksa etsiä olisiko vastaavaa keskustelua.

Minua hiukkasen (eikä niin vähääkään) sieppasee, kun kadun reunassa, jossa liikennemerkillä osoitetaan pysäköintialueen alkaminen, vieritetään ajoneuvo sen merkin jälkeen se 1,5-2 m merkistä eteenpäin. No, samaa tapahtuu toisessa päässä. Jätetään siihen merkkiin saman verran matkaa ajoneuvon keulasta.

Tästä aiheutuu, että kadun reunaan, johon normaalisti oikein pysäköityinä mahtuisi 5 autoa, ei mahdukaan kuin 4 autoa (tai vähemmän), kun se viimeinen on takamerkistä 1,5-2m edessä, ja etummainen etumerkistä takana saman verran. Tai, että autojen väliin jätetään 2-3 m väliä, kun se metri riittää.   

Ainakin täällä Savossa tämä on hyvin yleinen ongelma, mahdollisesti muuallakin. Sitten puhutaan parkkipaikkojen puutteesta ja rakennellaan parkkihalleja maan alle kun ei riitä kadunvarsipaikat. Aika monta autoa mahtuisi lisää kaupungin kadunvarsipaikkoihin, jos osattaisiin parkkeerata oikein, eikä oltaisi liikenteessä hälläväliämeiningillä.

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14659 on: 30.01.15, 22:47 »

Jokaista joka ylinopeutta ajaa tahallisesti tai tahattomasti. Ja ajaminen ylipäätänsä sen jälkeen kun kortti lähtee kuivumaan.

Niin, jos samin ylinopeudella sakkosaldo on viidentoista vuoden aikana 0 kpl... ehkä jotain muutosta (tilapäisesti) voisi tulla, jos sakkoja kertyisi niin paljon, että ne alkavat uhata kortin säilymistä. Mulle on tullut kaksi sakkoa kymmenen vuoden / 700 000 kilometrin aikana. Yksi täysperällä, yksi moottoripyörällä.
« Last Edit: 30.01.15, 22:52 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 731 732 [733] 734 735 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1