Keskustelua liikenteestä

<< < (2945/3031) > >>

tare:

Kuka aiheuttaa jonon? Kyllä ne on ne 2-3 jonon kärkeä seuraavaa autoilijaa, jotka eivät itse uskalla ajaa ohi, mutta kaiken varalta kuitenkin ajavat sen hitaimman perseessä kiinni estäen jäljempänä jonossa olevilta turvalliset ohittamismahdollisuudet...

Niinpä. Miksi siinä aivan perässä pitää roikkua? Pitkät turvavälit vaan 

Tuosta vakionopeussäätimellä ajamisesta. Joskus se on todella mukavaa. Varsinkin talviaikoina, kun satasen tiet on muutettu 80 nopeudeksi. Muutaman kerran on sattunut seuraava tilanne: Tie on lähes tyhjä ja edelläni ajaa joku vakkarilla. Sen huomaa helposti. Jätän väliä noin 200-300 metriä ja naputan autoni samaan nopeuteen. Sitten voi mennä 20-30 kilometriä, että ei tarvitse kuin ohjata. Etäisyys pysyy samana edellä ajavaan autoon.    Joskus olen ollut myös se edellä ajava ja sama tilanne. Kesäisin tilanne on toisin. Satasen teillä on niitä 80 alueita kumminkin ja pitää hipaista jarrupoljinta, että vakkari menee pois päältä. Kytkinpoljinta ei ole. Sitten napista painamalla lukittu nopeus takaisin.

jamann51:

Kuka aiheuttaa jonon? Kyllä ne on ne 2-3 jonon kärkeä seuraavaa autoilijaa, jotka eivät itse uskalla ajaa ohi, mutta kaiken varalta kuitenkin ajavat sen hitaimman perseessä kiinni estäen jäljempänä jonossa olevilta turvalliset ohittamismahdollisuudet...

Ja vaihtoehtoisesti tietenkin pääosan esittäjä eli se jonon veturi ,joka kylläkään autuaasti ei ole lainkaan huomannut mitä hänen perässään tapahtuu   Mutta jospa hän onkin tietoinen mitä hänen perässään tapahtuu ja hoksaa vielä että vastaantulijoita on nyt sen verran tiuhaan,ettei minua ilmeisesti kukaan lähde ohittamaan ,hän laittaa ajoissa vinkkarin,kurvaa linkkapysäkille nätisti odottamaan ja siirtyy näin jonossa viimeiseksi

Joona:
Kyllä se jonon ensimmäinen on se jonon nopein auto. Sen takiahan muut tulee takana. Jonon keulilla on myös mukava ajella muutenkin, kun pysyy hyvin siinä ruuhkan edellä.

jamann51:

Kyllä se jonon ensimmäinen on se jonon nopein auto. Sen takiahan muut tulee takana. Jonon keulilla on myös mukava ajella muutenkin, kun pysyy hyvin siinä ruuhkan edellä.

Kyllä,kyllä...ihailla maisemia ja rupatella vaikka maratoonipuhelu kännykkään...

mmniemi:

Ja vaihtoehtoisesti tietenkin pääosan esittäjä eli se jonon veturi ,joka kylläkään autuaasti ei ole lainkaan huomannut mitä hänen perässään tapahtuu   Mutta jospa hän onkin tietoinen mitä hänen perässään tapahtuu ja hoksaa vielä että vastaantulijoita on nyt sen verran tiuhaan,ettei minua ilmeisesti kukaan lähde ohittamaan ,hän laittaa ajoissa vinkkarin,kurvaa linkkapysäkille nätisti odottamaan ja siirtyy näin jonossa viimeiseksi

Jonkun 40-50km/h kulkevan traktorin kanssa tuo on vielä OK, mutta kyllä sen ihmisen, joka ei uskalla ajaa sitä 70-80:aa kovempaa, on parempi keskittyä yleisen turvallisuuden kannalta ihan vaan seuraamaan sitä etusektoria. Tulee muuten liikaa muuttuvia tekijöitä. Ja jos et sinä takaatulijana uskalla lähteä ohittamaan, niin sitten sinun on parempi pysyäkin kiltisti siellä jonossa. Takaa tuleva on kuitenkin se, jonka tehtävä on väistää. Ei edellämenijän...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page