Keskustelua liikenteestä

<< < (2957/3033) > >>

Marika:
Quote

En tiedä tarkoititko samaa, mutta ikävimpiä ovat ne, jotka ajavat kokonaan valoitta pimeässä ja usein vielä sateessa märällä tiellä, toki yleensä kuitenkin jollain lailla valaistulla tieosuudella, sillä täysin pimeällä tiellä valojen puuttumisen nyt yleensä luulisi huomaavan. Sellaisiakin autoja, joilla kokonaan ilman valoja ei pitäisi olla mahdollista ajaa; kai ne sitten on jotain Saksan tuontiautoja tai on oikein pitänyt räpeltää valoja, jotta pääsee rikkomaan lakia ja vaarantamaan liikennettä  

Tai valottomat mopot isolla tiellä. Luulisi pelottavan ajaa "näkymättömänä" sen käytännössä tuplasti nopeamman liikenteen seassa.

Karx:
Quote

Tai sitten muistelen vain että lähellä 100-oktaanista. Ehkä tuo luku siis on vain esitetty noin jossain. Kiitoksia selvennyksestä. Eipä noista ota oikein selvää että mikä olisi paras valinta. Valinta taitaa olla autokohtaista tai sitten kuskikohtaista, järjellä tai tunteella perusteltua. Kulutuksessa sen näkee suoraan onko järkevää ja jos pystyy tekemään tarkkaa vertailua eli ajamaan kahdella eri bensalla samanlaisissa olosuhteissa ja samat reitit. Jostain taas luin että kaupunkiajossa ei niinkään tule eroa mutta maantieajossa enemmän.



Taisi joskus olla 99 oktaanista tuo v-power, mutta sen jälkeen kun ST1 osti Shellit täällä, niin tilanne muuttui.

Wikipedia kertoo seuraavaa http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power
Quote

"In Sweden, Shell V-Power was previously 99 RON, but is now been re-branded under the new owner St1 from June 2011 to "Shell V-Power E5" making it 98 RON with a mix of 5% ethanol."

Itse suosin Nesteen bensoja, enkä omaan autoon muuta tankkaakaan.

OH-LGA:
Quote

Noin pienillä ajomäärillä ei paljon kannata omaa autoa omistaa, ainakaan kovin uutta, pikkasen kalliimpaa autoa. Mutta taloudelliset syyt ei tietenkään aina ratkaise, ainakaan harrasteajoneuvojen osalta.

nimim. 36 kk / 118 tkm = 39 tkm/vuosi


No joo, autoilu on minulle harrastamista: Jaggella ajellaan nätillä säällä kun tekee mieli kruisailla, sit mulla on A8 kurakeliautona jolla voi mennään sit säässä kuin säässä. Pääasiassa kilometrit tulee tuohon Audiin. Jagge seisoo pitkälti tallissa suurimman osan vuodesta. Oman osansa asiaan tuo tietysti työni, joka sitoo vuodesta riippuen 6-10kk pois Suomesta. Audista voisin luopua jos asuisin kaupungissa. Tällöin pitäisin Jaggen harrasteautona. Näin maalla asuttaessa en osaa olla ilman autoa - vaikkakin minun ajomäärillä varmaan taksikin olisi halvempi...

kume:
Tunnettu ravimies sai ansioidensa mukaan: http://www.hs.fi/autot/a1425353937761?ref=hs-art-top-8 Kuislan sakko: 54 024 euroa, ylinopeudesta 23 km/h. Rangaistus, 8 päiväsakkoa, joka määrättiin kohtuullisesti päiväsakkoliukuman alarajalle on ilmeisesti ollut riittävä tai ainakin tuntuva. Hyvä näin, rangaistusjärjestelmä toimivan lainsäätäjän tarkoittamalla tavalla.

Olen kerran saanut vastaavan muistutuksen ohitettuani alinopeutta jyrränneen rekan. Päiväsakkojen määrä ylinopeudesta oli 12 kpl ilman "vaurastuneen kohdehenkilön" liukuma-alennusta. Maksoin tiketin visaluotolla, ja sitä sitten takaisin pankille seuraavat 6 kk. Kyllä kirpaisi köyhääkin. Olisin mielelläni ollut yritteliäs ja tehnyt paljon ylitöitä yhteiskunnan laariin, mutta kun meidän alalla ne ovat ehdottomasti kiellettyjä. 

Suomi on tasa-arvoinen maa, ei täältä mokoman takia tarvitse ulkomaille muuttaa! vai mitä mieltä olette päiväsakkojärjestelmästä?

jamann51:
Quote


Suomi on tasa-arvoinen maa, ei täältä mokoman takia tarvitse ulkomaille muuttaa! vai mitä mieltä olette päiväsakkojärjestelmästä?

Vaikka en suurituloinen olekaan,ymmärrän hyvin Kuislan uhoa! Itse olisin jo muuttanut,enkä vain uhkaillut,hänhän sai paljon sikamaisemman sakon jo tuossa vuosi taaksepäin ja täällä vielä hengailee Meistä lähes jokainen ajelee lievähköjä ylityksiä silloin tällöin,kun rajoitus vaihtuu,esimerkkiä näyttävät myös poliisit itse. Joku tolkku,siis kohtuullisuuspykälä näissä pitäisi olla!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page