Keskustelua liikenteestä

<< < (2957/3031) > >>

AYFF:
Mikä on foorumilaisten mielipide, käsitys tai tieto Shellin V-Power -bensasta? Onko sen käytössä ideaa tai siitä hyötyä?

UA22:
Quote

Mikä on foorumilaisten mielipide, käsitys tai tieto Shellin V-Power -bensasta? Onko sen käytössä ideaa tai siitä hyötyä?


Kyllä se vähemmän kuluttaa kuin 95E, tyhjäkäynti parempaa ja tuntuu että auto kiihtyisi paremmin. Kyseessä siis perus kahden litran koneella oleva iso tila-auto. Varsinkin kovilla pakkasilla on tuota tullut käytettyä. Käteisalennuskortilla saa vielä muutaman sentin litrahinnasta pois. Ja ei kerää kondenssivettä tankkiin niin kuin tuo 95E10. 98E ja Vpowerin eroista ei ole tietoa ja kokemusta.

AYFF:
Ok.

Olen 4-5 tankillista nyt vedellyt tuolla V-Powerilla ja vaikea sanoa onko siitä jotain hyötyä tai onko jokin muuttunut. Ehkä ainakin tyhjäkäynti on vakaampi kun perusbensoilla. Kulutuksessa en ole huomannut eroa, samaan tahtiin se pyörre käy edelleen. 

UA22:
Näyttäisi kuitenkin Vpowerissa olevan etanolia myös max5% eli onko se sitten 99E5 eikä puhdasta 100-oktaanista niin kuin se on ehkä joskus kerrottu olevan. Sitä en tiedä miten tuo oktaaniluku kompensoi tuota etanolin haittoja vai kompensoiko mitenkään. Eli rahan säästämiseksi voisi olla parempi käyttää 98-oktaanista jos haluaa käyttää muuta kuin 95-oktaanista, varsinkin jos ei vpowerin osalta ole kulutuksessa juurikaan eroa.

http://www.shell.fi/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf

juksii:
Quote

Näyttäisi kuitenkin Vpowerissa olevan etanolia myös max5% eli onko se sitten 99E5 eikä puhdasta 100-oktaanista niin kuin se on ehkä joskus kerrottu olevan. Sitä en tiedä miten tuo oktaaniluku kompensoi tuota etanolin haittoja vai kompensoiko mitenkään.


Eikös Etanolin puristuskestävyys ole parempi kuin bensiinin?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page