Keskustelua liikenteestä

<< < (2969/3031) > >>

juksii:
Quote

Ajan jatkuvasti nopeusrajoituksien mukaan. Ja aina vakionoppariilla . Minun ei tarvitse koskaan varoa kameratolppia, eikä poliiseja muutenkaan.


Ei minunkaan noita tarvi juuri varoa, mutta muut autoilijat on se suurin ongelma. Tolpan kohdalla tehdään paniikkijarrutuksia jolloin pitää itsekin jarrua painaa ettei perään aja.

Viikko sitten oli paras (pahin) tilanne pitkään aikaan. Minua ohitti moottoritiellä auto (ajoin jonossa rajoitusten mukaan) ja samaan aikaan rampilta oli tulossa poliisiauto. Koko jono hiljensi kun näkivät poliisiauton. Samalla sitten turvavälit hiukan lyhenivat ja se ohittava auto pukkas mun eteen ja jarrut pohjaan kun näki poliisit. Lopputuloksena meinasin ajaa sen ohittajan perään ja poliisit mun perään. Siinä olisikin ollut jännä tilanne selvitellä syyllisyyksiä.
Tai no, ei se peräänajo nyt niin lähellä ollut, mutta piti kuitenkin ihan oikeasti painaa jarrua.

UA22:
Quote

Kova väite. Jos tarkastellaan pelkästään maanteitä, voidaan tilastoista havaita, että henkilövahinkoihin johtaneista onnettomuuksista ylivoimaisesti suurin osa, yli 1000 vuodessa, tapahtuu yksittäisonnettomuuksina, eli yksi auto lähtee lapasesta ja menee tieltä ulos, osumatta muihin autoihin. Peräänajoja sattuu alle 400. Jos tarkastellaan kuolemaan johtaneita tapauksia, jotka usein ovat yhteiskunnalle kalleimpia, on jako vielä paljon jyrkempi: peräänajoissa kuollaan harvoin.

Kun laajennetaan tarkastelua omaisuusvahinkojen puolelle, yksittäisonnettomuuksia sattuu maantiellä vajaa 4000 kpl vuositasolla. Peräänajoja on noin 1000, ja ne edustavat noin 15 % kaikista onnettomuuksista pl. eläinonnettomuudet (joita on kaikista eniten, n. 6000 vuodessa).

En löydä tutkittua tietoa, jonka mukaan liian pieni turvaväli olisi johtanut merkittävässä osassa noista 4000:sta tapauksesta sen hallinnan menetyksen.

Onko kaupungissa sattunut töytäisy onnettomuus? Ei minun mielestäni, vaikka liikennevahingosta onkin kyse.


No, onnettomuus eli tarkoitin liikennevahinkoja myös. Onko se onnettomuus jos ambulanssi menee paikalle, yleensä menee, varalta.

hynkel:
Quote

No, onnettomuus eli tarkoitin liikennevahinkoja myös. Onko se onnettomuus jos ambulanssi menee paikalle, yleensä menee, varalta.


Mistä tästä on tilastotietoa? Maantiellä edes niitä vahinkoja ei ainakaan satu, se tuli jo todistettua.

UA22:
Quote

Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu liian pienestä turvavälistä. Ihan sama onko nopeus 40 vai 120. Kesäkelillä on liian pienet turvavälit ja samat turvavälit on lumituiskussa.


Quote

Ampparit.com sivuilta uutishaku hakusanalla 'peräänajo', aikavälillä 3.3 - 9.3 yhteensä seitsemän eri peräänajo-onnettomuutta. Osallisena yhteensä 17 autoa. 


Quote

Kova väite. Jos tarkastellaan pelkästään maanteitä,....


Quote

Mistä tästä on tilastotietoa? Maantiellä edes niitä vahinkoja ei ainakaan satu, se tuli jo todistettua.


Niin tilastoissa puhuit maantiestä eli tarkastelit pelkästään maantieajoa? Miksi? Tarkoitin kyllä ihan kaikkea, myös kaupunkiajoa ja kaupunkiliikennettä. En eritellyt alueita.

leppäkeihäs:
Quote

Niin tilastoissa puhuit maantiestä eli tarkastelit pelkästään maantieajoa? Miksi? Tarkoitin kyllä ihan kaikkea, myös kaupunkiajoa ja kaupunkiliikennettä. En eritellyt alueita.

Pystytkö osoittamaan alkup. väitteesi?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page