Keskustelua liikenteestä

<< < (2985/3031) > >>

kume:
Eurooppalainen tehovalvontamaraton tulee taas: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001123658.html
Quote

tehovalvonnassa narahti 3 800 kuljettajaa. Pahin sakkorysä muodostui Helsingin Malminkaaren ja Pirkkalankadun risteykseen.

Huono yhdyskuntasuunnittelu voitaisiin myös ottaa uudeksi sakkorahan kartuttamiskeinoksi  . Malminkaari ja juuri tuo risteys on hyvä esimerkki tällaisesta ajattelemattomuudesta, ensin ka. katua ajetaan 50 km/h kaksikaistaisena molemmista suunnista kilometrin verran, kunnes saavutaan Ala-Malmin "ytimeen", jossa tietä on levennetty kaksi kaistaa suuntaansa ja nopeusrajoitus alennettu 40 km/h. Tuossa kohdassa voisi rahastaa säännöllisesti päivittäin, tai sitten katua kavennattaisiin jo pelkästään suojatieturvallisuuden nimissä, nythän ihmiset joutuvat pomppimaan neljän ajokaistan yli bussipysäkille ja Malmin juna-asemalle. Kaikkein tehokkain keino olisi, jos kavennuksen lisäksi risteys muutettaisiin kiertoliittymäksi, jolloin myös bussiliikenne Kehä I:n suuntaan voisi turvallisesti liittyä liikennevirtaan. Tällä hetkellä vasemmalle kääntyvän busakuskin huomio on suurelta osin kiinnittynyt autoliikenteestä löytyvän kolon etsimiseen, jolloin etuajo-oikeutetut pyöräilijät jäävät helposti huomioimatta.

jamann51:
 Vähintään joka toinen kamera kaivettava maasta ylös,kerätään pois ja kipataan lähimmälle Etapille! Perustelen tätä ainakin sillä,että "tolppien" aiheuttama haitariliike jonomuodostelmissa haittaa tuntuvasti liikenteen sujuvuutta ja aiheuttaa myös osaltaan onnettomuuksia.Ainakin itselläni on toisinaan ongelmia tolpan lähestyessä "tietää" onko nyt 60 vai 80 ja kaiken varalta jarrutus kuuteenkymppiin,oli mitä oli. Liikenteessä kun on niin paljon muutakin seurattavaa kuin nuo nopeusrajoitukset,jotka alati vaihtuu
Jatkuvasti tiukentuvien nopeuskyttäysten sijaan toivoisin,että pikkuhiljaa alettaisiin tosissaan valmistelemaan tuota jo kulahtanutta klassikkoa,nimittäin: Auto valtiolle huume ja alkokuskeilta.(poislukien tietysti autovarkaat)Keissi on vaikea,muttei mahdoton,eikä tulisi kohtelemaan tasapuolisesti "asiakkaita".Vaan ei ole järjen häivää nykyisessäkään käytännössä,kun jeppe jää kiinni ratista pari,kolmekin kertaa saman päivän aikana,seuraamukset yhtä tyhjän kanssa!          Näin kerätty kalusto myytäisiin meklarin toimesta muutaman kerran vuoden mittaan,kertyisihän siitäkin aina muutama lati pohjattomaan kirstuun

Rami2106:
Quote

... Pari päivää sitten joku maanteiden kuningatar (tai kuningas) kysyi Eskolta oikein sanomalehdessä, kuinka hän pääsisi eroon takana ajavasta rekasta...    

Seppo


Itse ajan 25 tkm vuodessa enimmäkseen tuolla susirajan takana ja olen havainnut että ehkä muutama rekka sadasta noudattaa tuota ajoneuvokohtaista rajoitusta. Muilla vauhtia on TOMTOMin mukaan lähemmäs 90 kmh. Lisäksi niillä on ikävä tapa tulla puskuriin vaikka ajelen 80-alueella cruiserilla hieman yli 80 kmh edelleen TOMTOMin mukaan. Toki tietä voi antaa mutta se ei aina ole mahdollista (mutkat, mäet, vastaan tuleva liikenne jne.). Eikä oikein tee mieli hidastaa yllättäen esim. pysäkillekään kun on kymmeniä tonneja takapuskurissa. Eli ihan asiallinen kysymys. Itse vilautan muutaman kerran hätävilkkuja ja se auttaa monasti rekkakuskia tyytymään osaansa siihen asti kunnes pääsee ohi.

jamann51:
Quote

Itse ajan 25 tkm vuodessa enimmäkseen tuolla susirajan takana ja olen havainnut että ehkä muutama rekka sadasta noudattaa tuota ajoneuvokohtaista rajoitusta. Muilla vauhtia on TOMTOMin mukaan lähemmäs 90 kmh. Lisäksi niillä on ikävä tapa tulla puskuriin vaikka ajelen cruiserilla hieman yli 80 kmh edelleen TOMTOMin mukaan.

Itse olen tuota samaa totuutta yrittänyt täällä kaupata,muttei se tänne ff:lle tunnu kelpaavan

jamann51:
 No ei tämä toki enää mikään uutinen ole,mutta lintataan tähän nyt kuitenkin   Harkitsen muuttoa pysyvästi Epsanjaan!http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195019354155/artikkeli/teille+tulee+useita+kymmenia+uusia+valvontakameroita.html

Navigation

Up one level

Next page

Previous page