Keskustelua liikenteestä

<< < (2989/3019) > >>

susiluoto:
Olet varmaankin jo kysellyt autokoulusta, vanhempi poika tuota tiedusteli mutta porvoossa olisi yli 1000 euroa tuo tehnnyt, vaatisi melkein saman verran koulutusta kun alkuperäinen B lisenssi, lisäksi tulee jos ajattelit ammattiajoa siihen kuuluvat lisätunnit.
Kaikilla autokouluilla ei sitäpaitsi ole tarvittavaa kalustoa jne, ei siis mikään läpihuutojuttu.

juksii:

Piti vain vaihtaa pahvinen ajokortti uuteen. Ei maksanut muistaakseni mitään.

Kyllä toi ainakin minulla maksoi muistaakseni 50 mk. Tosin mulla oli muovinen kortti eikä pahvinen.

Hente1:
Marikalle B:stä C:hen. Jos tarvitset C korttia vain omaan käyttöön niin se on melko helppo juttu. Mutta jos aiot kärrätä muita niin siitä tulee jo paljon vaikeampi.

Heikki

tare:
Kerron vielä minun ajokortista. Ajoin aikoinani pelkästään kuorma-autolla autokoulussa ja inssiajossa herra insinööri pyysi kaasua lisää. No sitä sai.  .Sain tietenkin heti pahvisen ajokortin.

Muutama vuosi sitten sain Trafilta kirjeen. Jos on liian vanha ja omistaa C-ajokortin, niin vaaditaan kaikki lääkärin ja silmälääkärin tutkimukset. Kävin Turun Pulssissa eri lääkäreillä. Otettiin kaikki mahdolliset testit. Osa testeistä, kuten verikokeet meni työnantajani piikkiin. Minulle määrättiin uudet silmälasit. Tuli pieni korjaus kaukonäköön.

Minulla oli se isokokoinen muovinen ajokortti. Uuteen ajokorttiin vaadittiin merkintä silmälaseista. Sain nykyisen pienen ajokortin ilmaiseksi. Kun silmälasimerkintä ajokortissa ei muuta ajokorttiluokkaa. No oli vähän sähläystä. Ei tästä sen enempää.

Ja en ole ajanut kuorma-autoa metriäkään autokoulun jälkeen. Ajoin ehkä turhaan C- kortin.

susiluoto:

Kerron vielä minun ajokortista. Ajoin aikoinani pelkästään kuorma-autolla autokoulussa ja inssiajossa herra insinööri pyysi kaasua lisää. No sitä sai.  .Sain tietenkin heti pahvisen ajokortin.

Muutama vuosi sitten sain Trafilta kirjeen. Jos on liian vanha ja omistaa C-ajokortin, niin vaaditaan kaikki lääkärin ja silmälääkärin tutkimukset. Kävin Turun Pulssissa eri lääkäreillä. Otettiin kaikki mahdolliset testit. Osa testeistä, kuten verikokeet meni työnantajani piikkiin. Minulle määrättiin uudet silmälasit. Tuli pieni korjaus kaukonäköön.

Minulla oli se isokokoinen muovinen ajokortti. Uuteen ajokorttiin vaadittiin merkintä silmälaseista. Sain nykyisen pienen ajokortin ilmaiseksi. Kun silmälasimerkintä ajokortissa ei muuta ajokorttiluokkaa. No oli vähän sähläystä. Ei tästä sen enempää.

Ja en ole ajanut kuorma-autoa metriäkään autokoulun jälkeen. Ajoin ehkä turhaan C- kortin.

Tuota noin, minullakin pitkä ajokortti josta puuttuu linjapiili tai loisto kuten Päätalo sanoi kirjoissaan.Minulla vielä iso muovikortti, ensimmäinen oli sininen pieni kansio.Pelkkä terkkarilääkärin tarkistus riitti.
No en aja ammatikseni ja kuormaautoa ajoin kolme vuotta sitten viimeks.70 on iässä seuraava tasaisempi luku, näkö ja ulkonäkö siisti muttei kehuttava, eli onko eri paikkakunnilla merkitystä, ja joo ajokortti oli tässä jonkin aikaa katkolla laboratoriosyistä, kolesteroli, verenpaine ja sokeri reistaili mutta se lääkitys ja nyt taas on ajooikeus.

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Navigation

Up one level

Next page

Previous page