FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.06.18, 22:34

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 747 748 [749] 750 751 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1510947 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #14960 on: 26.03.16, 17:59 »

Ehkä sekin ajoi vakinopeudensäätimellä. Hyvä että ohitti, muuten ois ajanut perään..

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tarmo Kallio

Date Registered: 29.07.09

« Reply #14961 on: 29.03.16, 12:00 »

Ehkä sekin ajoi vakinopeudensäätimellä. Hyvä että ohitti, muuten ois ajanut perään..

Ajoin itse reilua ylinopeutta kyseisellä alueella. Oli kolme km/h ylinopeutta. Yleensä ajan rauhallisesti!
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #14962 on: 29.03.16, 13:38 »

Mitä ohittaja kuvitteli voittavan?
Sujuvamman loppumatkan? Kun ei tarvinnut jäädä perääsi jarruttelemaan. Ja kuten Tatu sanoi:

Hyvä että ohitti, muuten ois ajanut perään..
Grin
Tarmo Kallio

Date Registered: 29.07.09

« Reply #14963 on: 29.03.16, 18:55 »

Sujuvamman loppumatkan? Kun ei tarvinnut jäädä perääsi jarruttelemaan. Ja kuten Tatu sanoi:
 Grin

Just joo ja heh  Grin .
Jaakko Männistö

Date Registered: 25.10.07

« Reply #14964 on: 29.03.16, 19:19 »

Ajoin itse reilua ylinopeutta kyseisellä alueella. Oli kolme km/h ylinopeutta. Yleensä ajan rauhallisesti!
Mutta tuota...eihän ylinopeutta saa ajaa Huh

There are no atheists in dropping airplane.
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

« Reply #14965 on: 30.03.16, 09:56 »

Mutta tuota...eihän ylinopeutta saa ajaa Huh

Ei saa, mutta voi... eilen olisi mielestäni lähtenyt kolmelta kortti kuivumaan Tapiola - Kivenlahti - Tapiola välillä. Kesärengaskauden aloitus tai mikä lie villinnyt kanssa-autoilijat moiseen ajattelemattomuuteen?
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #14966 on: 31.03.16, 08:26 »

Onko jollain kokemusta ajokortin korottamisesta autokoulussa? B:stä C:hen.

Oishan tuota jonkin verran...  Roll Eyes Lähinnä opettajan puolelta. Mitä haluat tietää?
Sauli Vuori

Date Registered: 05.09.08

« Reply #14967 on: 31.03.16, 20:38 »

Tänään näin taas varsinaista ... En tiädä, mitä sanoa.  Ajan aina vakionopeussäätimellä.  Joku ohitti minut juuri ennen liitymää ja meni kovaa vasemmalta ohi. Samaan  aikaan tultiin silti risteykseen. Ohitaja käänsi heti oikealle ja jätti risteyksen.

Mitä ohittaja kuvitteli voittavan? Idiootti oli varmaan. Mikä nykyihmisiä vaivaa? Täytyy olla päissä vikaa! Näin muutakin, mutta ei siitä nyt.

Paljon kun ajelee ympäri eurooppaa ( mulla nyt ei tuu kun sellanen 60-70tkm vuodessa ) niin kyllä agressiivista ajotapaa tapaa ihan lännestä itään. Ei se Saksakaan mikään ihannevaltio ole liikenteen kannalta vaikka täällä sitä on hehkutettu usein. Baltiassa ja Puolassa on tuore autoilukulttuuri. Ollaan juuri jätetty tuttipullo narikkaan ja siirrytty leasing Audin rattiin. Ja sitten ajellellaankin miten sattuu. Latvia positiivisena poikkeuksena, jossa usein annetaan tietä takaa tulevalle. Suomessahan tämä mm ruotsalaisille tuttu kohteliaisuus on tuntematon käsite.

Mutta kuten olen usein todennut: Ne jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien, harvoin omistavat edes autoa jolla ajavat. Rahoitusyhtiön omaisuudella ei kannata kovin paljoa brassailla ☺

Parempi mennä matalalla profiililla, se on voittajan tie. Myös liikenteessä ☺

- Meine Ehre heisst Treue -
Topi Falkenberg

« Reply #14968 on: 01.04.16, 05:49 »

Kysymys. Kannattaako matkan nopeuttamiseksi kehä I:n aamuruuhkassa roikkua vasentakaistaa ajavan perseessä ja ohittaa edellä oleva aina tilaisuuden tullen oikealta?
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #14969 on: 01.04.16, 07:18 »

Kysymys. Kannattaako matkan nopeuttamiseksi kehä I:n aamuruuhkassa roikkua vasentakaistaa ajavan perseessä ja ohittaa edellä oleva aina tilaisuuden tullen oikealta?

Jotkut saattavat siinä voittaa useita sekunteja. Tuo käytäntö on muuten lisääntymässä motareillakin, etenkin ruuhka-aikana, kun molemmille kaistoille riittää kulkijoita. Lisäksi, monilla motareille liittyjillä on sellainen käsitys, että kiihdytyskaista on tehty mahdollisimman monen oikealta ohittamiseksi.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Topi Falkenberg

« Reply #14970 on: 01.04.16, 07:49 »

Aivan oikein Olavi, kyllä kannattaa. Hieman ennen Hämeenlinnan väylää kikkaileva Audi liimautui hanuuriini, Kannelmäen suoralla hän pääsi sujahtamaan eteeni, seuraava tilaisuus etuiluun avautui Lintuvaaran lisäkaistojen avulla (ei mainittavaa hyötyä), Lebuskin läpi pääsee bussipysäkin kautta koukkaamalla ja pienellä ylinopeudella neljästä ohitse + minä aikaisemmin on yhteensä viisi kökkijää (hidastelijoiden ohitusmäärä olisi ollut suurempi jos olisi älynyt ajaa suoraan Turun motarin yli 550:n reittiä), ajansäästön loppukliimaksina kävi niin että Ruukinrannantien valojen vaihduttua punaiseksi niistä pystyi sujahtamaan läpi vapaana ollutta bussikaistaa hyväksi käyttäen. Ikävä kyllä Turvesuontien valoristeyksen vihreille nopeus ei kuitenkaan riittänyt ja Otaniemen hidastuskaistalle saavuimme melkeinpä rinta rinnan Audin kuitenkin ollessa reilusti edelläni, noin 40 m, onnekseni pääsimme kuitenkin kääntymään samoilla vihreillä kohti kampusaluetta.
Sami Launonen

Date Registered: 08.01.03

« Reply #14971 on: 01.04.16, 18:27 »

Ammatilainen asialla !

Näin toimii ratti ammatilainen, toivottavasti en koskaan ole lähellä "ammattilaisia"...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040121350372_uu.shtml

S
Matti Averio
WALL-E

Date Registered: 05.10.06

« Reply #14972 on: 02.04.16, 10:23 »

Tuohan on ihan amatöörimoka. Ammattilainen ajaa kaikista oikeanpuoleisinta kaistaa silloin kun se on olemassa ja vasta aivan viime hetkellä kiilaa takaisin keskikaistalle.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #14973 on: 04.04.16, 07:43 »

Ammatilainen asialla !
Eikä mikä tahansa ammattilainen, vaan taksikuski! Grin
Seppo Kolehmainen

Date Registered: 26.02.06

« Reply #14974 on: 07.04.16, 15:41 »

Olen varmaan profiloitunut tässä liikennekeskustelussa henkilöksi, joka jaksaa marmattaa katua ylittävistä polkupyöräilijöistä, jotka eivät tunne liikennesääntöjä. Ei se vielä mitään, että röyhkeästi ylittävät väistämisvelvollisina kadun suojatietä pitkin pyörällä ajaen, mutta että opettavat lapsensakin samaan.

Saadakseni liikennekeskusteluun jotain uutta, kerron tämänpäiväisen tarinan. Ostin auton ja menin katsastuskonttorille omistajavaihdosrekisteröintiä varten. Prinsessa tiskin takana teki työnsä lopuksi antoi ymmärtää, että tässä tämä nyt oli. Ihmettelin, kun en saanutkaan rekisteriotteen ykkös- enkä kakkososaa. Niitä ei kuulemma enää tarvita. Trafilla on kuulemma niiiiin upeat automaattitoiminnot ettei paremmasta väliä. Mietin mielessäni, että mistä hitosta nyt saan selville auton katsastusajan, kun olen lähes viisikymmentä vuotta tottunut katsomaan sen rekisteriotteesta. Sain epämääräisen vastauksen, että säilyttäkää katsastuskuitti ja että Trafilla on niiiin hienot systeemit, että kyllä heidän sivuiltaan pitäisi katsastusaika selvitä. Halleluja sanon minä.

Tilanne jatkui siten, että kysyin Prinsessalta, että mahtaakohan liettualaisella tai puolalaisella Trafilla olla myöskin yhtä hienot systeemit, että minut ylinopeudesta pysäyttänyt koppalakki näkee puhelimellaan, että tämä ilman auton papereita ajeleva kaveri on matkassa laillisella autolla. Siihen Prinsessa, että tottakai ulkomailla autoillessa pitää olla paperit mukana. Ai jaa, ja miksi ette informoi siitä asiakkaita kysyin minä. Prinsessa ei osannut vastata ja arvelin, että kyllä kai sekin asia selviää Trafin sivuilta. On se perhana, että tämä tavallisen ihmisen elämä on tehty niin vaikeaksi, että kaikki vastuu laillisuudesta sysätään yksilölle. Kun kerran tekniikka mahdollistaa paperittoman autoilun, niin joku propellipää on sitten pantu asialle miettimättä kokonaisuutta. Ajattelematta, että se matkanteko Puolassa saattaa tyssätä siihen paikkaan. Kun on ihaillen luottanut Trafin edistyksellisyyteen. Olihan meillä Nokiakin, kyllä me ollaan hyviä. 

Kun kohdallani tilanne on se, että ajan enemmän ulkomailla kuin Suomessa, niin pyysin Prinsessaa printtaamaan minulle ne rekisteriotteen ykkös- ja kakkososan. Tänä paperittoman autoilun aikana Prinsessa antoi planketin täytettäväksi eteeni, millä anotaan näitä kirjallisia dokumentteja. Ja tietenkin kymmenen euron lasku perään siitä hyvästä. Totesin poislähtiessäni, että kaippa minulla eläkeläisenäkin lienee varaa tilata loppuelämäni ajan nämä paperiversiot.

Seppo     
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #14975 on: 08.04.16, 15:40 »

Kun kohdallani tilanne on se, että ajan enemmän ulkomailla kuin Suomessa

Jos olisin sinä - siis eläkeläinen ja ulkomailla enimmäkseen autoileva - en todellakaan pitäisi autoani suomen rekisterissä saatika asuisi Suomessa...
Sauli Vuori

« Reply #14976 on: 08.04.16, 18:07 »

Niin, olen samaa mieltä Sepon kanssa. Sitten vielä muistakaa, että katsastustodistus on pidettävä ajossa mukana - siitä ei ole kovin paljoa toitotettu, mutta se lukee siinä paperissa. Ennenhän näin ei ollut. Toinen auto meillä on Suomen kilvissä ja kyllä siihen tulostettiin paperit konttorilla. Meillä se meni tosin muistaakseni niin, että teknisen osan tulostaminen ei maksanut mitään. Ilmoitusosan tulostus olisi ollut kympin.

Minä puolestani tykkään ajella Suomessa ulkomaan kilvillä. Saa olla koko ajan poliisin kynsissä ja laivasta ulos tullessa tullin tarkastuksessa  Grin Kyselin viimeksi, että pääsisinkö joskus mukaan Suomen Tulli - sarjaan. On niin mukava olla täystarkastuksessa suljetussa huoneessa kun autoa haistellaan ja tavarat pengotaan. Ei sattunut olemaan Massille ( rahakoira ) riittävää määrää nappulaa, eikä Hyrrälle ( huumerakki ) haisteltavaa mukana. Lopussa seisoi hyvä kysymys kun olin lähdössä. Miksiköhän sinulla ei ole yhtään alkoholia, eikä muutakaan tuomista, vaikka tulet ulkomailta. Vastasin, en jaksa kanniskella ja ostan vaikka alkon myymälän tyhjäksi jos haluan. Miksi vetelisin olutkärryjä, kanniskelisin viinamäyriksiä ja tunkisin auton täyteen " tuliaisia " jos niitä samoja tuotteita saa täältä Suomestakin - muutaman kympin taikka satasen takia? Lähikaupasta ja Alkosta on mukava ostaa  Smiley

Tumi Hämäläinen

Date Registered: 28.07.06

« Reply #14977 on: 08.04.16, 21:21 »

Miksiköhän sinulla ei ole yhtään alkoholia, eikä muutakaan tuomista, vaikka tulet ulkomailta. Vastasin, en jaksa kanniskella ja ostan vaikka alkon myymälän tyhjäksi jos haluan.

Jaa, rahamiehiä.  thmbup

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Seppo Kolehmainen

Date Registered: 26.02.06

« Reply #14978 on: 09.04.16, 02:35 »

Jos olisin sinä - siis eläkeläinen ja ulkomailla enimmäkseen autoileva - en todellakaan pitäisi autoani suomen rekisterissä saatika asuisi Suomessa...

Varhaishuomenta,

Mikon kommentti on kyllä ihan järkevä mutta asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Omaa hölmöyttäni, koska olen leikkinyt autojen kanssa koko ikäni, olen tilanteessa että minulle on kertynyt liikennekelpoisessa kunnossa yhdeksän autoa ja kesken entisöinnin on lisäksi vielä kolme. Osa firmani nimissä työajossa ja osa omiani. Kaikilla pitäisi ajaa jonkin verran joka vuosi, mutta niin se vain menee, että etenkin harrasteautojen vuotuiset kilometrit tahtovat jäädä liian pieniksi. Niillä kun ei viitsi lähteä kovin kauas eikä oikein viitsisi paskata käsiä kesken reissun, kun on vaimon kanssa menossa jonnekin sunnuntailounaalle. Avoautolla ajelu oli aikanaan tosi mukavaa kun koiramme vielä eli. Ei tullut tilannetta etteikö koira ollut ensimmäisenä autossa kun jonnekin lähdettiin katto auki. Varmaan oli tämän valtakunnan kovin Corvettefani. Nyt ei ole koiraa ja niskaakin kolottaa tuulen viima.   

Mitä sitten tulee ulkomailla ajeluun, auto tietysti voi olla rekisteröitynä vaikka minne. Oleellisuus on kuitenkin se, ettei Etelä-Euroopassa ole mitään järkeä autoilla kalliilla autolla. Naarmuja ja lommoja tulee väkisin kun paikat ovat ahtaita eivätkä muut autoilijat niin kauheasti noteeraa minun autoni kirkasta maalipintaa. Siksi reissuautoina palvelevat vanha Peugeot 406 HDI ja nykyään enemmän 270 CDI farkkuväyrysmersu (kyllä, olen paikannut ruosteita, kiitos vaan kysymästä). Ei putoa korkealta, kun molempien autojen yhteenlaskettu hinta on muutama tonni vaikka ovat todella luotettavassa kunnossa molemmat.

Seppo         
Sauli Vuori

« Reply #14979 on: 09.04.16, 07:04 »

Jaa, rahamiehiä.  thmbup

Hehheh, ei sitä oo tarpeeksi kun Massikaan ei merkannu  Shocked Oli vaan senverran jännä kysymys tullihenkilöltä, että oli pakko antaa pieni näpy  Grin Hauskaa on se, että tää toistui kuukauden sisään kaksi kertaa. Taitaa olla henkilöprofilointi tai sitten tullin tytöt muuten vann diggailee mua  laugh

Pages: 1 ... 747 748 [749] 750 751 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1