Keskustelua liikenteestä

<< < (2993/3031) > >>

nikkari:
Quote

Ei olisi kaukaa haettua että raskaalle kalustolle määrättäisi vasemman kaistan käyttökielto muissa kuin traktorin ohitus tilanteissa.


Olen samaa mieltä. Niin paljon tuossa ammattikunnassa on näitä omasta mielestään kaikkia muita pätevämpiä henkilöitä.

nosturimies:
Quote

Onkohan ulkomaankilvissä olevissa rekoissa rajoittimet. Olen jo pitkään epäillyt ettei ole. Tälläkin viikolla puolan kilvissä oleva puoliperävaunu rekka paahtoi Kehä 3:lla vasenta kaistaa ohi ja puoliväkisin yritti kiilata eteeni Tuupakan kohdalla, ja kun ei mahtunut väliin tuli pystypakoputkista pöllähdys mustaa ja kohta vehje katosi horisonttiin muita kiilailemaan... Ei olisi kaukaa haettua että raskaalle kalustolle määrättäisi vasemman kaistan käyttökielto muissa kuin traktorin ohitus tilanteissa.


Lienekkö rajoittimia muualla kuin suomessa. Niin ,meinasit sitten ,että alinopeutta ajavaa mummoa ei saisi ohittaa laisinkaan ? Sikäli mikäli 2 kaistaa olisi käytössä ja 80 km/ h rajoitus.

teepee1972:
Quote

Lienekkö rajoittimia muualla kuin suomessa. Niin ,meinasit sitten ,että alinopeutta ajavaa mummoa ei saisi ohittaa laisinkaan ? Sikäli mikäli 2 kaistaa olisi käytössä ja 80 km/ h rajoitus.


Kyllähän järjenkäyttö pitäisi toki olla aina sallittua. Mutta totuuden nimessä vähän hirvittää kun puolan sun muiden itäeuroopan maiden kilvissä olevia puoliperävaunu rekkoja ja täysperävaunu yhdistelmiä menee ohi heittämällä kehätiellä... He ovat tottuneet kotimaissaan erilaiseen liikennekulttuuriin kuin täälle meillä jossa raskaalla kalustolla on se 80 km/h rajoitus ja varsinkin siihen Suomalaiseen kulttuurilliseen piirteeseen että meillä nopeusrajoituksia pyritään kuitenkin kaikilla tasoilla noudattamaan, niin etteivät ne ole vain jotakin suosituksia, vaan sitovia nopeusrajoituksia!!

hynkel:
Quote

Onkohan ulkomaankilvissä olevissa rekoissa rajoittimet. Olen jo pitkään epäillyt ettei ole.

On. Aivan kuten Suomen kilvissä olevissa. Molemmista myös ohitetaan rajoitin aivan samalla tavalla, jos näin halutaan toimia.

Quote

Kyllähän järjenkäyttö pitäisi toki olla aina sallittua. Mutta totuuden nimessä vähän hirvittää kun puolan sun muiden itäeuroopan maiden kilvissä olevia puoliperävaunu rekkoja ja täysperävaunu yhdistelmiä menee ohi heittämällä kehätiellä... He ovat tottuneet kotimaissaan erilaiseen liikennekulttuuriin kuin täälle meillä jossa raskaalla kalustolla on se 80 km/h rajoitus ja varsinkin siihen Suomalaiseen kulttuurilliseen piirteeseen että meillä nopeusrajoituksia pyritään kuitenkin kaikilla tasoilla noudattamaan, niin etteivät ne ole vain jotakin suosituksia, vaan sitovia nopeusrajoituksia!!

Enpä juurikaan ole esimerkiksi pääkaupunkiseudulla nähnyt itäblokin sankareita rekoilla, joilla ajonopeus olisi ylittänyt 90 km/h, ainakaan millään tavalla merkittävästi. En myöksään ole juurikaan nähnyt täys perä vaunu yhdistelmiä noista maista, koska niitä ei juurikaan siellä käytetä. Suomalaiseen kulttuurilliseen piirteeseen tai perinteeseenkään ei edes kuulu nopeusrajoitusten noudattaminen, vaan lähinnä viranomaisten asettamien rajoitusten kyseenalaistaminen ja vastustaminen.

Tottakai voi olla, että minulla on väärä käsitys asiasta riittämättömän kokemuksen vuoksi, kun vasta kymmenisen vuotta olen saanut palkkani töistä raskaan maantieliikenteen työtehtävistä.

PeteL:
Tällä viikolla valvotaan:

[url=http://Valvontaa suunnataan erityisesti turvalaitteiden käytön sekä tarkkaamattomuutta liikenteessä aiheuttavien tekijöiden valvontaan.

Valvonnan kohteina ovat turvavyön käyttäminen etenkin taajamaliikenteessä, matkaviestimen käyttäminen ajon aikana sekä muut liikennerikkeet, joiden taustalla on kuljettajan huomion herpaantuminen liikenteessä.]Valvontaa suunnataan erityisesti turvalaitteiden käytön sekä tarkkaamattomuutta liikenteessä aiheuttavien tekijöiden valvontaan.

Valvonnan kohteina ovat turvavyön käyttäminen etenkin taajamaliikenteessä, matkaviestimen käyttäminen ajon aikana sekä muut liikennerikkeet, joiden taustalla on kuljettajan huomion herpaantuminen liikenteessä.[/url]

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001137776.html

Olenkin ihmetellyt sitä, että vaikka nykyään lähes joka autossa on hyvin toimivat bluetooth handsfreet, niin premium-merkeillä ajetaan omena korvalla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page