Keskustelua liikenteestä

<< < (2997/3034) > >>

Unzki:

Kun kohdallani tilanne on se, että ajan enemmän ulkomailla kuin Suomessa

Jos olisin sinä - siis eläkeläinen ja ulkomailla enimmäkseen autoileva - en todellakaan pitäisi autoani suomen rekisterissä saatika asuisi Suomessa...

sauli76:
Niin, olen samaa mieltä Sepon kanssa. Sitten vielä muistakaa, että katsastustodistus on pidettävä ajossa mukana - siitä ei ole kovin paljoa toitotettu, mutta se lukee siinä paperissa. Ennenhän näin ei ollut. Toinen auto meillä on Suomen kilvissä ja kyllä siihen tulostettiin paperit konttorilla. Meillä se meni tosin muistaakseni niin, että teknisen osan tulostaminen ei maksanut mitään. Ilmoitusosan tulostus olisi ollut kympin.

Minä puolestani tykkään ajella Suomessa ulkomaan kilvillä. Saa olla koko ajan poliisin kynsissä ja laivasta ulos tullessa tullin tarkastuksessa  Kyselin viimeksi, että pääsisinkö joskus mukaan Suomen Tulli - sarjaan. On niin mukava olla täystarkastuksessa suljetussa huoneessa kun autoa haistellaan ja tavarat pengotaan. Ei sattunut olemaan Massille ( rahakoira ) riittävää määrää nappulaa, eikä Hyrrälle ( huumerakki ) haisteltavaa mukana. Lopussa seisoi hyvä kysymys kun olin lähdössä. Miksiköhän sinulla ei ole yhtään alkoholia, eikä muutakaan tuomista, vaikka tulet ulkomailta. Vastasin, en jaksa kanniskella ja ostan vaikka alkon myymälän tyhjäksi jos haluan. Miksi vetelisin olutkärryjä, kanniskelisin viinamäyriksiä ja tunkisin auton täyteen " tuliaisia " jos niitä samoja tuotteita saa täältä Suomestakin - muutaman kympin taikka satasen takia? Lähikaupasta ja Alkosta on mukava ostaa 

tslowman:

Miksiköhän sinulla ei ole yhtään alkoholia, eikä muutakaan tuomista, vaikka tulet ulkomailta. Vastasin, en jaksa kanniskella ja ostan vaikka alkon myymälän tyhjäksi jos haluan.

Jaa, rahamiehiä. 

ilmailija:

Jos olisin sinä - siis eläkeläinen ja ulkomailla enimmäkseen autoileva - en todellakaan pitäisi autoani suomen rekisterissä saatika asuisi Suomessa...

Varhaishuomenta,

Mikon kommentti on kyllä ihan järkevä mutta asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Omaa hölmöyttäni, koska olen leikkinyt autojen kanssa koko ikäni, olen tilanteessa että minulle on kertynyt liikennekelpoisessa kunnossa yhdeksän autoa ja kesken entisöinnin on lisäksi vielä kolme. Osa firmani nimissä työajossa ja osa omiani. Kaikilla pitäisi ajaa jonkin verran joka vuosi, mutta niin se vain menee, että etenkin harrasteautojen vuotuiset kilometrit tahtovat jäädä liian pieniksi. Niillä kun ei viitsi lähteä kovin kauas eikä oikein viitsisi paskata käsiä kesken reissun, kun on vaimon kanssa menossa jonnekin sunnuntailounaalle. Avoautolla ajelu oli aikanaan tosi mukavaa kun koiramme vielä eli. Ei tullut tilannetta etteikö koira ollut ensimmäisenä autossa kun jonnekin lähdettiin katto auki. Varmaan oli tämän valtakunnan kovin Corvettefani. Nyt ei ole koiraa ja niskaakin kolottaa tuulen viima.   

Mitä sitten tulee ulkomailla ajeluun, auto tietysti voi olla rekisteröitynä vaikka minne. Oleellisuus on kuitenkin se, ettei Etelä-Euroopassa ole mitään järkeä autoilla kalliilla autolla. Naarmuja ja lommoja tulee väkisin kun paikat ovat ahtaita eivätkä muut autoilijat niin kauheasti noteeraa minun autoni kirkasta maalipintaa. Siksi reissuautoina palvelevat vanha Peugeot 406 HDI ja nykyään enemmän 270 CDI farkkuväyrysmersu (kyllä, olen paikannut ruosteita, kiitos vaan kysymästä). Ei putoa korkealta, kun molempien autojen yhteenlaskettu hinta on muutama tonni vaikka ovat todella luotettavassa kunnossa molemmat.

Seppo         

sauli76:

Jaa, rahamiehiä. 

Hehheh, ei sitä oo tarpeeksi kun Massikaan ei merkannu  Oli vaan senverran jännä kysymys tullihenkilöltä, että oli pakko antaa pieni näpy  Hauskaa on se, että tää toistui kuukauden sisään kaksi kertaa. Taitaa olla henkilöprofilointi tai sitten tullin tytöt muuten vann diggailee mua 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page