Keskustelua liikenteestä

<< < (2997/3019) > >>

kume:
Kysymys. Kannattaako matkan nopeuttamiseksi kehä I:n aamuruuhkassa roikkua vasentakaistaa ajavan perseessä ja ohittaa edellä oleva aina tilaisuuden tullen oikealta?

oh2dw:
Quote

Kysymys. Kannattaako matkan nopeuttamiseksi kehä I:n aamuruuhkassa roikkua vasentakaistaa ajavan perseessä ja ohittaa edellä oleva aina tilaisuuden tullen oikealta?


Jotkut saattavat siinä voittaa useita sekunteja. Tuo käytäntö on muuten lisääntymässä motareillakin, etenkin ruuhka-aikana, kun molemmille kaistoille riittää kulkijoita. Lisäksi, monilla motareille liittyjillä on sellainen käsitys, että kiihdytyskaista on tehty mahdollisimman monen oikealta ohittamiseksi.

kume:
Aivan oikein Olavi, kyllä kannattaa. Hieman ennen Hämeenlinnan väylää kikkaileva Audi liimautui hanuuriini, Kannelmäen suoralla hän pääsi sujahtamaan eteeni, seuraava tilaisuus etuiluun avautui Lintuvaaran lisäkaistojen avulla (ei mainittavaa hyötyä), Lebuskin läpi pääsee bussipysäkin kautta koukkaamalla ja pienellä ylinopeudella neljästä ohitse + minä aikaisemmin on yhteensä viisi kökkijää (hidastelijoiden ohitusmäärä olisi ollut suurempi jos olisi älynyt ajaa suoraan Turun motarin yli 550:n reittiä), ajansäästön loppukliimaksina kävi niin että Ruukinrannantien valojen vaihduttua punaiseksi niistä pystyi sujahtamaan läpi vapaana ollutta bussikaistaa hyväksi käyttäen. Ikävä kyllä Turvesuontien valoristeyksen vihreille nopeus ei kuitenkaan riittänyt ja Otaniemen hidastuskaistalle saavuimme melkeinpä rinta rinnan Audin kuitenkin ollessa reilusti edelläni, noin 40 m, onnekseni pääsimme kuitenkin kääntymään samoilla vihreillä kohti kampusaluetta.

las1:
Ammatilainen asialla !

Näin toimii ratti ammatilainen, toivottavasti en koskaan ole lähellä "ammattilaisia"...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040121350372_uu.shtml

S

freelaw:
Quote

Kysymys. Kannattaako matkan nopeuttamiseksi kehä I:n aamuruuhkassa roikkua vasentakaistaa ajavan perseessä ja ohittaa edellä oleva aina tilaisuuden tullen oikealta?

Tuohan on ihan amatöörimoka. Ammattilainen ajaa kaikista oikeanpuoleisinta kaistaa silloin kun se on olemassa ja vasta aivan viime hetkellä kiilaa takaisin keskikaistalle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page