Keskustelua liikenteestä

<< < (301/3031) > >>

Masa:
Quote

Nyt kun ihmisen ajelee tuolla liukkailla mutkaan hieman ylikovaa ja se etuvetoinen Avensis lähtee puskemaan, hyvä että ei heitetä käsiä irti ratista ja odoteta, että penkka pölisee. Kun siitä tilanteesta selviäisi tilanteen herraksi pienellä käsijarrun nykäisyllä ja kaasun oikealla käytöllä.


Kyllä se tavallisin proseduuri mennee kuitenkin niin, että kun Avensis puskee  niin ainoa mitä "tavan autoilija" tekee on kääntää rattia aivan tappiin ja painaa jarrua sen minkä ehtii.
Ja sitten päivitellään kun "se meni ihan suoraan siihen penkkaan/ojaan/katuvalotolppaan".
Mitä sanoit käsijarrusta, on täysin totta. Sillä tosiaan voi pelastaa paljon liukkailla. Siksikin se jarrukahva kannattaa pitää saatavilla, eikä minkään rojujen peitossa, tms. Hyvää valmistautumista tulevaan on myös se, että aina välillä tapailee sitä kahvaa, kuitenkaan siitä kiskaisematta, että pysyy se kahvan paikka selkäytimellä.
Sen käytön kun pitää sitten tulla cachesta, jos sillä mielii mitään pelastaa.

jmi:
Tosin. Nykyajan Hippien ja Tepsien sun muiden lisäkkeiden aikakaudella sillä käsijarrulla ei tee yhtään minään.

Kokeilkaapa ajaa autolla jossa on ajonvakautusjärjestelmä. Nykäskää käsijarrusta ja kahtokaa kun mitään ei tapahdu. Auto heilahtaa, mutta sladiin ei lähde. Sehän on tuon systeemin tehtävä. Nämä hipsit ja sipsit toki auttaa pitämään auton ajolinjalla pidempään kuin ilman niitä, mutta edelleen sanon. Sitten kun tekniikka loppuu, eli fysiikan lait tulevat lopullisesti vastaan. Lähdetään eikä meinata. Kuskista tulee matkustaja ja newtonista tai kestä lie tulee ohjaaja. Käsijarrulla ole enää mitään tekemistä tuossa tilanteessa. Siis ihan sama olla nappulana siellä kojetaulussa...

- J

mmniemi:
Quote

Mniin, väittäisin että vaikka olis ollu kuin rattimies niin siinä tilanteessa se olis karannu keneltä vain. (ei muuten ole mitenkään mahdotonta että se absin vikatilanne sai täysin epätasaisen jarrutuksen aikaan jonka takia spinnasi, en tiedä nimittäin vaikuttiko se kaikkiin renkaisiin ja miten..)


Joo siis toi mun kommentti oli ihan tarkoituksella heitetty vastavitsinä jo muutenkin niin älyttömille "uhoviesteille", mitä tuossa lopussa oli...

Masa:
Quote

Käsijarrulla ole enää mitään tekemistä tuossa tilanteessa. Siis ihan sama olla nappulana siellä kojetaulussa...

- J


Kyllä sillä edelleen on tekemistä, vaikka kuinka olisi ESP/vast. päällä.
Olen viimeisen noin kymmenen vuoden aikana aivan riittävän monta kertaa "tiukentanut" kääntösädettä käsijarrulla ajonvakautuksen ollessa kytkettynä, että tuntuu suorastaan uskomattomalta edes kuulla tuollaista väitettä kuin tuossa yllä Jarin esittämänä.
Mutta kai se on niin, että asiasta kuin asiasta voi väittää ihan mitä tahansa.
Kehotan kokeilemaan, niin ei tarvitse väitellä.

jmi:
Quote

Kyllä sillä edelleen on tekemistä, vaikka kuinka olisi ESP/vast. päällä.
Olen viimeisen noin kymmenen vuoden aikana aivan riittävän monta kertaa "tiukentanut" kääntösädettä käsijarrulla ajonvakautuksen ollessa kytkettynä, että tuntuu suorastaan uskomattomalta edes kuulla tuollaista väitettä kuin tuossa yllä Jarin esittämänä.
Mutta kai se on niin, että asiasta kuin asiasta voi väittää ihan mitä tahansa.
Kehotan kokeilemaan, niin ei tarvitse väitellä.


Se mitä tuota olen kokeillu parissa eri vakautussysteemillä varustetussa autossa niin kyllä sen merkitys on nolla siihen verrattuna jos ei ole vakautussysteemeitä.

- J

Navigation

Up one level

Next page

Previous page