Keskustelua liikenteestä

<< < (3001/3033) > >>

hynkel:
Quote

Nuo pysäköinti-applikaatiot ovat yksi parhaimmista keksinnöistä, mitä matkapuhelimeen on tungettu. Allekirjoittanut on ainakin säästänyt aikaa, vaivaa ja rahaa niiden avulla.


Varsinkin rahaa, kun ei etukäteen ole pakko arvailla, kauanko meinaa autoaan ruudussa seisottaa.

pho201:
Quote

Liikennekurista: Ei kai 50 vuotta sitten ollut niin paljon edes sääntöjä rikottaviksi. Samaa mieltä Sepon kanssa nopeuksien renklaamisesta.


Suurin piirtein samat mm. liikennemerkein osoitetut säännöt olivat voimassa kuin nykyäänkin - toki joitakin on tullut lisää ja kaikkia liikennemerkkejä useampiin paikkoihin kuin ennen vanhaan (kun niitä "liikennepaikkoja" muutenkin on nyt enemmän). Nopeusrajoituksia ei tosin ollut paljon - enimmäkseen vain taajamissa se 50 km/h. Ei tosin ollut autojakaan kovin paljon ja teiden kunto ... hiekkateitä ainakin täälläpäin (P-Karjalassa) oli suurin osa taajamien ulkopuolella - Joensuussakin vielä kadut osaksi mukulakiveä.

Sillä kurin höltymisellä tarkoitin paljon myöhäisempien aikojen kehitystä kuin 50 vuoden takaisia. Ilmaisin asian huonosti ja sitä pyydän anteeksi kuin ministeri ikään. 

Pekka

PeteL:
Onneksi nyt saadaan tyhjiin kottaraispönttöihin täytettä, ettei tartte turhaan jarrutella:

Quote

Poliisi voi uudella määrärahalla hankkia tänä ja ensi vuonna kymmeniä automaattivalvonnan tolppakameroita. Tavoitteena on yhteensä 30–60 kameraa, jotka asennetaan teiden varsille ”peltipoliiseihin”.

Poliisilla on nyt valvontatolpissa noin 90 kameraa eli lisäystä on tulossa keskimäärin puolet nykyisestä.

Uusille kameroille on iso tarve, sillä kalusto vanhenee kovaa vauhtia. Kaikkia nykyisiä kameroita ei voi käyttää, koska osa on rikki.


http://www.ksml.fi/kotimaa/Kymmeni%C3%A4-uusia-tolppakameroita-autokaahareita-k%C3%A4r%C3%A4ytt%C3%A4m%C3%A4%C3%A4n/763097

ilmailija:
Joskus tekee hyvää vähän vertailla eri asioita, kaikkihan on kiinni kunkin arvomaailmasta. Ehkä minun ja poliitikkojen arvomaailma on hieman erilainen. Kehä ykkösen kamerasysteemit ovat maksaneet asennuskustannuksineen yli miljona euroa. Kehä ykkönen on aina ollut liikennemäärään suhteutettuna yksi Suomen turvallisimmista liikenneväylistä. Liikenne on soljunut alle tai yli kahdeksaakymppiä tilanteesta riippuen mutta aina turvallisesti. Kuolonkolareita ei siellä ole kai ollut kuin yksi moottoripyöräilijä koko historian aikana. Hulluja on aina ollut, mutta kannattaako heitä varten tehdä miljoonan investoinnit? No ei kannata sanoo maalaisjärki. Piiloverotuksen jatkeena sen sijaan miljoonan investointia voi kyllä perustella. Etenkin kun ei laske sitä, että jokainen turvallisesti ajetusta hetkestä maksettu sakko on poissa kansantaloutta pyörittävästä rahankierrosta.   

Entä sitten se vastapallo? Jos olisi annettu ihmisten ajella Kehä ykkösellä kuten tähänkin asti ja olisi käytetty se miljoona johonkin muuhun ja olisi sallittu niiden potentiaalisten sakkorahojen edelleen pyörittää kansantaloutta. Meillä on paljon avun tarpeessa olevia Suomen kansalaisia. Hyvin organisoidussa suurkeittiössä soppalautasen hinnaksi lisukkeineen tulee noin pari euroa. Hurstilla on Helsinginkadulla kokemusta asiasta. Miljoonalla eurolla saa 500.000 soppalautasta. Jos syöjiä on 300 ja jokainen syö kaksi ateriaa päivässä, niin tällä summalla syöttää sitä porukkaa lähes kaksi ja puoli vuotta. Ja niillä säästyneillä sakkorahoilla työllistää lisäksi aika monta Suomalaista.

Kyse on arvomaailmasta. Meistä jokaisella joku asia on tärkeämpi kuin joku toinen. Tämä on minun versioni.

Seppo

hynkel:
Quote

Kehä ykkönen on aina ollut liikennemäärään suhteutettuna yksi Suomen turvallisimmista liikenneväylistä. Liikenne on soljunut alle tai yli kahdeksaakymppiä tilanteesta riippuen mutta aina turvallisesti. Kuolonkolareita ei siellä ole kai ollut kuin yksi moottoripyöräilijä koko historian aikana.

No ei nyt ihan noin hyvin sentään. Jossain se kehä 1:n tarkka liikennekuolemien lukemakin oli, ulkomuistista heittäisin 0,4 tai 0,6 kuolemaa vuodessa (keskiarvo oli varmasti alle yhden).

Navigation

Up one level

Next page

Previous page