Keskustelua liikenteestä

<< < (3009/3033) > >>

oh2dw:
Quote

Hm, tuntematta tieosuutta sen paremmin - hirvivaara ja 120 km/h - selittäisikö tämä alennetun nopeusrajoituksen tarkoituksen?


Muistelen jostain lukeneeni, että 80 km/h alkaa olla maksiminopeus, jolla vielä selviää hengissä hirvestä. Lähes kaikki kuskit kuitenkin luottavat tuuriinsa, ettei se hirvi juuri omalle kohdalle satu. Sen verran on kovaa menoa motareilla.

AnttiH:
Quote

Hm, tuntematta tieosuutta sen paremmin - hirvivaara ja 120 km/h - selittäisikö tämä alennetun nopeusrajoituksen tarkoituksen?


Tuo voisi periaatteessa olla looginen selitys, jos sama rajoitus olisi voimassa kumpaankin suuntaan. Mutta ehkä joku viisas virkamies on tilastoista laskenut hirvieläinonnettomuuksia tapahtuvan enemmän Helsingin kuin Tampereen suuntaan ajettaessa, minkä perusteella voidaan tehdä looginen päätelmä: Läntinen ajorata on huomattavasti vaarallisempi kuin itäinen, joten alennetaan rajoitusta vain siellä!

susiluoto:
Olette muutoin varhaisherännäisiä, eli joku hokasi sittenkin, hirvet eivät juokse kumpaankin suuntaan tien yli, yleensä ovat jostain suunnasta jonnekkin menossa jostain syystä.Riista.fi puolelta jos katselette niin sieltä löytyy pikkasen, ei merkittävästi tietoa.
Voivat tietty jatkaa yli kokonaisuuden mutta jäävät yleensä hortoilemaan vain yhdelle kaistalle.
Koska olen hirvestäjä tiedän että Porvoon moottoritiellä esim. jäävät alle määrätyissä paikoissa itään menevällä kaistalla ja määrätyissä paikoissa länteen menevillä.Hirviltä pitäisi kysyä miksi.

kume:
Huomenta  tien päältä. En Arne älyä riistaeläimistä ja niiden elintavoista mitään - paitsi tiedän että vaarallisia ne ovat aina kohdatessa. Kyllä tienpitäjän on elukoiden tavat ja toiminta-alueet hahmotettava. Liikenteessä, kuten Olavi totesi, tappavia hirvet ovat yli 80 km/h nopeusrajoitusalueilla tapahtuneessa törmäyksessä. Arvaisiko (tiedätkö? epäilen) Petri miksi? Oikea vastaus voisi avata nopeusrajoituksen perimmäistä tarkoitusta. Miellyttävä ja mukava liikkuminen on väärä vastaus.

hynkel:
Uus teoria: ehtii turbo jäähtyä ja moottorissa lämmöt tasaantua ennen kun kurvaa Nesteen baariin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page