FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 21:59

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 755 756 [757] 758 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476193 times)
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15120 on: 10.11.16, 12:21 »

Pointti olikin se, että sitä ei kukaan minun puolestani määritä, tai tule kertomaan mikä on oikea tai väärä tilannenopeus, kuten aiemmin jo sanoin, ja minkä tuo lainauksesi myös vahvisti. Ja Saulikin saman asian tuolla jo sanoi hieman eri sanamuodoin, eli nopeus on asetettava olosuhteita ja omaa ajotaitoa vastaavaksi. Toisin sanoen siis, "että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan".

Ja kuten myös alunperin sanoin, että samassa tilanteessa toiselle se 50km/h voi olla oikea tilannenopeus ja toiselle 70km/h riippuen siitä missä nopeudessa kuljettaja ei enää säilytä ajoneuvon hallintaa jne. Roll Eyes

Käydäänkö vielä viidennen kerran sama asia läpi?
Puhuttiin nyt ihan vaan B-kortilla kuljetettavista ajoneuvoista.

Ps. sinähän se varsinainen kemisti olet.

Poliisi ei nykyisin juurikaan valvo ennakkoon Tieliikennelain 23§ pykälän toteutumista liikenteessä. Tämä on ongelma. Se ei ole lainsäädännön kannalta ongelma millaiseksi Petri on määritellyt valitsemansa tilannenopeuden, tulkintavastuu on aina liikennettä valvovalla poliisilla ja myöhemmin halutessasi eri oikeusasteilla.
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15121 on: 10.11.16, 13:12 »

Sinähän varsinainen idiootti olet.

En sentään niin idiootti, että inisisin täällä jos esim. sinä olisit tehnyt vastaavanlaisen tempun. Mihin muuten perustat väittämäsi? Siihenkö, että ajoin tahallaan ylinopeutta valvontakameraan?

- Meine Ehre heisst Treue -
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15122 on: 10.11.16, 18:59 »

Tilannenopeus on esim. taatusti väärä ja vaarallinen sekä muiden tienkäyttäjien turvallisuutta uhkaava, kun motarilla rankkasateessa vedetään nopeusrajoituksen mukaista 120 km/h.

Noin yleiseen ajo- ja elämänkokemukseen viitaten rohkenen väittää, että sade saa olla kohtuullisen rankka, ennen kuin se 120 km/h muuttuu hyvillä nykyrenkailla taatusti vääräksi tilannenopeudeksi. Tietty asia muuttuu, kun baana lainehtii eikä eteensä enää näe, mutta silti. Minä en ole toisaalta keksinyt, miksi normaali kesäinen tihkusadekin saa nykyään liikenteen sekaisin ja autot törmäilemään toisiinsa.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Seppo Kolehmainen
Offline Offline

Posts: 903
Date Registered: 26.02.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15123 on: 11.11.16, 08:41 »

Tämä saattaisi kuulua tyhmien kysymysten osastolle mutta kysyn kumminkin. Tuntuu nimittäin siltä, että joko minä tai liikennesuunnittelija ajattelee tyhmästi. Kun ajetaan Lahdentietä pohjoiseen ja käännytään juuri ennen Kivikon sorttiasemaa Kehä ykköselle itäänpäin kohti Itäkeskusta, siinä liittymässä on kameratolpat sekä Kehä ykköstä ajaville että myös rampilta Kehälle liittyville. Tolpat ovat parin metrin päässä toisistaan. Liittyessään rampilta muun liikenteen sekaan varmaan jokainen kokenut ja turvallisuutta vaaliva autoilija seuraa muuta liikennettä, että ensinnäkin osaisi sovittaa ajonopeutensa muun liikenteen mukaiseksi ja toiseksi ennakoisi sen, että osaisi liityntäkaistalla sovittaa itsensa sujuvasti johonkin autojen väliin jäävään rakoseen. En voi välttyä ajatukselta, että jos siinä tilanteessa pakotetaankin kameran voimin seuraamaan nopeusmittaria, silloin tulee aivan turhia läheltäpititilanteita ja jopa peräänajoja hidastuneen reaktioajan takia. Kertokaa minulle yksinkertaiselle, mikä on se liikennesuunnittelijan logiikka tälle rampin nopeuksia tarkkailevan kameran sijoittelulle? Miten se parantaa liikenneturvallisuutta?

Seppo   

   
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15124 on: 11.11.16, 10:00 »

Miten se parantaa liikenneturvallisuutta?
Ei mitenkään. Eihän noilla kameroilla ole missään vaiheessa ollut mitään tekemistä liikenneturvallisuuden parantamisen kannalta. Päinvastoin. Ja tärkein tehtävä on tietenkin kerätä rahaa valtion pohjattomaan kirstuun.
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15125 on: 11.11.16, 11:03 »

Noin yleiseen ajo- ja elämänkokemukseen viitaten rohkenen väittää, että sade saa olla kohtuullisen rankka, ennen kuin se 120 km/h muuttuu hyvillä nykyrenkailla taatusti vääräksi tilannenopeudeksi. Tietty asia muuttuu, kun baana lainehtii eikä eteensä enää näe, mutta silti. Minä en ole toisaalta keksinyt, miksi normaali kesäinen tihkusadekin saa nykyään liikenteen sekaisin ja autot törmäilemään toisiinsa.

-A-

Riippuu kyllä vähän siitäkin, kuinka syviin nastojen rouhimiin uriin vettä on kertynyt. Urissa noustaan helpostikin vesipatjalle. Roll Eyes

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15126 on: 11.11.16, 12:31 »

Riippuu kyllä vähän siitäkin, kuinka syviin nastojen rouhimiin uriin vettä on kertynyt. Urissa noustaan helpostikin vesipatjalle. Roll Eyes

Toki. Se menee siihen kategoriaan "baana lainehtii" Smiley

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2536
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15127 on: 12.11.16, 01:22 »

Vetelin huvikseni muutama päivä sitten pari markkaa lasissa kameraan ja tulen katsomaan henkilökohtaisesti, että 12 autoa peräänsä kerännyt pumppaaja saa hoidella korvaukset

Tuohon perustan väitteeni. Jos kuvittelet että onnistuisit tuossa niin olet todellinen idiootti. Ja asennevammaasi ei varmaan voi korjata millään.
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15128 on: 12.11.16, 09:11 »

Asia kunnossa. Otin mielenkiinnosta koko setin "nauhalle" ja on se jälkikäteen hauskaa katsottavaa. Jarruvalot vilkkuu ja jengi koukkii kun yksi poliisin pelkääjä pumppaa jonon keulilla. Asennevamma - se taitaa olla sillä jonon ensimmäisellä - vai olisiko se jonon ensimmäinen mahdollisesti idiootti, joka vaarantaa liikennettä tarpeettomilla jarrutuksilla?

- Meine Ehre heisst Treue -
Jan Augustsson
Offline Offline

Posts: 371
Date Registered: 08.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15129 on: 12.11.16, 09:37 »

Kuules nyt Sauli , liikenne siis siviili sellainen ei ole mitään F-1 ajelemista , missä ollaan Verstappeneita.
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15130 on: 12.11.16, 10:09 »

Olet enemmän kuin asian ytimessä. Ajan takaa lähinnä sujuvaa liikennöintiä, enkä kannata hurjastelua ja holtitonta ajamista. Se, että väläyttää kameran tahallaan ei tee minusta vielä kilpa-ajajaa. Sujuva liikennöinti on ikävä kyllä vain kaukainen haave suomenmaassa. Ruuhkat saadaan aikaiseksi uskomattoman pienellä ajoneuvomäärällä. Tosin kaikkea syytä ei voi vierittää ajoneuvojen kuljettajien niskaan. Vähintään yhtäsuuri osa tulee liikenteen ja tieverkoston suunnittelupuolelta niinkuin tässäkin säikeessä ollaan mietiskelty.

Pienenä huomiona vielä se, että mitä tulee omaan ajamiseeni, olen saanut sakkoja ylinopeudesta viimeisen parinkymmenen vuoden aikana viitisen kappaletta. Niistäkin yhden kirjoitti Saksan liikennepoliisi viime vuonna ja toisen Belgian automaattinen liikenteenvalvonta Brysselin alapuolella tänä kesänä ( tätäkään ei olisi tullut jos en olisi ollut liikkeellä Belgian rekisterissä olevalla autollani ). Saksassa maksettavaa kertyi 31e ja Belgiassa alle satku.

edit. typot pois

« Last Edit: 12.11.16, 10:22 by Sauli Vuori »

- Meine Ehre heisst Treue -
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15131 on: 12.11.16, 12:05 »

Tämä koskee liikennettä, kun kyseinen työmaa on moottoritien ja rautatien vieressä ja päällä. Eli Turun T3-sairaalan työmaa. On tehty sutta ja sekundaa. Kaikki valetut palkit ja anturat puretaan pois ja työmaa alkaa aivan alusta. No johan ne ovat jo vuoden tehneet sitä sutta. http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/2991840/Tyksin+tyomaan+kantavien+palkkien+pehmeys+huomattiin+sattumalta

On aivan uskomatonta, että valetuista betoneista oteta normaalisti testinäytteitä  Shocked. Pitäisikös ottaa Olkiluoto kolmosen betonistakin. Ja jos havaitaan heikkoutta, niin koko pxxxa puretaan pois. Purkamiseen menisi varmaan 10 vuotta ja uuden rakentamiseen samat 20 vuotta, niin laitos alkaisi tuottaa sähköä vuonna 2046  Grin.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15132 on: 12.11.16, 12:33 »

Semettiä, hiekkaa, vettä ja rautaa kun sotkee sopivassa suhteessa niin tietää mitä tulee. Lapissa purettu rautatiesilta oli myös Ruduksen benonista valettu. Toivottavasti Kehä I:n siltoja ei tarvitse purkaa. Toisaalta moni meistä asuu betonirakennuksessa, jonka koostumus lisäaineineen on liikesalaisuus. Voi se olla terveellistäkin, tai muuten vaan harmitonta hengittää? Kalleimmat talot Helsingissä ja vanhimmat sillat Roomassa ovat kuitenkin massiivirakennetta.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15133 on: 12.11.16, 12:47 »

Toivottavasti tämä Turun tapaus menee pelkästään virheen tehneen yrityksen maksettavaksi, eikä saa ainakaan vakuutuksista mitään.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15134 on: 12.11.16, 13:28 »

On varmaan mielenkiintoista, kun rautatien väliset palkit puretaan.  Grin. Siellä on vielä ne ajolangat lähellä. Laittaisivat jonkun nettikameran.  Grin

Viimeksi kun ajoin sieltä Tyksin parkkitalon alta siinä työmaalla pujotellen, niin siellä oli 30 km/h nopeusrajoitus ja hidastustöyssyjä. (erinomainen paikka nopeusvalvontakameralle  Wink).  Purkutyömaa tulee varmasti vaikuttamaan myös autoliikenteeseen.
« Last Edit: 12.11.16, 13:48 by Tarmo Kallio »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15135 on: 12.11.16, 15:25 »

Voi terve mitä myötähäpeää sai taas tuntea näitä iglukuskeja kohtaan. Kuinka dorka pitää olla, ettei autoa viitsi harjata lumesta, vaan ajelee mielummin sellainen 30cm lumikerros katolla? Nyt jos ois facepalm-hymiö niin käyttäisin sitä ja kovaa. Roll Eyes
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15136 on: 13.11.16, 00:13 »

Puhuttiin nyt ihan vaan B-kortilla kuljetettavista ajoneuvoista.

Rajoitus koskee myös eräitä vanhoja pakettiautoja, ja viimeksi kun tarkistin, niin peräkärryäkin sai B:llä vetää. En tosin ymmärrä, miten sillä on mitään merkitystä niiden B-kortillisten kuskien kannalta, mihin ajoneuvoluokkaan tai millä ajokortilla sitä muuta liikennettä hitaampaa ajoneuvoa kuljetetaan? Aiheuttaako auto tai ajoneuvoyhdistelmä vähemmän vaaraa muille, jos ko. ajoneuvon kuskilla on C-kortti?

Quote
Ps. sinähän se varsinainen kemisti olet.

Taas väärin  Cool

Kyse on fysiikasta, ei kemiasta. Ilmankosteus tarkoittaa määritelmällisesti ilmassa olevaa vesihöyryä, ei sitä, että ilman seassa on vettä nestemuodossa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15137 on: 20.11.16, 21:14 »

Vetelin huvikseni muutama päivä sitten pari markkaa lasissa kameraan ja tulen katsomaan henkilökohtaisesti, että 12 autoa peräänsä kerännyt pumppaaja saa hoidella korvaukset, jos valtio niitä alkaa vaatimaan.

Suomen valtio kiittää taloustalkoisiin osallistumistanne.


Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15138 on: 21.11.16, 09:40 »

Totesin taas tänä aamuna, että Soukan ja Espoonlahden asukkaat tykkäävät jonottaa Länsiväylälle aamuruuhkan aikaan! miksiköhän??? Soukanväylältä kun lähtee kohti pääkaupunkia, niin matka tökkää heti alkuunsa kanssa-autoilijoihin, jotka hidastavat silloin kun pitäisi kiihdyttää. Vilkku vilkkuu vasemmalle ja kaksi viereistäkin kaistaa matelevat näiden väliin tunkijoiden tahdosta hitaasti eteen päin. Järkele! siitä asti olisi tilaa kiihdyttää kolmea kaistaa Ruoholahteen saakka. Selitykseksi ei riitä lainkuuliaisuus ja edessä siintävä bussikaistan merkki, tyypilliset keskikaistalle tunkijat eivät ole lähelläkään sitä. Tämä on suurta osaamattomuutta.
Harri Heliövaara
Offline Offline

Posts: 152
Date Registered: 14.08.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #15139 on: 21.11.16, 19:10 »

Totesin taas tänä aamuna, että Soukan ja Espoonlahden asukkaat tykkäävät jonottaa Länsiväylälle aamuruuhkan aikaan! miksiköhän??? Soukanväylältä kun lähtee kohti pääkaupunkia, niin matka tökkää heti alkuunsa kanssa-autoilijoihin, jotka hidastavat silloin kun pitäisi kiihdyttää. Vilkku vilkkuu vasemmalle ja kaksi viereistäkin kaistaa matelevat näiden väliin tunkijoiden tahdosta hitaasti eteen päin. Järkele! siitä asti olisi tilaa kiihdyttää kolmea kaistaa Ruoholahteen saakka. Selitykseksi ei riitä lainkuuliaisuus ja edessä siintävä bussikaistan merkki, tyypilliset keskikaistalle tunkijat eivät ole lähelläkään sitä. Tämä on suurta osaamattomuutta.

Näitä väkisin äkkiä heti kaistaa vasemmalle päin vaihtavia tulee itsekin ihmeteltyä valitettavan usein. Esimerkiksi Herttoniemestä Itäväylää keskustaan päin lähtiessä ramppi lisää tielle kolmannen kaistan Hakaniemeen asti, mutta silti lähes jokaisen kuskin pitää päästä sille keskimmäiselle kaistalle hidastamaan takanatulijoiden ajoa.

Ratkaisuna mieten, voisiko tätä ramppikaistojen jatkumista/päättymistä ohjeistaa paremmin esimerkiksi liikennemerkein? Nythän monesti voi tulla jopa yllätyksenä kuinka nopeasti kiihdytyskaista esim Kehä I:llä loppuu, joten ihmiset totutetaan liittymään pääväylälle liian aikaisin. Monessa muussa maassa näkeekin kylttejä, joissa kerrotaan tien jatkuvan kolmekaistaisena tai ohjeistetaan kiihdytyskaistan loppumisesta.  Roll Eyes

Harri
Pages: 1 ... 755 756 [757] 758 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1