Keskustelua liikenteestä

<< < (313/3019) > >>

sami:
Aika hyvin tähdätty kun tuosta vielä käveli itse pihalle...

MasterBaziz:
Quote

Vauhti, taitamaton ja kokematon kuljettaja asennevammalla on kiva juttu.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=11342&page=2


Samaa mieltä. Typerää ostaa noin hieno ja tiukka auto kuin RS6 ja sitten pilata se valitsemalla farmarimalli.

Aaltonen:
Quote

Samaa mieltä. Typerää ostaa noin hieno ja tiukka auto kuin RS6 ja sitten pilata se valitsemalla farmarimalli.


Typerää yleensäkin ostaa noin kallis farmari, kun perusmallilla pärjää samat ajot.....
Mutta tää ei nyt ihan ollu se pointti tässä jutussa, mutta ehkä se joskus selvinnee teikäläisellekin.

Liikenneturvalla on muuten uusi mainos kamppanja radiossa... menee kutakuinkin näin:

Turvaväli... "on se vaikeeta"... Vilkku..."on se vaikeeta".... mikä meihin fiksuihin suomalaisiin tulee liikenteessä.
Asia kampanja, lisää vaan tollasia. Etenkin tämä vilkun käyttö.

Finski:
Quote

No sitä väliä, että nyt kun mutkasta oli kysymys, niin vakio 540i ja samanlainen vehje M-varusteilla tai parhaimmillaan Kellenersin osilla suoriutuu mutkista hieman eri tavalla.

Sun pitäisi tuntea kuskit jotenkuten ja olla ollut molempien kyydissä, niin voisit esittää arvion siitä, kumpi auto alisuoritti enemmän kuskin takia. Tai sitten jos on vertailukelpoisia numeroita saatavilla, mutta se on aika harvinaista. Pointti on kuitenkin se, että jos joku random-baijerilainen tulee viereen kisaamaan, niin ei sen kuskista pysty tekemään kiihdytyksen ja muutaman kurvin perusteella niin tarkkaa arviota, että voisi olettaa kuskien olevan samalla viivalla.

Muutenkaan toi koko kisa ei anna oikein mitään tietoa nelivedon ja takavedon eroista kurvissa (josta tässä oli kyse), jos nelivedolla on ensin ymmärrettävästi viety lähdössä jonka jälkeen menty ekana kurviin ja luonnollisesti sen jälkeen taas viety kiihdytyksessä. Ja olisi viety kuivallakin kiihdytyksissä koko ajan, kun EVO:t on sen verta jotain perus-femmaa tiukempia.

//b


Juu nyt olen kyllä samaa mieltä.

Se mihin nuo havannointini perustuu, niin kummallakin auto kulki nättiä linjaa ja meno oli varmaa, vaikka vauhtia oli kuitenkin ihan mukavasti melko tiukoissakin paikoissa. Sitä tosiaan on paha mennä sanomaan, kumpi auto sitten alisuoritti enempi.

Ei EVO mitsu rata-ajossa taitaisi pärjätäkään esim. M-sport paketilla varustetulle 540i:lle, mutta sitä nyt hainkin, että talvella asetelmat muuttuu.

hepis:
Quote

... ja aletaan keräillä niitä voimansiirron osia sieltä pientareilta.
Niinhän siinä käy kun on voimaa ja sattuukin renkaat pitämään. Joku paikkahan siellä sitten toimii "sulakkeena", jos ei ole voimansiirtolinjaa tehty kunnolla kokonaan. Alkavat ne paikat ratkeilemaan valmistusmaasta riippumatta, jos lisätään vain moottorin tehoa ja jätetään kaikki muu alkuperäiseksi.

Esimerkiksi kiihdytysautoissa on usein systeemi, jossa painetaan rattiin sijoitettu nappula pohjaan, jolloin automaattilaatikossa menee yhtäaikaa ykkönen ja pakki päälle ja auto pysyy silloin lähtöviivalla paikallaan. Sitten vain kierrokset tappiin ja päästetään napista, jolloin pakki menee pois päältä. Vaikka turbiini (momentinmuunnin) vähän pehmentäisikin, niin aika voimalla yhtäkkinen vääntö kurittaa osia. Ihan omaa tyhmyyttä on, jos ei niitä ole mitoitettu moottorin mukaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page