Author
|
Topic: Keskustelua liikenteestä (Read 1501226 times)
|
Sami Puro
Administrator
Offline
Posts: 15346
Date Registered: 03.07.01
|
Aika hyvin tähdätty kun tuosta vielä käveli itse pihalle...
|
|
|
|
Joonas Häkkinen
Offline
Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02
|
Samaa mieltä. Typerää ostaa noin hieno ja tiukka auto kuin RS6 ja sitten pilata se valitsemalla farmarimalli.
|
There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Samaa mieltä. Typerää ostaa noin hieno ja tiukka auto kuin RS6 ja sitten pilata se valitsemalla farmarimalli.
Typerää yleensäkin ostaa noin kallis farmari, kun perusmallilla pärjää samat ajot..... Mutta tää ei nyt ihan ollu se pointti tässä jutussa, mutta ehkä se joskus selvinnee teikäläisellekin. Liikenneturvalla on muuten uusi mainos kamppanja radiossa... menee kutakuinkin näin: Turvaväli... "on se vaikeeta"... Vilkku..."on se vaikeeta".... mikä meihin fiksuihin suomalaisiin tulee liikenteessä. Asia kampanja, lisää vaan tollasia. Etenkin tämä vilkun käyttö.
|
|
|
|
Finski
Former member
|
No sitä väliä, että nyt kun mutkasta oli kysymys, niin vakio 540i ja samanlainen vehje M-varusteilla tai parhaimmillaan Kellenersin osilla suoriutuu mutkista hieman eri tavalla.
Sun pitäisi tuntea kuskit jotenkuten ja olla ollut molempien kyydissä, niin voisit esittää arvion siitä, kumpi auto alisuoritti enemmän kuskin takia. Tai sitten jos on vertailukelpoisia numeroita saatavilla, mutta se on aika harvinaista. Pointti on kuitenkin se, että jos joku random-baijerilainen tulee viereen kisaamaan, niin ei sen kuskista pysty tekemään kiihdytyksen ja muutaman kurvin perusteella niin tarkkaa arviota, että voisi olettaa kuskien olevan samalla viivalla.
Muutenkaan toi koko kisa ei anna oikein mitään tietoa nelivedon ja takavedon eroista kurvissa (josta tässä oli kyse), jos nelivedolla on ensin ymmärrettävästi viety lähdössä jonka jälkeen menty ekana kurviin ja luonnollisesti sen jälkeen taas viety kiihdytyksessä. Ja olisi viety kuivallakin kiihdytyksissä koko ajan, kun EVO:t on sen verta jotain perus-femmaa tiukempia.
//b
Juu nyt olen kyllä samaa mieltä. Se mihin nuo havannointini perustuu, niin kummallakin auto kulki nättiä linjaa ja meno oli varmaa, vaikka vauhtia oli kuitenkin ihan mukavasti melko tiukoissakin paikoissa. Sitä tosiaan on paha mennä sanomaan, kumpi auto sitten alisuoritti enempi. Ei EVO mitsu rata-ajossa taitaisi pärjätäkään esim. M-sport paketilla varustetulle 540i:lle, mutta sitä nyt hainkin, että talvella asetelmat muuttuu.
|
|
|
|
Juha Hepokangas
Offline
Posts: 2753
Date Registered: 04.07.01
|
... ja aletaan keräillä niitä voimansiirron osia sieltä pientareilta. Niinhän siinä käy kun on voimaa ja sattuukin renkaat pitämään. Joku paikkahan siellä sitten toimii "sulakkeena", jos ei ole voimansiirtolinjaa tehty kunnolla kokonaan. Alkavat ne paikat ratkeilemaan valmistusmaasta riippumatta, jos lisätään vain moottorin tehoa ja jätetään kaikki muu alkuperäiseksi. Esimerkiksi kiihdytysautoissa on usein systeemi, jossa painetaan rattiin sijoitettu nappula pohjaan, jolloin automaattilaatikossa menee yhtäaikaa ykkönen ja pakki päälle ja auto pysyy silloin lähtöviivalla paikallaan. Sitten vain kierrokset tappiin ja päästetään napista, jolloin pakki menee pois päältä. Vaikka turbiini (momentinmuunnin) vähän pehmentäisikin, niin aika voimalla yhtäkkinen vääntö kurittaa osia. Ihan omaa tyhmyyttä on, jos ei niitä ole mitoitettu moottorin mukaan.
|
"There's a special place I'd like to fly Right by the moon In the velvet darkness of the sky"
"Why drive a car when you can pilot a Saab?" | 
 |
|
|
|
Henkka
Former member
|
Typerää yleensäkin ostaa noin kallis farmari, kun perusmallilla pärjää samat ajot.....
Mutta RS6 sedan on ns. järkivalinta?  Makuasioita nämä korivalinnat ovat. Mielestäni moni malli on parhaimman näkönen nimenomaan farmarina. Ja kun omalla rahalla ostaa, niin sillä ei ole mitään väliä muille, kuinka järkevä on mikäkin valinta. Kuka ei anna mielikuvien ja fiiliksien yhtään vaikuttaa auton hankinnassa? Enemmän tai vähemmän, mutta silti. Lompakon tilanne sanelee tietysti suuntaviivat.
|
|
|
|
B777
Former member
|
Näemmä hyvin kiertänyt eilen viljelemäni urlit.. Ootko kauankin tuntenut muuten kuskin?  Hieno homma, että ei kaverille käynyt mitään.
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Näemmä hyvin kiertänyt eilen viljelemäni urlit.. Ootko kauankin tuntenut muuten kuskin?  Hieno homma, että ei kaverille käynyt mitään. Enpä tunne kuskia, mutta tyhmäkin näkee, että on tultu oikeasti lujaa. Se kertoo jotain varmaan kuskista?
|
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Enpä tunne kuskia, mutta tyhmäkin näkee, että on tultu oikeasti lujaa. Se kertoo jotain varmaan kuskista?
Tai teknisestä viasta? Tai jostain muusta sattumasta... No ok, dorkahan kaverin täytyy olla, ei sitä käy kieltäminen. Onnekas, mutta dorka
|
|
|
|
B777
Former member
|
Enpä tunne kuskia, mutta tyhmäkin näkee, että on tultu oikeasti lujaa. Se kertoo jotain varmaan kuskista?
Juu toki on, ja väärin on tosiaan menetelty ja muita vaarannettu, mutta noita analyysejä on aina niin viihdyttävä lukea ku setä tuomitsee aina kaikki suorilta käsiltä.
|
|
|
|
Harri Lonnqvist
Offline
Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01
|
Ööhh?  Onko sulla nyt kaikki hyvin..? En tiedä miten koko tuo juttu nyt liittyi mitenkään mihinkään viimesimpään 20 viestiin koko ketjussa, mutta toivottavasti kotona on kaikki kuitenkin ok siellä päin? Kaikki varsinaisen hyvin! Näemmä yksinkertaisesta asiasta saa väännettyä vaikka gradun jos siltä tuntuu!Toisaalta jos se lapikas on liukas lentää perseelteen. Asia selvä,koitan opiskella ydinfyysikoksi tai sitten jos ei sovellu niin alan rakentamaan kantoraketteja..... Harri
|
[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
|
|
|
B777
Former member
|
Kaikki varsinaisen hyvin!
Näemmä yksinkertaisesta asiasta saa väännettyä vaikka gradun jos siltä tuntuu!Toisaalta jos se lapikas on liukas lentää perseelteen.
Asia selvä,koitan opiskella ydinfyysikoksi tai sitten jos ei sovellu niin alan rakentamaan kantoraketteja..... Ei se näemmä kovin yksinkertainen ollut, kun ei meinattu millään uskoa..  Ainiin, ja onnea ydinfyysikon uralle! 
|
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Asia selvä,koitan opiskella ydinfyysikoksi tai sitten jos ei sovellu niin alan rakentamaan kantoraketteja.....
Rakennat GB:hen keskikaljankantoraketin 
|
|
|
|
Harri Lonnqvist
Offline
Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01
|
Rakennat GB:hen keskikaljankantoraketin  Valmisteilla jo mutta ajattelin lähinnä Irlantilaista polttoainetta,ja kuka kustantaa seuraavat absoluuttiseen jäähdytetyt "Jekut"  Harri
|
[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Juu toki on, ja väärin on tosiaan menetelty ja muita vaarannettu, mutta noita analyysejä on aina niin viihdyttävä lukea ku setä tuomitsee aina kaikki suorilta käsiltä.
Jaa onkos mulla ollu muitakin viihtyisiä analyyseja liikenteestä sitten? 
|
|
|
|
Joona Väisänen
Offline
Posts: 6188
Date Registered: 27.10.01
|
Jaa onkos mulla ollu muitakin viihtyisiä analyyseja liikenteestä sitten?  Viimeiset 83 sivua.
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Viimeiset 83 sivua.
No sehän on vaan hyvä sitten, että on ollu pojilla hauskaa. Ilo on ollu kokonaan mun puolella kyllä. 
|
|
|
|
Jukka Siirilä
Offline
Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02
|
Kaikki varsinaisen hyvin!
Hyvä juttu. Täytyy myöntää, että tuon edellisen kommenttisi jälkeen piti miettiä, että mitähän sieniä kasvaa tähän aikaan. Näemmä yksinkertaisesta asiasta saa väännettyä vaikka gradun jos siltä tuntuu!Toisaalta jos se lapikas on liukas lentää perseelteen.
Joo, Graduja tehdään monistakin asioista. Mutta jos asia oli sinun mielestäsi yksinkertainen niin varmaan sitten kerrot meille oikean vastauksen ja mieluusti jonkinlaiset referenssit ja perustelut että miksi näin. Ehti täällä jo joku muukin nauramaan ja kuitenkin piti tunnustaa että vaikka lapikas liukuukin niin todellisuudessa se pitääkin paremmin kuin lapikas joka ei liukastele.
|
-JukSii-
|
|
|
Juha Hepokangas
Offline
Posts: 2753
Date Registered: 04.07.01
|
Ehti täällä jo joku muukin nauramaan
...ja nauraa edelleen. Mutta nyt yhtä asiaa viisaampana. 
|
"There's a special place I'd like to fly Right by the moon In the velvet darkness of the sky"
"Why drive a car when you can pilot a Saab?" | 
 |
|
|
|
Jukka Siirilä
Offline
Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02
|
...ja nauraa edelleen. Mutta nyt yhtä asiaa viisaampana.  Se on hyvä se. Nauru pidentää ikää eikä täällä tarvitse niin vakavana aina olla. 
|
-JukSii-
|
|
|
|
|
|
|