FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 12:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1466030 times)
Harri Lonnqvist

Date Registered: 15.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1580 on: 04.03.07, 06:55 »

Hyvä juttu. Täytyy myöntää, että tuon edellisen kommenttisi jälkeen piti miettiä, että mitähän sieniä kasvaa tähän aikaan.

Mitäs näistä sanoi huora häistä,pidetään huomenna uudet ja paremmat!!

Ja eikö se ole pääasia että suupielet ylöspäin?Ja ei vielä sentään sieniä vaan raakaa vettä!(?)

Älkää aina ottako mua niin vakavasti Grin

Harri
« Last Edit: 04.03.07, 07:03 by Harri Lonnqvist »

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #1581 on: 05.03.07, 12:12 »

Nimittäin (vähän) luistava rengas tosiaan pitää paremmin, niin oudolta kuin se kuulostaa. Paras alue on noin 4-10% ja maksimi saavutetaan juuri suunnilleen 8 prosentin luistolla. Tarkat arvot pystytään teoriassa ihan laskemaan, mutta käytännössä kaikkia vaikuttavia asioita ei voida ottaa huomioon. Itse asiassa pintarakenteen joustamisesta johtuen rengas "luistaa" aina jonkin verran.

Onko sulla linkkiä tuohon "valaistumisen lähteeseen"?

MikkO
Aaltonen
Former member
« Reply #1582 on: 05.03.07, 19:26 »

Tänää selvis ainakin mulle osa syy siihen, miksi pelti kolisee. Hyvin se on mahdollista että se alkaa kolisemaan, jos Kehän liittymästä liittyy Kehälle jugurttia syöden, vasemmassa kädessä jugurtti purkki ja oikeessa kädessä lusikka.........Kumma juttu, että alkaa kolista joops.

Ja sitten aamulla kyllä pisti masentamaan tuo koulubussin kolari, saamari kun pitää punasiin ajaa. En voi jumalavita käsittää noita, jotka luulee voittavansa siinä jotain, että pitää punasia päin ajaa. Tässä tapauksessa ilmeisen törkeästi. Surullista. Itse en ainakaan halua tollasta taakkaa niskaani ottaa loppuelämäksi, että kiireen takia ajoin päin punasia ja tapoin ihmisen. Todella syvältä.
wolkke
Former member
« Reply #1583 on: 05.03.07, 20:44 »

B777
Former member
« Reply #1584 on: 05.03.07, 21:21 »

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #1585 on: 06.03.07, 05:48 »

-JukSii-
Masa
Former member
« Reply #1586 on: 08.03.07, 07:28 »

Säiliöauto suistui rajusti tieltä Helsingissä maanantai-iltana. Auton kuljettaja puhalsi poliisin alkometriin 2,9 promillen lukemat ja häntä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.

Siinä taas yksi "ammattilainen" ja "raskaan ajoneuvon kuljettaja".

Onneksi ei kukaan kuollut eikä loukkaantunut. Tämäkin tapaus muistuttaa siitä, että myös ammattiliikenteessä se kuljettajakunta muodostuu yksilöistä. Osa on ihan yhtä vastuullisia kuin ne vastuulliset mopoilijatkin, mutta osa on sitten kaikkea muuta. Ei ole mitään homogeenista "ammattiautoilijoiden joukkoa", joka "suhtautuu työhönsä ja muihin tielläliikkujiin vastuullisesti". On vain yksilöitä.
Boyracer
Former member
« Reply #1587 on: 08.03.07, 13:06 »

Renkaan ja tienpinnan väliset tapahtumat on mielenkiintoisia eikä aina ihan helppoja tajuta.

Minäkin olen lukenut parista paikkaa että rengas pitää parhaiten kun se hiukan luistaa. Ja että välillä omituisenkinkuuloiset asiat vaikuttaa myös kuten se millaisina pulsseina teho välitetään tiehen renkaiden kautta. Tässä on kuulemma eroa esim V2 moottorillisten Ducatien ja I4 moottorillisten muiden merkkien välillä, autoista en osaa sanoa.
Martti Kujansuu

Date Registered: 01.01.03

« Reply #1588 on: 08.03.07, 17:14 »

Alkaa kyllä kismittämään nämä taksikuskit. Kuukauden olen ajanut yksikseni ja jo kolme kertaa on taksit melkein aiheuttaneet kolarin. Tänäänkin olin ajamassa taajama-alueella 50 km/h kun taksi lähti ohittamaan vasemmalta sulkuviivojen ylitse välin ollessa alle metrin luokkaa kääntyen sitten n. 50 metrin päästä oikealle. Niin nopeasti pääsi karkuun ettei taksinumero tarttunut silmiin.  Angry
B777
Former member
« Reply #1589 on: 09.03.07, 13:41 »

Toissailtana olin menossa tyttöystävän kanssa kahville Helsinkiin. Länsiväylän lopussa tuli taas huomattua se, että rampilta tulevan väistämisvelvollisuutta ei suomalaiset joko tiedä, tai siitä välitä. Länsiväylän lopussa, sillan alkaessa on 3 kaistaa joista minä olin keskimmäisellä, eli oikealla kaistalla. Kolmas kaista (yksi minusta oikealle) johtaa muistaakseni ruoholahden ramppiin ja on bussikaista. Oikealta rampilta (olisikohan joku Lauttasaaren ramppi?) tulee Saksalaisvalmisteinen farmariauto minun rinnalle, tai puoli autonmittaa eteen. Itsellä on vakionopeudensäädin päällä ja edessä yks auto ja takana ei ketään. Vakionopeussäädin oli asetettu muutama kilometri tunnissa suurempaan nopeuteen kuin mitä tämä toinen auto ajoi ja ajoin hänestä siis hitaasti, mutta varmasti ohitse. Kun tämä auto oli juuri sen verran takana, että hän mahtui taakseni, vaihtoi hän agressiivisesti kaistaa ja laittoi pitkät valot päälle.

En jaksa ymmärtää, miten väistämisvelvollisuuden alaisena oleva kuljettaja voi, tai saatika kehtaa suuttua siitä, että en häntä väistänyt? Tilanne olisi helpoiten, ja turvallisimmin hoitunut niin, että tämä kuski nostaa kaasujalan polkimelta ehkä noin 5 sekunnin ajaksi, ja lipuu taakseni, kuin, että minä joudun väistämään häntä, vaihtamaan ohituskaistalle, kiihdyttämään ja vaihtamaan takaisin samalle kaistalle. Toki on hyvän käytöksen ja liikennesilmän mukaista väistää, jos se helpottaa liikenteen sujumista esim ruuhkassa, mutta tässä tapauksessa oli myöhäinen arki-ilta ja minun takana ei ollut ketään (taustapeilissä ei näkynyt yhtäkään autoa) niin minusta on aika hävytöntä, että kehdataan oikein suuttua, siitä, että en väistänyt väistämisvelvollista autoa. Jokainen turha kaistanvaihto on kuitenkin potentiaalinen riskitekijä.

Normaalisti ei tule vastaavanlaisista tapauksista avauduttua, mutta kun tähän jatkuvasti törmää niin rupeaa ihmettelemään, että miksei sitä väistämisvelvollisuutta noudateta? thmbdn Parantaisi vain kaikkien turvallisuutta.

Over and out.
« Last Edit: 09.03.07, 13:46 by Mikko Pietarinen »
Jaakko Rissanen

Date Registered: 01.07.03

« Reply #1590 on: 09.03.07, 14:18 »

Suomessa ei tuo liittyminen oikein muutenkaan tunnu aina sujuvan. Toisinaan ongelma näyttäisi olevan liittyjällä, toisinaan taas ei. Itse olen rampilta tullessani havainnut hankalaksi sen, kun jo kys. tiellä ajava minuun nähden etuajo-oikeutettu kuljettaja rupeaa säätämään nopeuttaan "helpottaakseen" minun liittymistäni. Tavallisesti tässä sitten käy niin, että kun olen jo päättänyt kiihdyttää tämän auton eteen hän lisääkin nopeuttaan ja joudun itse tekemään saman, tai sitten hidastamaan tarpeettoman paljon. Toisin päin tuntuu onnistuvan myös. Hidastan vauhtia rampilta tullessani päästäkseni auton taakse ja huomaan kaverin tekevän saman. Sitten taas joudun painamaan kaasun lattiaan tai hidastamaan lisää - mikä ei ainakaan ole hyväksi liittymisen turvallisuuden kannalta. Eli pitäkää hyvät ihmiset etuajo-oikeutettuina sen hetkinen nopeutenne, jolla tilanteeseen tulette ja antakaa liittyjien suorittaa se liittyminen. Jos tilaa siellä vasemmalla kaistalla riittää ja oikealla on ahdasta, niin vaihtakaa sinne. Varsinkin raskaamman auton liittyessä olen ottanut tavakseni antaa tilaa siirtymällä vasemmalle kaistalle. Tuntuu helpottavan hitaasti kiihtyvien isojen autojen kuljettajia, muutaman kerran on kättäkin heilautettu kiitokseksi.
B777
Former member
« Reply #1591 on: 09.03.07, 14:32 »

Näinpä, tämän takia en kiinnitä "mitään huomiota" rampilta tuleviin, luulisi olevan helpoin tehdä itse ne ratkasut. Harmi vain, että tässäkin asiassa monet olettavat pääsevänsä "valmiiksi katettuun pöytään".
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #1592 on: 09.03.07, 15:07 »

Varsinkin raskaamman auton liittyessä olen ottanut tavakseni antaa tilaa siirtymällä vasemmalle kaistalle. Tuntuu helpottavan hitaasti kiihtyvien isojen autojen kuljettajia, muutaman kerran on kättäkin heilautettu kiitokseksi.

Oikein! Ainakin itse arvostan tuota, kun ei kovin nopeasti tuo ~60 tonnia kiihdy vaikka onkin heppoja enemmän ku evossa. (580) Wink Suhteellisen usein ihmiset kyllä antavatkin tietä. Tiedä sitten antavatko pelosta, että ajan yli vai ymmärtävätkö mun "hädän". Grin
B777
Former member
« Reply #1593 on: 09.03.07, 15:32 »

Oikein! Ainakin itse arvostan tuota, kun ei kovin nopeasti tuo ~60 tonnia kiihdy vaikka onkin heppoja enemmän ku evossa. (580) Wink Suhteellisen usein ihmiset kyllä antavatkin tietä. Tiedä sitten antavatko pelosta, että ajan yli vai ymmärtävätkö mun "hädän". Grin

Yritin tuossa tosiaan sitä samaa sanoa, että silloin kun se helpottaa liikenteen sujuvuutta tai on hyvän maun mukaista, mut silloin kun se on "turhaa" niin..
Henkka
Former member
« Reply #1594 on: 09.03.07, 18:43 »

On muuten helpompi liittyä rampilta liikenteen sekaan, jos pitää hieman rajoitusta nopeampaa vauhtia (riippuen tietysti paikasta, kelistä, tms), kuin että alkaisi vasta kiihdyttämään kun liityntäkaista alkaa loppumaan. Näin on mielestäni helpompi sovittaa itsensä muun liikenteen sekaan. Hieman jaruuttamalla kuin kaasupedaalia polkemalla.

Mikon mainitsema kanssautoilija lienee siihen joukkoon kuuluva, jonka mielestä muut ovat tiellä liikenteessa. Joskus joku ns. asiantuntija selitti tätä ilmiötä siten, että jotkut ikään kuin luovat autonsa ympärilleen alitajuisesti kuvitteellisen reviirin ja he kokevat helposti agressiota, muiden sattuessa sen luomansa "kuplan" sisälle. Eli heiltä tavallaan puuttuu se käsitys siitä, että tiet ovat tehty on meitä kaikkia varten, eikä vain heitä. Puhumattakaan yhteispelistä, jne.
Tämä "reviirihakuisuus" on ihmiselle luontainen juttu aikojen alusta ja toisaalta olemme vasta hiljattain alkaneet sankemmin joukoin tällä pallolla toimimaan näissä nykyisissä ympäristöissä, tieverkkoineen, ruuhkineen ja autoineenkin. Eli ehkä joillain meillä vain ratin takana ovat nämä ns. alkukauntaiset vaistot pinnassa? Niin järjettömältä kuin se voi kuullostaakin "nykyaikana".
Toki persoonalla on vahva osuus k-päisyyteen liikenteessäkin, mutta on olemassa henkilöitä, jotka ratin ulkopuolella ovat mitä sympaattisempia kavereita, mutta kun istutaan ratin taakse, heistä tulee hyvin kärsimättömiä ja kanssakulkiota jopa vihaavia. Tätä ilmiötä olen usein pohtinut tien päällä ja kotonakin yleisesti. Että mikä saa meidät joskus toimimaan ajattelematta tavalla, jota jälkikäteen ehkä itsekkin ihmettelee?

Toinen tapa mikä joskus hieman ihmetyttää on se kun tulen rampilta, näen hyvissä ajoin jo reilun raon harvassa jonossa, johon olen liittymässä. Valmiiksi vauhti oikeaksi, sujuvaa liittymistä varten, mutta viime hetkellä takaatulija ajaakin raon umpeen ja jää edelläajavan puskuriin kiinni. No, siihen jää sitten taakse yleensä hyvä tila, johon pääsen hieman jarruttamalla ja tämän jälkeen raon blokannut vasta lähtee ohittamaan edelläajavaa, jonka puskuriin on siis juuri ajanut kiinni. Kun on ensin saanut minut peräänsä. Olisihan sen vasemman kaistan tietysti voinut ottaa heti alussa kun lähtee kiihdyttämään.

Usein näissä nähdään vielä sellainen jälkinäytös, että se blokannut ja ohittamaan lopulta lähtenyt ohittaa reippaasti muutaman auton ja palaa taas jonon rytmiin hieman edempänä. Tuon kaltaisissa tilanteissa tuntuu että logiikkaa on ehkä turhakin yrittää päätellä, vaan se johtuu ehkä juuri jonkinlaisesta ajattelemattomista toiminnoista, jotka seuraavat toisiaan, kunnes päästään taas takaisin normaaliin ajorytmiin takaisin. Minä vain ilmeisesti sekoitin tämän rytmin lähestymällä ramppia pitkin?

Yleisesti ottaen mielestäni täällä pääkaupunkiseudulla on kuitenkin suhteellisen joustavaa ja ei edellämainitun kaltaista tapahdu kuitenkaan ns. yhtenään.

Aaltonen
Former member
« Reply #1595 on: 09.03.07, 18:54 »

Näinpä, tämän takia en kiinnitä "mitään huomiota" rampilta tuleviin, luulisi olevan helpoin tehdä itse ne ratkasut. Harmi vain, että tässäkin asiassa monet olettavat pääsevänsä "valmiiksi katettuun pöytään".

No kyllä niitä kannattaa tarkkailla, nopeita ratkasuita siinä kohtaa on tehtävä, mutta ei niitä nyt huomioitta saa jättää.
Aaltonen
Former member
« Reply #1596 on: 09.03.07, 18:56 »

No jos vertaa noita "isoja" henkilöautoja 60 tonnin rekkaan, niin eiköhän siinä oo viisaampaa ottaa aivot käyttöön ja mietiä kaks kertaa, kumpi antaa periksi noissa tilanteissa. Jos vähänkin henkilöautoilijalla raksuttaa, niin se antaa sen rekan-yhdistelmän mennä, koska varmaan jokainen kuitenkin näistä kiilaajista kuitenkin ymmärtää sen, massa vaatii matkaa kiihtyäkseen.
Aaltonen
Former member
« Reply #1597 on: 09.03.07, 19:24 »

On muuten helpompi liittyä rampilta liikenteen sekaan, jos pitää hieman rajoitusta nopeampaa vauhtia (riippuen tietysti paikasta, kelistä, tms), kuin että alkaisi vasta kiihdyttämään kun liityntäkaista alkaa loppumaan. Näin on mielestäni helpompi sovittaa itsensä muun liikenteen sekaan. Hieman jaruuttamalla kuin kaasupedaalia polkemalla.

Mikon mainitsema kanssautoilija lienee siihen joukkoon kuuluva, jonka mielestä muut ovat tiellä liikenteessa. Joskus joku ns. asiantuntija selitti tätä ilmiötä siten, että jotkut ikään kuin luovat autonsa ympärilleen alitajuisesti kuvitteellisen reviirin ja he kokevat helposti agressiota, muiden sattuessa sen luomansa "kuplan" sisälle. Eli heiltä tavallaan puuttuu se käsitys siitä, että tiet ovat tehty on meitä kaikkia varten, eikä vain heitä. Puhumattakaan yhteispelistä, jne.
Tämä "reviirihakuisuus" on ihmiselle luontainen juttu aikojen alusta ja toisaalta olemme vasta hiljattain alkaneet sankemmin joukoin tällä pallolla toimimaan näissä nykyisissä ympäristöissä, tieverkkoineen, ruuhkineen ja autoineenkin. Eli ehkä joillain meillä vain ratin takana ovat nämä ns. alkukauntaiset vaistot pinnassa? Niin järjettömältä kuin se voi kuullostaakin "nykyaikana".
Toki persoonalla on vahva osuus k-päisyyteen liikenteessäkin, mutta on olemassa henkilöitä, jotka ratin ulkopuolella ovat mitä sympaattisempia kavereita, mutta kun istutaan ratin taakse, heistä tulee hyvin kärsimättömiä ja kanssakulkiota jopa vihaavia. Tätä ilmiötä olen usein pohtinut tien päällä ja kotonakin yleisesti. Että mikä saa meidät joskus toimimaan ajattelematta tavalla, jota jälkikäteen ehkä itsekkin ihmettelee?

Toinen tapa mikä joskus hieman ihmetyttää on se kun tulen rampilta, näen hyvissä ajoin jo reilun raon harvassa jonossa, johon olen liittymässä. Valmiiksi vauhti oikeaksi, sujuvaa liittymistä varten, mutta viime hetkellä takaatulija ajaakin raon umpeen ja jää edelläajavan puskuriin kiinni. No, siihen jää sitten taakse yleensä hyvä tila, johon pääsen hieman jarruttamalla ja tämän jälkeen raon blokannut vasta lähtee ohittamaan edelläajavaa, jonka puskuriin on siis juuri ajanut kiinni. Kun on ensin saanut minut peräänsä. Olisihan sen vasemman kaistan tietysti voinut ottaa heti alussa kun lähtee kiihdyttämään.

Usein näissä nähdään vielä sellainen jälkinäytös, että se blokannut ja ohittamaan lopulta lähtenyt ohittaa reippaasti muutaman auton ja palaa taas jonon rytmiin hieman edempänä. Tuon kaltaisissa tilanteissa tuntuu että logiikkaa on ehkä turhakin yrittää päätellä, vaan se johtuu ehkä juuri jonkinlaisesta ajattelemattomista toiminnoista, jotka seuraavat toisiaan, kunnes päästään taas takaisin normaaliin ajorytmiin takaisin. Minä vain ilmeisesti sekoitin tämän rytmin lähestymällä ramppia pitkin?

Yleisesti ottaen mielestäni täällä pääkaupunkiseudulla on kuitenkin suhteellisen joustavaa ja ei edellämainitun kaltaista tapahdu kuitenkaan ns. yhtenään.

Niin joo tuli tosta mieleen, että liitytään rampilta ripeemmin kuin muut jo vaikkapa Kehällä ajavat, Turunmotarin Kehä 1:sen liittymässä näin ilmeisesti tehdään kun on joka päivä peltiä rutussa siinä kohtaa. HEH huumoria öh. No joo, sillon kun siinä kolahtaa niin yleensä se kyllä johtuu siitä uskomattomasta kaistanvaihtorumbasta. Jokainen tahtoo heti vaihtaa kaistaa, sitten on ne, jotka tahtoo Perkkaalle ja sitten on läjä muita samantien vaihtamassa kun eteen tulee liittymästä joku ja ruletti on valmis.

Tänään muuten radiossa kertoivat, että "älkää hyvät ihmiset tehkö sielä Turunmoottoritiellä uukäännöksiä niistä huoltoteistä, sieltä tullaan Helsingistä päin 120 taulussa, ei kovin turvallista, joten malttakaa sielä jonossa ajaa, yksi kaista suljettu ketjukolarin takia (eikä ollu edes liukasta), joten malttakaa, älkää menkö tekemään uukkaria sielä huoltoportin kohdalla"!....*huoh*

Mutta jep, hanaa tossa pitää antaa jos Kehä 1:sellekin liittyy rampilta, ei siinä mummoilemaan aleta, jos alat mummoilemaan, niin tulee paljon ongelmia muille. Hanaa vaan ja rohkeesti vilkkua ajoissa ja varmoin ottein sekaan vaan.
Mikään ei ole niin epämiellyttävää kun ajaa esim. Kehällä ja liittymästä ramppia pitkin tulee auto, joka ei hidasta, ei kiihdytä, ei näytä vilkkua, ei tee mitään sellasta, mistä minä tietäisin hänen huomanneen minut ja olevan tietoinen väistämisvelvollisuudestaan. Fiksua on antaa periksi tollasissa tapauksissa, surullista vaan kun ihmiset ajaa muissa maailmoissa aika usein, niin ajautuvat ohi mennen noihin tilanteisiin ja sitten joko kolahtaa tai ei kolahda.

Tosta "reviiri" jutusta oon samaa mieltä, tuola on läjä niitä, jotka ei siedä yhtään sellasta, että niitten eteen tulisi esim, linja-auto. Tai jostain yhteispelistä puhumattakaan. SE on ihan uskomatonta joka päivä nähdä noita juttuja. Olet pysäkillä ja laitat vilkun päälle, katsot peiliin että sulla on 3 sekuntin välimatka kaistalla tulevaan autoon, lähdet liikkeelle ja sut ohitetaan vastaantulevaa kaistaa pitkin, oli rajotus 30,40,50 tai 60. Aina sama juttu. Tänään 2 kertaa kävi niin, että jos en ois jarrulle mennyt, ois tämä ohittaja vastaantulevaan kolahtanut. Ja molemmissa tapauksissa tämä kiilaaja oli seuraavissa valoissa vierellä.....
Ei vaan pysty käsittämään ei millään toisten ajatusmaailmaa.

Mikä tossa on niin vaikeeta käyttää aivoja? Luulis, että jos on 40 vuotta ikää ja ajokortti ollut yli 20 vuotta taskussa, osais jo ennakoida, havannoida ja pohtia seurauksia, eikä vaan suinpäin lähteä ohi miettimättä, että mitäs jos vastaan tuleekin joku tai mitäs jos..... jos jos jos...
Oon edelleenkin sitä mieltä, että joka ikisen pitäs ajaa rekkaa tai bussia yks päivä liikenteessä. Oon satavarma siitä, että monella, todella monella muuttuu ajotyyli ja näkökulma liikenteeseen samantien.

Surullista vaan on se, että aivan liian usein näitä "kaistapää ohittajia" yhdistää tehokas ja nopea auto, aivan liian usein isohko aika kallis katumaasturi. Se on jotenkin mulle mysteeri, että miten se kasaantuu yleensä nopeisiin ja "isoihin" henkilöautoihin tämä homma. Tosin tänään ne molemmat tapaukset oli ihan perhe sedaneita, mutta aivan liian usein noita uskomattomia "pakko päästä bussista ohi" juttuja tekee ne, joilla on tehoa ja "iso" auto. Outoa.

Joo on täällä ihan yleisesti kun katsoo, niin ihmiset käyttää järkeään. Sitten kun yksi ei sitä käytä, niin on monta muuta samantien kriisitilanteessa mukana tahtomattaan. Just tämä, että lähdet bussista ohi vastaantulevaa kaistaa ja poikittaiselta tieltä kääntyykin samantien auto vastaan, matkaa risteykseen 50m ja oot bussin vierellä ja vastaan tulee auto... kannattaako tollanen järjenkäyttö, mitä siinäkin voittaa? Tossakin tuo heppu altistaa monta ihmistä ihan turhaan vaaraan.
Mutta hieno tunne siitä tulee, kun jotkut käyttää järkeä, ennakoi ja näkee tilanteet ja on valmiita luopumaan omasta etuajo-oikeudestaan, ymmärtää tilanteet ja näyttää selvästi mitä aikoo, eli käyttää vilkkua ym.

No joo tästä vois taas jatkaa loputtomiin. Mutta tällästä tänään.

Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #1598 on: 10.03.07, 07:18 »

No jos vertaa noita "isoja" henkilöautoja 60 tonnin rekkaan, niin eiköhän siinä oo viisaampaa ottaa aivot käyttöön ja mietiä kaks kertaa, kumpi antaa periksi noissa tilanteissa. Jos vähänkin henkilöautoilijalla raksuttaa, niin se antaa sen rekan-yhdistelmän mennä, koska varmaan jokainen kuitenkin näistä kiilaajista kuitenkin ymmärtää sen, massa vaatii matkaa kiihtyäkseen.

Kuule kyllä niitäkin hulluja löytyy jotka alkaa kiilailemaan rekkaakin.
B777
Former member
« Reply #1599 on: 10.03.07, 09:00 »

No kyllä niitä kannattaa tarkkailla, nopeita ratkasuita siinä kohtaa on tehtävä, mutta ei niitä nyt huomioitta saa jättää.

Oiskohan mun "mitään huomiota" ollut mahdollisesti sen takia _lainausmerkeissä_, että se ei tarkoita ettei niihin _oikeasti_ kiinnittäisi _mitään_ huomiota. Roll Eyes
Pages: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1