Keskustelua liikenteestä

<< < (325/3019) > >>

msokero:

Sun pitää siis pitää oikee kädellä kii, mun tarttee pitää vaan etusormee ratissa, ei tunnu 200 missään...... *Huoh*

Itse asiassa niin teenkin kun en osaa enää ajaa kuin automaattilootaisella autolla... "Vasuri" oli tässä tapauksessa niin kuin että pidän kiinni ratista juuri ja juuri...

Masa:

Ei. Saksassakin ajelee ihan yhdellä kädellä "vasurilla" 170-180 km/h eikä tunnu missään. Kun nostaa vauhdin yli 200 km/h:iin, alkaa käsi hikoilla. Vartin "kaahaamisen" päästä armahtaa vauhtisokeus...

Kyllä sitä ajelee kolmatta sataa täällä Suomessakin ihan vaan yhdellä kädellä, mutta ei siinä hirveästi järkeä ole. Jos rengas pettää tai pyörä irtoaa tai tapahtuu jotain muuta odottamatonta, niin hyvä olla ne molemmat kädet ohjauspyörällä jo valmiiksi.
Eikä sitten mitään jeesustelua siitä, että tuollaisissa nopeuksissa ei olisi muutenkaan mitään järkeä.

odo:

Kyllä se joillekin huonoille talvirenkaille voi ollakin kova vauhti. Joskus jopa liian kova. Siksi niillä moottoriteillä onkin se satasen rajoitus talviaikaan...

Niin, siksi ei semmosilla pitäiskään ajaa sitä kyytiä. Jokaisen pitäisi tiedostaa mimmosessa kunnossa auto ja tie on ja nopeus toki sen mukaan.

Itse kyllä ajan moottoritiellä talvellakin 120-130 jos keli on ok..

svirkkul:

Kyllä sitä ajelee kolmatta sataa täällä Suomessakin ihan vaan yhdellä kädellä, mutta ei siinä hirveästi järkeä ole. Jos rengas pettää tai pyörä irtoaa tai tapahtuu jotain muuta odottamatonta, niin hyvä olla ne molemmat kädet ohjauspyörällä jo valmiiksi.
Eikä sitten mitään jeesustelua siitä, että tuollaisissa nopeuksissa ei olisi muutenkaan mitään järkeä.

Ei siinä taida paljon olla hyötyä vaikka löis ratin kettingillä kiinni.

Ajoneuvoksella loppui kantti 270km/h nopeudessa

arzzi:

Niin, siksi ei semmosilla pitäiskään ajaa sitä kyytiä. Jokaisen pitäisi tiedostaa mimmosessa kunnossa auto ja tie on ja nopeus toki sen mukaan.

Itse kyllä ajan moottoritiellä talvellakin 120-130 jos keli on ok..

Itselläni ei tule ajettua moottoritiellä edes hyvälläkään kelillä yli 105km/h. Pelkästään bensankulutus nousee niin paljon ettei menetetty bensamäärä korvaa ajansäästöä. Ajassa ei säästä kovinkaan monta sekuntia.  Lähes päivittäin tulee ajettua moottoritiellä, joten siitä ois hyvä laskea bensankulutus kahdelle nopeudelle/vuosi, kun ajetaan esim. 100km/h vs. 125km/h. Veikkaan, ettei ihan kymmenissä euroissa pysytä vuositasolla, jos päivittäinen ajomatka moottoritiellä on esim. 30km.  Silläkin rahalla voi ostaa jotain muuta kuin "sekunteja"

Navigation

Up one level

Next page

Previous page