FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.17, 06:34

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452261 times)
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1640 on: 13.03.07, 20:54 »


Tänään tuli taas muistutus keväästä. Pienet aivottomat teinit ovat kaivaneet ajovalottomat monkeyt varastosta. Olisipa minullakin noin kovat kuvitelma ylivertaisuudestani.  Angry
B777
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1641 on: 13.03.07, 21:14 »

Olin viemässä isää tänään illalla Chez Dominiqueen, ja kun tulin takas niin ku tulin Kehä II:lle niin rupesin ihmettelee että mitä ihmettä, kaikki ajaa mittarin mukaan 78km/h ja _jokainen_ oikeella kaistalla. Menin tietty ohituskaistalle ja nostan vauhdin johonki 90km/h, ja hetken päästä näen, että letkaa vetää poliisiauto, no ajan about 90km/h poliisin rinnalle ja hiljennän siihen viereen, poliisi näyttää peukkua ja näyttää kädellä että mene vaan, no mä nostan nopeuden mittarin mukaan vähän päälle 95km/h ja meen niiden eteen ja jatkan matkaani! Sitten sieltä lähti kohta toinen ja tekee samalla tavalla. Sen jälkeen ku se toinen on mennyt ni joku puolet siitä porukasta Kehä II:lla olevista autoilijoista lähtee ohituskaistalle ohittaa niitä poliiseja. Oli naurussa pitämistä kun katoin taustapeilini, että kukaa ei uskaltanu ees ajaa sallittua nopeutta kun poliisi on samalla tiellä. Hienoa taas kun sakotusjärjestelmä pelottaa niin paljon ettei uskalleta ajaa ees salittua nopeutta..
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1642 on: 14.03.07, 06:33 »

Tuosta muistuikin mieleen oma vastaavanlainen kokemus. Ajelin Kehä I:stä länteen päin, kun huomaan siinä Leppävaaran sillalle johtavassa alamäessä poliisiauton taustapeileissa. Rajoitus 60 km/h ja mulla mittarissa 75 (gps:n mukaan todellista nopeutta tuolloin n. 70). Ajattelin, että jos nyt rupean hidastamaan, niin takuulla sakottavat ja päätin olla muuttelematta nopeuttani millään tavalla. No, poliisit vaihtavat vasemmanpuoleiselle kaistalle, ja ajavat reippaasti ohi.

Hieman kauempana huomaan poliisien sitten kääntyvän Turun moottoritielle, jonne olen myöskin suunnistamassa. No, moottoritiellä on kiva seurata meininkiä hieman kauempaa. Poliisit jatkavat suoraan ohituskaistalle ajaen varmaankin n. 130-135 km/h, itse jään oikealle kaistalle mittarissa 115. No, pian porukka moottoritiellä tajuaa, että kun kerran poliisitkin ajavat tuolla tavoin ylinopeutta, niin voimmehan mekin. Ohituskaistalle ilmestyy joukko autoja poliisiauton taakse ajaen sen kanssa samaa nopeutta. Yht'äkkiä poliisit päättävätkin hidastaa sallitumpaan nopeuteen, ja pudottavat sen n. 105 km/h ja vaihtavat oikealle kaistalle. Ohituskaistalla olleista autoista ei yksikään aja poliisiauton ohi, vaan edessäni alkaa jarruvalojen välke, kun kaikki tunkeutuvat väkisin oikealle kaistalle sen poliisiauton taakse. Haloo.
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1643 on: 14.03.07, 15:56 »

Täysin autio Sörnäisten rantatie joskus puoli viiden aikaan kesäaamuna, Chevyn mittarissa reilusti toista sataa, yksinäinen poliisipartio pysäyttää.
"Mitäs täällä hurjastellaan?"
"Herra konstaapeli, minähän ajoin vain muun liikenteen mukana."
Poliisi kohottautuu ja katselee tovin ympärilleen tyhjiä katuja, naurahtaa ja kehottaa ajamaan loppumatkan rauhallisemmin.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1644 on: 14.03.07, 18:51 »

Olin viemässä isää tänään illalla Chez Dominiqueen,

Kaveri vei äitiään Hesburjerille ja kun tuli takaisin niin ajeli Mäkelänkatua reilua satasta. Tutkanpaljastin piippasi ja kaveri heitti neloselta kakkoselle ja kohta ohitti siviilipoliisiauton joka oli parkissa puiden välissä. Oli vauhti hidastunut eikä poliisi tehnyt muuta kuin seurasi katseella.
Jutun opetus on, että tutkanpaljastin on aivan ehdoton, jos ei nopeusrajoitusten noudattaminen ole ns. selkäytimessä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1645 on: 14.03.07, 19:30 »

Lueskelin aamulla omia tekstejäni, että 100 alueella 105 on liikaa... voi luoja... Piti kyllä kirjottaa, että se on ihan normaalia.  Grin
Ja kyllä se niin on, että jos 120 alueella ajaa 105 suunnilleen oikeella kaistalla ja takanoleva meinaa osua, niin eiköhän sillon takana olevalla ole vähän mietittävää. Tietenkin saahan 120 ajavankin hanurin nopeesti eteensä, jos ajaa 200kmh 120 alueella.....

Tosiaan noista mopoista sun muista, ei noilla kyllä oo kaikki halussa tuola näillä 15 kesäsillä mopoilijoilla. Tullaan risteykseen, ei ketään missään ja lyödään jarrut kiinni. katsotaan kaikki ilman suunnat ja hanaa. Vaikka ketään muuta kun suoraa tulevia ei ois tarttenu väistää... Ei muuta mutta tuli ongelma, että mitä nyt tapahtuu kun takana ajelin tänään.

Sama kun pysäkiltä lähdin, niin olettais mopoilijan osaavan miettiä, että sattuuko jos bussi tulee kylkeen. Kun ei noita tahdo nähdä, pihalta lähtevät tielle, monta kuollutta kulmaa peileissä ja sitten suhahtaa siitä keskiviivaa pitkin ohi. No onneksi ymmärsin vetää jarrut kiinni kun se hävis peileistä..... Täytyy olla kyllä varovainen.

Sitten pari ilo uutista sakslaisautofaneille, totesin tänään että löytyy Suomesta sentään ystävällisiä Merskuskeja, tänään Westendissä anto pitkältä oikeen tilaa, merkin että anna mennä vaan ja miehän sitten menin ja kiitin!  thmbup Kerrankin meni oletus pieleen  Embarrassed Tosin se Volvon katumaasturisetä pilasi sitten illuusion ajamalla kiertoliittymässä suoraan alle... No sillä oli kai sitten iso auto tai jotain.  Roll Eyes

Tästä tulikin mieleen, että täytyy noita motoristeja alkaa taas varomaan. Prätkällä voi kuitenkin tehdä asioita, mitä autolla ei voi tehdä. Helposti se tehomäärä jalkojevälissä saa sen vaikutuksen aikaan, että on voittamaton ja voi tehdä mitä vaan.  Undecided

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1646 on: 14.03.07, 19:31 »

Jutun opetus on, että tutkanpaljastin on aivan ehdoton, jos ei nopeusrajoitusten noudattaminen ole ns. selkäytimessä.

Joo siitä ku jää kii ni sitten pääsee melkeempä lehteen asti... fiksua. Idiootit tollasta tarttee.  Angry
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1647 on: 14.03.07, 19:36 »

Joo siitä ku jää kii ni sitten pääsee melkeempä lehteen asti... fiksua.
Tosi fiksua joo. Mistä lehdestä nyt puhutaan?

Idiootit tollasta tarttee.  Angry

Mihin idiootit sitä tarvitsevat? Heittopainoksiko?
Useimmat käyttävät tutkanpaljastinta välttääkseen ylinopeussakot. Siihen se on muuten ihan kelpo peli; vähentää sakkoriskiä merkittävästi, sitä kuitenkaan täysin poistamatta.
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1648 on: 14.03.07, 19:47 »

Mihin idiootit sitä tarvitsevat? Heittopainoksiko?
Useimmat käyttävät tutkanpaljastinta välttääkseen ylinopeussakot. Siihen se on muuten ihan kelpo peli; vähentää sakkoriskiä merkittävästi, sitä kuitenkaan täysin poistamatta.

Siis hetkinen, tutkanpaljastintako mielestäsi tarvitaan siihen, että voidaan kaahata keskellä kaupunkia satasta?
Olisikohan sinun liikenneasenteissasi jotain korjaamisen varaa? Tuollaiset nopeudet kaupunkialueella ovat tosi vaarallisia
vaikka liikennettä ei paljon olisikaan. Kukaan ei osaa varautua siihen, että joku ajaa sataa kaupungissa ja siinä voi tulla pahaa jälkeä.

Minusta tutkanpaljastin on laiton vimpain, jota ei tarvita muuhun kuin lain vastaiseen ylinopeuskaahailuun.  Angry

- Ville -

Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1649 on: 14.03.07, 19:59 »

Olin viemässä isää tänään illalla Chez Dominiqueen, ja kun tulin takas niin ku tulin Kehä II:lle niin rupesin ihmettelee että mitä ihmettä, kaikki ajaa mittarin mukaan 78km/h ja _jokainen_ oikeella kaistalla. Menin tietty ohituskaistalle ja nostan vauhdin johonki 90km/h, ja hetken päästä näen, että letkaa vetää poliisiauto, no ajan about 90km/h poliisin rinnalle ja hiljennän siihen viereen, poliisi näyttää peukkua ja näyttää kädellä että mene vaan, no mä nostan nopeuden mittarin mukaan vähän päälle 95km/h ja meen niiden eteen ja jatkan matkaani! Sitten sieltä lähti kohta toinen ja tekee samalla tavalla. Sen jälkeen ku se toinen on mennyt ni joku puolet siitä porukasta Kehä II:lla olevista autoilijoista lähtee ohituskaistalle ohittaa niitä poliiseja. Oli naurussa pitämistä kun katoin taustapeilini, että kukaa ei uskaltanu ees ajaa sallittua nopeutta kun poliisi on samalla tiellä. Hienoa taas kun sakotusjärjestelmä pelottaa niin paljon ettei uskalleta ajaa ees salittua nopeutta..
Grin Vuosi sitten, kun olin poliisilaitoksella TET:ssä, niin oltiin viemässä Mondeota huoltoon poliisin tekniikkakeskukseen Helsinkiin. Noh, motaria pitkinhän me sinne ajeltiin ja hetken kun oltiin motaria ajettu, niin kaveri jonka kanssa autoa vietiin alkoi selittää kuinka persuksesta näitä virkaautoja on täällä motarilla ajattaa...No, ihmettelin siinä että miksikäs näin? Vastaus oli yksinkertainen: "katoppas taakses.." Meidän perässä oli varmaan muutaman kilometrin pituinen jono autoja. Grin Ne rohkeat jotka uskalsivat lähteä ohittamaan, niin jäivät junnamaan siihen mondeon viereen ja siitä ne pikkuhiljaa matelivat ohitse (ne ketkä uskalsivat...)

Sitten kun mua kuskattiin Järvenpää-Kerava väliä JiiYkkösellä, niin käytettiin suosiolla pikkuteitä motarin sijaan. laugh

Mihin idiootit sitä tarvitsevat? Heittopainoksiko?
Useimmat käyttävät tutkanpaljastinta välttääkseen ylinopeussakot. Siihen se on muuten ihan kelpo peli; vähentää sakkoriskiä merkittävästi, sitä kuitenkaan täysin poistamatta.
Poliisilla on vaan sitten tutkanpaljastimen paljastimet että se siitä ilosta. Tulee vaan isommat sakot, hah.

Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1650 on: 14.03.07, 20:03 »

Ja jos ei usko paljastimen laittomuuteen, niin poliisin sakkolaskurissa on ihan erikseen mainittu paljastinlaiterikkomus.

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1651 on: 14.03.07, 21:13 »

Poliisilla on vaan sitten tutkanpaljastimen paljastimet että se siitä ilosta. Tulee vaan isommat sakot, hah.
Uusia tutkapaljastimia ei nykyisillä tutkapaljastimen paljastimilla huomaa.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Virta
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1652 on: 14.03.07, 21:34 »

Ja jos ei usko paljastimen laittomuuteen, niin poliisin sakkolaskurissa on ihan erikseen mainittu paljastinlaiterikkomus.

Ja rikkomuksesta rapsahtaa muistaakseni jopa 30 päiväsakkoa. Lisäksi, jos kissalan pojilla on syytä epäillä paljastinlaitetta, eikä sitä ala löytymään, voidaan auto viedä poliisilaitokselle tutkittavaksi.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1653 on: 14.03.07, 22:02 »

Uusia tutkapaljastimia ei nykyisillä tutkapaljastimen paljastimilla huomaa.

Joo varmasti ne huippumallit joista joutuukin pulittamaan isoja summia. Järkevää??? Nykyään yhä useammassa tapauksessa nuo tutkanpaljastimet ovat aivan turhia koska kunnon rysissä poliisit käyttävät lasertutkaa
B777
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1654 on: 14.03.07, 22:03 »

kunnon rysissä poliisit käyttävät lasertutkaa

500e maksaa laite joka näyttää nuokin tutkat. Ja suomen idioottimaisella sakkojärjestelmällä noissa nimenomaan on ideaa varsinkin isotuloiselle ihmiselle.
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1655 on: 14.03.07, 23:01 »

500e maksaa laite joka näyttää nuokin tutkat. Ja suomen idioottimaisella sakkojärjestelmällä noissa nimenomaan on ideaa varsinkin isotuloiselle ihmiselle.
Sehän paljon hyödyttääkin vaikka laite huutaa hoosiannaa sen jälkeen kun poliisilla on lukemat taulussa.

Hannu

B777
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1656 on: 14.03.07, 23:09 »

Sehän paljon hyödyttääkin vaikka laite huutaa hoosiannaa sen jälkeen kun poliisilla on lukemat taulussa.

Tutkanpaljastin kyllä ehtii reagoida ennenkuin poliisi mittaa nopeutesi. Mutta tosiaan, itsellä ei ko. masiinaa ole, eikä koskaan tule olemaan, koska se ei minun ajotyyliini vaikuttaisi. Jos joskus tekee mieli vähän reippaammin ajella niin sitten ajan, täytyy toivoa, että ei poliisi osu kohdalle ja jos asuu niin sitten mennään itseensä ja katsotaan peiliin oliko fiksua.

Tuolta voi katsoa jokainen jota kiinnostaa, niin ei tarvi veikkailla mitä ko. laitteet ovat ja tekevät: http://www.blacksnake.info/
Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1657 on: 14.03.07, 23:24 »

Poliisilla on vaan sitten tutkanpaljastimen paljastimet että se siitä ilosta. Tulee vaan isommat sakot, hah.

Spectre on alunperin vanhasta tutkanpaljastimesta rakennettu laite, joka mittaa pajastimesta vuotavaa säteilyä. Se ei pysty kertomaan suuntaa, ainoastaan voimakkuuden, jonka takia peilattavankin paljastimen käyttäjän on melko helppo bongata jos poliisi heittää uparin ja lähtee haistelemaan, mistä paljastimen paljastin piippasi. Lisäksi Spectren kanssa samaan aikaan ei voi olla tutka päällä.

Joo varmasti ne huippumallit joista joutuukin pulittamaan isoja summia. Järkevää??? Nykyään yhä useammassa tapauksessa nuo tutkanpaljastimet ovat aivan turhia koska kunnon rysissä poliisit käyttävät lasertutkaa

Lasereita on koko maassa käytössä yhden käden sormilla laskettava määrä, joten on suurinpiirtein todennäköisempää joutua normaalilla tutkalla liipaistuksi, kuin osua laseriin. Jos haluaa täyskaskon, hommaa jammerin.

Tutkanpaljastin kyllä ehtii reagoida ennenkuin poliisi mittaa nopeutesi.

Nimenomaan noita äsken kyseessä olleita lasereita ei tutkanpaljastin huomaa etukäteen, koska laserin säde on niin kapea. Laser-tutkan voi "kiertää" hankkimalla jammerin, joka lähettää takaisin mittariin säteen, joka yhdessä autosta heijastuneen kanssa vastaa nollanopeutta, eli poliisi ei saa laser-tutkaan nopeuslukemaa. Tosin nuo jammerit ovat vähän suuritöisempiä asentaa, koska käyttöpääte tulee ohjaamoon, mutta sensorit ja lähettimet laitetaan yleensä maskiin tai rekisterikilven viereen, koska laser säde on niin kapea, että ne pitää saada sinne, minne se säde tähdätään, joka on keula, koska sieltä sen saa heijastumaan takaisin tutkaan (valojen heijastimet, rekisterikilpi..).

Normaalin tutkan paljastin huomaa ideaaliolosuhteissa jopa kymmenen kilometrin päästä, huonoimmassakin tapauksessa vajaan kilometrin pitäisi riittää. Välillä tosin käytetään ns. liipaisumenetelmää, jolloin poliisi tähtää tutkan ensin autoon ja käynnistää vasta sitten mittaukset. Tuollaisen ratsiankin tosin voi huomata parin sekunnin pulsseista paljastimen näytöllä.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1658 on: 14.03.07, 23:37 »

Jos haluaa täyskaskon, hommaa jammerin.

Nimenomaan noita äsken kyseessä olleita lasereita ei tutkanpaljastin huomaa etukäteen, koska laserin säde on niin kapea. Laser-tutkan voi "kiertää" hankkimalla jammerin, joka lähettää takaisin mittariin säteen, joka yhdessä autosta heijastuneen kanssa vastaa nollanopeutta, eli poliisi ei saa laser-tutkaan nopeuslukemaa. Tosin nuo jammerit ovat vähän suuritöisempiä asentaa, koska käyttöpääte tulee ohjaamoon, mutta sensorit ja lähettimet laitetaan yleensä maskiin tai rekisterikilven viereen, koska laser säde on niin kapea, että ne pitää saada sinne, minne se säde tähdätään, joka on keula, koska sieltä sen saa heijastumaan takaisin tutkaan (valojen heijastimet, rekisterikilpi..).
Ei nuo häirintälaitteetkaan estä sitä nopeuden saamista, antavat ehkä vähän lisäaikaa, mutta mitä poliisi sitten tykkää tästä. Luulisin että ne on melko helppo huomata jos lukemaa ei saadakkaan normaaliin tapaa.

Hannu

Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1659 on: 14.03.07, 23:46 »

Ei nuo häirintälaitteetkaan estä sitä nopeuden saamista, antavat ehkä vähän lisäaikaa, mutta mitä poliisi sitten tykkää tästä. Luulisin että ne on melko helppo huomata jos lukemaa ei saadakkaan normaaliin tapaa.

Totta, 30 sekuntia on muistaakseni keskimääräinen aika minkä jammeri pystyy häiritsemään, tosin siinä ajassa ottaa jo aika paljon vauhtia pois. Hankaluus jammerin käytössä on nimenomaan sen "näkyvyys", eli epäilykset helposti heräävät jos poliisi ei parin yrityksen jälkeen onnistu saamaan lukemaa. Tosin aika harvoin kuulee tarinoita, että pysäytyksen jälkeen laite olisi löydetty. Tuon hankalan asennusprosessin sivutuotteena tulee nimittäin se, että laitteet kaivetaan yleensä paljon syvemmälle autoon, jolloin niitä on todella hankala löytää repimättä mobiilia osiin.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Pages: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1