Keskustelua liikenteestä

<< < (329/3019) > >>

svirkkul:

Tänään tuli taas muistutus keväästä. Pienet aivottomat teinit ovat kaivaneet ajovalottomat monkeyt varastosta. Olisipa minullakin noin kovat kuvitelma ylivertaisuudestani. 

B777:
Olin viemässä isää tänään illalla Chez Dominiqueen, ja kun tulin takas niin ku tulin Kehä II:lle niin rupesin ihmettelee että mitä ihmettä, kaikki ajaa mittarin mukaan 78km/h ja _jokainen_ oikeella kaistalla. Menin tietty ohituskaistalle ja nostan vauhdin johonki 90km/h, ja hetken päästä näen, että letkaa vetää poliisiauto, no ajan about 90km/h poliisin rinnalle ja hiljennän siihen viereen, poliisi näyttää peukkua ja näyttää kädellä että mene vaan, no mä nostan nopeuden mittarin mukaan vähän päälle 95km/h ja meen niiden eteen ja jatkan matkaani! Sitten sieltä lähti kohta toinen ja tekee samalla tavalla. Sen jälkeen ku se toinen on mennyt ni joku puolet siitä porukasta Kehä II:lla olevista autoilijoista lähtee ohituskaistalle ohittaa niitä poliiseja. Oli naurussa pitämistä kun katoin taustapeilini, että kukaa ei uskaltanu ees ajaa sallittua nopeutta kun poliisi on samalla tiellä. Hienoa taas kun sakotusjärjestelmä pelottaa niin paljon ettei uskalleta ajaa ees salittua nopeutta..

jr:
Tuosta muistuikin mieleen oma vastaavanlainen kokemus. Ajelin Kehä I:stä länteen päin, kun huomaan siinä Leppävaaran sillalle johtavassa alamäessä poliisiauton taustapeileissa. Rajoitus 60 km/h ja mulla mittarissa 75 (gps:n mukaan todellista nopeutta tuolloin n. 70). Ajattelin, että jos nyt rupean hidastamaan, niin takuulla sakottavat ja päätin olla muuttelematta nopeuttani millään tavalla. No, poliisit vaihtavat vasemmanpuoleiselle kaistalle, ja ajavat reippaasti ohi.

Hieman kauempana huomaan poliisien sitten kääntyvän Turun moottoritielle, jonne olen myöskin suunnistamassa. No, moottoritiellä on kiva seurata meininkiä hieman kauempaa. Poliisit jatkavat suoraan ohituskaistalle ajaen varmaankin n. 130-135 km/h, itse jään oikealle kaistalle mittarissa 115. No, pian porukka moottoritiellä tajuaa, että kun kerran poliisitkin ajavat tuolla tavoin ylinopeutta, niin voimmehan mekin. Ohituskaistalle ilmestyy joukko autoja poliisiauton taakse ajaen sen kanssa samaa nopeutta. Yht'äkkiä poliisit päättävätkin hidastaa sallitumpaan nopeuteen, ja pudottavat sen n. 105 km/h ja vaihtavat oikealle kaistalle. Ohituskaistalla olleista autoista ei yksikään aja poliisiauton ohi, vaan edessäni alkaa jarruvalojen välke, kun kaikki tunkeutuvat väkisin oikealle kaistalle sen poliisiauton taakse. Haloo.

hepis:
Täysin autio Sörnäisten rantatie joskus puoli viiden aikaan kesäaamuna, Chevyn mittarissa reilusti toista sataa, yksinäinen poliisipartio pysäyttää.
"Mitäs täällä hurjastellaan?"
"Herra konstaapeli, minähän ajoin vain muun liikenteen mukana."
Poliisi kohottautuu ja katselee tovin ympärilleen tyhjiä katuja, naurahtaa ja kehottaa ajamaan loppumatkan rauhallisemmin.

Masa:

Olin viemässä isää tänään illalla Chez Dominiqueen,

Kaveri vei äitiään Hesburjerille ja kun tuli takaisin niin ajeli Mäkelänkatua reilua satasta. Tutkanpaljastin piippasi ja kaveri heitti neloselta kakkoselle ja kohta ohitti siviilipoliisiauton joka oli parkissa puiden välissä. Oli vauhti hidastunut eikä poliisi tehnyt muuta kuin seurasi katseella.
Jutun opetus on, että tutkanpaljastin on aivan ehdoton, jos ei nopeusrajoitusten noudattaminen ole ns. selkäytimessä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page