Keskustelua liikenteestä

<< < (333/3019) > >>

hannu87:
Quote

Totta, 30 sekuntia on muistaakseni keskimääräinen aika minkä jammeri pystyy häiritsemään, tosin siinä ajassa ottaa jo aika paljon vauhtia pois. Hankaluus jammerin käytössä on nimenomaan sen "näkyvyys", eli epäilykset helposti heräävät jos poliisi ei parin yrityksen jälkeen onnistu saamaan lukemaa. Tosin aika harvoin kuulee tarinoita, että pysäytyksen jälkeen laite olisi löydetty. Tuon hankalan asennusprosessin sivutuotteena tulee nimittäin se, että laitteet kaivetaan yleensä paljon syvemmälle autoon, jolloin niitä on todella hankala löytää repimättä mobiilia osiin.

Täältä löytyy testituloksia noista häirintälaitteista. Harmi vain että kaikkia laitteita ei ole testattu lyhyeltä etäisyydeltä. Kahdesta laitteesta tuo testi on tuolla tehty myös lyhyiltä etäisyyksiltä ja sekunnista kahteen näyttää antavan aikaa 250 jalan päästä ennen kuin tutka saa lukeman, mutta nuo kaksi taisivat olla huonoimmasta päästä. Pidemmältä matkalta nuo muut näyttäisivät toimivan paremmin.

Hannu

juksii:
Quote

Poliisilla on vaan sitten tutkanpaljastimen paljastimet että se siitä ilosta. Tulee vaan isommat sakot, hah.


Ei se ole mikään ongelma rakentaa tutkanpaljastinta niin ettei sieltä vuotava säteily säteile ulkomaailmaan. Halvoissa paljastimissa ei vain ole jaksettu paneutua asiaan ja homma kusee siinä.

Tosin halpojenkin paljastimien välitaajuus on jo eri taajuudella kuin ennen jolloin poliisien paljastimen paljastimet kuuntelevat väärää taajuutta.

Masa:
Siitä tutkanpaljastimesta.
Sen käyttö ja myös pelkkä hallussapito on laitonta Suomessa. Siitä saa automaattisesti 20 päiväsakkoa, laite takavarikoidaan ja poliisin ajokorttirekisteriin tulee merkintä paljastinlaiterikkomuksesta.

"Peilaamaton" paljastin maksaa kaupasta ostettuna täällä Suomessa n. 500 euroa. Ei tarvitse olla kummoiset bruttotulot kun jo 25km/h ylitys (esim. ohituksen aikana) kustantaa enemmän.
Olen omakätisesti labrassa mitannut Bellin STi:n ja todennut sen vuotamattomaksi alueella 500 MHz - 40 GHz.

Laseria käytetään todella harvoin, väittäisin että koko sinä aikana kun minulla on ollut ajokortti, ne kerrat voi omalla kohdallani edelleen laskea yhden käden sormilla.
Samat havainnot niillä tuttavillani, joiden kanssa näistä asioista puhutaan.
Tutka ajaa vastaan parhaimpina päivinä 4 -5 kertaa, ja yhdellä Hki-Tku-reissulla on parhaimmillaan tullut 4 tutka-autoa vastaan. Nämä tiedot luotettavista lähteistä.

Eli kaikki te tuossa edellä, jotka kerrotte kunnon rysien lasereista ja 30 päiväsakoista ja peilauslaitteista: ottakaa selvää asioista ennenkuin alatte täällä idioottimaisesti mussuttaa asioista joista ette mitä ilmeisimmin mitään tiedä.
Sille yhdelle "Villelle": en minä aja satasta keskellä kaupunkia. En varmaan ole koskaan tehnyt sellaista, en edes niinä mieleenjääneinä opiskeluajan kesäaamuöinä kun stadi oli tyhjä ja alla kova peli, joka ei ollut edes oma

svirkkul:
Quote

Samat havainnot niillä tuttavillani, joiden kanssa näistä asioista puhutaan.
Tutka ajaa vastaan parhaimpina päivinä 4 -5 kertaa, ja yhdellä Hki-Tku-reissulla on parhaimmillaan tullut 4 tutka-autoa vastaan. Nämä tiedot luotettavista lähteistä.

Meikäläinenkin on nähnyt lahti-helsinki motarilla siviliipoliisiauton jossa oli valot maskin sisällä ja tämä tieto on MYÖS luotettavasta lähteestä 

Quote

Eli kaikki te tuossa edellä, jotka kerrotte kunnon rysien lasereista ja 30 päiväsakoista ja peilauslaitteista: ottakaa selvää asioista ennenkuin alatte täällä idioottimaisesti mussuttaa asioista joista ette mitä ilmeisimmin mitään tiedä.


Tunnustan etten ole ottanut asioista selvää vaikka pari tuttua onkin liikkuvien puolella hommissa. Ai miksi en? No siksi koska minulle on ihan sama montako laasseria polliisilla on ja montako päiväsakkoa saa jostain hikisestä paljastimesta. Kun ajelee liikenteen mukana niin onpahan elämässä yksi ongelma vähemmän. 

Quote

sinä aikana kun minulla on ollut ajokortti,


Kuinka monta kk eiku siis vuotta?

Masa:
<avautuminen alkaa>
Tämänkin keskustelupalstan ja erityisesti tämän Liikenne-keskustelun "dynamiikka" on mielenkiintoinen. Näistä tällaisista saisi hyvää aineistoa jopa johonkin sosiologian opinnäytetyöhön (vinkki jota saa vapaasti hyödyntää).
Joku esittää "jotain" joka ei ole keneltäkään toiselta pois ja heti kohta on lauma besserwissereitä selittämässä, kuinka se "jotain" on aivan sieltä minne aurinko ei paista tai kuinka siitä ei ole mihinkään tai kuinka se on muuten vain aivan kauhiaa. Ei se vielä mitään, mutta kun aletaan ikäänkuin käännyttää toisia keskustelijoita jos minkäkin sortin väitteillä pois siitä "jostakin".
Ei kai kukaan ihan oikeasti kuvittele, että tällaisen keskustelupalstan kirjoitukset saavat ketään tekemään asioita toisin ?

Esimerkki: kaveri on käyttänyt tutkanpaljastinta viimeiset 10 vuotta ja saanut 0 sakkoa sinä aikana ja välttynyt lukemattomia kertoja, siis ihan oikeasti, valehtelematta satoja kertoja, sakoilta juuri sen tutkanpaljastimen ansiosta.
Sitten jollain keskustelupalstalla neidit, joilla ei kaikilla ikänsä puolesta ole edes ajokorttia, selittävät, kuinka siitä "hikisestä paljastimesta" (paljastin ei hikoile, ostakaa sellainen ja todetkaa) paljastimesta ei ole mihinkään "kun ne mittaa laserilla" tai "kun siitä jää kiinni ja pääsee lehtiin" tai "kun se vaan on ihan perseestä".

Jokainen meistä, minä mukaanlukien, voisi joskus pysähtyä ja miettiä niitä motiivejaan yo. kirjoittelun takana. Miksi pitää lähteä sille tielle? Mikä siellä aivosolujen sopukoissa onkaan se eteenpäin ajava voima tällaisessa keskustelussa 

"Yksi saa, kaikki saa", "minä en saa, eikä kyllä pidä kenenkään muunkaan saaman" ... onko se sitä sosiaalidemokratiaa 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page