Keskustelua liikenteestä

<< < (37/3031) > >>

Juha:
Quote


3. Jos on liukasta, kyseisessä mäessä ei paljon uskalla rekalla jarrutella. Vauhti on jopa 125km/h vastamäkeen tultaessa.

Ja talvikelillä jos jarruttelee, voipi pian aikaa ihailla perävaunun takavaloja...lähtee aika helposti linkkuuntumaan, varsinkin jos on dolly+puolikas yhdistelmä perässä...

Otto-Ville:
Quote

2. Alamäessä vauhti nousee jarruttelemallakin tuollaisilla painoilla helposti 100-120km/h?
5. Kärry kyllä antaa vauhtia, vaikka jarrua polkee.


Ovatko nuo nyt muka juridisia syitä olla painamatta jarrua?

Juha:
Quote

Ovatko nuo nyt muka juridisia syitä olla painamatta jarrua?

Käytäntö on aivan eri asia....lakihan esim sanoo että ajoneuvo on tarpeen vaatiessa saatava pysähtymään tien näkyvällä osalla, käytännössä tämä on mahdotonta...

juice:
Quote

Ovatko nuo nyt muka juridisia syitä olla painamatta jarrua?


Iso auto on "hieman" eri asia kuin se pikkuauto. Jos sulla ei ole kokemusta isoista autoista, niin luota niihin, jotka niitä ajaa ja ole hiljaa.

ADEs80s:
Quote

Luulisin, että poliisilla on oikeus tarvittaessa puhua puhelimeen ajaessaan siinä kuin rikkoa nopeusrajoitusta tai ajokieltoakin. Poliisilaissa ja tieliikennelaissa on noita poliisia koskevia poikkeuksia ensi hätiin, sieltä voi haeskella jos kiinnostaa.

Juu, mutta eivät ole yksikään olleet hälyytysajossa, kun olet luurit korvalla nähnyt. Normaaliajossa heitä koskevat käsittääkseni normaalit liikennesäännöt.

EDIT: Tuohon tutkaamiseen alamäkeen olen kanssa kuullut jos jonkinlaisia selvityksiä. Sekään ei taida olla kuitenkaan ihan reilua peliä. Tutkaaminen pitäisi tapahtua tasamaalla, jotta voidaan pysyvästi osoittaa, että ylinopeutta ajava tahallisesti ajaa liian kovaa. Suurissa alamäissä en koe tarpeelliseksi jarrutella työllä ja vaivalla hankittua potentiaalienergiaa. Se, että jo muutenkin kallista naftaa palaa yhdistelmän saamiseksi mäelle, pitäisi vielä polttaa jarrutkin alamäessä. 

Ade

Navigation

Up one level

Next page

Previous page