FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 21:52

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473512 times)
zikaduu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2020 on: 26.05.07, 18:43 »

Kannattaa olettaa. Ainakin itse tuppaan katselemaan, että isommalla tiellä vilkku päällä olevan autoilijan vauhti hidastuu, ennen kuin lähden sen edestä kääntymään.

Njoo pitää paikkansa, ei kukaan alle mene jos vilkuttava auto ei hidasta. Kiertoliittymään tullessa vauhti vaan on suunnilleen sama ollaan sitten poistumassa ensimmäisestä haarasta tai ei, eli vilkku on pitkälti ainoa tapa ennakoida, mitä toinen kuljettaja on tekemässä.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #2021 on: 26.05.07, 18:44 »

Jos mä oon omalla kaistalla, niin silloinhan se on autoilijan vika, jos se mun kylkeen ajaa. Mä saan vakuutuksesta uuden pyörän, pään, jalat jne.  laugh

Itseasiassa jos painat kaasua (tai väännät kahvasta) silloin kun toinen ohittaa on vika sinun ja vakuutuksesta et luultavasti saa yhtään mitään. Ja kaupan päälle tulee vielä sakot liikenteen vaarantamisesta.

-JukSii-
tornadof36
Former member
« Reply #2022 on: 26.05.07, 18:48 »

Tuota noin...

Jos ohittaja tulee kylkeen,niin se menee kyllä ohittajan piikkiin se homma.Se on varma,kun toinen ajaa sitä omaa kaistaa..Koska ohittajan tulee jättää ohitettavaan riittävän suuri väli,kun palaa ohituksen jälkeen takaisin sille oikealle kaistalle...

Tietysti asia kääntyy päälaelleen,jos ohitetaan oikealta..

Aika selkeä juttu!

-Jukka Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2023 on: 26.05.07, 18:54 »

Jos ohittaja tulee kylkeen,niin se menee kyllä ohittajan piikkiin se homma.Se on varma,kun toinen ajaa sitä omaa kaistaa..Koska ohittajan tulee jättää ohitettavaan riittävän suuri väli,kun palaa ohituksen jälkeen takaisin sille oikealle kaistalle...

Et kait sinä yritä väittää, että sinä ohitat ajamalla samalla kaistalla? Tongue Vai miten tuo muuten on edes mahdollista ajaa ohitettavan kylkeen?  Huh

EDIT: Ei ku nyt taisin ymmärtää. Tarkoitit, että kun ohittaja palaa omalle kaistalle, hän ajaa siinä sen toisen kylkeen? Eli toisin sanoen ei ole edes ohittanut, vaan ajanut rinnalle ja kiilannut kylkeen. No totta hemmetissä se silloin on syyllinen Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
tornadof36
Former member
« Reply #2024 on: 26.05.07, 19:02 »

Niin...

Minä ainakin kaiman jutuista käsitin,että hänellä oli mielikuva,että jos ohitettava kiihdyttää ohituksen ollessa käynnissä,niin ohitettava olisi syyllinen.Se ei kuitenkaan ole niin...

Äyts...Paree etten jatka nyt tätä....

-Jukka Shocked
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #2025 on: 26.05.07, 19:09 »

No veikkaan, että kuitenkin suhteessa useampi, kuin sama homma motoristeilla. Ja yhtään motoristeja ja heidän taitojaan väheksymättä. Se tehokas jarrutus pärrällä on kuitenkin x kertaa vaikeampaa, kuin sama autolla, ABS:t tai ei...

Juuei tuossa hainkin siis sitä, että ABS-autolla hätäjarrutus on melko helppo toimenpide.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Jukka Siirilä

« Reply #2026 on: 26.05.07, 19:20 »

Tietysti asia kääntyy päälaelleen,jos ohitetaan oikealta..

Toi ohitetaan oikealta taitaa olla se avainsana tässä. Tottakai jos ohittaja täräyttää ohitettavan kylkeen niin ohittaja on syyllinen.

Muutama ennakkotapaus löytyy tilanteesta jossa on lähdetty moottoripyörän tai auton ohi ja ohitettava on kiihdyttänyt. Sitten on osuttu yhteen. Oikeus on katsonut ohitettavan syyllistyneen liikenteen vaarantamiseen yrittämällä estää ohituksen. Joissain tapauksissa on katsottu että ohittaja onkin ollut se oikealla kaistalla ajava alkuperäinen ohitettava koska  hän on kiihdyttämällä ohittanut alkuperäisen ohittajan. (selvää eikö totta)

Se mitä yritin sanoa, oli että jos ruvetaan kiihdyttelemään kun joku on ohittamassa voikin käydä niin että onkin itse syyllinen kun kolahtaa.

-JukSii-
Aaltonen
Former member
« Reply #2027 on: 26.05.07, 19:50 »

5 kertaa viikossa ajelen (sillon kun en kauramoottorilla ole liikenteessä) K3:sta ruuhka-aikana ja tokihan siellä näitä esimerkkejä näkyy, mutta ei todellakaan niin usein kuin sinä niitä kerrot tapahtuvan.

Minä en ole näitä kirjotellut tänne ties millon viimeeksi. Ihan turhaa kirjottaa tänne yhtään mitään, koska saan hullun maineen. Tuli vaan mieleen, että jotkut oikeesti kuvittelee olevansa niin täydellisiä kuljettajia, että koskaan ei mitään erikoista ja outoa tien päällä tapahdu, auto on aina hallinnassa ja aina ollaan muita parempia. Muille tapahtuu, muttei juuri näille. Liian usein nämä ovat juuri niitä, jotka ovat juuri tai äskettäin kortin saaneita. Luullaan, että osataan ja annetaan tämän vielä näkyä kauas, ja sitten voidaan sitten vielä muita morkata, vähemmällä kokemuksella.
Finski
Former member
« Reply #2028 on: 26.05.07, 20:36 »

Minä en ole näitä kirjotellut tänne ties millon viimeeksi. Ihan turhaa kirjottaa tänne yhtään mitään, koska saan hullun maineen. Tuli vaan mieleen, että jotkut oikeesti kuvittelee olevansa niin täydellisiä kuljettajia, että koskaan ei mitään erikoista ja outoa tien päällä tapahdu, auto on aina hallinnassa ja aina ollaan muita parempia. Muille tapahtuu, muttei juuri näille. Liian usein nämä ovat juuri niitä, jotka ovat juuri tai äskettäin kortin saaneita. Luullaan, että osataan ja annetaan tämän vielä näkyä kauas, ja sitten voidaan sitten vielä muita morkata, vähemmällä kokemuksella.

Mitä se kokemuskaan merkitsee jos sitä ei osaa hyödyntää.

Mikä siinä oikeasti sinua niin kismittää jos nyt esimerkiksi minä en K3:n ruuhkassa näe näitä pellejä niin usein kuin sinä?
Aaltonen
Former member
« Reply #2029 on: 26.05.07, 20:46 »

Noniin, juuri tämän takia en jaksa tänne enää kirjotella. Heti heitetään kilo kiviä niskaan, haukutaan ohi mennen pari bussi kuskia ja samantien aletaan viisastelemaan, että mitä se sua liikuttaa jos sun edessä joku aiheuttaa ylimäärästä sydämmentykytystä tekemällä Kehällä jotain täysin järjen vastasta.
Ei tarvitse ymmärtää eikä tarvitse meikäläisen tekstejä tässä topikissa enää lukea. Viimiset 5-6 sivua olen tätä sivusta seurannut ja saanut kyllä välillä nauraa aika railakkaasti eri näkösille jutuille, nyt oli pakko kirjottaa ja palaute oli sellasta kuin odotinkin, joten jatkakaa te viisaat, kokeneemmat ja ennen kaikkea nuoremmat samaan tahtiin pätemistä, kyllä se siitä vielä opiksi muuttuu, että "hei mä en olekaan ehkä niin hyvä kun mä luulen olevani".
Finski
Former member
« Reply #2030 on: 26.05.07, 20:53 »

Hohhoijaa...

Vääntele nyt sanojani.  Roll Eyes

"Viisastelemaan". Mitä v***n viisastelua tuossa oli? Kysyin sulta ihan ilman mitään vinoiluja, että mikä siinä sua harmittaa jos mä en näe (toisin sanoen pysty yhtymään ajatuksiisi siinä) näitä kaistapäitä niin usein kuin sinä.

Jos kerran tykkäät tuoda omia mielipiteitäsi äänekkäästi esiin ja kyseenalaistaa kaikkien taidot liikenteessä, niin varaudu siihen että niitä kiviä saattaa sataakkin niskaan!
Joonas Häkkinen

« Reply #2031 on: 26.05.07, 20:55 »

Aeae, kyllä kannatti kirjoittaa tuo alkuperäinen postaus. Aina yhtä hyvät naurut.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
tornadof36
Former member
« Reply #2032 on: 26.05.07, 21:30 »

Toi ohitetaan oikealta taitaa olla se avainsana tässä. Tottakai jos ohittaja täräyttää ohitettavan kylkeen niin ohittaja on syyllinen.

Muutama ennakkotapaus löytyy tilanteesta jossa on lähdetty moottoripyörän tai auton ohi ja ohitettava on kiihdyttänyt. Sitten on osuttu yhteen. Oikeus on katsonut ohitettavan syyllistyneen liikenteen vaarantamiseen yrittämällä estää ohituksen. Joissain tapauksissa on katsottu että ohittaja onkin ollut se oikealla kaistalla ajava alkuperäinen ohitettava koska  hän on kiihdyttämällä ohittanut alkuperäisen ohittajan. (selvää eikö totta)

Se mitä yritin sanoa, oli että jos ruvetaan kiihdyttelemään kun joku on ohittamassa voikin käydä niin että onkin itse syyllinen kun kolahtaa.

Niinpä...

Rajansa se on kiusanteollakin.Tuollaiset jutut on tietysti sitten aika vahvasti näyttökysymyksiä.Näin olettaisin...

-Jukka Cool
Jukka Siirilä

« Reply #2033 on: 27.05.07, 18:05 »

Rajansa se on kiusanteollakin.Tuollaiset jutut on tietysti sitten aika vahvasti näyttökysymyksiä.Näin olettaisin...

Niinhän nuo varmaan ovatkin. Joissakin tapauksissa kuitenkin näyttö on sitten riittänyt.

-JukSii-
Aaltonen
Former member
« Reply #2034 on: 27.05.07, 18:09 »

Aeae, kyllä kannatti kirjoittaa tuo alkuperäinen postaus. Aina yhtä hyvät naurut.

Ainiin unohdin, että täällä on näitä provo kavereita joukossa. Sinuna en paljoa naureskelisi....
Aaltonen
Former member
« Reply #2035 on: 27.05.07, 18:10 »

Onko bussikuskit jossain jumalan asemassa?

Ei ole ei.
Joonas Häkkinen

« Reply #2036 on: 27.05.07, 20:12 »

Sinuna en paljoa naureskelisi....

Ai?

Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #2037 on: 28.05.07, 07:59 »

Minua ainakin naurattaa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
« Reply #2038 on: 28.05.07, 10:57 »

Niin minuakin naurattaa nämä niin fiksut provotyyliset viestit, joilla on kiva joittenki mielestä pelleillä täällä. Varmasti siinä sitten varmaan tuntee ittensä fiksuksi kun voi kuittailla hyvillä nauruilla jälkeenpäin. Tätä tämä on, aika surullista että jotkut jaksaa.
arttula
Former member
« Reply #2039 on: 28.05.07, 11:06 »

Eipä tuokaan nyt mikään yllätys ollut, mutta että kuolemaanjohtaneissa onnettomuuksissa osuus on noin suuri...  Shocked Eipä sinänsä, en minä niitä kuolleita idioottikuskeja sure, vaan niitä, jotka kuolevat tai loukkaantuvat ilman omaa syytään noiden takia.

Raportti: Nuoret kuljettajat riski liikenteessä
Julkaistu 28.05.2007, klo 10.46
Nuorten autoilijoiden onnettomuusriski on muita kuljettajia suurempi.
Nuorison liikenneturvallisuutta tutkineen raportin mukaan alle 25-vuotiaat aiheuttavat joka neljännen kuolemaan johtaneen tieliikenneonnettomuuden.

Ajokorttien määrään suhteutettuna nuorilla kuljettajilla on 3,5 kertaa suurempi todennäköisyys aiheuttaa kuolinkolari kuin keski-iän ohittaneella kuljettajalla.

Nuoret miehet aiheuttivat vuosina 2001-2005 sattuneista kuolonkolareista peräti 85 prosenttia. Nuorten miesten yleisin onnettomuustyyppi oli tieltä suistuminen, nuorten naisten puolestaan nokkakolari.

Miehistä yli puolet ja naisista joka neljäs ajoi onnettomuushetkellä ylinopeutta. Onnettomuudet tapahtuvat nuorille usein entuudestaan tutuilla paikoilla.

Alkoholin vaikutuksen alaisena nuorista onnettomuuden aiheuttajista oli 34 prosenttia.

Tiedot ilmenevät Vakuutusyhtiöiden liikenneturvallisuustoimikunnan ensi kertaa julkaisemasta nuorisotutkimuksesta.

Sen tiedot on koottu liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien vuosina 2001-2005 tutkimista kuolinonnettomuuksista sekä samojen vuosien vakuutusyhtiöiden liikennevahinkotilastoista.

YLE Uutiset
Pages: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1