FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 01:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476259 times)
Finski
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2040 on: 28.05.07, 11:12 »

Niin minuakin naurattaa nämä niin fiksut provotyyliset viestit, joilla on kiva joittenki mielestä pelleillä täällä. Varmasti siinä sitten varmaan tuntee ittensä fiksuksi kun voi kuittailla hyvillä nauruilla jälkeenpäin. Tätä tämä on, aika surullista että jotkut jaksaa.

Mulla ootattaa tuossa tuo yksi kysymys johon et vieläkään ole vastannut, vai leimasitko minutkin provoajaksi, kun olen eri mieltä kanssasi?
Aaltonen
Former member
« Reply #2041 on: 28.05.07, 11:43 »

Anteeksi tosiaanpi unohtui vastata. En leimannut.
Aaltonen
Former member
« Reply #2042 on: 28.05.07, 11:47 »

Korjataan vielä etten ole sinua koskaan provojana pitänyt. Asiallisestihan olet mietteitäsi kirjottanut. Eri mieltä saa olla tottakai.
Aaltonen
Former member
« Reply #2043 on: 28.05.07, 18:44 »

Oh noes! Grin
[ attachment removed / expired ]

Saman kohtalon koki joku Länsi-Väylällä tänään, tosin vaatimattomalla Peukeotilla, mutta silti taineet ajaa aika reippaasti kun olivat sivuun ottaneet. Kuitenkin Länsi-Väylällä nopeudet on sitä 90-100kmh pyöreesti päiväsaikaan.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2044 on: 29.05.07, 05:45 »

Splittasin ja liitin tämän viestin tänne ketjuun, ettei autokuvaketjussa taas ruveta puhumaan niitä näitä...

Saman kohtalon koki joku Länsi-Väylällä tänään, tosin vaatimattomalla Peukeotilla, mutta silti taineet ajaa aika reippaasti kun olivat sivuun ottaneet. Kuitenkin Länsi-Väylällä nopeudet on sitä 90-100kmh pyöreesti päiväsaikaan.

OOH, ihmeellistä ja täysin käsittämätöntä Grin

Saapa nähdä, miten tulee tulevaisuudessa käymään noiden "virtanopeuksien". Poliisi kun voi nykyään kirjoittaa sen rikesakon myös jälkikäteen. Eli riittää, kun paikan päällä tarkistavat ajokortin ja rekisteriotteen (tai kuvaavat auton niillä kamera-autoillaan), voivat sen jälkeen lähettää sen sakon kotiin jälkeenpäin. Tulee muuten vähentämään sakotuskynnystä huomattavasti ja sen jälkeen ei kyllä kannata siellä kehäteilläkään tuudittautua siihen, että tässä voi rauhassa ajaa 20km/h ylinopeutta liikennevirran mukana. Kun poliisin ei enää tarvitse kirjoittaa sitä rikesakkoa siinä paikanpäällä, ne tarkistaa sen 10 ajokorttia ja rekisteriotetta samassa ajassa, kuin tähän mennessä ovat kirjoittaneet sen yhden sakkolapun.

Ja jostakin luin, että esim. kameratolppien "napsauskynnystä" tullaan pudottamaan alaspäin silleen, että ne tolpat kuvaavat myös alle 10km/h ylinopeudet ja niistä tulee kotiin kirjallinen huomautus. Ja jos ja kun noita kertyy kolme kappaletta, tulee sitten sakkolappu kotiin...

EDIT: ainakin jälkimmäisen osalta haistan tolppateillä entistä pahempaa aaltoliikettä nopeuksissa  thmbdn

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #2045 on: 29.05.07, 07:26 »

Kameratolpat...onneksi sitä ajellaan prätkällä.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #2046 on: 29.05.07, 07:50 »

Noo, eiköhän siihenkin ole tulossa muutos. Nykyään, kun ei tarvitse tunnistaa kuljettajaa, vaan sakon voi lähettää ajoneuvon omistajalle/haltijalle, voidaan kameratolpat pistää kuvaamaan poispäin menevää liikennettä. Riittää, että rekisteritunnus näkyy. Sen jälkeen se on pyörän omistajan ongelma, haluaako hän maksaa sakon itse, vai "ilmiantaako" mahdollisen pyörää lainanneen kuljettajan. Uskonpa, että se tähän suuntaan on menossa, sillä vastaava käytäntö on jo käytössä joissakin Euroopan maissa...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #2047 on: 29.05.07, 08:00 »

Nykyään, kun ei tarvitse tunnistaa kuljettajaa, vaan sakon voi lähettää ajoneuvon omistajalle/haltijalle, voidaan kameratolpat pistää kuvaamaan poispäin menevää liikennettä.

Jep, ja jo jonkin aikaa on ollut käytössä käsittääkseni laserilla mittaavia tripodeja, jotka kuvaavat edestä ja takaa.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #2048 on: 29.05.07, 08:12 »

Länsi-Väylällä nopeudet on sitä 90-100kmh pyöreesti päiväsaikaan.

Siellähän on satasen rajoitus baitiwei  Wink

(tosin ei nyt ihan alkupätkästä .. mutta siitä ennen Espoonlahtea alkaa..)

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Hannu Tolonen

Date Registered: 13.12.02

« Reply #2049 on: 29.05.07, 14:58 »

Sainpa tänään sitten käytännön muistutuksen että kun on kaksipyöräisellä liikenteessä niin kannattaa vähän tarkkailla mitä autot tekevät liikenteessä.
Ajoin itse moottoripyörällä taajamassa etuajo-oikeutettua tietä, kun minusta katsoen vasemmalta on tulossa nuori mies Ford Sierrallaan ja aikoo kääntyä vasemmalle, siis samaan suuntaan kuin mihin olen itse ajamassa. Kun olin melkein jo risteyksessä niin tämä Sierra puskee kolmion takaa minun eteen tai oikeastaan kiihdytti nopeasti suoraan minun rinnalle. Sain onneksi pidettyä pyörän jalkakäytävän (ja katuvalotolpan) ja sierran välissä, kunnes sierran kuski huomasi minut ja kiihdytti nopeasti pois.
En tiedä sitten että jäinkö pyörän kanssa jonkun auton pilarin taakse vai eikö auton kuljettaja vain katsonut oikealle lähtiessään vauhdikkaasti kiihdyttämään risteyksestä, no pääasia että selvisin säikähdyksellä.

Hannu

Aaltonen
Former member
« Reply #2050 on: 29.05.07, 18:14 »

Hyvä asenne.....  Huh
Juho Penttilä

Date Registered: 02.01.05

« Reply #2051 on: 29.05.07, 18:17 »

Kevari ei ole prätkää nähnytkään.

Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #2052 on: 29.05.07, 18:32 »

Menikö se laki jo käsittelyt läpi? Eli että laskun saa laittaa ajoneuvon haltijalle, jos kuskia ei tavoiteta?

Muuten nuo kameratolpat saisi mielestäni ampua maata kiertävälle radalle! Perusteluina:

- Aivan varmasti nuo heikentävät poliisin vahvuuksia (valvontaa vastaan siis en ole, ainoastaan telkänpönttöjä), kun automatiikka hoitaa...
- Yhtään varastettua autoa, rattijuoppoa, katsastamatonta, muuten piittaamattonta..... kuskia ei tuolla tavoiteta.
- Satasen alueella jäävät rekat ja peräkärrylliset valvomatta. Moottoripyöriä ei tavoiteta pääsääntöisesti koskaan
- Ulkomaalaiset pääsevät kuin koira veräjästä
- Letkan "pumppausilmiö", kun ihmiset ei tiedä oikeaa nopeuttaan ja varmuudenvuoksi polkevat jarrua.

Eli kaikenkaikkiaan tuo on varsin valikoivaa ja syrjivää valvontaa!

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
tornadof36
Former member
« Reply #2053 on: 29.05.07, 20:34 »

...Onneksi tuo kommenttisi kertoo SINUN asenteistasi hyvinkin paljon...Aika valitettavaa!

-Jukka Shocked
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #2054 on: 29.05.07, 20:53 »

Kevari ei ole prätkää nähnytkään.
Löytyy multa tallista isompaakin pyörää...Eihän siihen korttia tarvita. Grin

Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #2055 on: 29.05.07, 21:38 »

Kuka kertoisi minulle, että mikä pakkomielle joillain on tuolla liikenteessä käyttää tööttiä jatkuvasti? Ainahan siellä joku hermostuu ja painaa tööttiä, mutta toissapäivänä sain taas kuulla tällä kertaa minulle osoitettuja tööttäyksiä ihan pienestä jutusta. Olin kääntymässä vasemmalle risteyksessä, jossa oikealta tulevilla oli väistämisvelvollisuus ja sieltä sattui juuri tulemaan auto. En ollut huomannut kolmiota, joten pysähdyin odottamaan että oikealta tulija pääsisi ajamaan risteykseen. Kuski kuitenkin ystävällisesti ilmaisi minulle kädellä, että voin mennä ja huomasin siinä kohtaa myös että siellä oli kolmio. Koko hässäkässä meni kenties 5sek, senverran että ehdin juuri tajuamaan koko tilanteen ja siinä vaiheessa takanani tuleva oli jo torvea soittelemassa.

Tilanne tapahtui taajaman sisällä eikä mielestäni aiheuttanut millään lailla vaaratilannetta. Muistelisin että tööttäily taajamassa on sallittua vaaratilanteen välttämiseksi ja taajaman ulkopuolella käyttö on sitten hieman vapaanpaa. Näinhän se ei tietenkään käytännössä mene. Ei minua se tööttäily mitenkään erityisesti häiritse, mutta jos hermot pettää liikenteessä ihan pienistäkin niin onko siinä sitten enää edes turvallista ajaa. Edellämainittukin tapahtui arki-iltana kello 21 jälkeen melko hiljaisella alueella. Ajokortti ei ole minulla ollut kuin pari kuukautta ja risat, joten noista tulee aina hieman epämukava fiilis  Sad

Ei ole toki tarkoitus valittaa kenellekkään teistä, mutta jos tulee tilanne vastaan missä tekisi mieli vähän töräyttää ihan turhasta niin miettikää uudelleen  Wink

Olli Vainio

« Reply #2056 on: 30.05.07, 00:16 »

Muuten nuo kameratolpat saisi mielestäni ampua maata kiertävälle radalle! Perusteluina:

- Aivan varmasti nuo heikentävät poliisin vahvuuksia (valvontaa vastaan siis en ole, ainoastaan telkänpönttöjä), kun automatiikka hoitaa...
- Yhtään varastettua autoa, rattijuoppoa, katsastamatonta, muuten piittaamattonta..... kuskia ei tuolla tavoiteta.
- Satasen alueella jäävät rekat ja peräkärrylliset valvomatta. Moottoripyöriä ei tavoiteta pääsääntöisesti koskaan
- Ulkomaalaiset pääsevät kuin koira veräjästä
- Letkan "pumppausilmiö", kun ihmiset ei tiedä oikeaa nopeuttaan ja varmuudenvuoksi polkevat jarrua.

Eli kaikenkaikkiaan tuo on varsin valikoivaa ja syrjivää valvontaa!
Sanoppas muuta.

Joku päättävä setä/täti on vaan keksiny että YLINOPEUS on se hirveäkauheakamala asia niin tietenki nuita sitten tulee ja varmaan poliisin muu valvonta vähenee samaa tahtia. Ei kyllä oikeasti hyvä tilanne jos valvotaan vain niitä nopeuksia, oikeasti siellä liikenteessä on n+1 asiaa jotka on paljon vaarallisempia kuin 10-30km/h ylinopeus.

Hommahan on vaan siitä kiinni kun ylinopeutta on helppoa valvoa ja tuskimpa valtiokaan kovin pahana pitää sakkotuloja...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Masa
Former member
« Reply #2057 on: 30.05.07, 01:51 »

Ei minua se tööttäily mitenkään erityisesti häiritse, mutta jos hermot pettää liikenteessä ihan pienistäkin niin onko siinä sitten enää edes turvallista ajaa. Edellämainittukin tapahtui arki-iltana kello 21 jälkeen melko hiljaisella alueella. Ajokortti ei ole minulla ollut kuin pari kuukautta ja risat, joten noista tulee aina hieman epämukava fiilis  Sad

Kyllä se itsetunto toivottavasti siitä vielä vahvistuu, ettei tarvitse tööttäilystä menettää fiiliksiä.
Omalla kohdallani ainakin tööttäilyssä ei ole kyse pelkästään siitä, että hermot olisivat menneet, vaan siinä on useimmiten kyse siitä, että haluaa herättää edellä ajavan huomiota. Liikenteessä näkee jos jonkin moista törppöilijää ja nukkujaa, jotka pysähtyilevät erikoisissa paikoissa tai hidastelevat sillä periaatteella, että kun minulla ei ole kiire, ei sitten muillakaan, olenhan maailman napa.
Liikenne on yhteispeliä, ja se pitää ymmärtää myös toisinpäin, siis niin, että nämä törppöilijät sun muut narkoleptikot ja rattijuopot voivat saada palautetta sujuvan liikenteen haittaamisesta. Ei siitä tarvitse liiaksi nokkiinsa ottaa, mutta toivottavasti joku aina joskus ottaisi opikseen.
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #2058 on: 30.05.07, 02:41 »

Terve,

Moottoripyöräilystä tuli mieleen, kun tuossa muutama päivä takaperin ajelin päätiellä 70km/h rajoituksella ja oikealta sivutieltä oli tulossa auto, jonka tarkoituksena oli ylittää minun kaistani ja lähteä ajamaan vastakkaiseen suuntaan. Joidenkin ihmisten on vaikea arvioida moottoripyörien nopeuksia ja tämä tuli huomattua omalla kohdallani tuolloin. Kaverin viimevuotinen kuolema samantyyppisessä tilanteessa sai minut hidastamaan, eikä mennyt hetkeäkään kun sieltähän se auto kurvasi eteen.  Angry Miten sitten 100km/h rajoituksilla?  Huh

Näistähän ne silloin autokoulussakin varoitteli...  Undecided

Allekirjoitus
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #2059 on: 30.05.07, 04:41 »

Liikenteessä näkee jos jonkin moista törppöilijää ja nukkujaa, jotka pysähtyilevät erikoisissa paikoissa tai hidastelevat sillä periaatteella, että kun minulla ei ole kiire, ei sitten muillakaan, olenhan maailman napa.
Liikenne on yhteispeliä, ja se pitää ymmärtää myös toisinpäin, siis niin, että nämä törppöilijät sun muut narkoleptikot ja rattijuopot voivat saada palautetta sujuvan liikenteen haittaamisesta. Ei siitä tarvitse liiaksi nokkiinsa ottaa, mutta toivottavasti joku aina joskus ottaisi opikseen.

Öö?  Mihin nyt jäi se yhteispeli?  Huh Sinä saat siis töötillä huomautella muille, jos eivät aja kanssasi yhtä "sujuvasti". Sinunko ei tarvitse ymmärtää niitä, jotka eivät aja juuri kuten sinä haluat? Taidat sinäkin olla semmoinen "maailman napa".

Aitoa yhteispeliin pyrkimistä olisi se, että toteaisit liikenteessä olevan niitäkin, joilla ei ole kiire ja jotka ajavat rauhallisemmin. Ja muistuttaisit muillekin, että näillä rauhallisillakin kuskeilla on ihan yhtäläinen oikeus huuttaa rattiensa takana "minäminäminäminä!"...

MikkO
Pages: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1