Keskustelua liikenteestä

<< < (417/3031) > >>

Aaltonen:
Quote

Tolppajuttuun toteaisin, että se voi olla ihan kiva olla olemassa navigaattorissa (itsellä ei kyllä ole, kun ei jaksa ja Tampereen tolpat muistaa ulkoa) jos tulee tarve ohittaa joku sillä tolppapätkällä. Varmaan kuitenkin melko harva voi tosissaan väittää, että ohitustilanteessa pitää vauhtinsa nopeusrajoituksen mukaisena, tai edes tolpan triggerin alla.


Mutta miksi pitää joku sielä ohittaa? Jos edellä ajava ajelee 80 alueella 85-90 ja silti pitää joittenkin vaan ohi päästä, niin miksi pitää päästä ohi? Miksei voi vaan sitten jättää sitä turvaväliä? Eri asia on sitten raktorit, mutta se on hieman eri asia ohittaa 20kmh menevä raktori kun melkeen 90 ajava henkilöauto.

Aaltonen:
Quote


Suurimmaksi osaksi tuo pitkä turvaväli on tietoinen valinta, joskaan ei kyllä tuolla Samin perusteella, ettei tarvitse olla 100% valppaana, vaan sen takia, että sen valppauden voi kohdistaa muihin asioihin kuin edellä ajavan takapuskurin kyttäämiseen. Matka-ajossa normaalilla maantiellä se on myös vakionopeudensäätimen sanelema pakko, jos on niin paljon liikennettä että joutuisi jatkuvasti ohittelemaan että saisi ajaa omaa vauhtia.



Ei välttämättä suoraan muihin asioihin, vaan siihen, mitä edessä pidemmällä tapahtuu. Ajamalla toisen hanurissa 1 sekunnin välimatkalla, et nää liiemmin yhtään mitään. Mutta jätät sen 2-3 sekunttia niin ehtii hyvin näkemään kauempana tapahtuvat asiat ja ennakoimaan niihin jo parhaimmillaan jo ennen edellä olevan reaktioita.

juksii:
Quote

Mutta miksi pitää joku sielä ohittaa? Jos edellä ajava ajelee 80 alueella 85-90 ja silti pitää joittenkin vaan ohi päästä, niin miksi pitää päästä ohi? Miksei voi vaan sitten jättää sitä turvaväliä? Eri asia on sitten raktorit, mutta se on hieman eri asia ohittaa 20kmh menevä raktori kun melkeen 90 ajava henkilöauto.


Mistä ihmeestä taas nappasit tuon 85 - 90? Ei siitä ainakaan Joonaksen viestissä mitään puhuttu.

Miksi ihmeessä sinun aina pitää vetää joku käsittämätön vaaratilanne liikenteessä mukaan ja lisätä siihen puolet omaa mielikuvitusta tilanteessa jossa joku puhuu vain yksinkertaisesti ohittamisesta?

Aaltonen:
Quote

Mistä ihmeestä taas nappasit tuon 85 - 90? Ei siitä ainakaan Joonaksen viestissä mitään puhuttu.

Miksi ihmeessä sinun aina pitää vetää joku käsittämätön vaaratilanne liikenteessä mukaan ja lisätä siihen puolet omaa mielikuvitusta tilanteessa jossa joku puhuu vain yksinkertaisesti ohittamisesta?


Oliko tossa joku vaaratilanne?  En kyllä huomannu mitään vaaratilannetta?
No siis oletuksena, että jos tollasella kamera pätkällä rajotus on 80, niin miksi pitää päästä ohi, etenkin jos tämä ohitettava ajaa jopa vähän yli?

ApoN:
Quote


Itse olen saanut kamerasta ylinopeussakon. 53 km/h 50 km/h alueella.



Tämäpä perin hämmästyttävää. Millaisilla (yli)nopeuksilla muut olette saaneet sakkoja tolpista?

Oma kokemukseni ja luuloni on se, että näillä tolpilla pyritään saamaan kiinni ne kaikkein törkeimmät ylinopeudet. Sellaiset, jotka ei voi tulla "vahingossa". Kamerallinen tolppa ei ole itselläni välähtänyt edes 15km/h ylinopeudesta, kun rajoitus on ollut 80km/h....

Navigation

Up one level

Next page

Previous page