Keskustelua liikenteestä

<< < (421/3019) > >>

Autopilot:

Ei ne otakkaan kuin jostain +20km/h ylityksestä..

Kaverille rapsahti sakot 97km/h - 80km/h alueella kamerasta, efhk:lta keskustaanpäin ajaessaan.

mmniemi:

Käsittääkseni varsinaiset nopeusvalvontatolpat välähtävät hieman alle kympin ylityksestä(?).

Ei vielä, ainakaan joka paikassa, joskin huhu kertoo, että esim. Oulun eteläpuolella ne tolpat poimii jo pienempiäkin nopeuksia. Mulla valehtelee Golffin mittari 80:n vauhdissa 4km/h ja olen ajanut (epähuomiossa kylläkin, kun oli puhelin korvalla ) n. 97km/h mittarinopeutta kameralliseen tolppaan, eikä välähtänyt, tai jälkikäteen kuulunut kutsua ihailemaan naamaa valokuvasta...

teroe:
Itselläni on navigaattori autossa ja siinä hälytykset kameratolpille. En aja merkittävästi ylinopeutta tolppien välilläkään, mutta yleensä tolpat on laitettu paikkoihin jossa nopeus alenee tilapäisesti, esimerkiksi risteykset. Varsinkin vakionopeussäätimellä ajaa helposti ylinopeutta rajoituksen hetkellisesti aletessa. Tutulla tiellä tämä ei ole ongelma, mutta vieraalla tiellä ajaa helposti johonkin poliisin virittämään ansaan (esim. Arolan tolppa Vt. 12:lla Kouvolasta tullessa hieman ennen Nastolaa). Todella inhottavaan paikkaan laitettu tolppa, mutkan taakse ja alamäkeen missä nopeus putoaa 80 ->60.

Kaverille kävi näin kun ajoi Tuusulantietä Hyvinkäälle päin kun kahdeksankympin alue vaihtui kuudeksikympiksi, tolppa oli tietysti kuudenkympin alueella. Vakionopeussäädin oli säädetty n. 85 km/t ja käry, tai oikeastaan välähdys, kävi kun ei huomannut hiljentää ja edessä oli käynti poliisiasemalla palkintojen jaossa.  Kaverille ensimmäinen ylinopeussakko urallaan ja ikää n. neljäkymmentä.

Mainittakoon että itse olen ajanut autoa parikymmentä vuotta ja yhtään ylinopeussakkoa en ole saanut. Pari kertaa olisin sellaisen kyllä ansainnut mutta kyläpoliisit päästivät suullisella varoituksella. Yksi kirjallinen huomautus on tullut kun ajoin neljänkympin alueella noin viittäkymppiä.

Autopilot:

Mainittakoon että itse olen ajanut autoa parikymmentä vuotta ja yhtään ylinopeussakkoa en ole saanut. Pari kertaa olisin sellaisen kyllä ansainnut mutta kyläpoliisit päästivät suullisella varoituksella. Yksi kirjallinen huomautus on tullut kun ajoin neljänkympin alueella noin viittäkymppiä.

Mainittakoon että oma äitini on ajanut autoa päivittäin viimiset 30 vuotta, eikä häntä koskaan ole edes pysäytetty, ei edes rutiini ratsiassa. Vielä päälle se että äidillä se kaasujalka ei ihan keveimmästä päästä ole.

kiza:
Kylmistäpoliiseista sen verran että, eikös ne rajat ole sen henkilön päätettävissä, joka noiden kameroiden kanssa puuhailee? Kameroitahan siis siirrellään tolpista tolppiin tietyin väliajoin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page