FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 19:58

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473495 times)
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2180 on: 07.06.07, 04:44 »

Pakko kysyä vielä, että miten ammattikuskina itseään pitävä jaksaa viesti viestin perään mollata linja-autojen kuljettajia? Mahtaa tuntua hyvältä? Joku ongelma sulla varmaan on asian suhteen...
Pakko kysyä miten sinä jaksat viesti viestin perään mollata kalliilla autolla ajavia? Sullaki varmaan jotkut kicksit siitä tulee sitten kait? Ja sullakin varmaan on jotain ongelmia asian suhteen...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2181 on: 07.06.07, 06:22 »

Pakko kysyä vielä, että miten ammattikuskina itseään pitävä jaksaa viesti viestin perään mollata linja-autojen kuljettajia? Mahtaa tuntua hyvältä? Joku ongelma sulla varmaan on asian suhteen...

Onhan tuo Tatun heitto täysin asiaton veto tähän kohtaan. Mutta toisaalta sinä kyllä Sami itse annat omilla viesteilläsi aihetta heittää tuollaisia vastavetoja. Olet niin paljon aina kaikkia muita, milloin ketäkin, leimaamassa kaikenmaailman hulttioiksi ja kaahareiksi. Milloin teinejä, milloin ns. "loistoautoilla" ajavia, milloin mitäkin. Silti koskaan ei ole esim. näkynyt, että olisit morkannut vaikkapa jotain jenkkiharrastelijoita. Kenties siksi, että olet itse kova jenkkifani? Niissäkin kun näyttää olevan jos jonkinlaista suharia... Pointti on se, että sinun viesteissäsi milloin mikäkin on se liikenteeseen kuulumaton reikäpää, mutta ei koskaan sellainen, joka liippaa läheltä itseäsi  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2182 on: 07.06.07, 07:07 »

Asiaton viestihän tuo oli joo, aika surullisen asiaton. Niin tosiaan en ole jaksanut mollata viime aikoina juuri minkäänlaisen autokannan edustajaa. Jos tuo kallis auto/idiootti asenne niin katsotaan, niin olkoon sitten niin. Kyllä tuola kaikki säheltää, se on totta se. Ja en kiksejä saa tollasista asioista, lähinnä turhauttaa toisinaan. Turha tänne on enempää sanoa kun kaikki ovat erimieltä kuitenkin. No oli miten oli. Sen verran kuitenkin vielä sanon, että paljon voisin kirjotella kaikenlaista, mutten yksinkertaisesti jaksa.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2183 on: 07.06.07, 13:06 »

A) Miksi kerrot luovuttavasi? Teet itsestäsi vain....

B) Mitä jos siellä 150 000e autossa istuisi herra nimeltä Sami Aaltonen? Olisiko hän silloin ajattelematon suhaaja?

C) Ei se vehkeen hinta vaikuta siihen mitenkään, usko pois.

D) Miksi ammattiautoilija tai jokin muu ryhmittymä ei saisi mollata linja-autokuskeja? Anteeksi vaan, mutta olipa kumpikin ryhmä kuinka "ammattimaisia" liikenteessä, niin ei niistä kumpikaan kuitenkaan pääse minun arvostetuimmat duunit listan kärkeen. Samalla tasolla ne on kuin mitkä tahansa muutkin perusduunarin ammatit..

A. Niin joo pitäsköhän sitä alkaa taas sotimaan..... Roll Eyes

B. Tuskimpa olisi ajattelematon suhaaja. Sen verran kuitenkin arvostaa terveyttä.

C. Saahan sitä mollata, tulee vaan huvittunut olo kun rekkamiehet haukkuu linja-autonkuljettajia aina kun pystyy...... Wink
Niin joo no perusduunari on perusduunari, mitä sitten arvostaakaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2184 on: 07.06.07, 13:37 »

C. Saahan sitä mollata, tulee vaan huvittunut olo kun rekkamiehet haukkuu linja-autonkuljettajia aina kun pystyy...... Wink

Siihen saattaa olla aihetta. Toki mätiä hedelmiä on molemmissa ryhmissä, kuten myös hyviäkin. Mutta kyllä siltikin, jos ihan realistisesti ajatellaan asioita, niin kyllä ne bussikuskit on aika saatananmoisia suhareita.

Tässä yksi päivä olin menossa töihin iltapäivällä. Ajoin Kehä 1 länteen ja laskeuduin Turun motarille pohjoiseen päin. Siinä kun on ennen 4,2m siltaa 3 kaistaa rinnakkain, ajoin oikeanpuoleisella kaistalla ja keskimmäisellä kaistalla oli linja-auto ja sen edessä henkilöauto ja niiden välissä karkeasti arvioituna joku 10m tilaa. Päätin siihen rakoon ajaa. Laitoin vilkun vasemmalle, kiihdytin välin kohdalle, sovitin nopeuteni autokoulun oppien mukaisesti keskimmäisen kaistan nopeuden kanssa ja lähin hitaasti hivuttautumaan siihen väliin. Tässä vaiheessa bussi oli selkeästi takanani. Kun olin päässyt kaistaviivan yli, niin bussikuski ilmeisesti löysi autostaan turbon ja kiihdytti suoraan päälle ja siinä mentiin sitten rinnakkain koittaen mahtua samalle kaistalle. Oli pakko vetää takaisin oikealle ja jättäytyä sitten bussin taakse.

Siinä oli taas yksi saatanan ammattikuljettaja. Henkilöauto on selkeästi edessä tulossa kaistalle niin eikun ***kele pitää väkisin ajaa päälle. Olisi pitänyt vaan rohkeasti ajaa kolari ja käydä kehityskeskustelemassa bussikuskin kanssa, mutta kieltämättä rupes ahistaa kun bussin keula oli 20cm päässä peilistä. Myönnän, että harvoin syyllistyn mihinkään tällaiseen, mutta tällä kertaa oli pakko soittaa torvea sille Kilon ramppiin asti. Kertoisitko Sami ammattimiehenä, miksi bussikuski ei voinut antaa tulla edelle?

Eihän tossa tietysti mitään ole siihen verrattuna kun ajoin moduulilla samassa paikassa ja 4,2m sillan kohdalla henkilöauto ohitti pientareen kautta, mutta.. Grin
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2185 on: 07.06.07, 14:26 »

Mitäs ihmeellistä tuossa on ? Tuommoisia kiihdyttelijöitä liikkuu kehillä tuhansia ja tuhansia ... ! ! Ei varmana
anneta tilaa kun on rako mihin pystyisi hyvin ryhmittymään... päin vastoin imetään rako kiinni ettei
vaan kukaan pääse siihen eteen  thmbdn

Ei tuolla ole mitään tekemistä linja-autokuskien tai rekkakuskien kanssa ... ihan yleistä päivittäistä
käyttäytymismallia kehältä  Wink

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2186 on: 07.06.07, 16:07 »

Mistä minä tiedän mitä se kamala suharibussisetä ajatteli kun noin teki. Ei pysty sanomaan.
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2187 on: 07.06.07, 17:56 »

Mistä minä tiedän mitä se kamala suharibussisetä ajatteli kun noin teki. Ei pysty sanomaan.
Aika hyvin oot tässäkin threadissa "tietänyt" muiden ajatukset aina ku joku on suharoinu jotain sillä kalliilla autollaan.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2188 on: 07.06.07, 18:34 »

Jaa olenko?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2189 on: 08.06.07, 04:08 »

Mitäs ihmeellistä tuossa on ? Tuommoisia kiihdyttelijöitä liikkuu kehillä tuhansia ja tuhansia ... ! ! Ei varmana
anneta tilaa kun on rako mihin pystyisi hyvin ryhmittymään... päin vastoin imetään rako kiinni ettei
vaan kukaan pääse siihen eteen  thmbdn

Ei tuolla ole mitään tekemistä linja-autokuskien tai rekkakuskien kanssa ... ihan yleistä päivittäistä
käyttäytymismallia kehältä  Wink

Eihän siinä mitään ihmeellistä olekaan. Ja loppujenlopuksi ihan normaaliakin. Henkilöautoilta tuollaista voi olettaakin, mutta raskaammalta kalustolta aika harvinaista. Tänään oli kanssa ajattelevainen bussikuski liikenteessä aamulla. Ajoin Hämeenlinnanväylää pohjoiseen ja Kehä 3 rampista tuli bussi kiihdytyskaistalle. Vaihdoin tietenkin vasemmalle kaistalle, ettei sen tarvitse pysähtyä siihen niin eikös tämä kaveri sitten kiihdyttänyt siinä oikealla kaistalla samaan vauhtiin ja hakuninmaan ramppiin asti ajettiin sitten rinnakkain. Tunnustan, ajoin 89km/h. Pointtini on se, että hyvää hyvyyttäni vaihdoin toiselle kaistalle tehdäkseni tilaa, niin sitten ei sen vertaa viitsitä itse antaa tilaa että pääsen takaisin oikealle kaistalle.

Viime aikoina näitä ja muita on alkanut näkymään yllättävän paljon. Ehkä aikuiskoulutuskeskuksesta on sitten taas valmistunut yksi kurssi rautaisia kuljetusalan ammattilaisia.
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2190 on: 08.06.07, 07:56 »


Ehkä aikuiskoulutuskeskuksesta on sitten taas valmistunut yksi kurssi rautaisia kuljetusalan ammattilaisia.

Niinpä. Tämä on yksi hyvä esimerkki siitä, että kaikki raskaan liikenteen kuskit, oli kyse sitten bussista, jakeluautosta tai "täysperästä", eivät suinkaan ole mitään kaiken ainakin kerran kokeneita kaspaasheja, vaan kaikilla heilläkin on se "ensimmäinen kerta". Osalla näistä aikuiskoulutuskeskuksen pikakurssilta valmistuneista saattaa olla todella vähän kilsoja mittarissa millään ajoneuvolla, ja vielä vähemmän pääkaupunkiseudun liikenteessä.
Pahimmat luonneviat karsiutuvat sitten toivottavasti vuosien saatossa. Toki aina on poikkeuksia siinä karsiintumisessakin, valitettavasti.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2191 on: 08.06.07, 08:42 »

Viime aikoina näitä ja muita on alkanut näkymään yllättävän paljon. Ehkä aikuiskoulutuskeskuksesta on sitten taas valmistunut yksi kurssi rautaisia kuljetusalan ammattilaisia.

Voisiko määrän lisääntyminen johtua siitä että tämän keskustelun vuoksi  olet alkanut tekemään enemmän havaintoja muiden liikenne käyttäytymisestä kun samaan aikaan olet itse skarpannut omaa jo ennestään hyvää käyttäytymistä?

Minusta ainakin on hyvä että äijät jaksaa jauhaa tästä niin joku paatunut "minä mies" voi kääntyä hyvien puolelle. Tämä siis yleista löpinää
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2192 on: 08.06.07, 11:17 »

Pistetään vaihteeksi muutakin liikenne aiheista juttua. Lueskelin tällä viikolla uusinta Moottori-lehteä(AL:n lehti siis)ja siitä viime vuoden kesäkuun kuolonkolarit. Eipä ollut kai montaakaan  sellaista tapausta jossa olisi vain käynyt vahinko. Muutama  60-70v+ ryömi eteen risteyksessä oli käytännössä ainoat tapaukset, yhtä nuorehkoa rekkakuskia lukuunottamatta (en nyt tosiaan hauku rekkakuskeja) joka kääntyi polkupyörän päälle samaan suuntaan ajettaessa. Muuten oli ainakin noin kolmannes humalassa, jokunen lääkkeissä +/ huumeissa, muutama sairaskohtaus, muutama selvä itsari ja muutama todennäköinen sellainen. Sama trendi on jatkunut vuosikaupalla. Silloin tällöin on niitä joita voisi kelle tahansa "vahingossa" eli vesi- ja sohjoliirtoja suurinpiirtein nopeusrajoituksen puitteissa jne. Niitä tietysti voisi vähentää nopeusrajoituksia tiukentamalla, koska ne kuskit ainoastaan olisivat olleet niitä pääosin noudattavia. Nytkin joku veteli 250 lasissa moottoritiellä kännissä moottoripyörällä aitatolppaan. Tai toinen hyppää rekan eteen kädet leviällä ja yksi polvistuu junan eteen fillarin kanssa.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2193 on: 08.06.07, 12:21 »

Voisiko määrän lisääntyminen johtua siitä että tämän keskustelun vuoksi  olet alkanut tekemään enemmän havaintoja muiden liikenne käyttäytymisestä kun samaan aikaan olet itse skarpannut omaa jo ennestään hyvää käyttäytymistä?

Omassa käyttäytymisessäni ei ole mitään vikaa, sillä se on jo täydellistä. Enkä ole tehnyt enemmän havaintoja, koska olen viimeiset 5 vuotta jo muutenkin haukkunut kaikkia mahdollisia kanssa-autoilijoita Wink

Ei vaan, totuus on se, että siitä lähtien kun kärry on tullut perässä, itsemurhakandidaattien sun muiden pientä romukasaa liikuttavien sujuvaan liikenteeseen kykenemättömien keskivertoa parempien suomalaisten autonkuljettajien määrä on lähinnä tuplaantunut. Ei niitä pelkällä nupilla huomaa. Kärry tuntuu olevan se punainen vaate.
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2194 on: 08.06.07, 13:19 »

Silloin tällöin on niitä joita voisi kelle tahansa "vahingossa" eli vesi- ja sohjoliirtoja suurinpiirtein nopeusrajoituksen puitteissa jne. Niitä tietysti voisi vähentää nopeusrajoituksia tiukentamalla, koska ne kuskit ainoastaan olisivat olleet niitä pääosin noudattavia.

Joo, yksi vaihtoehto olisi toki nopeusrajoitusten tiukentaminen, mutta minusta se lähinnä kielisi siitä ajattelusta, että autoilijat eivät kerta kaikkiaan pysty oma-aloitteeseen ajatteluun ja siksi heidän käyttäytymiseen ei voi vaikuttaa muuta kuin "holhoamalla" kuin joitain ala-ikäisiä konsanaan.
Fakta on se, että Suomenkin muuttuvissa kelioloissa on mahdollisuus törmätä sellaisiin olosuhteisiin, joissa se suurin sallittukin nopeus on aivan liian suuri.
Rankka vesisade kesällä tai rankka lumisade talvella tarkoittaa sitä, että turvallinen ajo edellyttää esim. moottoritiellä 60km/h nopeutta. Ja aina löytyy niitä, jotka painavat ohi sitä suurinta sallittua. Sitä miettii näitä nähdessään, että liikkuuko siellä pääkopassa ihan oikeasti yhtään mitään.

Toinen vastaavanlainen tapaus on ohittaminen alueella, jossa ei ole keltaista viivaa; osa autoilijoista tuntuu ottavan sen keltaisen viivan puuttumisen ikäänkuin takuuna siitä, että tie on turvallinen ja ohittamaan voi ryhtyä suht huoletta. On kuitenkin vielä tänäänkin vaikka kuinka paljon sellaisia tieosuuksia, joissa on henkilöauton peittäviä katveita tiessä vaikka siellä ei ohituskieltoa olekaan. Jopa itse ajamillani tieosuuksilla on sellaisia, ja ne minun ajamani ovat vain pisara meressä koko Suomen mittakaavassa.
Finski
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2195 on: 08.06.07, 13:24 »

Asiaton viestihän tuo oli joo, aika surullisen asiaton. Niin tosiaan en ole jaksanut mollata viime aikoina juuri minkäänlaisen autokannan edustajaa. Jos tuo kallis auto/idiootti asenne niin katsotaan, niin olkoon sitten niin. Kyllä tuola kaikki säheltää, se on totta se. Ja en kiksejä saa tollasista asioista, lähinnä turhauttaa toisinaan. Turha tänne on enempää sanoa kun kaikki ovat erimieltä kuitenkin. No oli miten oli. Sen verran kuitenkin vielä sanon, että paljon voisin kirjotella kaikenlaista, mutten yksinkertaisesti jaksa.

Sinäkin olet jo muutamaan otteeseen todennut, ettet tähän threadiin enää kirjoittele ja silti täällä roikut vielä? Silloinkin kun sulle heitetään M.M:n tapaan vastakommentti, niin alat heti vetäytyä kuoreesi ja selitellä "joo joo en minä ole pitkään aikaan tänne ketään mollannutkaan".

Maliniemen Mikon viesti oli täyttä asiaa ja minäkin sulle taisin aiemmin sanoa, että suorastaan kerjäät vastavetoja kommenteillasi.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2196 on: 09.06.07, 06:40 »

Ei ne onnettomuudet nopeus rajotuksien tiukentumisilla vähene. Asenne kasvatuksella ja faktan kertomisella, kouluttamisella saatettaisiin saada ihmisten tajuntaan asioita. Joo tulee roikuttua, samalla mokailtua kun turhan suoraan mielipiteensä sanoo. Joten ihan ansaittua saada vastakommenttia.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2197 on: 09.06.07, 07:17 »

Joo, yksi vaihtoehto olisi toki nopeusrajoitusten tiukentaminen, mutta minusta se lähinnä kielisi siitä ajattelusta, että autoilijat eivät kerta kaikkiaan pysty oma-aloitteeseen ajatteluun ja siksi heidän käyttäytymiseen ei voi vaikuttaa muuta kuin "holhoamalla" kuin joitain ala-ikäisiä konsanaan.

Vuosaaren väylä vai mikä tie se nyt ikinä onkaan Vuotie, joka vuosaaren läpi kulkee ja on valaistu niillä pyöreillä lamppupilareilla (= http://www.vuonet.fi/kaupunkipolut/Kallahti-Aurinkolahti/kuvat3/31kallahti04.jpg )... Siellähän kuolee aina pari henkeä vuosittain, kun ajavat niihin tolppiin, jotka eivät tunnetusti liiemmin jousta. Nyt investoidaan vajaa miljoona euroa ja asennetaan aidat kadun reunoille, ettei tolppiin voisi enää ajaa. Samalla lasketaan nopeusrajoitusta 60 km/h -> 50 km/h, vaikka asiasta tehdyn selvityksen mukaan yhtäkään paikalla ajettua kuolonkolaria ei olisi ajettu muutenkaan nopeusrajoitusten mukaan (siis nykyisten liikennejärjestelyjen aikana, 1997 ->).

Mitähän hiton hyötyä mahtaa tästäkin pudotuksesta taas olla. Pistää vihoiksi muutenkin, että tuollaisia urpoja ruvetaan holhoamaan miljoonalla eurolla, etteivät saa ajettua itseään hengiltä siinä. Toivottavasti rahat menevät edes Helsingin omasta kassasta.

EDIT: Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706076209424_uu.shtml
« Last Edit: 10.06.07, 00:18 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2198 on: 09.06.07, 13:07 »

Niimpä. Tolpathan ne syyllisiä tossa on, eikä kuljettajat... Vai mites tämä nyt meni? 
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2199 on: 11.06.07, 14:12 »

Niimpä. Tolpathan ne syyllisiä tossa on, eikä kuljettajat... Vai mites tämä nyt meni? 

Itseäni huvitti joskus aikanaan, kun Hesariakin myöten oli iso juttu, kuinka ne tolpat ovat niin lähellä ajorataa tuolla tiellä.
Ihan selvää kuitenkin oli jo silloin, että syy onnettomuuksiin ei todellakaan ollut väärin suunniteltu tieympäristö vaan
liian suuret ajonopeudet.

Mitähän hiton hyötyä mahtaa tästäkin pudotuksesta taas olla.

Taitaapa olla niin, että näissä muutoksissa lähdetään aina helpoimmasta päästä. Ihmettelin ihan samaa sen sinänsä ikävän
Huopalahdentien yliajon jälkeen. Sinnehän myös laitettiin pian sen tapauksen jälkeen neljänkympin rajoitus, vaikka onnettomuuden
syy oli varsinaisesti punaisia päin ajaminen, ei ylinopeus.

Nopeusrajoitusten alentaminen voi olla paikka paikoin ihan hyvä keino parantaa turvallisuutta, mutta tapaa jolla se tehdään voisi joskus
vähän miettiä. Esimerkiksi Westendinasemasta länteenpäin menee leveä ja hyvä väylä, jossa on suojateitä suunnilleen 400m välein ja
kevyen liikenteen väylät  ja silti siinä on 40kmh rajoitus, vai oliko peräti kolmekymppiä. Miksi tuo rajoitus?
Tässä oman työpaikkani lähellä on koulu ja sen takia yhdellä kokonaisella tiellä on kolmenkympin rajoitus (koko tiellä on yksi ainoa suojatie
ja se on lähellä sitä koulua). Miksi hiivatissa se rajoitus ei voi olla noin sata metriä ennen sitä korotettua suojatietä kummassakin suunnassa
koko tien sijaan? Niin se muistettaisiin paremmin ja sitä noudatettaisiin paremmin. Nyt tuossa ei varmaan kukaan aja kolmeakymppiä.

- Ville -

Pages: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1