Keskustelua liikenteestä

<< < (45/3019) > >>

msokero:

Mulla ainaki ****ttaa suunnattomasti kun on porukka kolhii toisten  autoja parkkipaikoilla ja ei välitetä pätkääkään.

Totta. Myönnän kolhineeni HYKSin parkkihallissa yhtä ajokkia (sen parkkitiloihin pysäköinti on joskus kuin yrittäisi survoa sukkapuikolla sinappia kissaeläimen pakoputkeen). Jätin tietoni ja kaveri soitti. Sanoi, ettei asialla ole väliä, koska kyseessä oli firman auto ja ajokki oli juuri menossa vaihtoon. Oli ihmeissään, että olin jättänyt yhteystietoni.

No, itse sitten olen saanut nykyiseen autooni pusuja parista suunnasta. Syyllisistä ei tietoa. Vaikka kuinka ajelen työsuhdekärryllä, niin korjauttamisen vaiva on iso. Usein tulee jätettyä korjaamatta ovieniskut ja vetokoukkujen tökkäisyt. Viimeksi mainittuja saa kerättyä kivasti esimerkiksi Punavuoren kaupunginosassa Hgissä.

Ajoin Helsingissä aikoinaan puolison auton pizzerian seinään, kun en muistanut, että se oli manuaalivaihteinen. Tulivat tummat pojat äkkiä ulos katsomaan, mikä ihme jysäytti seinään... (Oli 9/11 aikoihin...) Niin kivasti mossahti, että puskuriin tuli vain pieniä naarmuja.

sasu:

Suomen taksihinnat ovat sen verran korkeat että kun kerran riistävät

Minä taas taksin kyydissä ihmettelen, miten sillä voi kukaan elää. Puolen tunnin keikasta asiakas maksaa 20-30€. Siitä pitäisi sitten maksaa kuskin palkka sivukuluineen (bruttopalkka x 1,5), bensat, auton pääomakulut, auton käyttökulut, helvetilliset vakuutukset (takseilla kuulemma tuhansia euroja vuodessa).

Auto ei tietenkään ole edes ajossa koko vuoroa, joten tehollinen tuntilaskutus ei ole järin iso.

Lähtisitkö itse noilla hinnoilla kuskaamaan ihmisiä?

Poliitikkojen suuntaan voisit kyllä laittaa kysymyksen, että miten ihmeessä nettopalkkasi ei meinaa riittää taksin käyttämiseen.

EDIT:

Rupesi taas asia kiinnostamaan joten kaivoin tilastotietoja (Tilastokeskus):

Vuonna 2004 oli Suomessa palkansaajia 2 365 000, joista julkisella sektorilla (kunta ja valtio) 656 000, eli julkisella sektorilla oli kaikista palkansaajista 28%, noin joka neljäs.

Suomen väkiluku oli 5 228 000, josta palkansaajia 45% ja koko väestöstä töissä yksityisellä sektorilla 33%, julkisella 12%.

Onko tuo julkisen sektorin osuus järkevä vai ei? Enpä osaa sanoa.

sasu

Osku:
Lapsellista meininkiä, sanon mä. Hankkikaa semmotteet autot, ettei tartte todistella kulkeeko se.

B777:

Lapsellista meininkiä, sanon mä. Hankkikaa semmotteet autot, ettei tartte todistella kulkeeko se.

Kuka täällä mitään todistellu, eikö setä osaa ottaa läppää läppänä?

Osku:
No juu, anteeksi nyt vaan, mutta tän tiukkissedän mielestä on parempaakin huumoria kun tommonen autonrotiskoilla kaahailun brassailu. Sen voi jokainen pitää ihan omana tietonaan. Ja totta tosiaan, mitään sisäänajoja ei kyllä tarvitse enää nykyautoille tehdä.

En mä sitä sanonut, etteikö toi vauhti olis sopiva olosuhteisiin. Autobaanalla varmasti ihan hyvä nopeus. Olisi varsin hanurista jäädä takaa tulevan jalkoihin... En ole ikinä autobaanalla ajanut, mutta olen monen suusta kuullut, että se on yksi huonoimmista ja turvattomimmista moottoritien muodoista. Esim. Jenkkilässä niillä on sentään joku roti vielä, 60-75 mph rajoitukset laajalla Interstate-tieverkolla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page