Keskustelua liikenteestä

<< < (469/3019) > >>

arttula:
Quote

Täyttä asiaa.

Iltalehdestä lainattua: "Matkailuautossa matkustaneen 36-vuotiaan naisen mies menetti tuhoisassa onnettomuudessa koko perheensä: vaimonsa, kaksi pientä lastaan ja appivanhempansa."

Tuosta joudun myöntämään, että tuntuu ***tun pahalta, kun helposti kuvittelee että jos itse joutuisi vastaavaan tilanteeseen, että millaista tuskaa se olisi. Mutta siltikään en tunne mitään ihmeempiä kolarin takia.


Niinpä. Ihmeesti noista vaan ihmiset toipuvat. Vaikka menettää "kaiken", elämä silti jatkuu lopulta. Turha siitä on alkaa omia yöuniaan menettämään.

Arttu

tornadof36:
No joo...

Eipä ole yöunien menetyksestä puhuttu ainakaan täältä päin.Mutta,jokainen tyylillään..

-Jukka

hynkel:
Quote

Todella säälittävän typerä kommentti jossa liität minut jonkun rekkakuskin kuolemaan  Kertoo
todella paljon asenteestasi  Kaikkea paskaa sinä suollat suustasi 

Kommenttisi tässä ketjussa ovat niin säälittäviä ja niin naurettavia ettei niitä kannata enää
edes kommentoida.

Älä jaksa ipana jauhaa paskaa jostain sinun liittämisestä. Sut liittäisin mielelläni /dev/nulliin, niin ei tarvis tollasta roskaa katsella. Pistin tuon nimesi ja "huom" tekstin siksi, että sinäkin huonon sisälukutaitosi kanssa käsittäisit, että tiedän ja ymmärrän varsin hyvin, että siinä kolarissa kuoli myös rekkakuski. Aiemmista kommenteistasi minulle kun sattui jäämään sellainen käsitys, että olisin jotenkin muka sivuttanut tämän henkilön kuoleman.


Quote

Tatulle: ei muuta mutta ihan heti ei uskois sun ajavan yhdistelmää työksesi kun suhtaudut tohon 6 hengen vaatineeseen kolariin noin. Kuitenkin toinen osapuoli oli yhdistelmä. Enkä tätä ***tuiluna tarkota. Joonakselle: Kerrankin ollaan samaa mieltä siitä, miten uskomattomia ihmisiä rattien takana istuu.



Suhtaudun siihen nähdäkseni ammattimaisesti. Elämä on kovin rankka, jos jokaista täysin itseensä liittymätöntä kuolemaa ryhtyy pohtimaan tai suremaan.

En myöskään menetä yöuniani, vaikka tiedotusvälineet ovatkin osanneet kertoa, että täällä RMJ:llä on ekan vuorokauden saldo 3+2+1 (kuolemat+raiskaukset+pahoinpitelyt sairaalaan)



...mutta lähdenpä tästä takaisin anniskelualueen puolelle ->

Aaltonen:
Uudessa Tuulilasissa (tuli tänään postissa) 9/2007 oli erinomanen päätoimittajan kirjoitus liikenteestä. Siinä käsiteltiin tätä pumppaamista, jonossa ajamista siis. Eli suomeksi sitä järjettömyyttä kun tehdään pähkähulluja liikkeitä aiheuttaen muulle liikenteelle vaaraa vain ja ainoastaan sen takia, että on kiire. Kannattaa lukasta!

Jotenkin tulee mieleen Kehä 1......
"...tämä sujuisi kuin tanssi, jos kaikilla olisi edes vähän liikennesilmää. Mutta kun ei ole, käy näin:
oikea kaista loppuu, pakko siirtyä vasemmalle. Apua! Pientä silmään, raivoisa kiihdytys ja kuolleesta kulmasta onnettoman kanssa-autoilijan eteen. Lopuksi paniikkijarrutus, joka pakottaa myös perässä tulevat hidastamaan vauhtiaan...
(Tuulilasi; Tuulilasintakaa 9/2007)

Tunnistitko itsesi tästä? Jos tunnistit, niin on syytä katsoa peiliin.

Ja tästä varmaan väännetään kättä seuraavat XX vuotta...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=142465

Masa:
Reaktivoin tämänkin keskustelun ettei pääse lipsahtamaan sivulle 2 tuossa Vapaan keskustelun -palstalla. Pari polttavaa asiaa päällimmäisenä:

1) Aikas paljon tulee vastaan ajoneuvoja, joissa ovat etusumuvalot päällä kelillä kuin kelillä. Usein näissä henkilöautoissa on myös kevytmetallivanteet. Liittyvätköhän nämä kaksi asiaa toisiinsa, vai ovatko niiden ajoneuvojen kuskit vain pienimunaisia ?

2) Surullinen tapaus Kälviällä on puhuttanut ja iltapäivälehdet repivät konstaapelin kuolemalla rahaa sen minkä kerkiävät.
Mikään lehti ei ole vielä kirjoittanut riviäkään siitä, että mikä meni pieleen siinä pysäytysoperaatiossa, kun se onnettomuudessa menehtynyt poliisi tuli yllätetyksi kesken piikkimaton tielle laittamisen.
Itsekin poliisitaktiikasta jotain tietävänä voin vakuuttaa teille, että poliisin ohjeet piikkimaton laittamisesta korostavat erityisesti varovaisuutta pakoauton käyttäytymisen suhteen; matto laitetaan tielle ennenkuin pakoauto on kohdalla, ja tämä varmistetaan takaa-ajavan partion ja pysäyttävän partion välisellä radioliikenteellä. Pakoauton tullessa mattoa kohti ovat mukana olevat poliisit poissa tieltä. Pakoautoa ei enää siinä vaiheessa yritetä pysäyttää pysähtymismerkein. Oliko tässä kyse menehtyneen konstaapelin omasta virheestä vai oliko tilanteen johtamisessa jotain, joka sai aikaan esim. informaatiokatkoksen partioiden välillä? Tämäkin pitäisi tutkia, että vastaavalta vältyttäisiin jatkossa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page