FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.17, 15:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1478062 times)
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2340 on: 21.06.07, 15:29 »

Täyttä asiaa.

Iltalehdestä lainattua: "Matkailuautossa matkustaneen 36-vuotiaan naisen mies menetti tuhoisassa onnettomuudessa koko perheensä: vaimonsa, kaksi pientä lastaan ja appivanhempansa."

Tuosta joudun myöntämään, että tuntuu ***tun pahalta, kun helposti kuvittelee että jos itse joutuisi vastaavaan tilanteeseen, että millaista tuskaa se olisi. Mutta siltikään en tunne mitään ihmeempiä kolarin takia.

Niinpä. Ihmeesti noista vaan ihmiset toipuvat. Vaikka menettää "kaiken", elämä silti jatkuu lopulta. Turha siitä on alkaa omia yöuniaan menettämään.

Arttu
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2341 on: 21.06.07, 19:46 »

No joo...

Eipä ole yöunien menetyksestä puhuttu ainakaan täältä päin.Mutta,jokainen tyylillään..

-Jukka Cool
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2342 on: 22.06.07, 12:42 »

Todella säälittävän typerä kommentti jossa liität minut jonkun rekkakuskin kuolemaan  Huh Kertoo
todella paljon asenteestasi  Shocked Kaikkea paskaa sinä suollat suustasi  Tongue

Kommenttisi tässä ketjussa ovat niin säälittäviä ja niin naurettavia ettei niitä kannata enää
edes kommentoida.

Älä jaksa ipana jauhaa paskaa jostain sinun liittämisestä. Sut liittäisin mielelläni /dev/nulliin, niin ei tarvis tollasta roskaa katsella. Pistin tuon nimesi ja "huom" tekstin siksi, että sinäkin huonon sisälukutaitosi kanssa käsittäisit, että tiedän ja ymmärrän varsin hyvin, että siinä kolarissa kuoli myös rekkakuski. Aiemmista kommenteistasi minulle kun sattui jäämään sellainen käsitys, että olisin jotenkin muka sivuttanut tämän henkilön kuoleman.


Tatulle: ei muuta mutta ihan heti ei uskois sun ajavan yhdistelmää työksesi kun suhtaudut tohon 6 hengen vaatineeseen kolariin noin. Kuitenkin toinen osapuoli oli yhdistelmä. Enkä tätä ***tuiluna tarkota. Joonakselle: Kerrankin ollaan samaa mieltä siitä, miten uskomattomia ihmisiä rattien takana istuu.


Suhtaudun siihen nähdäkseni ammattimaisesti. Elämä on kovin rankka, jos jokaista täysin itseensä liittymätöntä kuolemaa ryhtyy pohtimaan tai suremaan.

En myöskään menetä yöuniani, vaikka tiedotusvälineet ovatkin osanneet kertoa, että täällä RMJ:llä on ekan vuorokauden saldo 3+2+1 (kuolemat+raiskaukset+pahoinpitelyt sairaalaan)



...mutta lähdenpä tästä takaisin anniskelualueen puolelle ->
« Last Edit: 25.06.07, 00:10 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2343 on: 27.06.07, 13:33 »

Uudessa Tuulilasissa (tuli tänään postissa) 9/2007 oli erinomanen päätoimittajan kirjoitus liikenteestä. Siinä käsiteltiin tätä pumppaamista, jonossa ajamista siis. Eli suomeksi sitä järjettömyyttä kun tehdään pähkähulluja liikkeitä aiheuttaen muulle liikenteelle vaaraa vain ja ainoastaan sen takia, että on kiire. Kannattaa lukasta!

Jotenkin tulee mieleen Kehä 1......
"...tämä sujuisi kuin tanssi, jos kaikilla olisi edes vähän liikennesilmää. Mutta kun ei ole, käy näin:
oikea kaista loppuu, pakko siirtyä vasemmalle. Apua! Pientä silmään, raivoisa kiihdytys ja kuolleesta kulmasta onnettoman kanssa-autoilijan eteen. Lopuksi paniikkijarrutus, joka pakottaa myös perässä tulevat hidastamaan vauhtiaan...

(Tuulilasi; Tuulilasintakaa 9/2007)

Tunnistitko itsesi tästä? Jos tunnistit, niin on syytä katsoa peiliin.

Ja tästä varmaan väännetään kättä seuraavat XX vuotta...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=142465
« Last Edit: 27.06.07, 13:41 by Sami Aaltonen »
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2344 on: 03.07.07, 10:17 »

Reaktivoin tämänkin keskustelun ettei pääse lipsahtamaan sivulle 2 tuossa Vapaan keskustelun -palstalla. Pari polttavaa asiaa päällimmäisenä:

1) Aikas paljon tulee vastaan ajoneuvoja, joissa ovat etusumuvalot päällä kelillä kuin kelillä. Usein näissä henkilöautoissa on myös kevytmetallivanteet. Liittyvätköhän nämä kaksi asiaa toisiinsa, vai ovatko niiden ajoneuvojen kuskit vain pienimunaisia ?

2) Surullinen tapaus Kälviällä on puhuttanut ja iltapäivälehdet repivät konstaapelin kuolemalla rahaa sen minkä kerkiävät.
Mikään lehti ei ole vielä kirjoittanut riviäkään siitä, että mikä meni pieleen siinä pysäytysoperaatiossa, kun se onnettomuudessa menehtynyt poliisi tuli yllätetyksi kesken piikkimaton tielle laittamisen.
Itsekin poliisitaktiikasta jotain tietävänä voin vakuuttaa teille, että poliisin ohjeet piikkimaton laittamisesta korostavat erityisesti varovaisuutta pakoauton käyttäytymisen suhteen; matto laitetaan tielle ennenkuin pakoauto on kohdalla, ja tämä varmistetaan takaa-ajavan partion ja pysäyttävän partion välisellä radioliikenteellä. Pakoauton tullessa mattoa kohti ovat mukana olevat poliisit poissa tieltä. Pakoautoa ei enää siinä vaiheessa yritetä pysäyttää pysähtymismerkein. Oliko tässä kyse menehtyneen konstaapelin omasta virheestä vai oliko tilanteen johtamisessa jotain, joka sai aikaan esim. informaatiokatkoksen partioiden välillä? Tämäkin pitäisi tutkia, että vastaavalta vältyttäisiin jatkossa.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2345 on: 03.07.07, 10:31 »

Reaktivoin tämänkin keskustelun ettei pääse lipsahtamaan sivulle 2 tuossa Vapaan keskustelun -palstalla. Pari polttavaa asiaa päällimmäisenä:

2) Surullinen tapaus Kälviällä on puhuttanut ja iltapäivälehdet repivät konstaapelin kuolemalla rahaa sen minkä kerkiävät.
Mikään lehti ei ole vielä kirjoittanut riviäkään siitä, että mikä meni pieleen siinä pysäytysoperaatiossa, kun se onnettomuudessa menehtynyt poliisi tuli yllätetyksi kesken piikkimaton tielle laittamisen.
Itsekin poliisitaktiikasta jotain tietävänä voin vakuuttaa teille, että poliisin ohjeet piikkimaton laittamisesta korostavat erityisesti varovaisuutta pakoauton käyttäytymisen suhteen; matto laitetaan tielle ennenkuin pakoauto on kohdalla, ja tämä varmistetaan takaa-ajavan partion ja pysäyttävän partion välisellä radioliikenteellä. Pakoauton tullessa mattoa kohti ovat mukana olevat poliisit poissa tieltä. Pakoautoa ei enää siinä vaiheessa yritetä pysäyttää pysähtymismerkein. Oliko tässä kyse menehtyneen konstaapelin omasta virheestä vai oliko tilanteen johtamisessa jotain, joka sai aikaan esim. informaatiokatkoksen partioiden välillä? Tämäkin pitäisi tutkia, että vastaavalta vältyttäisiin jatkossa.


Samaa olen itsekin pohtinut, ja nyt odotellaan esitutkinnan päättymistä ja oikeuden päätöstä. Jonkun lausunnon mukaanhan tuon juopon epäillään yrittäneen kiertää piikkimattoa. Olisiko tässä sitten syy. Tuntuisi varsin kummalta, jos menehtynyt poliisi olisi tullut yllätetyksi: tuolla nopeudella lähestyvä bemari perässään pari takaa-ajoa suorittavaa poliisiajoneuvoa ei pitäisi olla kovin hiljaine saattue. Lisäksi tutkinnanjohtajan mukaan paikalla oli hyvä näkyvyys ja juopon piti nähdä poliisin -> poliisin olisi myös pitänyt nähdä auto.

No tämä on turhaa spekulointia. Syyn tapauksesta vieritän edelleen nykytietojen mukaan ainoastaan bemarin kuljettajalle. Todennäköisesti olemme viisaampia oikeudenkäynnin jälkeen.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2346 on: 03.07.07, 12:04 »

Toi koko tapaus on aivan käsittömättömän surullinen. Eniten ihmettelen niitä matkustajia, eikö kukaan niistä yrittänyt pysäyttää JO SIELÄ alueella, mistä olivat kohtalokkaalle matkalleen lähteneet. Suorastaan ihme, ettei siinä autossa ketään kuollut. Ja mitä tähän kuljettajaan tulee, oppirahoja maksetaan koko loppuelämä. SItä on ihan turha lähteä miettimään, että miksi.... tarpeeksi järjetön koko homma.

Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2347 on: 03.07.07, 12:05 »

1) Aikas paljon tulee vastaan ajoneuvoja, joissa ovat etusumuvalot päällä kelillä kuin kelillä. Usein näissä henkilöautoissa on myös kevytmetallivanteet. Liittyvätköhän nämä kaksi asiaa toisiinsa, vai ovatko niiden ajoneuvojen kuskit vain pienimunaisia ?

Arviolta yhtä pienimunaisia kuin ne kuskit, jotka moista asiaa kyttäävät. Mikään tutkimus (joita ei kyllä ole taidettu edes tehdä.. noh, yhtäkaikki..) ei viittaa siihen, että munien koolla ja liikennekäyttäytymisellä olisi kummankaan suuntaista keskinäistä syy-seuraus-suhdetta tai edes keskinäistä korrelaatiota. Kevytmetallivanteilla varustetulla autolla, sumuvalot päällä ajavien kuljettajien munien koko seurannee siis yleistä munakoon jakaumaa (aivan kuten kyttääjilläkin ilmeisesti). Miksei Liikenneturva tai VALT tai joku muu taho tutki tätä asiaa, ettei aina tarvitsisi spekuloida.

MikkO
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2348 on: 03.07.07, 12:51 »

Eniten ihmettelen niitä matkustajia, eikö kukaan niistä yrittänyt pysäyttää JO SIELÄ alueella, mistä olivat kohtalokkaalle matkalleen lähteneet.

Luultavasti olivat ihan yhtä käkenä kuin kuskikin. Luin juuri äsken Moottori-lehdestä, että viime vuonna rattitapauksissa kuolleet kahta lukuunottamatta olivat kännisen kyydissä.Onneksi noinkin pieni lukema sivullisia viattomia uhreja. Kai se johtuu siitä että usein se kännikala vetää yksin metsähallituksen puolelle. Eipä voi paljon muuta sanoa, kuin että oma vika kyytiläisillä, pääosin. Harva kai on tietämätön kuskin kunnosta, varsinkin kun useimmat olivat törkeän puolella.
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2349 on: 03.07.07, 12:53 »

Arviolta yhtä pienimunaisia kuin ne kuskit, jotka moista asiaa kyttäävät. Mikään tutkimus (joita ei kyllä ole taidettu edes tehdä.. noh, yhtäkaikki..) ei viittaa siihen, että munien koolla ja liikennekäyttäytymisellä olisi kummankaan suuntaista keskinäistä syy-seuraus-suhdetta tai edes keskinäistä korrelaatiota. Kevytmetallivanteilla varustetulla autolla, sumuvalot päällä ajavien kuljettajien munien koko seurannee siis yleistä munakoon jakaumaa (aivan kuten kyttääjilläkin ilmeisesti). Miksei Liikenneturva tai VALT tai joku muu taho tutki tätä asiaa, ettei aina tarvitsisi spekuloida.

MikkO
Puhutkos nyt linnunmunista vaiko kananmunista  Shocked
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2350 on: 03.07.07, 12:53 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707036309859_uu.shtml

Surkea kesä liikennekuolemien valossa... Sad

Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2351 on: 03.07.07, 15:17 »


0503277581 - tatu at koiranen piste fi
kiza
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2352 on: 03.07.07, 15:25 »

Ei herranjumala: "Ainakin 44 mehiläistä kuoli"  Grin Grin  Cry

Tämä kertoo aika hyvin uutisten tason...
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2353 on: 03.07.07, 16:38 »

44 kynttilää sitten vaan onnettomuuspaikalle. Grin

tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2354 on: 03.07.07, 19:23 »

Syyn tapauksesta vieritän edelleen nykytietojen mukaan ainoastaan bemarin kuljettajalle. Todennäköisesti olemme viisaampia oikeudenkäynnin jälkeen.

Siis juu...

Eihän tuossa murhassa voi olla ketään muita syyllisiä, kuin tuo bmw kuski. Ei juopuneena ole mitään asiaa edes kuskin penkille...

Eipä ole tähän aiheeseen muuta sanottavaa.

-Jukka Shocked

PS. Tätäkin palstaa, ja joidenkin kommentointia liikenneasioihin jo jonkin aikaa seuranneena en voi kuin todeta, että nyt näissä kolareissa niitetään asennevammaisuuden satoa jota on jo kauan kylvetty.

Siinä mielessä voi poliisi toki liikenneasioissa katsoa itseään peiliin, että tiukempi linja mm. ylinopeuksien suhteen olisi pitänyt ottaa jo aikoja sitten. Jos ei resurssit muuten riitä nopeusvalvontaan, niin kameroita sitten riittävästi teiden poskeen.

Vai voiko joku vielä väittää, että näiden liikenneanarkistien aiheuttamat syyttömien kuolemat ovat oikeutettuja ?  Shocked
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2355 on: 03.07.07, 19:27 »

No joo turhat mällit jatkuu, tässä ilmeisesti vedetty 911:lla...ja kännissä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707036309789_uu.shtml
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2356 on: 03.07.07, 19:35 »

PS. Tätäkin palstaa, ja joidenkin kommentointia liikenneasioihin jo jonkin aikaa seuranneena en voi kuin todeta, että nyt näissä kolareissa niitetään asennevammaisuuden satoa jota on jo kauan kylvetty.

Vai että nyt? Eikö sitten ennen?

Touhu oo muuttunu mihinkään, paitsi että liikennekuolemat on laskussa.

edit: typo
« Last Edit: 03.07.07, 19:56 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6024
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2357 on: 03.07.07, 19:38 »

Siinä mielessä voi poliisi toki liikenneasioissa katsoa itseään peiliin, että tiukempi linja mm. ylinopeuksien suhteen olisi pitänyt ottaa jo aikoja sitten. Jos ei resurssit muuten riitä nopeusvalvontaan, niin kameroita sitten riittävästi teiden poskeen.

Miten tiukemmalla nopeusvalvonnalla tai kameroilla saadaan humalainen kuljettaja olemaan ajamatta? Eikai se kamera sentään rupea puhalluttamaan siinä matkan varrella.

Quote
Vai voiko joku vielä väittää, että näiden liikenneanarkistien aiheuttamat syyttömien kuolemat ovat oikeutettuja ?  Shocked

Syyttömän kuolema ei ole ikinä oikeutettua.

-JukSii-
Nils Rostedt
Offline Offline

Posts: 3497
Date Registered: 26.01.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2358 on: 03.07.07, 21:00 »


Touhu oo muuttunu mihinkään, paitsi että liikennekuolemat on laskussa.


Tilastot osoittavat liikennekuolemien lisääntyneen 49% viime vuoteen verrattuna (tammi-huhtikuu). 

Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2359 on: 03.07.07, 21:33 »

Tilastot osoittavat liikennekuolemien lisääntyneen 49% viime vuoteen verrattuna (tammi-huhtikuu). 


Ainutkaan asioista ymmärtävä ihminen ei lähde tekemään johtopäätöksiä noin lyhyen ajan tilastojen perusteella. Aina niissä on heittelyä. Todella fiksu joku 1x4 kk otanta, tuohan on jo paljon kiinni siitä, miten paskat kelit on lopputalvesta...

Onko tilastoihin liittyen termi "trendi" tuttu?

PS: mainiosta lähteestäsikin käy ilmi, että tuo 130 on 11 ruumista vähemmän, kuin vuosien 2003-2005 keskiarvo...



Laitetaan vähän sitä oikeaa totuutta:



Taulukko.  Liikenteessä kuolleet ja loukkaantuneet 1995–2005      
               
  Vuosi      Kuolleet   Loukkaantuneet   Henkilövahinko-onnettomuudet
  1995      441        10 191        7 812   
  1996      404        9 299        7 274   
  1997      438        8 957        6 980   
  1998      400        9 097        6 902   
  1999      431        9 052        6 997   
  2000      396        8 508        6 633   
  2001      433        8 411        6 451   
  2002      415        8 156        6 196   
         * tilastointitapa muuttuu, tästä syystä loukkaantumiset ja henkilövahingot kohosivat *
  2003      379        9 088               6 907
  2004      375        8 791        6 767   
  2005      379        8 983        7 022


Laitetaan vielä lisää. Kuolleet vuosille 1931-2005:

1931        119           
1935        147           
1940        227           
1945             300           
1950        375           
1955        498           
1960        765           
1961        786           
1962        810           
1963        913           
1964        964           
1965        1 049           
1966        1 098           
1967        973           
1968        939           
1969        1 006           
1970        1 055           
1971        1 143           
1972        1 156           
1973        1 086
           
1974        865           
1975        910           
1976        804           
1977        709           
1978        610           
1979        650           
1980        551           
1981        555           
1982        569           
1983        604           
1984        541           
1985        541           
1986        612           
1987        581           
1988        653           
1989        734           
1990        649           
1991        632           
1992        601           
1993        484           
1994        480           
1995        441           
1996        404           
1997        438           
1998        400           
1999        431           
2000        396           
2001        433           
2002        415           
2003        379           
2004        375           
2005        379           


On se kumma, kun nopeudet, automäärät ja ajokilometrit lisääntyy, mutta samalla mm. rattijuoppojen tappamien uhrien lukumäärä / vuosi pienenee...

En jaksa kaivaa tilastotietoja siitä, montako autoa tässä maassa on ollut rekisterissä vuosina 65-75, kun ruumiita on tullut pyöreästi tuhat vuodessa. Montakohan kertaa enemmän niitä autoja on nykyään?
« Last Edit: 03.07.07, 21:47 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1