FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.06.17, 02:05

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462739 times)
cabdriver
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #240 on: 13.04.06, 12:56 »

Suomen taksihinnat ovat sen verran korkeat että kun kerran riistävät niin saavat kyllä luvan tarjotakin kunnon oleskelutilat rahan vastineeksi, muuten ei kyllä haittaisi vaikka matka taittuisi ruosteen raiskaamalla ladalla jos se näkyisi myös hinnassa.

Tähän oli pakko kommentoida. Ensinnäkin Olli taitaa kuulua siihen kategoriaan suomalaisista jotka luulevat taksiyrityksen olevan jokin kultakaivos vaan korjaampaa tuota harhaluuloa. Tässä maassa ajetaan liikenneministeriön määräämillä maksimihinnoilla joten halvemmallakin ajelutettaisiin "pokaa" jos olisi taloudellisesti siihen varaa.

Taksiauto on ns. veroalennettu auto kun se otetaan ammattiliikenteeseen. No tämä tarkoittaa sitä että autolla tulee ajaa 3 vuotta jotta tämän hyödyn täydellisesti saa.  Alennus on autoverosta maksimissaan 75 prosenttia ( ei siis koko hinnasta ). No pääkaupunkiseudun taksi ajaa vuodessa 80 000 - 200 000 kilometriä riippuen siitä onko yrityksellä palveluksessaan ulkopuolista renkiä vai ei ja onko autolla tilausajoa esim. maakuntiin toistuvasti. Paras tilanne on se kun isäntä ajaa suurimman osan itse välttääkseen työntekijämaksut jotka tässä maassa ovat järkyttävät kun ajatellaan pk. yrityksiä. Ajovelvoite eli aika mitä auton tulisi olla töissä oli aikoinaan Espoossa noin 450 tuntia / kuukausi mutta tuskimpa se siitä on muuttunut. Joten ajappa ihmeessä nuo tunnit yrittäjänä itse. ( turvallista matkantekoa?? ) Itse ajoin aikoinaan tuon "mahdollisimman suuren osan" ja menetin siinä terveyteni.  Sad

Taksien keskimääräinen tuotto per kilometri on oltava vähintään 45-50 cent jolloin verottaja katsoo autoa käytetyn pääasiassa duuniin eikä omiin ajoihin. Ja tätä se yleensä onkin. Puolet työajasta ja kilometreistä kuluu asiakkaan hakemiseen, toiminta-alueelle palaamiseen yms. eli tyhjänä ajeluun joten ei yrittäjä tienaa todellakaan tuota reilua euroa kilometri joka on tätä nykyä perustaksa suomalaisessa taksissa Hangosta Utsjoelle.

No ensin maksetaan joka kyydistä valtiolle ALV. , polttoaineet, huollot, vakuutukset ( alkaen täyskasko muutama tonni per vuosi ilman suurempia bonuksia), auton lyhennykset,  yrittäjäeläkkeet, kirjapitokustannukset, renkaat, pesut yms. yms. ja lista jatkuu. Kun nuo kulut on maksettu aletaan katsoa yrittäjän henkilökohtaista verotusta joten matkan varrella tuo huima rahapotti on supistunut kovinkin pieneen. Ja mikäli olet palkannut kuljettajan niin kaikkien työntekijäkustannusten jälkeen isännnälle jää 10-15 prosenttia ajoista verotettavaa tuloaCool Eli esim. Helsingissä kuski ajaa 11 tuntia vkl yövuoron tuoden kassaan n. 450 euroa joten voit laskea sen mitä autoilijalle jää. 55 euroa miinus verot. Asiaa!!  Tongue Isännän itse ajaessa voit tarkkaan laskemalla ja riippuen yrityksen kuluista päästä 30 prosenttiin palkkaa brutto per kilometri joten itse ajettuna 80 000 km vuosi on verotettava ansio noin 24 000 euroa. .. Ja rahaahan tuli sisään joka ovesta ja ikkunasta; näinhän se oli?  Grin

No miksi sitten suomalaiset taksit eivät aja niillä ruppasilla Ladoilla. Kuten vihjailin syy on autoverotuksessa. 3 vuotta ja auton veroale on kuitattu. Jokainen kuukausi vähemmän tuosta kolmesta vuodesta niin veroa on maksettava takaisin progresiivisesti. En viitsi tuota laskennallista kaavaa tässä kerrata mutta laskennallinen totuus on että neljässä vuodessa yksi E-sarjan mersu tulee halvemmaksi autoilijalle kuin 4-5 Ladaa. Tässä otetaan huomioon liikenteen aiheuttamat kilometrit, verotuskäytäntö ja laskennallinen poisto verotuksessa.  Et vain pysty ajamaan sillä Samaralla kolmea vuotta ja vähintään 250 000 kilometriä..

Joten kun istut seuraavan kerran suomalaiseen taksiin voit kertomastani ymmärtää miksi täällä ajetaan paremmilla autoilla kuin nuo Ladat. On syy myös siinä että se on kuskin työpaikka; tervemenoa koittamaan miltä 80 000 kilometriä kehä kolmosen sisäpuolella ajettuna vuodessa tuntuu Samaran ratissa. Syy ei ole "elvistelyn" vaan Arkadianmäelle voi lähettää tästä terveisiä. PK-yritykset ovat tässä maassa polvia myöten ureassa ja silti kannustetaan yrittäjyyteen. Toivottavasti tämä muutti edes jonkun mielipidettä ja käsitystä takseista ja/tai taksiyrittäjyydestä.

Teemu S.
Taksiyrittäjänä Espoossa  98-03 , ja terveytensä yrittäjyyteen uhrannut
« Last Edit: 13.04.06, 15:42 by Teemu Saarinen »
Otto-Ville
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #241 on: 13.04.06, 13:03 »

No ensin maksetaan joka kyydistä valtiolle ALV. , polttoaineet, huollot, vakuutukset ( alkaen täyskasko muutama tonni per vuosi ilman suurempia bonuksia), auton lyhennykset,  yrittäjäeläkkeet, kirjapitokustannukset, renkaat, pesut yms. yms. ja lista jatkuu. Kun nuo kulut on maksettu aletaan katsoa yrittäjän henkilökohtaista verotusta joten matkan varrella tuo huima rahapotti on supistunut kovinkin pieneen. Ja mikäli olet palkannut kuljettajan niin kaikkien työntekijäkustannusten jälkeen isännnälle jää 10-15 prosenttia ajoista verotettavaa tuloaCool Eli esim. Helsingissä kuski ajaa 11 tuntia vkl yövuoron tuoden kassaan n. 450 euroa joten voit laskea sen mitä autoilijalle jää. 55 euroa miinus verot. Asiaa!!  Tongue

Demarit ovat kehittäneet järjestelmän jolla työnteosta rangaistaan maksimaalisesti, ja tämä pätee näemmä myös taksikuskin-ammattiin.
cabdriver
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #242 on: 13.04.06, 13:08 »

Demarit ovat kehittäneet järjestelmän jolla työnteosta rangaistaan maksimaalisesti, ja tämä pätee näemmä myös taksikuskin-ammattiin.
Olet tuossa O-V täsmälleen oikeassa! En tiedä kuka lopulta tuohon on syyllinen mutta rehellisellä työnteolla tässä maassa on harvinaisen vaikea rikastua...

-- sori off-topic --
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #243 on: 13.04.06, 15:53 »

No joo!

Yhtä hyvin voisi väittää vaikkapa skoda kuskeja mulkuiksi....

Ennenhän oli saabismi sairautta yms.

Ei se kuulkaa automerkistä ole kiinni se mulkkuus,vaan ihan siitä kuskista...

Ja mitä tuolla maantiellä sikailusta tulee mieleen on,että joka tuollaisia lausumia palstalla antaa niin kandee sitten itse ajella nätisti siellä ettei käy huonosti..

Itse ajellut jo ihan työkseni tien päällä yli 10 vuotta.Rikkeettä ja kolareitta,myös muut tien käyttäjät huomioiden,muuuutta.Huomenna saattaa rysähtää. Sad

Kyllä siitä ajoneuvon merkistä ja koosta riippumatta olisi syytä kaikkien omaksua sellainen muita kunnioittava tyyli tuolla LIIKENTEESSÄKIN,niin kuin muuallakin. Wink

Ja on tullut ajeltua autobaanoilla ja aika monta kertaa Meksikonkin tieverkoilla,joten tiedän kyllä mistä puhun.

-Jukka Cheesy

Kevään jatkoja vaan!
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #244 on: 13.04.06, 16:13 »

Minusta tuntuu että bemari on saanut jatkeen maineensa lähinnä näitten teinituunaajien bemareiden kautta. Tai ainakin itsestä tuntuu siltä kun katselee vaikka perjantai-iltana liikennettä, niin lähinnä siellä ärsyttää nämä teinibemari kuskit jotka ajaa kaikenmaailman sumuvalot sunmuut päällä, kun taas nämä muut bemarikuskit ovat varsin asiallista porukkaa.

Hannu

Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #245 on: 14.04.06, 06:28 »

Enhän minä sanonut, että Volvokuskit ovat mulkkuja, vaan että mulkuilla on nykyään usein Volvo, kun aikaisemmin niillä oli Bemari, Saab, Mersu tai mikä milloinkin. Kyllä sitä mulkkujen kulloinkin suosimaa merkkiä vähän tarkemmin pitää silmällä, kun tekee jotain tavattoman pöyristyttävää, kuten vaihtaa kaistaa. Jos siinä vieressä on Volvo, on suurempi todennäköisyys, että se ajaa päälle, kuin jos siinä on vaikka se Skoda. Muutaman vuoden päästä se on taas joku muu merkki.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #246 on: 14.04.06, 06:46 »

No joo...oikeestaan kaikki, joilla on Mersu, Volvo, iso Saabi, Bemari, sun muita....aika usein käyttätyvät muita tiellä olijoita kohtaan ihan miten niitä huvittaa. Ei vilkkua, suoraan eteen, kiilausta ties mitä. Ei voi olla 2 auton takana valoissa, vaan on pakko vetää miljonaa eteen ja pahimmillaan sitte jäädä siihen ajamaan alinopeutta.....
Se vaan leimaa, kun uus hieno tuore ESP auto poukkoilee kaistalta kaistalle ja kiilailee ilman vilkkuja...
Tottakai noita tekee muutkin, mutta huomiota se tuo enemmän kun alla on vaikkapa uus kallis Mersu, jos saman tekee Uudella Opel Vectralla, ei kukaan liiemmin mitään huomaa ees.

Oikeestaan jos ihan mietitään, jos tuut pihaan uudella S500 Mersulla, susta ajatellaan heti, että
"tolla on rahaa..voi hel...toi kehtaaki ajaa sen noin leveesti tohon, oikee S500 merkit, toi on varmasti niiku kallis auto....kattokaa mitkä aurinkolasitki kuskilla, varmasti 1000e lasit.."

Mutta kun ajat pihaan uudella Opel Vectralla, oli sitten vaikka GTS Turbolla, "jaa oooppeli...tossa on hassut vanteet....no joo...tylsää mennään"

Tai ajat pihaan 56 vuoden Eldorado Biarriz Cadilacilla..."juma....että on hieno...hitto vanhaki toi on...no joo huhuh joha kiiltää....no vanha autoha toi on joo juu mennään"....

Asenteet, mielikuvat, brändit..kaikki vaikuttaa tohon. Toi Cadillac voi hyvinkin maksaa 50 000-100 000e, mutta kukaan arki ihminen ei vaan tajua sitä.....
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #247 on: 14.04.06, 09:46 »

No joo!

Kylläpä Esalla on tosiaan nyt mopo karannut aika pahasti käsistä.Eikä ole tietoa tarpeellista,kun vain asioita yleistetään. Wink

Olisipa hauska nähdä se Sinun ajotyylisi ja oletko itse täydellinen...Ja mikäs Sinun ajoneuvosi on.Onko se kenties se merkki/malli jonka kuskeja yleistäen,ensi vuonna koko Suomenniemi manaa alimpaan......läpeen Wink

On muuten hyvä se liikenneturvan uusi tietoisku liikennesääntöjen noudattamisesta....

Me kun olemme kaikki täällä Suomessa niin pirun hyviä autoilijoita,niin voisimmekin aloittaa sellaisen kampanjan,että huomioimme,noudatamme liikennesääntöjä yms.

Niin hieno päiväkin aloittaa moinen.Varmasti siitä voisi tehdä ihan muoti-ilmiön.... Wink

Meinaan autoilun hintakin,puhumattakaan niistä tapahtumattomista kolareista yms. Laskisi ja roimasti....

Hyviä Pyhiä.Aurinkoisia....

Niin.Enkä ole nauttinut kuin syntymähumalaa,jos joku kohta vihjailee jotain.... Cool

-Jukka Cheesy
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #248 on: 14.04.06, 11:27 »

No joo....tänään tuli todistettua yleistystä, tällä kertaa Audi Egon suhteen...
Olin ainut auto sillä kaistalla, viereen tulee farmari A4 Audi..jotenkin siinä sitten mietiskelin, että mahtaakohan toi kuitenkaan sinne vasemmalle kääntyä, minne toi kaista vie.... No joo siitä ku valot vaihtu ni lähin ihan suht ripeesti, äijälle tuli Audissa kiire, vilkkupäälle ja keulan vierestä eteen..... No minä poika sitten töötin pistin pohjaan kun sulkuviivan yli tullaan eteen, niin tämä Herra Audi laittoi jarrut kiinni. Siinä sitte mietin kaks kertaa, että mitä ***tua se tekee.
Aika uskomatonta.... Se paikka missä toi tapahtu, tapahtuu tota kiilaamista ihan riittämiin, eikä tämäkään ekaa kertaa asialla ollut. Lyön siitä vetoa.
Ihme urpoja, okei kyllä. Minäki lähin siitä ihan tahalleen sen verran ripeesti, että se saa sitä 2.0 Turpo egoaan polkea, jotta kerkii ennen jakajaa ees jotain päätöksiä tekemään, mutta aika röyhhkeesti sieltä sulkuviivan yli tultiin.
Eihän sitä voi 40 000e Audilla antautua ees valoissa olemaan pienen kaupunkiauton takana....Kun ei nää pikkuautot kulje näköjään mihinkään.....

No joo ei yleistystä tulipa taas todistettua tota ylimielisyyttä...Syytä oli minussakin, mitäs lähin kokeilemaan sen aikeita. Siltiki, miksei se voinu mun takana ajaa? kysyn minä.

Tero Partanen
Offline Offline

Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #249 on: 14.04.06, 13:48 »

Höpö höpö noita teidän yleistyksiä. Ei se ole mistään automerkistä kiinni, ja väitän, että N saisi olla aika suuri ennenkuin voisi normaali ihminen liikenteessä alkaa tekemään jotain johtopäätöksiä siitä, että mikä auto tulee esim. päälle kun kaistaa vaihtaa tai tekee jotain muuta typerää (automerkkiin sidottua).

Eilen illalla ajelin Kokkolaan ja kun keli oli kuiva ja oli kesärajotukset, niin ajelin vähän reippaammin mutta en kuitenkaan kaahannut. Niin vain oli, että 10km takapuskurissa kiinni ajoi sitten joku Renault Mungo/Mondo/Modva tai joku tämmönen, ja tämä kaveri lähti joka ohituksessa suoraan perään kiinni että aloin jo ihmettelemään, että mikä sitä vaivaa. Sitten kun hidastin hetkeksi 100:n alueella tasan 100:een niin sillä palo hermot ja jätkä teki pari täysin reikäpäistä ohitusta oikealle kaartuvassa ylämäessä rekkojen väliin, että pääsi minusta ohi. Olen myös ihan hiljan nähnyt toisen Renaultin (Laguna), joka ajoi kuin ei olis huomista ollut (moottoritiellä). Pitäiskö mun nyt alkaa paasaamaan maailman toreilla, että kaikki Renaulttikuskit on mulkkuja ja ne vaarantaa liikennettä ? Ei.

Tero

PPL(A)
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #250 on: 14.04.06, 13:58 »

Näköjään hinku on kova ymmärtää väärin, mutta jos nyt kerran vielä yritetään. En ole yleistänyt, että jonkin automerkin kuljettajissa on vikaa. Mutta verotus- ja imagosyistä niille egopöhöstä kärsiville munapäille tuppaa aina valikoitumaan justiin jotain tiettyä automerkkiä, yhtenä vuonna yhtä, toisena toista. Tällä hetkellä Volvo on kovasti sen porukan suosiossa. Tämä ei ole Volvon vika, eikä huononna niitä kunnollisia Volvokuskeja, joita on myös paljon, ja jotka ajavat Volvolla vielä sittenkin kun juppimulkut ovat taas vaihtaneet toiseen merkkiin. Enempää en jaksa tästä jankata, joten jos vielä joku haluaa uskoa, että yleistän kaikki jonkin automerkin kuljettajat samaan ryhmään, niin siitä vaan.

Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #251 on: 14.04.06, 14:21 »

Höpö höpö noita teidän yleistyksiä. Ei se ole mistään automerkistä kiinni, ja väitän, että N saisi olla aika suuri ennenkuin voisi normaali ihminen liikenteessä alkaa tekemään jotain johtopäätöksiä siitä, että mikä auto tulee esim. päälle kun kaistaa vaihtaa tai tekee jotain muuta typerää (automerkkiin sidottua).

Myönnän tuon että kyllä se on penkin ja ratin välissä suurin ongelma. Mutta.

Jos lasketan teinit pois laitettuine muka GTI-himmeleineen. Tässä kun taas kesä tulee ja alkaa wanhuksen ulkoiluajat niin mieleen palautuu edellisten kesien jutut.

Eli, tilanne tämä. Valoissa seisoo auto. Minä pyyhkäsen vanhuksella rinnalle. Valot kun vaihtuu vihreälle niin on tietyt merkit mitkä käytännössä väistämättä painaa sen lintan pohjaan ja polttaa polttoainetta hinnoista välittämättä. Merkkeinä yleensä Bemari, Volvo ja Audi. Ja sitten muista merkeistä nämä tehokkaammat mallit. Näitä tosin vähemmän. Ja kuskeina aina tuollaisia kolmen kympin yläpuolella olevia "teinejä". En sitten tiedä onko auton ikä + ulkoasu sekä ennenkaikkea se Alfan helposti tunnistettava logo keulalla sellainen ärsyke, jolle pitää näyttää että täälläpä on tehoa. Pöpön kanssa tällästä oiretta ei ole lähellekkään yhtä paljoa. Eli kanssa-autoilijoiden käytökseen tuntuu vaikuttavan melkosesti sekin millaisella kinnerillä itse ajelee.

Nykyisin tulee tuolla maantiellä taas enempi liikuttua ja kyllä sielläkin kaikennäköstä sankaria näkyy. Menee ehkä yleistykseksi, mutta matkaa ajaessa nuo ohittelevat ja välillä kaistapäisiä ohituksia tekevät kuskit on vanhempaa sakkia ja ajelevat suhteellisen arvokkailla autoilla. Volvo, Mursu, jne. Toki muitakin on, mutta voisin sanoa että nämä ovat monestikkin pääosissa. Onko se kallis auto sitten lupa ajaa välillä muista välittämättä ja muidenkin terveyden vaarantaen.

Tietyn tyyliset ihmiset, tietyn tyylisine ajotapoineen hankkii sitten näitä tietyn imagon omistavia autoja. Tuloksena sitten helposti yleistystä että kaikki vulvakuskit on sikoja. Tai biimerin omistajat hulluja, jne. Kuten Esakin totesi. On siellä paljon, valtaosa, asiallisiakin kuskeja.

Onneksi tossa kesäauton perseessä ei ole mitään merkkiä tai mallikilpeä. Ja kun on tuntemattomampi korimalli niin saa edes jollain tapaa rauhassa ajeleskella.

- J, joka ei kyllä wanhuksellakaan jää jalkoihin, jos ei tahdo...



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Tero Partanen
Offline Offline

Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #252 on: 14.04.06, 15:02 »

Heitänpä ilmoille ajatuksen (joka saattaa olla ihan kakkapuhetta kyllä).

Jos otetaan semmonen otanta vaikka 10:tä yleisintä automallia, joita Suomessa rekisteröidään joka vuosi (tai vaikka 20, ja vaikka ihan yleisimmät liikenteessä olevat esim, ei niin väliä), ja katsotaan mitä niistä autoista löytyy konepellin alta niin epäilen: Olisko niin, että verrattuna esim. keskiverto Toyotoihin, Opeleihin, Fordeihin tai Nissaneihin, niin tästä paholais-auto-sarjasta BMW, Mersu, Volvo löytyvät mallit olisivat keskimäärin tehokkaampia (nimenomaan niiden eniten myytyjen tai liikenteessä olevien mallien osalta) kuin ensinmainittu osasto (siis esimerkinomaisesti mainitut) ? Tällöin tämän ilmiön voisi selittää sitä kautta, että JOS onkin niin, että tielläliikkujista ne pahimmat ajelevatkin autoilla, joissa on "potkua", niin tämä voisi näkyä häiriökäyttäytymisenä verrattuna niihin tielläliikkujiin, jotka ajelevat niillä 1.4-1.8:illa / 80-115hp autoilla ?

Jos ajattelen esim. tämän paholaiskolmikon automalleja, niin yleisimmät Volvot, joita tiellä näkee "häiriköimässä" on V70, S80 autoja, Bemarit on useimmiten 300/500 -sarjaa vähintään 2 tai 2.5 litrasilla koneilla ja Mursuilla sama homma. Siis näissä autoissahan on järestään se vähintään 150, useimmin liki 200 pollea pellin alla, joka tietysti saattaa myös altistaa semmoseen repivämpään ajotyyliin, joka näkyy ylimielisyytenä tai toisten mielestä hulluina tai liikennettä vaarantavina ajotyyleinä. Jos otetaan sitten vastaavankokoinen perheauto varustettuna moottorilla, jossa on max se 120-130 hp, niin isossa autossa teho/painosuhde väkisinkin tahtoo sanoa rauhallista ajomatkaa, halusi tai ei (Grin). Itselläni on auto, jossa on tuo parisataa konia ja jos esim. ohituksia tai muuta erikoistilannetta ajattelen, niin eipä sitä tule kauaa ajettua enää letkoissa tai rekkojen takana tai muuten kituutettua savupönttöjen takana, jos on kelin puolesta mahdollisuus päästellä ohi (joko maantiellä tai vaikka motarilla); koska se on helppoa eikä vie aikaa eikä "jännitä" että kerkeääkö omalle kaistalle, koska pienikin tienpätkä riittää ohitukseen. Muistelen aikaa vanhoilla autoilla; Mitsu Cordia, Fiat Uno, Volvo 360: Ei tarvinnut miettiä ajaisko reippaasti vai rauhallisesti. Auto päätti sen jo minun puolesta. Ja ohitukset jäi talvikeleillä lähes poikkeuksetta tekemättä ja kesälläkin silti tarvitsi aina pitkästi tyhjää tietä että viitsii vastaantulevan kaistaa lainata.

Ajatus.

Tero

PPL(A)
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #253 on: 14.04.06, 20:47 »

Hoh,hoi,jaa!

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #254 on: 14.04.06, 20:52 »

No joo yleensäki herää mietteitä, että miks yleensäkään ohittaa, oli auto Ferrari tai Toyota Corolla?
Jos jono menee noin 85kmh vauhtia, ja lähet ohittamaan sen.....jos on sellanen 5-10 auton letka, niin siinä saattaa noin 10 km mennä, että pääset kaikista ees ohi ekaks, sitten se, että ajat sitten sen jälkeen noin 95kmh, eli keskimmäärin noin 10kmh kovempaa tekee ajassa ehkä loppuenlopuks 1-2 minsaa, kun olet perillä ennen muita. Tosin sekin kaatuu siihen, että kahet punaset valot ni ne muut on saanu sut kiinni.....
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #255 on: 14.04.06, 20:58 »

Terve Sami!

Taietaan olla hyvinnii pitkälti samoilla linjoilla...

..Aijai,enää tiistai ja  keskiviikkoyöt raskaan ratissa ja sitten vaihdan alaa joksikin aikaa...

-Jukka Cheesy
Tero Partanen
Offline Offline

Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #256 on: 15.04.06, 05:19 »

En tiiä oliko Jukan kommentti mulle suunnattu, mutta tuo minun postaus oli vain teoria siitä, miksi tuota tommosta tapahtuu. Ei kannanotto siihen, miten pitäisi ajaa. Ihan eriasia on, mitä kannattaa tehdä liikenteessä.

Ja on minullakin BECE-kortti ja olen ajanut useamman kesän isoa autoa töikseni, että tiiän mitä se liikenne sieltä "raskaan" näkökulmasta on yhtälailla.

Tero

PPL(A)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #257 on: 15.04.06, 05:55 »

Terve Sami!

Taietaan olla hyvinnii pitkälti samoilla linjoilla...

..Aijai,enää tiistai ja  keskiviikkoyöt raskaan ratissa ja sitten vaihdan alaa joksikin aikaa...

-Jukka Cheesy

No joo tässä on alkanu itekki miettiä, että mitä kaikella kaahaamisella voittaa, jos se on todella turhaakin vielä. Tyyliin....jäinen talvikeli, niin on vaan pakko päästä ohi joka autosta...se joskus pistää kyllä vähän miettimään, että mihi tolla on kiire.  Huh
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #258 on: 15.04.06, 05:59 »

se joskus pistää kyllä vähän miettimään, että mihi tolla on kiire.  Huh

Niin, sitä sopii miettiä. Tuskin selviää muuten, kuin käymällä kysymässä Tongue Mutta että siis voihan sillä oikeasti olla kiire...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #259 on: 15.04.06, 06:03 »

Niin, sitä sopii miettiä. Tuskin selviää muuten, kuin käymällä kysymässä Tongue Mutta että siis voihan sillä oikeasti olla kiire...

Voi joo, ainahan sitä voi aina kaikenlaisia syitä olla. Harvemmin kuitenkaan on kiire vaimon luo synnytyssairaalaan tai... Huh
No joo ku ruvetaan kärjistämään, niin pilkkua tässä aletaan taas viilaamaan.  Grin
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1