Keskustelua liikenteestä

<< < (481/3031) > >>

Joona:
Quote

Nyt kun päästiin tähän rekka aiheeseen niin... Nuo rekat, WC:n vetäjät, jenkkiläjät yms. jotka eivät saa/pysty ajamaan moottoritiellä väh. 100km/h pitäisi ruuhka-aikana kieltää moottorieteiltä. Ne aiheuttavat sen että vasenkaista on aivan tukossa koska kaikki henkilöautoilijat haluaa päästä näiden hidastelijoiden ohi. Moottoritie muuttuu siis yksi-kaistaiseksi joka liikkuu n. 90-100km/h 


"Ilman meitä tiet olisivat tyhjiä, mutta niin olisi myös sinun jääkaappisi."

Kyllä se niin on, että jos sieltä liikenteestä jotain pitäisi kieltää, niin kaikki henkilöautoilijat jotka tulevat sinne eteen hyppimään kun toiset koittavat tehdä töitä.

svirkkul:
Quote

"Ilman meitä tiet olisivat tyhjiä, mutta niin olisi myös sinun jääkaappisi."


Kyllä ne rekat kulkee siellä pikku teilläkin, olettehan sentään ammattilaisia.

tornadof36:
Quote

"Ilman meitä tiet olisivat tyhjiä, mutta niin olisi myös sinun jääkaappisi."

Kyllä se niin on, että jos sieltä liikenteestä jotain pitäisi kieltää, niin kaikki henkilöautoilijat jotka tulevat sinne eteen hyppimään kun toiset koittavat tehdä töitä.


Moikka...

Eihä tässä nyt mitään puhuttu rekkakuskin ammatin arvostuksesta. Kysehän on vain siitä kuinka nuo teidemme ritarit tuolla itse käyttäytyvät.

Ja kun iso auto taatusti näkyy, niin myös noiden " ei niin ammatimaisella asenteella " liikenteessä olevien toilailut tuolla korostuvat.

Ja tuohan on täysin väärä asenne, että muut pois kun rekkamiehet ja naiset täyttävät juuri jääkaappiasi. Erityisesti ammattilaisten pitää osata joustaa ja moni osaakin  !

 Mutta tuo ohittelu (ainakin ruuhka-aikaan ) pitäisi raskailta ajoneuvoilta kieltää kokonaan. Se vähentäisi agressioita ja lisäisi siten huomattavan paljon liikenneturvallisuutta.

-Jukka

tornadof36:
Quote

Se nyt on kyllä valitettavan totta, että motareilla on noita ohittelijoita, jotka hidastavat koko palettia. Tuota seiskatietä tulee ajelluksi aika lailla eikä muistu mieleen juurikaan sellaisia kertoja, kun liikenne olisi sujunut rajoitusten edellyttämällä tavalla. Seassa on tietysti sankoin joukoin armaan itänaapurimme kalustoa. Sikäläisillä teillä varmaan oppii huonoille tavoille, mutta tokihan seassa on myös kotimaisia kuskeja, valitettavan usein ammattiautoilijoita. Pieni hidastaminen aika ajoin ei ole sinällään pahasta - vaikka ärsyttääkin - mutta harva se kerta kun sitä vetelee 120 lasissa, joku onneton pöräyttää rekkansa kahdeksaaviittä siihen ohituskaistalle ajaakseen toisesta samanlaisesta ohi. Sehän tietää sitten paniikkijarrutusten ketjureaktiota siellä takana tulijoille. Aika ajoin koliseekin, onneksi useimmiten ei.

Näiden rekkapellejen (suurin osahan ei moista tee, mutta muutama heikko yksilö leimaa koko lajin) lisäksi seassa on tietty pakettiautoja, kuorma-autoja ja henkilöautoja. Monilla näistäkin on pakottava tarve syöksyä eteen juuri, kun joku lähestyy takaa ja usein vilkkua näyttämättä, mutta ennen kaikkea olennaisesti pienemmällä nopeudella kuin ne takaa tulijat. Se stressaa aivan äärettömästi, vaikka periaatteessa toki joustoa täytyy olla. Ei sitä vaan jatkuvasti jaksa.

Saksassa en ole ajanutkaan ikinä, mutta muualla Euroopassa jonnii verran. Ilkeähkö tapaus sattui Italiassa, kun ehkä reilu 130 lasissa kaahasin ohittaakseni rekkajonon ja yksi onneton tsekkipelle päätti tempaista vilkuttamatta eteen reilua kahdeksaakymppiä. Sekunnin varoajalla on äärimmäisen ikävää vetää liinat kiinni noissa nopeuksissa. Viidenkympin nopeusero on aika ikävä asia, jos matkaa on vähän. Sitä samaa nyt vaan näillä kotimaisilla moottoriteillä näkee aivan tolkuttomasti, ainakin näillä Helsingistä lähtevillä.

-A-


Vielä jatkan hiukan..

Eli tuohon vasemmalle kaistalle syöksymiseen voisi tietenkin ottaa vastineeksi sen. kun on lähdössä vasemmalle kaistalle ohitse hitaampien, niin välillä sieltä takaa ilmestyy niitä hörhöjä jotka kiihdyttävät huomattavasti , koska niitä ilmeisesti harmittaa vietävän paljon se, jos joku ehtii ohitettavasta ohitse ennen heitä. Ja tarkoitan siis motariliikennettä edelleen.
Eikä siinä sitten 130 km/t riitä. Silti siellä tullaan puskurista n. 2 metrin päässä. Ja sitten ei ole kenelläkään enää mukavaa , kun tämän edellä ajavan eteen tulee joku vaikkapa ilman vilkkua siitä jonosta...

Niin että muistakaa turvavälit ja kesäkumit...siis ei nastoja..eikun...blääh. You know  !

-Jukka

Joona:
Quote

Eihä tässä nyt mitään puhuttu rekkakuskin ammatin arvostuksesta. Kysehän on vain siitä kuinka nuo teidemme ritarit tuolla itse käyttäytyvät.


Viittasinkin tähän tässäkin keskustelussa vallitsevaan rivien välistä luettavaan asenteeseen, että rekat ovat tiellä. Tiettyjen henkilöiden kirjoituksesta se paistaa läpi. Ei tuolla ammatin arvostuksen kanssa ole mitään tekemistä.

Quote

Ja tuohan on täysin väärä asenne, että muut pois kun rekkamiehet ja naiset täyttävät juuri jääkaappiasi

Pointtini oli lähinnä siinä, että kun niin moni henkilöautoilija yrittää tarkoituksella tehdä kiusaa, tai sitten muuten vaan tuntuu se ajaminen liikenteessä olevan liian vaikeata. Esimerkkinä vaikkapa juuri vilkun käyttö. Pois vaan kaikki ***tun sunnuntaisuharit, niin on paljon mukavampaa ajella.

En tiedä, ehkä sitten vain pitää vääntää rautalangasta joka asia.

Rekkojen ohituskiellosta sen verran, että jos moottoritiellä ajan tyhjällä yhdistelmällä täydellä painolla ajavan perässä, tippuu minullakin vauhti mäissä helposti sinne 60-70km/h alueelle vaikka voisin muuten ajaa sen 80-85km/h. On se stressaavaa. Kyllä minuakin naurattaa aina kun ajan 80-85 ja puukenkäpellet painaa sen 89 ohi moottoritiellä, kun eivät sillä mitään merkittävää etua saavuta. Mutta varmasti ajan itsekin ohi, jos joudun tyhjänä ajamaan jonkun hitaan rekan takana. Kyse ei ole siitä, että on hienoa ohittaa 1km/h erolla toinen, vaan se kun sillä toisella se keskinopeus helposti on sen 65, kun itsellä se on 80.

Yleensähän tavallinen keskivertoa parempi suomalainen autonkuljettaja ei tätä kykene ymmärtämään, vaan lähes aina ihmetellään, miksi 1km/h nopeammin ajavan pitää lähteä ohittamaan toista. Eikä ne ohitukset kestä kilometritolkulla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page