Keskustelua liikenteestä

<< < (493/3019) > >>

Masa:
Quote

Onkos täällä muut huomanneet tällästä "mutkan leikkaamista"?


On huomattu, eikä siinä ole mitään moittimista niin kauan kuin sinne mutkan taakse näkee. Mutta on tosiaan niitäkin, jotka leikkaavat sokkona, ja silloin tulee ikäviä tilanteita.
Eräässä 1300 asukkaan saaristokunnassa satuin paikalle eräänä kesänä, kun "citymaasturi" oli kyljellään ojassa sen vuoksi, että kuski oli leikannut sokkona ja vastaan olikin tullut toinen auto.
Kuskilla sentään sen verran refleksejä, että oli heittänyt takaisin omalle kaistalleen. Sitten kuitenkin fysiikan lait ottivat omansa ja "penduluumi" heitti sen SUV:n sinne minne se ei kuulu. Kukaan ei loukkaantunut, mutta lähellä oli.

Eli kyse on vakavasta asiasta ja vakavasta piittaamattomuudesta niiden sokkona leikkaavien kanssa. Avoinaisessa risteyksessä en pitäisi asiaa mitenkään erikoisena, tapahtuuhan sitä "koko ajan" mutta moitittavana kylläkin. Stadissa on saanut joskus äänimerkkiä antaa tuollaisessa kahden kaistan kääntymisessä, jossa se toisen kaistan ajoneuvo ei tiedä kaistaansa

Aaltonen:
Quote

Liiottelua tai sitten elämä rullaa sun silmissä liian nopeasti.


Pah, järjellä tätä kun mietttii, niin tuntuu näkyvyys 0 oleviin mutkiin lähinnä jo itsemurhalta vetää keskellä tietä. Jotkut tykkää sitten ilmeisesti riskeistä.

Aaltonen:
Quote

On huomattu, eikä siinä ole mitään moittimista niin kauan kuin sinne mutkan taakse näkee. Mutta on tosiaan niitäkin, jotka leikkaavat sokkona, ja silloin tulee ikäviä tilanteita.
Eräässä 1300 asukkaan saaristokunnassa satuin paikalle eräänä kesänä, kun "citymaasturi" oli kyljellään ojassa sen vuoksi, että kuski oli leikannut sokkona ja vastaan olikin tullut toinen auto.
Kuskilla sentään sen verran refleksejä, että oli heittänyt takaisin omalle kaistalleen. Sitten kuitenkin fysiikan lait ottivat omansa ja "penduluumi" heitti sen SUV:n sinne minne se ei kuulu. Kukaan ei loukkaantunut, mutta lähellä oli.

Eli kyse on vakavasta asiasta ja vakavasta piittaamattomuudesta niiden sokkona leikkaavien kanssa. Avoinaisessa risteyksessä en pitäisi asiaa mitenkään erikoisena, tapahtuuhan sitä "koko ajan" mutta moitittavana kylläkin. Stadissa on saanut joskus äänimerkkiä antaa tuollaisessa kahden kaistan kääntymisessä, jossa se toisen kaistan ajoneuvo ei tiedä kaistaansa


"heitti sen SUV:n sinne minne se ei kuulu". 

Hehe no sitten vakavasti.....Juuri tätä tässä näille teiden hurjille yritin selittää, että se ei nyt järin kivaa ole kohdata tollasia luupäitä tuola.  Onneksi osasit Matti kertoa ihan elävän elämän tosiasia esimerkin kun ei täällä ymmärretä muuten.
Tottahan se on, että näkvyyden ollessa hyvä se ei ole niin vakavaa, mutta kuitenkin siitä voi sanomista tulla jos sattuu olemaan Poliisi näkemässä. Ja tästä kun tykkäävät jopa yhdistelmien ja linja-autojen vieressä leikkailla näitä mutkia risteyksissä.... se ei kovin kiva tunne ole kun joudut jarrut kiinni kesken risteyksen lyömään, ettei etukulmaan osuta. Näissäkin tapauksissa voi olla jopa niin, että se ison auton etukulma on täysin omalla kaistallaan ja silti se henkilöauto leikkaa alle. Herää vaan kysymyksiä paljon, että mikä siinä on niin vaikeaa ottaa muut huomioon......
No selväähän se on... mutta sitä en tänne kirjota. 

Aaltonen:
Quote


...huomannee että joku on päässyt (mieluisaan?) kesätyöpaikkaan. 


Niin ja jos tää uus mieluinen isonauton ajaminen kesätyöpaikkana tois mukaan sen, että jää ne typeryydet sitten tekemättä itsellä, kun näkee miten kivan näköstä se sieltä korkeemmalta on ja kun tietää, että jos jotain käy niin mihin sä väistät sitten sillä 2,5m leveellä laitteella....

hynkel:
Quote

Ahdas paikka oli peruutus huoltohallista pihalle. Ovi on talon kulmalla ja siihen joutuu taittamaan melkein poikittain, että saa väännettyä sisään, ulos peruutus vielä tiukempi juttu. Peilit on paut 5cm päässä oven reunoista, kun autoa taitetaan ulos.
Potuttaako, kun et ite pääse ajelemaan isoilla ja kalliilla autoilla.


Ajat jollain lyhyellä nupilla ja puhut kuinka vaativaa se on ajaa ovesta sisään. Just joo.

PS: ajat varmaan rajotinta vasten, kun sulla niiiiin hieno auto ja rautainen ammattitaito, jota harvalta tässä maassa löytyy.

PS2: aika hyvin taitaa kumminkin olla todellisuudessa sitä tilaa tuolla, jos edes sinun ei tarvitse niitä peilejä siitä autosta taitaa kasaan...

PS3: viitaten vielä aikaisempaan viestiisi. Vai 26 tonnia. Edes 5 aks. kuorma-auto ei tuollaista kanna lain rajoissa, siinäkin suurin mahdollinen kokonaismassa on 38 tonnia. En usko, että noin raskasta alustaa + helv**** järeetä vaihtolavalaitetta saadaan mahdutettua 12 tonniin...

PS4: enää tästä puuttuu, että se FM9 ja "26 tonnin vaihtolava" liitttyy jotenkin toisiinsa... Kaiken maailman... no jätetään sanomatta millaisia ihmisiä ratin taa päästetäänkin.





Ja sitten tuohon mutkien leikkaamiseen.. Jollain nuppiautolla sitä nyt voi väistää niin reunaan, että etupyörä on suunnilleen asfaltilla, ei se perä mihinkään tipu kun siellä kumminkin on paripyörät.. Yhdistelmällä nyt voi mennä myös melkein yhtä reunaan, riippuen ehkä vähän nopeudesta.

Jos joku urpo haluaa liikennevaloissa oikasta ja ajaa alle, niin mun puolesta saa ajaa. En ryhdy sellasia väistelemään.



Quote

Niin ja jos tää uus mieluinen isonauton ajaminen kesätyöpaikkana tois mukaan sen, että jää ne typeryydet sitten tekemättä itsellä, kun näkee miten kivan näköstä se sieltä korkeemmalta on ja kun tietää, että jos jotain käy niin mihin sä väistät sitten sillä 2,5m leveellä laitteella....


Ei sitä kannata väistellä. Kuormuri kun menee metsähallituksen puolelle, se menee myös aika herkästi lunastuskuntoon. Tiellä kun pysyy, niin törmätessä menee pelkkä nokka, jollon kärryt ja kuormatilat sun muut säilyy ainakin ehjänä, ehkä autoakaan ei lunasteta vaan jopa korjataan..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page