FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 20:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477227 times)
Seppo Kyllönen

Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2480 on: 16.07.07, 13:26 »

Ai tää onkin joku, joka on saanut kokeilla isin tai isin tutun hienoa kuormuria hallin pihassa.. Jos tuo profiiliin merkitty ikä pitää tosiaan paikkaansa...
Eipä Koiranenkaan uskalla ikäänsä tuonne profiiliin laittaa. Wink

S Kyllönen MIK-Malmi
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2481 on: 16.07.07, 14:41 »

Vissiin tuolla ammattiajoluvalla tarkotettiin tässä juurikin sitä, että C/D/CE/DE-kortteja ei tule jatkossa samaan nykyisellä tavalla, vaan niihin tulee vaatimus ammattikoulutuksesta.. Asia ei ole niin hirveästi mua kiinnostanut kun bece on jo, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin C-kortin ikäraja nousee 21 vuoteen, paitsi ammattikoulun kautta sen voi saada alaa opiskelemalla jo 18-vuotiaana.

Luulishan sen suakin kiinnostavan, jos haluat jatkossakin ajaa työksesi. Ei sillä ammattiajoluvalla nyt tarkoitettu todellakaan sitä, mitä luulit. Se tutkinto (meille se 36h kurssitus) kulkee piireissä nimellä ammattiajolupa. Koska sehän antaa luvan ajaa ammatikseen. Kortti ei sitä tee enää.
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2482 on: 16.07.07, 15:10 »

Milloin tuo uusi systeemi muuten tuleekaan voimaan? B-kortti on taskussa mutta himottaisi vielä se C-kortti niin kauan kun sen saa helposti. Koskaan tiedä jos tarvitsisi..

My photos on Airliners.net
Tero Lähdesmäki

Date Registered: 06.04.02

« Reply #2483 on: 16.07.07, 16:53 »

Mikko Holck

Date Registered: 22.11.04

« Reply #2484 on: 16.07.07, 16:58 »

Itsemurha tai sairaskohtaus on aika yleisiä....uutisissahan ei koskaan mainita suoraan itsemurhia vaan tyydytään toteamaan "suistui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle".

En tiedä onko tässä kyseisessä tapauksessa tämmöisestä itsemurhasta kysymys, mutta näin yleisellä tasolla mua ****ttaa yli kaiken nuo rekkojen alle ajajat. Luulis ***kele että tästä maasta löytyy kallioleikkauksia, siltarumpuja, jokia ja jyrkänteitä joilta ajaa alas tai pahki. Minkä takia pitää valita rekka? Siinä menee a) ansiotulot yrittäjältä kun auto makaa verstaalla b)kuskin yöunet vähäksi aikaa c)huonolla tuurilla vammauttaa myös rekkakuskin.

"Paljon mittareita vihreällä ja kaasuvipu tauluun kiinni!"
Aaltonen
Former member
« Reply #2485 on: 16.07.07, 18:06 »

Sami tule joskus kyytiin venäjälle.

Joo en tule  Grin Aika iso summa pitää maksaa, että sinne maahan lähden autoilemaan.  Roll Eyes
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #2486 on: 17.07.07, 07:02 »

Joo en tule  Grin Aika iso summa pitää maksaa, että sinne maahan lähden autoilemaan.  Roll Eyes

Ei se nyt ole autoilua kummempaa sielläkään. Tiet on aika hanurista ja liikennekulttuuri voi ajoittain olla mielenkiintoista, mutta ihan sujuvasti tuolla on homma tuntunut toimivan.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Aaltonen
Former member
« Reply #2487 on: 17.07.07, 08:15 »

Ei se nyt ole autoilua kummempaa sielläkään. Tiet on aika hanurista ja liikennekulttuuri voi ajoittain olla mielenkiintoista, mutta ihan sujuvasti tuolla on homma tuntunut toimivan.

-A-

Aivan, entäs nämä hullut aseveikot sitten... Cry
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #2488 on: 17.07.07, 09:29 »

No mua ei ainakaan ole vielä ammuttu... Tosin yhtenä iltayönä tossa keväällä semmosen syrjätien varrella oli Lada ja kas, Ladan vieressä oli maastopuku-ukko kivääri kourassa. Parin sadan metrin päässä toinen. Rohkenen kuitenkin epäillä niiden olleen jollakin salametsästysreissulla eikä suinkaan viattomia turisteja ampuilemassa. Kuten, mainittua, eivät ainakaan minua yrittäneet. Eikäpä tuolla nyt keskellä päivää kaiketi kummia tapahdu, jos ei harhaudu ihan mihin vaan. Useimmiten ei yölläkään. En minä kylläkään mikään asiantuntija ole, mutta pikkisen Karjalassa reissaillu kuitenkin.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2489 on: 17.07.07, 09:35 »

No mua ei ainakaan ole vielä ammuttu... Tosin yhtenä iltayönä tossa keväällä semmosen syrjätien varrella oli Lada ja kas, Ladan vieressä oli maastopuku-ukko kivääri kourassa. Parin sadan metrin päässä toinen. Rohkenen kuitenkin epäillä niiden olleen jollakin salametsästysreissulla eikä suinkaan viattomia turisteja ampuilemassa. Kuten, mainittua, eivät ainakaan minua yrittäneet. Eikäpä tuolla nyt keskellä päivää kaiketi kummia tapahdu, jos ei harhaudu ihan mihin vaan. Useimmiten ei yölläkään. En minä kylläkään mikään asiantuntija ole, mutta pikkisen Karjalassa reissaillu kuitenkin.

-A-

Kyllähän se niin on että tuo alkaa olemaan jo historiaa tuo homma. Ja ennenvanhaankin niitä kiinnosti eniten kyllä ainoastaan rekat.

Teitten suhteen siellä on aika sekoitusta. esim rajalta viipuriin tie on ok mutta ajoittain kuoppainen, viipurista pietariin ajettaessa taas ajoittain sileämpi kuin missään täällä suomessa.

Smiley

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #2490 on: 18.07.07, 18:27 »

Noniin noniin noniin! Kun tästä suojatien eteen pysähtymisestä oli juttua niin tänään sain slaagin kun oli pakko pysähtyä suojatien eteen Maunulassa. Olin pysäkiltä juuri lähdössä kun nuori pariskunta astui suojatielle, ja vasta sitten katsoivat. No pakkohan siihen oli pysähtyä. 2 kaistanen tiekin vielä onneksi. Suojatiehen oli noin 2m matkaa ja mitä nään sivupeilistä....
Herra Toyota vetää surutta 50kmh läpi... Kyllä siinä vähän sydän pomppas, että pysähtyykö tämä nuori pariskunta.....

Se on aivan uskomatonta tuo homma, mitä ihmiset miettii kun ne ajaa?!?!?! Mitä ihmiset miettii kun he liikennevirtaan liittyvät?! Saa väistellä Kehän rampeissa kolmion takaa tulevia kun he älyävät kaistan lopussa katsoa peiliin, että onko siinä vierellä ketään ja siiinä vaiheessa ollaan jo kriittisessä tilanteessa, jos etuajo-oikeutettu ei väistä....... Angry

Niin se paras hetki oli alkukeväästä kun Leppävaaran sillalla eräs tilauato heppu liittyi kehälle.... ajeli siinä vierellä 50kmh ja mulla vilkku oikeelle kun pysäkille piti päästä, mutta eihän sinne voinu mennä kun herra ajaa vieressä. Satuin katsomaan etuovesta, että "mitä se tekee"... no se herra tilautoilija söi jugurttia.......... Ilmankos kolisee toisinaan....................
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2491 on: 19.07.07, 04:25 »

Saa väistellä Kehän rampeissa kolmion takaa tulevia kun he älyävät kaistan lopussa katsoa peiliin, että onko siinä vierellä ketään ja siiinä vaiheessa ollaan jo kriittisessä tilanteessa, jos etuajo-oikeutettu ei väistä....... Angry

Ei muuta kuin anna palaa. Mitä niille suotta tilaa tekemään. Jos eivät älyä itse katsoa mihin ovat menossa, niin tulevat alle sitten. Siinähän oppivat.
Aaltonen
Former member
« Reply #2492 on: 19.07.07, 05:45 »

No joo, vaikka kuinka tekee mieli opettaa antamalla mennä vaan, niin ei ole sen arvosta osua tollasiin urpoihin. Luulen, että todella läheltä piti - tilanne opettaa paljon enemmän.  Useita tilanteita on viikottain, joissa vain ja ainoastaan mun ennakoinnin ja aavistuksen takia (en lesoa nyt) on jäänyt osumatta, vaikka on todella lähellä KOPSia oltu. No liikenne on tätä. Tää on tätä näin, Juha Kankkusta lainaten.
Aaltonen
Former member
« Reply #2493 on: 19.07.07, 13:02 »

Tapahtuipa kerran Haaganliikenneympyrässä. Bemari mies vs mies vaaleahkossa Nissanissa.

Ilmeisesti asiat olivat mennneet jo Munkkivuoressa päin mettiä.....kun...
Valot vaihtuvat, musta Saksalainen paholaisemme suorastaan hyökkää liikkeelle. Valot kohti taivasta, kyllä..ne kirkkaat kaasupurkausvalot kohti taivasta Hän ampaisee mustalla paholaisellaan paikaltaan kuin....... Sen voi jopa aistia miten Saksalainen Veekasi valittaa ihmisten ilmoille rankkaa metakkaa neljästä kromisesta lisätarvikepakoputkesta. Hän sihtaa mutkaan leveähköllä kaistalla, joutuu korjaamaan ajolinjaa ettei vaan sittenkin sisäkanttariin kolise renkaat. Onhan kyseessä kuitenkin matalaprofiiliset leveät kumipallot. Paholaisemme kelaa hetkessä nopeuden yli 70 kilometrin tunnissa. Kuljettajan kova tarkkaavainen katse himoitsee mutkaa, joka etenee vauhdilla kohti juuri punaiselle viahtuvia liikennevaloja. MITÄ PUNAISET! Hän joutuu kesyttämään mustan paholaisen lähestulkoon paniikin omaisella tiukalla, mutta kontroloidulla kaikki tai ei mitään jarrutuksella ja saakin kuin saakin sen pysähtymään.

Samaan aikaan taaempana, Nissani mies saa pultit, "jumalavita, Bemarithan ei mun  silmille hypi!" tuumaa Nissani mies vaaleassa Japanin kostajassaan. Hän ampaisee Mustan paholaisen perään kuin kostaja yöhön. Hän vatkaa Nissaninsa elämääkin suurempaan takaajoon. Renkaat ulisten hän puhaltaa läpi Haagan vaarallisen tiukan suorastaan henkeä salpaavan liikenneympyrän. Samassa hän näkee.... Musta paholainen, joka totta tosiaan hakkasi hänet kuusi nolla edellisissä valoissa, onkin nyt pysähtyneenä punasiin valoihin! "Mutta minä poikapa tiedän, että ne vaihtuu varmasti vihreälle".

Tämähän alkaa käydä jo jännäksi, musta paholaisemme on siis lähes pysähtyneenä valoissa kun Nissan miehen Japanin kostajaa vimmatusti käskien ohjastaa viereisellä kaistalla Nissaniaan kohti punasia valoja! Valot vaihtuu vihreälle ja niin.... ja niin Nissan miehen Bridgestonet valittavat kun hän saa elämänsä isoimmat kiksit, varmasti puoliksi lahkeeseen asti kun hän tajuaa, että pääsee heittämällä Mustan Paholaisen ohi liikennevaloissa! Ja millä nopeudella, ainakin lujempaa mitä musta Paholainen koskaan äsken meni! Ja niin! Sinne jäi, hän voitti kovan henkeä salpaavan taistelun kunniasta ja häpeästä tiukassa Haagan liikenneympyrässä.....Nissanilla!!

Ja mitä sitten tapahtuu........ sitä emme kerro koska eteen tuli sangen sankka kuusikko.

PS. älkää ottako liian vakavasti.... Embarrassed
Aaltonen
Former member
« Reply #2494 on: 20.07.07, 03:32 »

Hei muuten, sanokaas miksi joku ostaa uuden SUV katumaasturin, mutta kiertää sillä matalat hidastustöyssyt  jalkakäytävän kautta? Eikö niillä voikkaan ajaa epätasasella tiellä?
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #2495 on: 20.07.07, 15:07 »

Tappajapylväät, uutisoi iltapäivälehti.eli tarkoittaa Vuosaaren ajoväylän vieressä olevia valopylväitä,hyökkäävät ilmeisesti viattomien Helsinkiläisparkojen kimppuun.
aikovat nimittäin aidata pylväät ettei lisäonnettomuuksia satu, voi huomenta, etten paremmin sano. Undecided

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Aaltonen
Former member
« Reply #2496 on: 20.07.07, 16:31 »

Villelle: tässä kyseisessä SUVissa oli ihan kunnon korkea rengasprofiili, joten ihmettelen suuresti tota kiertämistä.
tornadof36
Former member
« Reply #2497 on: 20.07.07, 18:47 »

Tappajapylväät, uutisoi iltapäivälehti.eli tarkoittaa Vuosaaren ajoväylän vieressä olevia valopylväitä,hyökkäävät ilmeisesti viattomien Helsinkiläisparkojen kimppuun.
aikovat nimittäin aidata pylväät ettei lisäonnettomuuksia satu, voi huomenta, etten paremmin sano. Undecided

Juu...

Kyllä ne on tappajia nuo pylväät... Eikös tuolla ole 60 rajoituskin...

thmbup

-Jukka
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #2498 on: 20.07.07, 21:04 »

Juu on se vaan kumma, että vaikka Mannerheimintien varrella on paksuja puita ihan yhtä lähellä ajoradan reunaa, niin silti ei niihin vähän väliä joku törmäile. Onneksi, sillä varmaan olisi heti "kauheat tappajapuut" saaneet kaatotuomion.  Roll Eyes

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #2499 on: 24.07.07, 16:29 »

Tänään iltapäivälehdessä kesäjournalismin laatunäyte, kirjaimellisesti näin:

" Humppilassa 24-vuotiaan auton kuljettama auto törmäsi matkailuautoon ja menetti henkensä"  Roll Eyes

Voi autoparkaa, kun tuolla lailla menetti henkensä kuljettaessaan autoa...

Pages: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1