FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 09:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473063 times)
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2540 on: 30.07.07, 17:19 »

Muutenkin nykyään tapahtuu liikaa vastaavanlaisia onnettomuuksia, joissa "auto on tuntemattomasta syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle" ja juuri sen rekan alle. En vihjaile mitään, koska lehdetkään eivät tee niin. Silti olen varma, että ainakin tämän foorumin kaikki raskaan liikenteen kanssa tekemisissä olevat (Joona, Tatu jne.) tietävät mitä tarkoitan. 
Kommentilla siis tarkoitin että "taas yksi tälläinen". Näitä on nyt tänä vuonna turhan paljon taas sattunut. Tämä oli yksi syy miksi lopetin itse autohommat. Toki näissä "tuntemattomasta syystä vastaantulevien kaistalle" onnettomuuksissa voi olla myös syynä sairaskohtaus tai nukahtaminen.

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #2541 on: 31.07.07, 08:59 »

Täytyy taas ihmetellä pääkaupunkiseudun busseja. Mikä ihme on niin vaikeaa siinä vilkun käyttämisessä?

Ovet menee kiinni vielä on vilkku oikealle. Bussi liikkuu, vilkku oikealle... Käännetään rattia ja samalla vilkku vasemmalle, että mä tuun ny päälle. Pienemmät pois alta  thmbdn

Kaksi bussia tuli jopa kaistalle asti vilkku oikealle.

En tiedä bussin ajamisesta mitään mutta onko se jotenkin fyysinen mahdottomuus laittaa se vilkku päälle vaikka samalla kun laittaa ovet kiinni? Olis edes hiukan aikaa reagoida ennenkuin se tulee sieltä päälle.

Täytyy vielä kehua niitä kahta(!) bussikuskia jotka osasivat laittaa vilkun päälle riittävän aikaisin eivätkä aiheuttaneet vaaratilannetta. Kuitenkin on taas tullut ajettua semmoinen 200 kilsaa kehä III:n sisäpuolella, että muutama bussi tullut nähtyä.

Toivottavasti vielä pari päivää selviää hengissä.  Tongue

-JukSii-
Tero Auranen

Date Registered: 09.03.04

« Reply #2542 on: 31.07.07, 09:05 »

Täytyy taas ihmetellä pääkaupunkiseudun busseja. Mikä ihme on niin vaikeaa siinä vilkun käyttämisessä?

Ovet menee kiinni vielä on vilkku oikealle. Bussi liikkuu, vilkku oikealle... Käännetään rattia ja samalla vilkku vasemmalle, että mä tuun ny päälle. Pienemmät pois alta  thmbdn

En tiedä bussin ajamisesta mitään mutta onko se jotenkin fyysinen mahdottomuus laittaa se vilkku päälle vaikka samalla kun laittaa ovet kiinni? Olis edes hiukan aikaa reagoida ennenkuin se tulee sieltä päälle.

Täytyy vielä kehua niitä kahta(!) bussikuskia jotka osasivat laittaa vilkun päälle riittävän aikaisin eivätkä aiheuttaneet vaaratilannetta. Kuitenkin on taas tullut ajettua semmoinen 200 kilsaa kehä III:n sisäpuolella, että muutama bussi tullut nähtyä.

Juu, paitsi tätä näyttää olevan sitten toistakin "koulukuntaa"...sellaiset bussikuskit, jotka tavallaan "varaavat" vasemman kaistan jo etukäteen varmuudeksi. Eli vasen vilkku päälle, vaikka vielä on ovi auki ja asiakkaita menossa sisään. Kymmeniä kertoja olen tällaisia nähnyt, siis tilanteita, joissa sitten autot pysähtyvät bussin taakse odottamaan ja päästämään (kuten kuuluukin) sen eteensä, mutta bussipa ei tulekaan kun businekset ovat vielä kesken.

Eli ei se liian aikaisinkaan ole hyvä....tai ei siitä vaaratilanteita synny, mutta liikenteen sujuvuus tökkii.

t. tero
Aaltonen
Former member
« Reply #2543 on: 31.07.07, 10:20 »

Jukka, olet törmännyt leipääntyneisiin ja ammattitaidottomiin linja-autonkuljettajiin kun noin ajavat. Tollaset ottaa muakin päähän, vaikka samaa hommaa heidän kanssa teenkin. Silti noin välinpitämätön ei saisi näissä hommissa olla.

Itse en tollasta harrastele. Ei tulisi mieleenkään. Itse kun pysäkiltä olen lähdössä, laitan vilkun oikealta pois siinä vaiheessa kun ovet pistän kiinni, kun ne on menneet kiinnii, laitan vilkun vasemmalle. Tässä saattaa hyvinkin olla lähes 2-3 sekunnin viive, jonka jälkeen tulee se vilkku sinne vasemmalle. Eli yritän näin toimiessani kyllä kertoa riittävän aikasin, että olen pysäkiltä lähdössä. Aina on vaan niitä urpoja, jotka ei joko nää mitään, ei jaksa välittää mistään mitään, tai ei vaan yksinkertaisesti tajua sitä asiaa ja meinaavat kylkeen napsahtaa. Osa noista kylkeen meinaa napsahtaa- tilanteista johtuu siitä, että siinä vaiheessa kun laitan vilkun pois ja hetken päästä vasemmalle, auto on ollut 100m päässä ja on siinä samalla ajalla kun minä tuon vilkun sitten ovien kiinni menemisen jälkeen vasemmalle laitan, tämä autoilija onkin laittanut lusikan pohjaan ja tulee miljoonaa, etten vaan kerkeä lähtemään. Sitten JOS ja KUN käykin niin, että lähdenkin siitä sitten liikkeelle, niin melkosia äkkijarrutuksia joutuvat miljonaa tullessa tekemään. Toisinaan se on peilistä katsottuna melkosen turhauttavaa katsoa kun varovasti siitä pysäkiltä lähdet, olet valmiina jarruttamaan jos tämä takaa tuleva kiireinen urpo ei tajua mistään mitään, tulee miljoonaa vaarantaen monen muun kuin itsensä siinä ohi mennen. Se vaan turhauttaa.

Mulla on se periaate, että jos siltä sitten tosiaan näyttää, että takaa tuleva auto (60 rajotus) kyseessä tulee miljonaa eikä reagoi siihen, että lähden liikkeelle vilkun kanssa pysäkiltä, niin sitten väistetään, mutta kyllä se kun tota tarpeeksi näkee, alkaa niin sanotusti ottamaan päähän. MIkä siinä on niin vaikeaa tajuta se asia? Pahimmillaan ja aivan liian usein nämä kiilaajat ajavat sen 200m edessäsi ja kääntyvät sitten vasemmalle, teillä joilla aiheutat jonon jos et siitä suoraan pääse kääntymään.... mitä näitten kuskien mielessä liikkuu? Kiilaavat liikennettä vaarantaen jopa vastaantulevan kaistan kautta pysäkiltä lähtevän linja-auton, 200m ja kääntyvät vasemmalle pysäyttävät koko jonon sillä hommalla jos hyvä tuuri käy ja mahtaa olla kiva katsoa sitä linja-auton keulaa sitten peilistä.....

No tämä oli tällänen tarinoinpas ohi mennen teksti mutta vilkun käytöstä kuitenkin vielä yleisesti on pakko sanoa, että se varmaan niin on, ettei ihmisillä ole tuo vilkun käyttö asenteellisesti taottu sinne päähän, että sitä pitää käyttää. Kaistaa vaihdetaan ilman vilkkua ja sitten hetken päästä tulee motarin liittymä missä sillä itse vilkulla ei ole merkitystä niin paljoa kun toisen eteen et toiselta kaistalta tule, sitten sitä käytetään kyllä. MIkä logiikka tossa on, kertokaa mulle?

Eli kaistanvaihdossa vilkku on tuntematon käsite, mutta sitten motarin rampille ajaessa jonossa sitä käytetään... jotenkin outo logiikka mun mielestä.

NIin joo ja Tero kertoili tuosta kaistan varaamisesta. Joo se on myöskin väärin noin tehdä. Mutta on myös tilanteita, joissa tuo on tahatonta. Ei siinä tarvitse kun oviautomatiikka tehdä kepposet ja lyökin ne ovet takas auki kun olet juuri ne kiinni saanut ja vilkun vasemmalle laittanut. Sitten kun et pääsekään siitä minnekkän (pysäkkijarrulliset linja-autot), niin tulee hämminki että mikä nyt tuli, katsot oikean peilin ja toteet, että ovet auki samalla sulla on kuitenkin vilkku vasemmalle.... eli ymmärrät varmaan tilanteen, että siinä voi vähän mennä rytmi sekasin?
Mutta tahallisesti kun ton tekee, niin ei hyvä ollenkaan.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #2544 on: 01.08.07, 21:06 »

Jännä juttu, kun itse asuu, ei vain kehä3:n, vaan myös kehä1:n sisäpuolella, eikä huomaa moista ongelmaa samalla tavalla. Kai siihen on sitten vain tottunut.

Joissain busseissa on hieno automatiikka, joka estää liikkeellelähdön ovien avaamisen jälkeen, ennen kun vilkkua on käytetty vasemmalla. Tai estää ja estää, järjestelmä vapauttaa seisontajarrun vasta kun vilkku lyödään päälle. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö se auto voisi liikkua ennen tätä, kyllä automaattilaatikolla vääntöä saadaan sen verran, että pari jousijarrua ei liikkumista estä...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #2545 on: 01.08.07, 23:21 »

Jos haluaa lopettaa päivänsä, niin ei tarvitsisi pilata toisten/toisen ihmisen elämää samalla. Voisi vaikka hypätä jyrkänteeltä, hirttäytyä ... Mutta mitä muuta vain, mutta ei tapaa, jossa joku kärsii loppu elämänsä tunnon tuskista, vaikka ei käytännössä voinutkaan vaikuttaa asiaan.  thmbdn thmbdn Tulee mieleen lehti juttu, jossa haastateltiin rekkamiestä jonka rekkaa päin oli ajettu itsemurha tarkoituksissa 3 (kolme) kertaa, voi vain miettiä niitä tunnon tuskia. En tiedä tuossa lehden jutusta, että miksi hän ajautui vastaan tulevien kaistalle, mutta joka tapauksessa tämä tapahtuma palaa monen yönä rekkamiehen uniin.  Undecided Cry

Suoraan sanoen näin rahtarina... Mulla ei paljoa tuntomittareissa värähdä jos joku idiootti haluaa mun alle tulla. Siitä vaan. Aika epätodennäköisesti mulla siinä 60 tonnin päällä henki lähtee. Kunhan sen idiootin takia kukaan muu ei vahingoittuisi. En tietenkään itsellekään halua vahinkoa enkä halua, että kukaan alle tulisikaan, mutta se ei mun elämää pilaisi. Ei edes viikkoa siitä. Korkeintaan sen takia, että oma työauto meni paskaksi. Tää mun "kylmyys" voi johtua siitä että noita tapaturmia ja ruumita on tullut nähtyä jo kymmeniä jos ei jopa satoja muutenkin niin olen tavallaan tottunut siihen. Kyllä silti väistäisin vaikka näkisin jonkun tulevankin tahallaan alle... ehkä. Sitten on varmasti oma loppuelämä pilalla jos teen tyhmän virheen ja sen takia lähtee reteli käsistä ja tapan jonkun viattoman. Siksi yritänkin ajaa aina järki päässä. thmbup

(Saa taas muutama ihminen kauhistella "tonkin hullun rekkakuskin" asennetta. Grin)
ADEs80s
Former member
« Reply #2546 on: 01.08.07, 23:52 »

Jaahas. Täällähän meillä onkin oikea elämän työn tehnyt rahtari 21w.  laugh laugh Just.

Se on aika todennäköistä, että kun siihen vetäjän keulaan osutaan, niin siihen sitten harvoin osutaan täydellisen puhtaasti keskelle, jotta se koko roikka saattaisi vielä pysyä tielläkin. Mitä minä olen näitä nähnyt, niin yleensä vetäjän etuakselin tuenta on pettänyt osumisen johdosta vasemmalta puolelta (kuskin), jolloin roikka syöksyy ohjauksen muututta(ohjauskyvytön) kaistojen yli vasemmalle luiskalle ojaan. Rekan kuskista tulee matkustaja, ja hän ei mahda asialle mitään...
Eihän siinä mitään käy, jos sattuu olemaan aukeaa ja muuten tilaa. Kallioleikkausta ei mahdu olemaan saati jyrkännettä tai vesistöä. Elämän langat ohenee muuten merkittävästi. Se 60t kun ei sattuneesta syystä pysähdy edes siitä 90:n vauhdista, mitä tosi rekkamiehet ajelee, samalla tavalla kuin räkän fiatti 300:sta. Sinunkin kannattaa lopettaa heti alkuunsa se ajamisen yrittäminen järki päässä. Joko se pysyy siellä päässä ja teet töitä raskaallakalustolla tai sitten etit muita hommia.

Ade

(Saa taas hullu rekkakuski miettiä omia kirjoituksiaan)
PS: Ei sitten suututa, eihän  Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #2547 on: 02.08.07, 05:39 »

Linja-autojen pysäkkijarrusta (ovijarru) sen verran, että oli jousi tai ei, niin ei se lähde vaikka hanan pitäisi pohjassa. Uudemmissa esim. Jokeri Volvot/Scalat tuo jarru on sähkönen ja vapautuu ovien ollessa kiinni kun kaasua kevyesti painaa. Jos on ovet auki, kaasun saa painaa vaikka pohjaan, kierrokset ei nouse. Eli mitään ei tapahdu. Mersuissa (HELBillä ajossa) tuo kuulemma vapautuu vilkusta. 
Petri Pohjonen

Date Registered: 31.05.06

« Reply #2548 on: 02.08.07, 08:03 »

Pikainen kysymys (en jaksa selata aiempia lukuisia sivuja), kuinka moni teistä kärsii arkisin / viikonloppuisin 51:n ruuhkista Kirkkonummen alueella ??

HEL TKU MHQ KUO OUL KAO JYV IVL ARN OSD CPH SVG KEF MUC FRA AMS MAN VIE INN SZG ZRH GVA BUD TRS BCN PMI TFS TFN SPC LIS FAO FNC PDL SPU DBV TIV PVK RHO SMI VAR MIR AYT DLM HRG YHZ HOG BDA NRK CHQ IST OSL BGO TOS ROM MAD LGW FUE PRG TXL DUB
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #2549 on: 02.08.07, 10:40 »

Jaahas. Täällähän meillä onkin oikea elämän työn tehnyt rahtari 21w.  laugh laugh Just.

Kyllä sitä kolmessa vuodessa ihminen ehtii tehdä yllättävänkin paljon. Kokeile joskus.
Ja tosirahtari ajaa sen mitä laki sallii, 80 km/h. Sillä tavaralla ei ole koskaan niin kiire, että pitäisi ylinopeutta ajaa. Se on vain materiaalia. Ja ihan turha selittää mulle rekan massojen fysiikoista. Olen sattunut KOKEILEMAAN moista. Grin

Sinunkin kannattaa lopettaa heti alkuunsa se ajamisen yrittäminen järki päässä. Joko se pysyy siellä päässä ja teet töitä raskaallakalustolla tai sitten etit muita hommia.

Aivan turha lause. Turhaa näsäviisastelua. Aikuistu ihminen.

Ps. Mielenkiintoista kun pitää kyseenalaistaa ihmiset aina täällä. Roll Eyes "Ei toi mitään tiedä kun se ei oo ajanu edes kolmeakymmentä vuotta". Pelottavaa jos ennen sitä ei osaa mitään. En uskalla lähteä enää tielle kun rekkojakin ajaa amatöörit.
« Last Edit: 02.08.07, 10:58 by Juha-Matti Korvanen »
Seppo Kyllönen

Date Registered: 18.09.04

« Reply #2550 on: 02.08.07, 14:25 »

Kaveri ajaa maantiellä 150 km/h 80-alueella, eikä mitään tapahdu. Sitten eräänä kauniina kesäyönä sama kaveri otetaan sivuun, ja hän saa syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Vaikkei mitään tapahtunut Undecided
Juu, taas tämä mitään ei tapahtunut heitto. thmbdn Muista nyt että autoillessa sekä ilmaillessa on säännöt joita on noudatettava. Jos ilmailussakin rikot sääntöjä ja siitä kärähdät on siinäkin tapauksessa lupakirja hyllyllä, vaikka ei mitään tapahtunutkaan. Eikö tämä sääntöjen noudattaminen todellakaan mene kaaliin. En todellakaan ymmärrä miksi valtaosa suomalaisista kapinoi kaikkia sääntöjä ja rajoituksia vastaan.  Angry Ne ei todellakaan vaikuta kenenkään toimeentuloon tai hyvään oloon, niihin on vain suhtauduttava oikealla asenteella. Nykyinen välinpitämätön suhtautuminen näihin aiheuttaa jo itsessään suurimman osan onettomuuksista , ainakin tieliikenteessä.
Siellä liikenteessä tänäpäivänä pelottaaa ihan oikeasti, jos Malmilta esim. lähtee lentokoneella mihin suuntaan tahansa on todella turvallinen olo. Matka kotoa Malmin kentälle on todellakin vaarallisempi.

S Kyllönen MIK-Malmi
Johan Löfgren

Date Registered: 11.07.03

« Reply #2551 on: 02.08.07, 14:40 »

Nykyinen välinpitämätön suhtautuminen näihin aiheuttaa jo itsessään suurimman osan onettomuuksista , ainakin tieliikenteessä.

OFFTOPIC

Viimeisen 15 päivystyksen aikana JOKAISELLA vuorolla on tullut vähintään yksi liikenneonnettomuusuhri ovesta sisään. Eniten ottaa päähän kun suurimmalla osalla on ollut joko vauhtia liikaa tai sitten alkoa veressä. Prkl...  Angry

J

PPL (A)
Everybody has the right to be stupid, some people just abuse the privilege
Hannu Tolonen

Date Registered: 13.12.02

« Reply #2552 on: 02.08.07, 14:43 »

Juu, taas tämä mitään ei tapahtunut heitto. thmbdn Muista nyt että autoillessa sekä ilmaillessa on säännöt joita on noudatettava. Jos ilmailussakin rikot sääntöjä ja siitä kärähdät on siinäkin tapauksessa lupakirja hyllyllä, vaikka ei mitään tapahtunutkaan. Eikö tämä sääntöjen noudattaminen todellakaan mene kaaliin. En todellakaan ymmärrä miksi valtaosa suomalaisista kapinoi kaikkia sääntöjä ja rajoituksia vastaan.  Angry Ne ei todellakaan vaikuta kenenkään toimeentuloon tai hyvään oloon, niihin on vain suhtauduttava oikealla asenteella. Nykyinen välinpitämätön suhtautuminen näihin aiheuttaa jo itsessään suurimman osan onettomuuksista , ainakin tieliikenteessä.
Siellä liikenteessä tänäpäivänä pelottaaa ihan oikeasti, jos Malmilta esim. lähtee lentokoneella mihin suuntaan tahansa on todella turvallinen olo. Matka kotoa Malmin kentälle on todellakin vaarallisempi.
Miksei sääntöjä saisi kyseenalaistaa? Saapinhan sitä välillä ajatella omillakin aivoilla, esim. monilla tieosuuksilla voi tietyissä olosuhteissa ajaa paljon kovempaa kuin mitä rajoitus sallii, niin että sillä ei aiheuta itselle, eikä muille, merkittävää riskiä.
Erikseen on sitten nämä Johanin mainitsemat tapaukset joiden aiheuttajilla ei ole ollut järkeä yhtään hommassa mukana.

Hannu

Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #2553 on: 02.08.07, 15:00 »

Miksei sääntöjä saisi kyseenalaistaa? Saapinhan sitä välillä ajatella omillakin aivoilla, esim. monilla tieosuuksilla voi tietyissä olosuhteissa ajaa paljon kovempaa kuin mitä rajoitus sallii, niin että sillä ei aiheuta itselle, eikä muille, merkittävää riskiä.
Erikseen on sitten nämä Johanin mainitsemat tapaukset joiden aiheuttajilla ei ole ollut järkeä yhtään hommassa mukana.

Hannu

Ennen tällaisen postausta kannattaa aikuisten oikeasti hetki miettiä miksi tässä yhteiskunnassa on säännöt.

Edit: Voisin lyödä 100euroa vetoa että näillä Johanin tapauksilla oli ennen onnettomuutta ihan samat ajatukset kuin sulla nyt.
« Last Edit: 02.08.07, 15:05 by Sami Virkkula »
Hannu Tolonen

Date Registered: 13.12.02

« Reply #2554 on: 02.08.07, 15:38 »

Ennen tällaisen postausta kannattaa aikuisten oikeasti hetki miettiä miksi tässä yhteiskunnassa on säännöt.

Edit: Voisin lyödä 100euroa vetoa että näillä Johanin tapauksilla oli ennen onnettomuutta ihan samat ajatukset kuin sulla nyt.
Uskoisin kyllä että häviäisit rahasi. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita jossa ajat vaikka hiljaisella kylällä arkiyönä, alueella on vaikka 50km/h nopeustajoitus, ei pimeitä risteyksiä, erillinen kevyenliikenteenväylä, ei suojateitä jne. Minusta siinä ei ole mitään moraalisesti väärää jos silloin ajaa vaikka 70 km/h kyseisellä tiellä, ja väitän että tuo on turvallisempaa kuin ajaa samalla tiellä ruuhka-aikaan 50km/h.
En toki valita jos poliisi antaa minulle sakot tuollaisessa tilanteessa,

Hannu

Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2555 on: 03.08.07, 06:43 »

Näin ikkään? mitä mahtanet tarkoittaa?  Jos tarkoituksena on todeta, että onpa hassua, niin sitten niin. Itseäni lähinnä mietityttää, että miksi sen keltaisen viivan aikana on pakko ohittaa. Ei niitä ole siihen tiehen sen takia maalattu, että valkoinen sattui loppumaan...

Muutenkin nykyään tapahtuu liikaa vastaavanlaisia onnettomuuksia, joissa "auto on tuntemattomasta syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle" ja juuri sen rekan alle. En vihjaile mitään, koska lehdetkään eivät tee niin. Silti olen varma, että ainakin tämän foorumin kaikki raskaan liikenteen kanssa tekemisissä olevat (Joona, Tatu jne.) tietävät mitä tarkoitan. 

On vielä huvittavampaa että tuollaistenkin tapahtumien ja myös kännykässä puhumisen estämiseksi esitetään kameravalvonnan lisäämistä.

Esitän tässä muuten pienen lisäkysymyksen. Kun Helsingin keskustassa löytyy näitä kamerakylttejä vähän sieltä täältä, esim hakaniemestä, vallilasta niin millaista tämä kameravalvonta keskustassa on? Kameroita ei ainakaan näy missään ja ovatko ne samalla periaatteella toimivia kuin maantiekamerat vai ovatko ne ihan vai sellaista reaaliaikaista liikenteenseuraamista varten joitten kautta ei yleensä sakoteta?

My photos on Airliners.net
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #2556 on: 03.08.07, 07:18 »

Esitän tässä muuten pienen lisäkysymyksen. Kun Helsingin keskustassa löytyy näitä kamerakylttejä vähän sieltä täältä, esim hakaniemestä, vallilasta niin millaista tämä kameravalvonta keskustassa on? Kameroita ei ainakaan näy missään ja ovatko ne samalla periaatteella toimivia kuin maantiekamerat vai ovatko ne ihan vai sellaista reaaliaikaista liikenteenseuraamista varten joitten kautta ei yleensä sakoteta?

Kameravalvonta taitaa olla pääasiassa pakulla jonka peräkontissa on kamerayksikkö.
ADEs80s
Former member
« Reply #2557 on: 03.08.07, 07:23 »

Kameravalvonta taitaa olla pääasiassa pakulla jonka peräkontissa on kamerayksikkö.
Turussa on vastaavanlaisia kylttejä kameravalvonnasta ja jos oikein tarkkaan katsoo risteyksissä, voi nänhä jossain liikennevalotolpissa vaalean, ajorataa kohti suunnatun "laatikon". Onko nämä sittenkin itse valoihin liittyviä sensoreita? Kellä faktaa? Esim jyväskylässä on selvästi havaittavissa kameravalvonta 9-tiellä rautatieaseman tuntumassa.

Ade
Aaltonen
Former member
« Reply #2558 on: 03.08.07, 10:06 »

Osa on oikeasti kahjoja.
Seison bussipysäkillä kaupungissa. Menopelinäni liikenteessä ovat siis omat koipeni. Smiley Tie on märkä sateen jäljiltä. Ruma ääni lähestyy - isokuutioinen moottoripyörä. Se tulee ylinopeutta ja vauhti sen kuin kiihtyy. Näen, kuinka kuski tarkoituksellisesti ohjaa uraan, jossa on mahdollisimman paksu kerros vettä, siirtää kaiken painon eteen ja antaa kaasua. Moottori ulvoo, takapyörä sutii, pyörä alkaa heittelehtiä ja minä valmistaudun hyppäämään sivuun, **skiainenhan voi yhtäkkiä sinkoutua suoraan kohti! Siltä se ainakin näytti. Mitään kamalaa ei kuitenkaan tapahtunut, pyörä pysyi jopa samalla kaistalla. Mietin: uhmatkoon omaa kuolemaansa, jos huvittaa, mutta sivullisten terveydellä leikkiminen...
Valitettavasti vastaavaa näkee aina silloin tällöin. thmbdn
Niin juuri.

Joo o....noita urpoja näkee. Kova jätkä..... Luulevat osaavansa ajaa ja sitten eivät osaakkaan niin päätyvät sitten päälööpiksi. Muutenkin tollanen nykyaikainen tehokas prätkä vaatii sellaset hermot ja harkinnan ajamiseen, että murto-osalla sellasta harkintaa ja hermoja on, etteivät sikaile tuola lähes rajattoman suorituskyvyn turvin ja aiheuta vakavan hengen vaaran itselleen, kuin myös sivuillisille.
Surullista.

Toisaalta, samanlaisia kahjoja näkee tehokkaiden autojen ratissa joka päivä, tekevät mitä uskomattomimpia juttuja nojaten täysin siihen, että on se 400hv/600Nm pellinalla. Helppohan se on kehän kiihdytyskaistalle tulla sellasella, ajaa bussikaistaa menevä bussi kiinni ja vetää kiihdytyskaistan lopussa keulan edestä puoltoista sataa eteen ja vaihtaa siitä vielä sitten kahen kaistan yli vasemmalle kaistalle kun muut ovat niin hitaita..... Tuleekohan näille "varmasti itseään niin helv**** hyvinä kuskeina pitäville" mieleen, että mitäs jos ihan kaikki ne mahdollisesti jopa 10 eri osapuolta sillä hetkellä tilanteeseen joutuvat ei oikeen snaijaa sitä, että mitä herra loistava kuski tekee... mitäs sitten tapahtuu...?
Surullista. Urpoille ei pitäisi antaa mitään tehokasta autoa, tai prätkää.

Tuli muuten tästäkin vielä mieleen, että luulisi jos joku ajaa sellasta 50 000-100 000e henkilöautoa, että sen auton eteen on käyty kouluja, koska ei tollasia ihan normaali työssäkäyvä duunari ostele tosta vaan tai ees saa töistä alle tostavaan, koska se autoetu syö puolet palkasta.... Niin luulisi vaan, että nämä  ihmiset osaisivat myös käyttäytyä liikenteessä? Tai ymmärtäisivät sielä olevat säännöt...
Se on ihan uskomatonta, että aivan helv**** liian usein täysin järjenvastasia juttuja tekevät ihan liian usein tollasissa autoissa. Tulee keskisormea ja ties mitä kaikennäköstä humpuukki käsimerkkiä kun itse ollaan ekaksi mokattu....

Hyvä esimerkki saatiin eilen taas kun ilmeisesti oltiin uudella isolla Märssulla Ikeaan matkalla. No jonkin verran eksyksissä taisi olla kuski kun kesken risteyksen löi jarrut kiinni ja jäi siihen pyörittelemään päätään. Siis Turunmoottoritien liittymässä. SIis keskellä ajokaistaa. No mie nyt sitten siinä 5 sekunnin aikana sain sen kiinni luonnollisesti kun vauhtia on se 50kmh ja jouduin pysähtymään. Torvea sai painaa KAUAN ja  PITKÄÄN, että herra siitä Märssulla lähti. Muija vilkas vaan viereiseltä penkiltä kuten myös muksu takapenkiltä, että kuka soittaa heille torvea....
No siitä se sitten lähti hitaan arvokkaasti ja käänty Ikealle muutaman sadan metrin päästä, ilman villkkua, että varmasti takana tulevat helisee kun ei mitään suuntamerkkejäkään voi käyttää kun silti jarrutellaan kokoajan...
****lauta oikeesti, tollaset jutut ei mee mun jakeluun..... Luulis, että jos on koulutusta (vai millä hemmetillä noi noita voi omistaa tai ajaa), ois myös aivot mitä ei tehdä liikenteessä missään nimessä.

Ja älkääkä nyt vaan alottako sitä, että olen katkera tai jotain. Tulee vaan nähtyä ikäväkyllä ihan liikaa tollasien autojen kuljettajilta aivan käsittämättömiä juttuja. Niiin ja kyllähän ne Jenkkikuskitkin osaa noita juttuja mutta sehän se on, ei kukaan menestyvä trendi-ihminen mitään Jenkkiä osta, se ostaa paremman luokan saksalaisen laitteen, siksi nämä tilanteet näköjään kasautuu liian usein näille arvokkaammille automerkeille..... Tämän teorian on pakko olla totta, koska hyvä jos olen esimerkiksi C300:Sen kuljettajilta nähnyt muutaman ihmeellisen sössäyksen tämän lyhyen vuoden aikana, mitä olen ammatikseni ajanut linja-autolla YTV alueella.

Huoh olen avautunut. Kesäloma alkoi onneksi 2 tuntia sitten.  Cool
« Last Edit: 03.08.07, 10:22 by Sami Aaltonen »
zikaduu
Former member
« Reply #2559 on: 03.08.07, 10:11 »

Turussa on vastaavanlaisia kylttejä kameravalvonnasta ja jos oikein tarkkaan katsoo risteyksissä, voi nänhä jossain liikennevalotolpissa vaalean, ajorataa kohti suunnatun "laatikon". Onko nämä sittenkin itse valoihin liittyviä sensoreita? Kellä faktaa? Esim jyväskylässä on selvästi havaittavissa kameravalvonta 9-tiellä rautatieaseman tuntumassa.

Ade
Itselläni on noista liikennevalotolpissa olevista "laatikoista" sellainen käsitys, että ne on liiketunnistimia tai kameroita, jotkaa ohjaavat niitä liikennevaloja.
Pages: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1