Keskustelua liikenteestä

<< < (509/3031) > >>

Vesiklosetti:
Quote

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707296408569_uu.shtml näin ikkään...

edit: korjattu...


Näin ikkään? mitä mahtanet tarkoittaa?  Jos tarkoituksena on todeta, että onpa hassua, niin sitten niin. Itseäni lähinnä mietityttää, että miksi sen keltaisen viivan aikana on pakko ohittaa. Ei niitä ole siihen tiehen sen takia maalattu, että valkoinen sattui loppumaan...

Muutenkin nykyään tapahtuu liikaa vastaavanlaisia onnettomuuksia, joissa "auto on tuntemattomasta syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle" ja juuri sen rekan alle. En vihjaile mitään, koska lehdetkään eivät tee niin. Silti olen varma, että ainakin tämän foorumin kaikki raskaan liikenteen kanssa tekemisissä olevat (Joona, Tatu jne.) tietävät mitä tarkoitan. 

FSPilot:
Jos haluaa lopettaa päivänsä, niin ei tarvitsisi pilata toisten/toisen ihmisen elämää samalla. Voisi vaikka hypätä jyrkänteeltä, hirttäytyä ... Mutta mitä muuta vain, mutta ei tapaa, jossa joku kärsii loppu elämänsä tunnon tuskista, vaikka ei käytännössä voinutkaan vaikuttaa asiaan.  Tulee mieleen lehti juttu, jossa haastateltiin rekkamiestä jonka rekkaa päin oli ajettu itsemurha tarkoituksissa 3 (kolme) kertaa, voi vain miettiä niitä tunnon tuskia. En tiedä tuossa lehden jutusta, että miksi hän ajautui vastaan tulevien kaistalle, mutta joka tapauksessa tämä tapahtuma palaa monen yönä rekkamiehen uniin. 

Juha:
Quote

Muutenkin nykyään tapahtuu liikaa vastaavanlaisia onnettomuuksia, joissa "auto on tuntemattomasta syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle" ja juuri sen rekan alle. En vihjaile mitään, koska lehdetkään eivät tee niin. Silti olen varma, että ainakin tämän foorumin kaikki raskaan liikenteen kanssa tekemisissä olevat (Joona, Tatu jne.) tietävät mitä tarkoitan. 

Kommentilla siis tarkoitin että "taas yksi tälläinen". Näitä on nyt tänä vuonna turhan paljon taas sattunut. Tämä oli yksi syy miksi lopetin itse autohommat. Toki näissä "tuntemattomasta syystä vastaantulevien kaistalle" onnettomuuksissa voi olla myös syynä sairaskohtaus tai nukahtaminen.

juksii:
Täytyy taas ihmetellä pääkaupunkiseudun busseja. Mikä ihme on niin vaikeaa siinä vilkun käyttämisessä?

Ovet menee kiinni vielä on vilkku oikealle. Bussi liikkuu, vilkku oikealle... Käännetään rattia ja samalla vilkku vasemmalle, että mä tuun ny päälle. Pienemmät pois alta 

Kaksi bussia tuli jopa kaistalle asti vilkku oikealle.

En tiedä bussin ajamisesta mitään mutta onko se jotenkin fyysinen mahdottomuus laittaa se vilkku päälle vaikka samalla kun laittaa ovet kiinni? Olis edes hiukan aikaa reagoida ennenkuin se tulee sieltä päälle.

Täytyy vielä kehua niitä kahta(!) bussikuskia jotka osasivat laittaa vilkun päälle riittävän aikaisin eivätkä aiheuttaneet vaaratilannetta. Kuitenkin on taas tullut ajettua semmoinen 200 kilsaa kehä III:n sisäpuolella, että muutama bussi tullut nähtyä.

Toivottavasti vielä pari päivää selviää hengissä. 

auranen:
Quote

Täytyy taas ihmetellä pääkaupunkiseudun busseja. Mikä ihme on niin vaikeaa siinä vilkun käyttämisessä?

Ovet menee kiinni vielä on vilkku oikealle. Bussi liikkuu, vilkku oikealle... Käännetään rattia ja samalla vilkku vasemmalle, että mä tuun ny päälle. Pienemmät pois alta 

Kaksi bussia tuli jopa kaistalle asti vilkku oikealle.

En tiedä bussin ajamisesta mitään mutta onko se jotenkin fyysinen mahdottomuus laittaa se vilkku päälle vaikka samalla kun laittaa ovet kiinni? Olis edes hiukan aikaa reagoida ennenkuin se tulee sieltä päälle.

Täytyy vielä kehua niitä kahta(!) bussikuskia jotka osasivat laittaa vilkun päälle riittävän aikaisin eivätkä aiheuttaneet vaaratilannetta. Kuitenkin on taas tullut ajettua semmoinen 200 kilsaa kehä III:n sisäpuolella, että muutama bussi tullut nähtyä.

Toivottavasti vielä pari päivää selviää hengissä. 


Juu, paitsi tätä näyttää olevan sitten toistakin "koulukuntaa"...sellaiset bussikuskit, jotka tavallaan "varaavat" vasemman kaistan jo etukäteen varmuudeksi. Eli vasen vilkku päälle, vaikka vielä on ovi auki ja asiakkaita menossa sisään. Kymmeniä kertoja olen tällaisia nähnyt, siis tilanteita, joissa sitten autot pysähtyvät bussin taakse odottamaan ja päästämään (kuten kuuluukin) sen eteensä, mutta bussipa ei tulekaan kun businekset ovat vielä kesken.

Eli ei se liian aikaisinkaan ole hyvä....tai ei siitä vaaratilanteita synny, mutta liikenteen sujuvuus tökkii.

t. tero

Navigation

Up one level

Next page

Previous page