Keskustelua liikenteestä

<< < (513/3033) > >>

nisse90:
Quote

Itselläni on noista liikennevalotolpissa olevista "laatikoista" sellainen käsitys, että ne on liiketunnistimia tai kameroita, jotkaa ohjaavat niitä liikennevaloja.

Jep, ja prätkän kanssa on paska homma, jos tunnistin ei huomaa sua, niin siinähän sitten venataan niin pitkään, että taakse tulee auto jonka tunnistin huomaa.

ADEs80s:
Quote

Jep, ja prätkän kanssa on paska homma, jos tunnistin ei huomaa sua, niin siinähän sitten venataan niin pitkään, että taakse tulee auto jonka tunnistin huomaa.

Sitähän me ei tiedetä, onko siihen samaan mokkulaan integroitu muutakin. Näin todellisuudessa arvelinkin, että liittyvät pääasiassa liikennevalojen ohjaamiseen, esim yöaikaan kun on vähän liikennettä ja on järkevää polttaa vihreää sinne, missä on tulijoita. Jossain risteyksissä huomaa asfaltissa paljon bitumilla täytettyjä säännöllisen näköisiä railoja. Näissä tulee mieleen, onko sensoreina käytetty kapasitiivisia tai induktiivisia antureita, joilla tunnistus tehtäisiin. Induktiivisen tunnistamisen luulisi helpottavan moottoripyöränkin tunnistamista. Jos jolla kulla on tästä varmaan tietoa, kertokoon. Googlea ei jaksa vaivata 

Ade

mkallas:
Onko alla "sadantonninauto"...
Quote

.... Niin luulisi vaan, että nämä  ihmiset osaisivat myös käyttäytyä liikenteessä? ...
... Tulee keskisormea ja ties mitä kaikennäköstä humpuukki käsimerkkiä ....


...vai "sadantonninauto"...
Quote

...Torvea sai painaa KAUAN ja  PITKÄÄN, että herra siitä Märssulla lähti.
...Luulis, että jos on koulutusta (vai millä hemmetillä noi noita voi ... ajaa), ois myös aivot mitä ei tehdä liikenteessä...


Sepä on näköjään ihan sama, että minkälaisella "sadantonninautolla" siellä liikenteessä ollaan, niin käytöstavat on samat...   

MikkO

Ilmanmuuta:
Quote

Uskoisin kyllä että häviäisit rahasi. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita jossa ajat vaikka hiljaisella kylällä arkiyönä, alueella on vaikka 50km/h nopeustajoitus, ei pimeitä risteyksiä, erillinen kevyenliikenteenväylä, ei suojateitä jne. Minusta siinä ei ole mitään moraalisesti väärää jos silloin ajaa vaikka 70 km/h kyseisellä tiellä, ja väitän että tuo on turvallisempaa kuin ajaa samalla tiellä ruuhka-aikaan 50km/h.
En toki valita jos poliisi antaa minulle sakot tuollaisessa tilanteessa,

Hannu


Eihän tuo ole mikään moraalinen kysymys!

Asia on täysin selvä,  nopeusrajoituksen ylittäminen on kaikkina aikoina ja kaikille henkilöille kiellettyä ja ylittäminen voidaan yksiselitteisesti mitata. Mitään harkintaa ei tarvita, oikeus määrittää rangaistuksen automaattisesti, kun todisteet esitetään.

Kysymys on siitä, miten yksilö suhtautuu yhteiskunnan hänelle asettamiin rajoituksiin. Jos niitä rikotaan tietoisesti, on kyseessä anarkia, joka on sinänsä eräs yhteiskunnallinen näkökulma. Se, mikä on rangaistavaa toimintaa, ei ole tässä yhteiskunnassa yksilön päätettävissä, vaan laeilla säädetty. Yksilö ei voi vapaasti valita "seisovan pöydän" periaatteella, mitä sääntöjä hän haluaa noudattaa, vaan säännöt on otettava huomioon sellaisinaan. Mikäli ne eivät miellytä, on olemassa demokraattinen prosessi niiden muuttamiseksi, johon prosessiin kaikki saavat osallistua.

 





juhamke:
Alkaa mennä jo niin kauas metsään tämä "keskustelu", että olisikohan jo aika palata itse aiheeseen...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page