Keskustelua liikenteestä

<< < (517/3033) > >>

Masa:
Quote

Tai italialaisittain: tietyörajoitusmerkit moottoriteillä 10 km/h niin ihmiset hiljentävät edes 70 km/h... 


Kärjistäen tämä on juuri sitä "rapautumista", josta tuossa yllä kirjoitin. "Suurin sallittu" muuttuu mielissä suositukseksi laskea sitä nopeutta...

Ralliviikonloppuna opimme taas kerran Jyväskylän seudulla, että poliisi kyllä kehtaa tutkata ohituskaistoilla. Ilmeisesti kynnys mennä tutkaamaan näille työmaapätkille on sentään vähän korkeammalla, kun niin harvoin niillä tutkaan törmää. Pelkäävätkö sitten toimistohommien räjähtämistä käsiin, kun kahdelta kolmesta saisi ottaa kortin pois on the spot

svirkkul:
Nyt kannattaa katsoa ylen 2 kanavaa.

Quote

Kohtalokkaat sekunnit. Kolarin jälkeen usein kaikki on toisin. Elinikäinen vamma muistuttaa virhearviosta joka päivä, syyllisyyttä voi kantaa loppuelämänsä. Anne Flinkkilän vieraina moottoripyöräonnettomuudessa vammautunut Anssi Haapoja, kuolonkolarissa osallisena ollut toimittaja Aino Suhola ja tutkija Tarja Ojala. www.yle.fi/inhimillinentekija. Teksti-tv s. 334.

Masa:
Iltalehdestä tänään: Kolme ihmistä lensi ojaan moottoripyörän selästä, kun kuljettaja menetti ajokkinsa hallinnan Ilomantissa lauantaina aamuyöllä.

Onnettomuus sattui Hatuntiellä. 600-kuutioisen pyörän selkään oli ahtautunut kaksi nuorta miestä ja yksi nainen. Nainen istui keskellä.
Oikealle kaartuvassa mutkassa moottoripyörä ajautui vastaantulevien kaistalle ja siitä pientareelle. Siellä se alkoi heittelehtiä ja suistui ojaan.

Lapsuudesta muistan vitsin, joka kuului kutakuinkin seuraavasti: "Mopo ojaan Laihialla, 6 matkustajaa loukkaantui".

Barbro:
Quote

Mitä tulee työmaamerkintöihin maanteillä ja erityisesti moottoriteillä, niin olen itsekin taas lomakaudella tehnyt saman havainnon: merkit ovat tiellä, mutta yhtäkään työmiestä tai työajoneuvoa ei ole mailla eikä halmeilla. Helppo suhtautuminen on tietenkin se, että "nopeusrajoitusta pitää noudattaa kaikesta muusta riippumatta".
Tosielämässä on kuitenkin niin, että meissä suomalaisissakin se slaavilainen maaorjamenttaliteetti on kovaa vauhtia katoamassa, geenipoolin sekoittuessa paremmin, ja sen seurauksena niitä merkkejä ei enää oteta jumalan sanana. Mediassa on keskusteltu samasta aiheesta jo ties kuinka kauan sitten ensimmäisen kerran, ja on tultu siihen johtopäätökseen, että ne tilapäiset alennetut nopeusrajoitukset pitäisi peittää silloin, kun työmaa on pimeänä.
Kun niitä ei peitetä, rapauttaa se kansalaisten lainkuuliaisuutta entisestään, kun ne alennetut rajoitukset koetaan täysin tarpeettomiksi ja siksi niitä sitten rikotaan.
Ja kun siihen rikkomisen makuun pääsee, luonnistuu se helpommin sitten muillakin kuin työmaapätkillä.


Juu kyllä se vähän harmittaakin. 2-tiellä on nyt pitkiä pätkiä remontin alla, ja siitä olen useamman kerran tänä kesänä ajellut. 3 kertaa siellä on oltu jollain pienellä pätkällä töissä. Nopeusrajoitus 80 on kuiteski koko ajan päällä. Siinä sitä sitten miettii, että hmmm onhan täällä tosiaan tietyö, ja vähän tietä kavennetty, mutta ketään ei näy missään. Houkutus päästellä satasta on kova....

tornadof36:
Tere,

Poliisilla nollatoleranssi ylinopeuksien suhteen Helsinki- Hanko tiellä koko syyskuun ajan.

Kameravalvotuilla tieosuuksilla on kuolonuhrien määrä pudonnut puoleen. Eli se on suoraan verrannollinen ajonopeuksien putoamiseen niissä paikoissa, joissa onn nopeusvalvontaa.

Saisivat laittaa muuallekin tuon nollatoleranssin  !

-Jukka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page