Keskustelua liikenteestä

<< < (525/3019) > >>

hynkel:
Nyt on pakko kommentoida väliin. Toivottavasti pointtini selviää noilla boldauksilla..

Kyllä. KAIKKI stadin bussikuskit ja jakeluautonkuljettajat ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta saunan taakse. Saunan takana on vielä tilaa. Ja saunaa voi aina laajentaa.

Timolle: aivan totta, unohdin että ajat sielä työksesi, joten tiedät mistä puhut. Sori. Joonalle: kaikkea saat luulla ja tietää. Kypsyttää vaan tuo sun asenne. Montako kertaa olen sinun ammattikuntaasi samalla tavalla mollannut kuin sinä ja Tatu olette bussikuskeja..? En ole halunnut tehdä niin, enkä tee niin, koska samalla alalla ollaan. Super lässytystä se on, että "tanan bussit, ei me rahtarit...". Siksi en vaan voi ymmärtää, mikä ihme saa teidät aina mollaamaan heti kun on vähänkin aihetta. Oli trolli tai ei. ....lauta, leipä saadaan samalta alalta ja täällä ollaan sotapolulla. Ei voi ymmärtää.

Enempää ei ehdi lätistä, sillä jonkin käsittämättömän julman syyn takia lähden kuitenkin vaihtelun vuoksi töihin. Johan edellinen työpäivä päättyi 15 tunnin jälkeen aamulla kahdeksalta... Tänään joutuu ihan keskustaan asti menemään 10-metrisellä jakarilla, mitähän siitäkin tulee. On suhteellisen ahdasta tuolla sokoksen huoltotunnelissa kuitenkin, mutta onneksi vain osumat lasketaan... Onneksi ei tarvi normaalisti ajaa (Helsingin) keskustassa, ihan perseestä koko touhu. Sellasta nurkissa veivaamista.

Pe7e:
Heittääkö mittarini vai ajavatko kaikki kehä3:lla oikeasti ylinopeutta? Mä ajan tasan 80km/h lentokentältä tikkurilan suuntaan ja kaikki senkus painaa ohi vähintään 90km/h.  Oikeesti varmaan 30:sta 5 ajaa sallittua nopeutta.. rupee tuntumaan jo että se mun mittari heittää oikeesti.. 

ApoN:
Tuosta tuli mieleen esittää kysymys foorumin kaikkitietävälle raadille....

Monesti on tullut väiteltyä seuraavasta asiasta: Muistelen vahvasti autokoulussa opettajan sanoneen, että maantiellä risteysalueella on nopeusrajoitus aina 80km/h, vaikka muutoin rajoitus kyseisellä tienosuudella olisi suurempi (käytännössä Suomessa 100km/h). Tämä rajoitus olisi siis voimassa myös ilman mitään erityistä rajoituksesta kertovaa liikennemerkkiä.

Harmi vaan, että kukaan muu jonka kanssa asiasta olen jutellut, ole kuullutkaan moisesta...   

Eli kumpi on oikeassa, minä vai muut? 

Eräs kaveri kertoi kyllä saaneensa sakot kyseisessä tilanteessa, eri risteyalueella oli tutka ja kaveri pyyhälsi siihen satanen lasissa, mikä oli alueen yleinen rajoitus. Harmi vaan, että ko. kaveri ei muista oliko kyseinen risteysalue erikseen merkitty 80km/h merkillä.....

Pe7e:
Vai onko ne nopeusrajoitukset sittenkin nopeus-suosituksia? 

makke1:

Tuosta tuli mieleen esittää kysymys foorumin kaikkitietävälle raadille....

Monesti on tullut väiteltyä seuraavasta asiasta: Muistelen vahvasti autokoulussa opettajan sanoneen, että maantiellä risteysalueella on nopeusrajoitus aina 80km/h, vaikka muutoin rajoitus kyseisellä tienosuudella olisi suurempi (käytännössä Suomessa 100km/h). Tämä rajoitus olisi siis voimassa myös ilman mitään erityistä rajoituksesta kertovaa liikennemerkkiä.

Harmi vaan, että kukaan muu jonka kanssa asiasta olen jutellut, ole kuullutkaan moisesta...   

Eli kumpi on oikeassa, minä vai muut? 

Eräs kaveri kertoi kyllä saaneensa sakot kyseisessä tilanteessa, eri risteyalueella oli tutka ja kaveri pyyhälsi siihen satanen lasissa, mikä oli alueen yleinen rajoitus. Harmi vaan, että ko. kaveri ei muista oliko kyseinen risteysalue erikseen merkitty 80km/h merkillä.....

Eiköhän siinä saa ajaa juuri niin lujaa, kuin edellinen liikennemerkki ohjeistaa. Itse en moista ole koskaan kuullutkaan. Sen muistan, että 80km/h on yleisrajoitus, jos liikennemerkillä ei muuta kerrota.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page