FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 12:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470876 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2680 on: 05.09.07, 18:43 »

HUOH tuli eilen todettua, että nuorena sitä uskaltaa puhaltaa.

Ajelin linjaa tuossa illan hämärtyessä eilen ja rajotusalue oli 50, taisin jotain sellasta 45kmh ajella kun ei ollut kiire odottelemaan väliaikaa. Tiesin, että takana ajelee ilmeisesti mopolla joku jannu, joskin sen näki aina mutkissa kun halusi ajaa 1s päässä meikäläisestä. Suora koitti ja totesin, että outo ääni kuuluu, ihan ku mopo ajaisi vieressä. Stekkasin peilit, ei ketään missään, ja sitten kun katso etuovesta siinä ajellessa, niin Hiphei.  Cheesy
Kaveri veti pimeähköllä jalkakäytävällä heittämällä meikäläisestä ohi.  thmbup Ja ei muuta kun takas sitten muutaman pihatien jälkeen ajotielle ja taas kahva kaakkoon.

On se jumalauta kyllä uskomatonta kattoa noitten teinien koheltamista. Jalkakäytävällä iltahämärässä paikassa, joissa on pihoille meneviä pieniä liittymisteitä, 60kmh vähintään. Heittäen meinaa meni musta ohi ja mulla kuitenkin 45-50kmh vauhtia.... HUOH.
Alan vahvasti olla sitä mieltä, että mopokortin saajalle ehdottomasti inssiajoa muistuttava koe, ennen kun sen kortin saa. IHan uskomattomia riskejä ottavat. HUOH.

Ja tuli tossa tänään todettua, että uskaltaa noi teinit ajaa Vihdintiellä vasentakaistaa mopoilla näköjään, mulla ei pokka riittäis ees mennä sellasella laitteella Vihdintielle ajamaan, jossa rajotus on 70 ja ajonopeudet lähentelee 90kmh. Niin se jätkä vaan mopokilpisellä skootterilla veti keskellä vasentakaistaa, kunnes tajusi, että autoletka sittenkin menee kovempaa kun sen 45kmh.... Huh Huh
Aikasta mielenkiintosta touhua.

Tuli mieleen vielää, että tänään luukusta tulleessa Tuulilasissa oli varsin murheellinen kertomus siitä, kun asenteet on mitä on. Kuukauden shokista on siis kyse. Surullinen tarina.
Henkka
Former member
« Reply #2681 on: 05.09.07, 20:23 »

On se jumalauta kyllä uskomatonta kattoa noitten teinien koheltamista. Jalkakäytävällä iltahämärässä paikassa, joissa on pihoille meneviä pieniä liittymisteitä, 60kmh vähintään. Heittäen meinaa meni musta ohi ja mulla kuitenkin 45-50kmh vauhtia.... HUOH.
Alan vahvasti olla sitä mieltä, että mopokortin saajalle ehdottomasti inssiajoa muistuttava koe, ennen kun sen kortin saa. IHan uskomattomia riskejä ottavat. HUOH.

En usko että inssiajolla olisi mitään vaikutusta tuollaiseen mitä koit.

Se vaan on tuo ikä kun kohelletaan ja mennään suuna päänä herkemmin, monessa asiassa.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaankin.

Mitä enemmän tulee meille ikää puntariin niin sitä enemmän me kauhistellaan.

Eli meistä tulee "vanhoja"! Grin
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #2682 on: 05.09.07, 20:49 »

Miksi taksikuskit ajaa aina hyvinkin reilua ylinopeutta?? Shocked Vai onko niillä joku erityisoikeus? Tongue
Renee Jaasson

Date Registered: 04.10.03

« Reply #2683 on: 05.09.07, 22:56 »

Miksi taksikuskit ajaa aina hyvinkin reilua ylinopeutta?? Shocked Vai onko niillä joku erityisoikeus? Tongue

On, ja oikeus vaihtaa kaistaa ja kääntyä risteyksistä ilman vilkkua. Hiljaittain olin sellaisen kuskin kyydissä, joka käytti koko matkan aikana vilkkua tasan kerran. Senkin teki paikassa, jossa vilkkua ei välttämättä tarvitse käyttää (kaistalla oli pakollinen ajosuunta).  Lisäksi hän tykkäsi motarilla roikkua kahden kaistan välissä, sujuvasti puikkelehtien autojen ohitse tilanteen tullen. Taisin jossain välissä säpsähtää ja painoin vaistomaisesti omaa "jarrua" jalkatilassa, sitten päätin vain keskittyä pelkästään maisemien katseluun, koska matka sujui muuten oikein joutuisasti.
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #2684 on: 06.09.07, 09:29 »

Noi kaahaavat taksikuskit on omien havaintojeni mukaan lähes aina nuoria kavereita. Vanhat kuskit köröttelee ihan sääntöjen mukaan.

Aaltonen
Former member
« Reply #2685 on: 06.09.07, 09:54 »

Niin kyllä minä ymmärrän, että takseillakin tuppaa kiire toisinaan olemaan, mutta ei se oikeuta sentään ihan päättömiä tekemään missään liikennetilanteessa. Seurasin tossa yks päivä erästä Pitsafirman kuskia, Kehä 3:selta Juvanmalmille asti ja ei kertakaan vilkkua, missään kohtaa.  Huh Näin.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2686 on: 06.09.07, 10:35 »

Joo, nuorena sitä uskalsi. Nykyään, kun poliisisetä pyytää puhaltamaan, ei enää uskalla. Sitä vaan kohteliaasti kieltäytyy ja jatkaa matkaa...

Eikäku... Kyllä sitä tuolla liikenteessä näkee vaikka ja mitä, niin mopoilijoilta kuin teiltä bussikuskeiltakin. Ja kaikilta muilta siitä välistä, edeltä ja takaakin. Sinäkin teet aivan takuulla toisinaan liikenteessä asioita, jotka joko a) rikkovat liikennesääntöjä tai lakia, tai b) ovat muuten vaan tilanteeseen sopimattomia tai vaarallisia. Jos minä rupeaisin kaiken liikenteessä näkemäni kirjoittamaan tänne tuohon samaan HUOH-tyyliin, mulla olisi sormet kuluneet loppuun ajat sitten. Ei niistä kannata repiä tuollaista stressiä, tai siellä saattaa oikeasti ruveta pelottamaan tuolla tien päällä. Kaikista paras, kun ajelee omaa ajoaan tietty valppaustaso ylläpitäen, niin kyllä tuonne mahtuu, vaikka siellä onkin vaikka millaista viheltäjää...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #2687 on: 06.09.07, 11:03 »

Viime kesänä taksi meinasi ajaa päälleni suojatiellä. Kyseessä oli paikka jossa pyöräilijällä etuajo-oikeus
ja taksikin tuli kolmion takaa. Taksikuski hyppäs autosta ulos ja rupes huutamaan et "kato vähän miten ajelet,
meinasit tulla hänen auton kylkeen" .... lainauksesta otin pois ne sata kuuluisaa sanaa ( v...u, p.....ele jne )

Kysyin et millä oikeudella hän meinaa ajaa minun päälle kun hänellä nyt sattuu olemaan kolmiokin jonka
takaa tulee suojatielle ?

Taksi totesi et "Hän on töissä ja hänellä on kiire" Eli siinä se lyhyesti ja ytimekkäästi miksi saavat
ajaa niin ettei liikennesääntöjä tarvitse noudattaa  laugh

Oli Ilmeisesti taksilupa ja ajokortti ko. henkilöllä hommattuna jonkun kirjekurssin kautta  Wink

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
tornadof36
Former member
« Reply #2688 on: 06.09.07, 13:53 »

On, ja oikeus vaihtaa kaistaa ja kääntyä risteyksistä ilman vilkkua. Hiljaittain olin sellaisen kuskin kyydissä, joka käytti koko matkan aikana vilkkua tasan kerran. Senkin teki paikassa, jossa vilkkua ei välttämättä tarvitse käyttää (kaistalla oli pakollinen ajosuunta).  Lisäksi hän tykkäsi motarilla roikkua kahden kaistan välissä, sujuvasti puikkelehtien autojen ohitse tilanteen tullen. Taisin jossain välissä säpsähtää ja painoin vaistomaisesti omaa "jarrua" jalkatilassa, sitten päätin vain keskittyä pelkästään maisemien katseluun, koska matka sujui muuten oikein joutuisasti.

Olisit sanonut sille ......, että rauhoittuu tai et maksa matkastasi.

J thmbup
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #2689 on: 06.09.07, 13:57 »

Noi kaahaavat taksikuskit on omien havaintojeni mukaan lähes aina nuoria kavereita. Vanhat kuskit köröttelee ihan sääntöjen mukaan.
Näin on, mutta vanhat kuskit käyttävät vilkkua sitäkin harvemmin. Huh

E:Oletteko bonganneet Helsingin taksin, jonka rekkari on MD-11 (ollut jo useamman vuoden ajan). Mitään tekemistä ilmailun kanssa tällä herralla?

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Aaltonen
Former member
« Reply #2690 on: 06.09.07, 16:13 »

Joo, nuorena sitä uskalsi. Nykyään, kun poliisisetä pyytää puhaltamaan, ei enää uskalla. Sitä vaan kohteliaasti kieltäytyy ja jatkaa matkaa...

Eikäku... Kyllä sitä tuolla liikenteessä näkee vaikka ja mitä, niin mopoilijoilta kuin teiltä bussikuskeiltakin. Ja kaikilta muilta siitä välistä, edeltä ja takaakin. Sinäkin teet aivan takuulla toisinaan liikenteessä asioita, jotka joko a) rikkovat liikennesääntöjä tai lakia, tai b) ovat muuten vaan tilanteeseen sopimattomia tai vaarallisia. Jos minä rupeaisin kaiken liikenteessä näkemäni kirjoittamaan tänne tuohon samaan HUOH-tyyliin, mulla olisi sormet kuluneet loppuun ajat sitten. Ei niistä kannata repiä tuollaista stressiä, tai siellä saattaa oikeasti ruveta pelottamaan tuolla tien päällä. Kaikista paras, kun ajelee omaa ajoaan tietty valppaustaso ylläpitäen, niin kyllä tuonne mahtuu, vaikka siellä onkin vaikka millaista viheltäjää...

Niin joo tosiaan, ei ressiä. Tuli vaan toi mopoilijan tekeminen ihan sellasena "ei oo totta" fiiliksenä. A. hämärässä/pimeessä pienessä vesisateessa jalkakäytävällä noin 60kmh pihaporttien ohi on ihan fiksua vetää lanttu pohjassa....  Roll Eyes
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2691 on: 07.09.07, 14:16 »

Seurasin tossa yks päivä erästä Pitsafirman kuskia, Kehä 3:selta Juvanmalmille asti ja ei kertakaan vilkkua, missään kohtaa.  Huh Näin.

Eli siis kuinka pitkän matkan seurasit? Juvanmalmi kun käytännössä alkaa Kehä 3 rampista.
Joona Väisänen

« Reply #2692 on: 08.09.07, 10:59 »

Miksi mollaat muiden ammattikunnan kuskeja??  Shocked Bussikuskeja ei saa näköjään moittia sanallakaan, mutta muita saa..hienoa.

Tätä on niin monta kertaa kysytty jo ja vastausta ei ole valitettavasti vieläkään saatu. Takseja, kuorma-autoja sun muita mollataan koko ajan ja kun sanot bussikuskeista jotain niin heti ollaan sotapolulla samalla alalla työskenteleviä vastaan jne.
Aaltonen
Former member
« Reply #2693 on: 09.09.07, 06:39 »

Jaaha tänne on tällästä ilmestynyt. Ja vastausta ootetaan. No tässä se tulee. Tottakai koitat oman ammattisi kuljettajakunnan tekemisiä pohtia. Jos joku avautuu busseista täällä, niin olen koittanut antaa mahdollisen syyn jollekin tapahtumalle, joka auttaisi ymmärtämään miksi ehkä niin kävi. Jos vaan mahdollista. Ja olen myös ollut samaa mieltä muutamista busseihin liittyvistä asioista, joista on täällä avauduttu. En muista, että Joonan ammattikuntaa olisin yhtä innokkaasti mollannut kuin Herra itse bussin kuljettajia. Tähänkin ois kiva vastaus saada, miksi me olemme joillekin rekkojen kuljettajille niin iso palapurtavaksi.
Mikko Heimo

« Reply #2694 on: 09.09.07, 10:02 »

Samille: Miksi useat bussikuskit ajavat ruuhkassa aivan kiihdytyskaistan päähän ja siten yrittävät päästä jonossa "paalupaikalle"?, vaikka bussinmentävä tila olisi heti kaistan alkupäässä.
Tämä vain lisää ruuhkaa, kun sitten mietitään, että päästäiskö bussin vai ei. Minä itse en ole koskaan väistänyt tuollaista etuilijaa, enkä tule väistämäänkään. Tulkoon kylkeen, EVVK (käsittääkseni sillä on väistämisvelvollisuus, ainakin kehä 3:lla, jossa rajoitus 80km/h.

arttula
Former member
« Reply #2695 on: 09.09.07, 10:28 »

Terve

Minua harmittaa erityisesti bussikuskit, jotka kiilaavat ruuhkaisella kadulla suoraan eteen törkeästi. Ymmärrän ja hyväksyn, että minun pitää antaa pysäkiltä lähtevälle bussille tilaa, mutta ymmärtääkseni tuo etuajo-oikeus ei koske kaistanvaihtotilannetta enää. Vai koskeeko ? Helppohan se on isotella, kun on isompi kärry alla. Muutaman kerran olen joutunut lyömään liinat kiinni, kun bussi kiilaa eteen ilmeisesti katsomatta lainkaan peiliin. Harmittaisi suuresti, jos äkkijarrutukseni seurauksena joku tömäyttäisi perään. Joskus olen äänimerkeillä protestoinut bussikuskille, ja saanut ystävällisen kansainvälisen käsimerkin sivupeilin kautta vastaukseksi. Jotenkin sympatiani bussikuskeille on kadonnut.

Arttu
Mikko Heimo

« Reply #2696 on: 09.09.07, 10:33 »

Minua harmittaa erityisesti bussikuskit, jotka kiilaavat ruuhkaisella kadulla suoraan eteen törkeästi. Ymmärrän ja hyväksyn, että minun pitää antaa pysäkiltä lähtevälle bussille tilaa, mutta ymmärtääkseni tuo etuajo-oikeus ei koske kaistanvaihtotilannetta enää. Vai koskeeko ? Helppohan se on isotella, kun on isompi kärry alla. Muutaman kerran olen joutunut lyömään liinat kiinni, kun bussi kiilaa eteen ilmeisesti katsomatta lainkaan peiliin. Harmittaisi suuresti, jos äkkijarrutukseni seurauksena joku tömäyttäisi perään. Joskus olen äänimerkeillä protestoinut bussikuskille, ja saanut ystävällisen kansainvälisen käsimerkin sivupeilin kautta vastaukseksi. Jotenkin sympatiani bussikuskeille on kadonnut.
Näin se menee. Hyvä, että sinäkin olet huomannut bussikuskien röyhkeän käytöksen.

Joona Väisänen

« Reply #2697 on: 09.09.07, 11:45 »

En muista, että Joonan ammattikuntaa olisin yhtä innokkaasti mollannut kuin Herra itse bussin kuljettajia. Tähänkin ois kiva vastaus saada, miksi me olemme joillekin rekkojen kuljettajille niin iso palapurtavaksi.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Toisinsanoen, taitaa ne bussit olla niitä jotka tuolla ajaa röyhkeästi mistään lainkaan välittämättä. Eli siis ihan rautalangasta väännettynä, itepä se teidän ammattikunta aiheuttaa sen, että sitä mollataan niin paljon. Ei tässä voi kuin peiliin katsoa. Ja kuten olen sanonut, minä mollaan myös omaa ammattikuntaani tarpeen niin vaatiessa. En puolustele yhtään väärin toimivaa rekkakuskia. Mutta silti, bussit ovat ne röyhkeämmät. Mutta kuten on jo tullut selväksi, ei ole mikään ihmekään, kun puolet kuljettajista ovat kielitaidottomia moniosaajia. Eikä niiltä voida vaatia täyttä liikennesääntöjen osaamista eikä voida sakottaa. Sehän olisi rasismia, herranen aika.

EDIT: Onpa surullista luettavaa Ajolinjassa jossa oli juttu HelB:stä.  Yleinen kommentti ihan artikkelin lopussa:

"Seuraavassa pesäpallon valistuskampanjassa voitaisiin aloittaa vaikka ajolähdön kuvaaminen. Se ei ole muuten sitä, että kuski vinguttaa lätkä tiskissä seisovien matkustajien tehdessä tahattomasti aaltoja. Se Stadissa jo osataan."

Sanoisinpa, että aika äärimmäisen huonoa mainosta ytv-seudun bussiliikenteelle. Ajolinjaa kun luetaan aika paljon ympäri suomea. Vai kiistätkö Sami tuon ylläolevankin asian?
« Last Edit: 09.09.07, 12:01 by Joona Vaisanen »
Aaltonen
Former member
« Reply #2698 on: 09.09.07, 14:34 »

Samille: Miksi useat bussikuskit ajavat ruuhkassa aivan kiihdytyskaistan päähän ja siten yrittävät päästä jonossa "paalupaikalle"?, vaikka bussinmentävä tila olisi heti kaistan alkupäässä.
Tämä vain lisää ruuhkaa, kun sitten mietitään, että päästäiskö bussin vai ei. Minä itse en ole koskaan väistänyt tuollaista etuilijaa, enkä tule väistämäänkään. Tulkoon kylkeen, EVVK (käsittääkseni sillä on väistämisvelvollisuus, ainakin kehä 3:lla, jossa rajoitus 80km/h.

Ensimmäiseksi, kuinka paljon se sun matkaa hidastuttaa, jos sen linja-auton sieltä kaistan päästä päästät liittymään Kehälle? Paljonko häviät siinä aikaa?

Jaa olisikohan tässä kenties kyseessä etenkin painajaismaisen Kehä 3:sen ollessa kyseessä selkeesti sellanen aikataulullinen juttu?
Minä en Kehä 3:sella aja linjaa kun ihan pieniä pätkiä ja nekin ruuhkattomasti, mutta kysytääs nyt sulta, että miten itse tekisit? Olet 15 minuuttia myöhässä ja seuraava lähtö pukkaa päälle, matkaa päättärille on vielä ajallisesti vähintään 10-15 minuuttia. Haluatko sinä huviksesi sielä jonon takana istuskella ja todeta, että meni muutaman siivun tauot siinä kun istuskelin jonossa?

Joo eihän sitä tartte väistää, kolmiohan niillä sieltä kiihdytyskaistalta tullessa on, mutta varsin kypsymättömän kuvan annat, jos tilaa et anna bussille, jolla on vilkku päällä kiihdytyskaistan lopussa. Se kuski sielä ohjaamossa ihan oikeasti kiittää, jos sitä tilaa saa. Ja tällästen "minähän en tilaa anna kun ei voi jonottaa rauhassa tuola takana" kuljettajien takia tuola noita oho-tilanteita sattuu. Tilaa et saa vaikka sitä kauniisti pyydät.
Ne kuskit on tuola töissä, kuinka moni Kehä 3:sen iltapäivä ruuhkassa olevista henkilöautoilijoista on tuola töissä, ajamassa aikataulun mukaan himisiä himaan?

Voi näyttää varsin "törkeältä" mutta mietippä ittes sinne kuskin asemaan, tekisitkö itse ihan samoin jos tosiaan tilanne ois edellä mainittu?
« Last Edit: 09.09.07, 14:48 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
« Reply #2699 on: 09.09.07, 14:40 »

Terve

Arttu

Ei koske kaistanvaihtotilannetta.
Mutta otetaan esimerkki Kehä 1 ja Otaniemen risteys. Mitäs mieltä olet, lähdet pysäkiltä ja sun pitäisi sen ruuhkan läpi päästä tukkimatta ja aiheuttamatta paniikkijarrutustilanteita 2 kaistan yli kolmannelle vasemmalle liittyvälle kaistalle. Jos et saa tilaa, niin tottakai voit linjaa ajaessasi käydä kääntymässä seuraavassa risteyksessä 2 kilsan päässä ja ajaa takasin?
Ei se bussi varmaan huvikseen vilkkupäällä aja Kehä 1:sellä tai Kehä 3:sella, yleensäkään jos bussilla on vilkku päällä kaistaa vaihtaakseen, niin ei se huvikseen kyllä ole päällä, etenkin ennen tulevaa risteystä.

Näitä näkee jotka vaihtaa kaistaa kun bussi "hyppääkin" sieltä pysäkiltä eteen käyttäen kiihdytyskaistana bussikaistaa ja sitten yrittäen liittyä Kehän liikennevirtaan. No ratkaisuhan on se, että vaihdetaan se vasen kaista ja sitten ollaankin täysin kusessa kun se bussi on edelleen vilkku päällä, risteys, josta sen pitäisi vasemmalle päästä on jo niin lähellä, että kohta on pakko tehdä jomman kumman jotain. Jos tossakin on tultu 100-150m vilkkupäällä ja tilaa et vasemmalta kaistalta saa, niin missä se vika oikeastaan on? Kuka ei ole nyt ymmärtänyt ja mitä kun tällänen epämiellyttävä tilanne tulee?

Sitten jos tosiaan tullaan suoraan kaistan yli poikittain alle, niin se on väärin, tottakai. Mutta toi Kehä on sellanen kohta, missä todella on välillä ihan työn takana päästä sinen Otaniemeen.....
Pages: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1