FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 134 135 [136] 137 138 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452079 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2700 on: 09.09.07, 14:43 »

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Toisinsanoen, taitaa ne bussit olla niitä jotka tuolla ajaa röyhkeästi mistään lainkaan välittämättä. Eli siis ihan rautalangasta väännettynä, itepä se teidän ammattikunta aiheuttaa sen, että sitä mollataan niin paljon. Ei tässä voi kuin peiliin katsoa. Ja kuten olen sanonut, minä mollaan myös omaa ammattikuntaani tarpeen niin vaatiessa. En puolustele yhtään väärin toimivaa rekkakuskia. Mutta silti, bussit ovat ne röyhkeämmät. Mutta kuten on jo tullut selväksi, ei ole mikään ihmekään, kun puolet kuljettajista ovat kielitaidottomia moniosaajia. Eikä niiltä voida vaatia täyttä liikennesääntöjen osaamista eikä voida sakottaa. Sehän olisi rasismia, herranen aika.

EDIT: Onpa surullista luettavaa Ajolinjassa jossa oli juttu HelB:stä.  Yleinen kommentti ihan artikkelin lopussa:

"Seuraavassa pesäpallon valistuskampanjassa voitaisiin aloittaa vaikka ajolähdön kuvaaminen. Se ei ole muuten sitä, että kuski vinguttaa lätkä tiskissä seisovien matkustajien tehdessä tahattomasti aaltoja. Se Stadissa jo osataan."

Sanoisinpa, että aika äärimmäisen huonoa mainosta ytv-seudun bussiliikenteelle. Ajolinjaa kun luetaan aika paljon ympäri suomea. Vai kiistätkö Sami tuon ylläolevankin asian?

Selvä, tulihan se vastaus sieltä. Hyvä, että olet tota mieltä ja leimaat kaikki linja-autokuskit aivottomiksi kuljettajiksi. Pidä tosta kiinni, hyvä asenne.
HELB:iin en ota kantaa, koska en ole kyseisessä firmassa töissä ja en tiedä heidän asioistaan yhtään mitään, joten paha mennä kommentoimaan yhtään mitään tollaseen lauseeseen kun en tiedä mistä tuo on lähtöisin.
Aaltonen
Former member
« Reply #2701 on: 09.09.07, 14:54 »

Näin se menee. Hyvä, että sinäkin olet huomannut bussikuskien röyhkeän käytöksen.

Sulla ei oikeasti taida olla paljoakaan henkilökohtasta ajokokemusta, ihan itsenäistä ajoa takana liikenteessä?
Seuraileppa aikasikuluksi henkilöautojen toimintaa ja mietiskele niitten tekemisten motiiveja, mahdollisia seurauksia ja piittaamattomuuksia. Mutta olikos se niin, että sulla ei vielä ole ajokorttia vai miten tämä nyt meni?
arttula
Former member
« Reply #2702 on: 09.09.07, 14:56 »

Joo, purnaukseni ei koskenut tuota risteteystä, vaan monia tilanteita Helsingin keskustassa. Annan kyllä tilaa kaistaa vaihtaville autoille mielelläni, mutta busseille enää en. Sen verran pännii tuollainen kyynärpäätaktiikka. Angry

Arttu
Aaltonen
Former member
« Reply #2703 on: 09.09.07, 14:59 »

Joo, purnaukseni ei koskenut tuota risteteystä, vaan monia tilanteita Helsingin keskustassa. Annan kyllä tilaa kaistaa vaihtaville autoille mielelläni, mutta busseille enää en. Sen verran pännii tuollainen kyynärpäätaktiikka. Angry

Arttu

Aika rohkeaa sanoa, että et anna enää busseille tilaa. Mieti nyt järjellä oikeasti tota hommaa. Kumpi siinä häviää, jos pidät kynsin ja hampain kiinni siitä, että saat mennä tuo ei? Ei se bussi sieltä saisi kuvaillun kaltaisesti tulla, mutta onko tossakaan nyt mitään järkeä?
En itse aja linjaa keskustassa liiemmin ollenkaan, en tiedä miten sielä niitä ajavat tekee, mutta ei se kovin kypsää ole vaan alle ajaa pysäkiltä.
Mutta silti, kannattaako tosiaan nyrkit valkosena puristaa rattia ja huutaa, että minähän en tilaa anna.....?

Enhän minäkään töissä ajattele, että tuo tulee kolmion takaa, aivan sama mulle, mulla on iso autokin. Jos ajaa alle niin ajaa alle. Minä saan mennä se ei.
Aika kypsymätön asenne tuollainen.
« Last Edit: 09.09.07, 15:03 by Sami Aaltonen »
arttula
Former member
« Reply #2704 on: 09.09.07, 15:04 »

Aika rohkeaa sanoa, että et anna enää busseille tilaa. Mieti nyt järjellä oikeasti tota hommaa. Kumpi siinä häviää, jos pidät kynsin ja hampain kiinni siitä, että saat mennä tuo ei? Ei se bussi sieltä saisi tulla, mutta onko tossakaan nyt mitään järkeä?
En itse aja linjaa keskustassa liiemmin ollenkaan, en tiedä miten sielä niitä ajavat tekee, mutta ei se kovin kypsää ole vaan alle ajaa pysäkiltä.
Mutta silti, kannattaako tosiaan nyrkit valkosena puristaa rattia ja huutaa, että minähän en tilaa anna.....?

Kuten sanoin, annan kyllä auliisti tilaa, kun joku väliin pyrkii. Mutta linja-autokuskit ovat omalla ylimielisellä asenteellaan saaneet minulla mittarin punaiselle. Niin makaa, kuin petaa... Noissa kuvaamissani tilanteissa ei ole ollut kyse siitä, bussin pitäisi päästä kääntymään vasemmalle heti seuraavasta risteyksestä, vaan ovat jatkaneet hyvän matkaa edelläni suoraan. Yritetään vaan olla kaikki yhdenvertaisia liikenteessä, mutta se koskee myös bussikuskeja ja takseja mielestäni.

Arttu
Aaltonen
Former member
« Reply #2705 on: 09.09.07, 15:06 »

Kuten sanoin, annan kyllä auliisti tilaa, kun joku väliin pyrkii. Mutta linja-autokuskit ovat omalla ylimielisellä asenteellaan saaneet minulla mittarin punaiselle. Niin makaa, kuin petaa... Noissa kuvaamissani tilanteissa ei ole ollut kyse siitä, bussin pitäisi päästä kääntymään vasemmalle heti seuraavasta risteyksestä, vaan ovat jatkaneet hyvän matkaa edelläni suoraan. Yritetään vaan olla kaikki yhdenvertaisia liikenteessä, mutta se koskee myös bussikuskeja ja takseja mielestäni.

Arttu

OK, vaikea sanoa kun pitäisi tuo tilanne nähdä, että miten tuossa on sitten kaistaa vaihdettu. Mutta valitettavasti tätä on aina tapahtunut ja sitä aina tapahtuu ja se yleistetään tottakai ja sitten vihataan. Näin se menee. Voi kun joku jaksaisi noista vilkuttomista ja kiilaavista valittaa myöskin....
tornadof36
Former member
« Reply #2706 on: 09.09.07, 15:47 »

Moikka...

Keskustelun tasosta huomaa juuri sen, mikä tuolla tien päällä aika ajoin, ja paikoitellen vallitsee.

Eli se on se jouston puute, juman kekka kun noi asiat herättää teissä noin suuria tunteita, niin ei ihme, että tuolla sattuu ja tapahtuu.

Muistakaa, kiihtyneessä, mielentilassa ei kannata ajella  Wink ...

-Jukka Shocked
arttula
Former member
« Reply #2707 on: 09.09.07, 15:54 »

Niinnoh... Vähemmästäkin mielentila kiihtyy, kun bussi alkaa kiilaamaan eteen, kun itse olet n. puolessa välissä bussia sen vasemmalla puolella. Ja kyse on kaistanvaihdosta, ei pysäkiltä lähtemisestä. Tuossa tilanteessa on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa: jarruttaa äkisti, jolloin takana tuleva joutuu lyömään myös liinat kiinni - jos ehtii. Vauhtia kun on kuitenkin sen 40-50 km/h. Tai sitten ajaa kylmästi bussin kylkeen. Ehkä tuollaisen tilanteen jälkeen pitäisi pysäyttää tien sivuun, ja antaa mielen hetken rauhoittua. Noita tilanteita kun sattuu vaan sen verran usein Helsingin keskustassa, että liian usein myöhästyisi sovitusta tapaamisesta tai töistä... Tongue

Täytyypä muuten seuraavalla kerralla pamauttaa siihen bussin kylkeen oikein kunnolla. Autolla meinaan alkaa olemaan jo sen verran ikää, että pitäisi saada uusi... Tongue

Arttu
tornadof36
Former member
« Reply #2708 on: 09.09.07, 16:05 »

Moiks,

No, sitä juuri meinasin, että siellä puuttuu nyt jokaiselta osapuolelta sitä joustoa  thmbup !

-Jukka

Ei siinä riitelyt ja syyttelyt mitään auta. Lisää vain antipatioita....
arttula
Former member
« Reply #2709 on: 09.09.07, 16:10 »

Moiks,

No, sitä juuri meinasin, että siellä puuttuu nyt jokaiselta osapuolelta sitä joustoa  thmbup !

-Jukka

Ei siinä riitelyt ja syyttelyt mitään auta. Lisää vain antipatioita....

Näinhän se on. Omasta puolestani olen valmis antamaan tietä. Toivottavasti Samin lisäksi kaikki muutkin Hesan bussikuskit lukevat tätä palstaa, ja tuntevat piston sydämissään... Tongue

Arttu
Aaltonen
Former member
« Reply #2710 on: 09.09.07, 17:43 »

Jaa joo niin jos tosiaan meinaa bussi tulla kylkeen väkisin tollasessa tilanteessa, että ajelet siinä vierellä niin on hyvinkin mahdollista, että olet kuolleessa kulmassa. Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, saattaa sinne katveeseen jäädä auto. Ehkäpä tässä on tollasesta ollut kyse sitten, mene ja tiedä.

Joustaa minäkin yritän, mutta oikeasti mun on esimerkiksi sielä Kehällä päästävä sinne Otaniemeen, ja siinä on tullu nähtyä kaikenlaisia tilanteita kun penkat pölisten mennään ohi kun olet hiljaa hivuttautunut vilkun kera vasemmalle kaistalle. Se on ihan 100 varmaa, että se takana tuleva on sen vilkun nähnyt, ainakin sen OLISI PITÄNYT SE NÄHDÄ, (useat ajaa silmät kiinni ikävä kyllä), joten se on vielä uskomattomampaa, että sitä joustoa ei voi vaan yksinkertaisesti löytyä. Minkäs siinä sitten teet kun joudut puolessa välissä kaistanvaihtoa vetämään takaisin kun sinne väliin änkee joku kiireinen aamuruuhkassa. Bussin syyhän se on, että kolari meinaa tulla kun se on sen 200m vilkku päällä mennyt kaistalta kaistalle portaittain varovasti ja toivoen, että sielä takana tulevat 70-90kmh autot näkisivät sen vilkun ja tajuisivat samalla, että sille vilkulle on varmaankin JOKU SYY............

Piston sydämmessä tunnen sillon, kun kaiken teet oikein ja silti meinaa kolahtaa. Sillon ollaan tilanteessa, jossa olen jo päätöksen väistämisestä tehnyt.
Mitä siinä enää voit tehdä, jos takanatuleva ei jousta. Tilanteessa, jossa minä loppuenlopuksi olenkin se, joka tekee väärin.
Sillon sattuu sydämmeen, ja paljon. Se älytön turha kiire ja ajattelemattomuus meinaan. Se sattuu.
« Last Edit: 09.09.07, 17:49 by Sami Aaltonen »
arttula
Former member
« Reply #2711 on: 09.09.07, 18:03 »

Jaa joo niin jos tosiaan meinaa bussi tulla kylkeen väkisin tollasessa tilanteessa, että ajelet siinä vierellä niin on hyvinkin mahdollista, että olet kuolleessa kulmassa. Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, saattaa sinne katveeseen jäädä auto. Ehkäpä tässä on tollasesta ollut kyse sitten, mene ja tiedä.

Vaikea uskoa, että JOKA kerta olen ollut juuri kuolleessa kulmassa (tai sitten bussien suunnittelijoilla on mennyt projekti tosi pahan kerran pieleen Tongue). Ainakin ovat nähneet näyttää keskisormea... Ylimielisyyttä ja piittaamattomuutta tuo on, eli muuta. Kuten sanoin, ensi kerralla täräytän kylkeen. Angry

Arttu
Aaltonen
Former member
« Reply #2712 on: 09.09.07, 18:09 »

Vaikea uskoa, että JOKA kerta olen ollut juuri kuolleessa kulmassa (tai sitten bussien suunnittelijoilla on mennyt projekti tosi pahan kerran pieleen Tongue). Ainakin ovat nähneet näyttää keskisormea... Ylimielisyyttä ja piittaamattomuutta tuo on, eli muuta. Kuten sanoin, ensi kerralla täräytän kylkeen. Angry

Arttu

Jaa vai keskisormea tarjottu linja-auton ohjaamosta.  Shocked Johan on, no nämä tätä harrastavat kuljettajat ei kyllä kovin fiksusti hommaa sitten tee.  Angry Cry Minkäs minä tälle mahdan.
Mutta älä nyt turhaan vedä mälliä, vaikka oisit miten oikeassa.
Se on ihan super lapsellista ajaa tahalleen kolari, että voi näyttää olleensa oikeessa.
Henkka
Former member
« Reply #2713 on: 09.09.07, 18:28 »

Sami:
Se ei ole muiden vika tai syy jos bussikuskilla on aikataulut tiukassa ja myöhässä. Samat liikennesäännöt koskee busseja kuin muitakin noissa kaistanvaihdoissa. Se ei anna mitään lievennystä tai  oikeutta ottaa joustoa omian luvin muilta kulkijoilta, jos omat tauot meinaa palaa.
Niin monilla muillakin on omat kiireensä autoissaan. Joku on myöhässä työhaastattelusta, jonkun pitää viedä penska tarhasta lekuriin, jne, jne.

Se on vain tehtävä kuin muut. Vinkkari päälle ja odotettava että joku joustaa. Sama tilanne on aivan kaikilla tien päällä.
Päivittäin näen bussien väkisin änkeämisiä Hämeenlinnanväylällä / Kehä kolmosella. Siitä huolimatta että jonossa on rakoja ja autoilijat parhaansa mukaan yleensä antavat busseille joustoa. Mutta silloinkin kun on kaksi kaistaa varattuna ja takana hiljainen rako, on päästävä sinne sekaan pysäkiltä, aiheuttaen usein vaaratilanteita. On aika kummallisia selityksiä, että kun on paljon pokaa tai aikataulut pettää.

Korostat usein ettet aja siellä ja siellä mutta silti omaat vahvoja mielipiteitä viestikaupalla  niistä joustoista, joita odotat busseja kohtaan. Pääkaupunkiseudun liikenteessä tämä tuntuu siltä että aina pitäisi olla ladut vapaana ilman mitään häiriöitä. Se on sitä joustoa, mutta vain yhteen suuntaan. Sillä kyllä bussit saavat miltei poikkeuksetta tilaa niissäkin paikoissa missä saa ajaa yli 60km/h.

On kuskien joukossa poikkeuksiakin mutta en yhtään ihmettele yleistyksiä kyseistä ammattikuntaa kohtaan.

Itse joustan "siviilinä" aina jos se vain turvallisesti on mahdollista. Myös busseille. Joskus van ihmetyttää kun on jälkikasvuakin takapenkillä että onko se silmissä kiiliva tupakkatauko kera munkkikahvin ja höyrävän kaffen niin tärkeää, että muiden pitää  oma turvallisuus vaarantaenkin joustaa arvon ammattikunnalle?
Kun on tyttö takapenkillä en viitsi lähteä mittaamaan oikeuksiani, kun bussi änkeää väkisin sekaan, vaikkei tilaa ei ole väistää oiken minnekkään ja taustapeilistä loistaa vain jonkun ison ajopelin säleikkö, jota ei halua kinderin kaveriksi takapenkille.
Ja vaikka ajaa yksinkin niin kyllä minä ainakin haluan palata perheen luokse joka päivä. Eli joustan usein myös ns. pakotettuna ja täällä pääkaupunkiseudulla tätä pakottamista tapahtuu huomattavan usein juuri bussien osalta. On siis hyvin vaikeaa jakaa Samin kanssa loputonta ymmärrystä häntä ja hänen kanssakollegojaan kohtaan noilla perusteilla.

Pysin kaikessa viimeiseen asti välttämään leimaamista mutta tässä tapauksessa tunnen kyllä leimasimen merkanneen ison varoitusmerkin jokaisen bussin kylkeen tien päällä.

Kiireellä en myös ymmärrä sitä että mm. Askistossa on lähes pävittäin bussi joko puskurissa kiinni tai sitten se pysäkiltä eteen lähtevä katoaa suht nopeaan tahtiin sellaiseen etumatkaan että ehtii taas seuraavalta pysäkiltä eteen. Alueella on 40km/h rajoitus ja nämä kuskit kuskaavat niitä koululaisiakin joiden takia rajoitukset ovat. Ymmärrän aitaulut ja kiireen mutta en sitä että se olisi mikään syy ajaa omien lakien mukaan.

Ammattilaisia?

Edit: Sami. Jos et voi kollegoillesi mitään (kuten et voikkaan) niin miksi olet silti kovasti neuvomassa muita? Varmasti siksi että koet olevasi mukana tässä keskustelussa koska ajat bussia. Voisit siten jättää myös pois nuo "nokun noi muut kollegat" -asenteen. Se tuntuu aika epäuskottavalle ja huvittavalle, vaikkei mua nauratakkaan.
« Last Edit: 09.09.07, 18:33 by Henri Laitinen »
tornadof36
Former member
« Reply #2714 on: 09.09.07, 19:34 »

No niin...

Nyt kun olemme lähteneet jouston ja liennytyksen linjoille, niin voimmekin kaikki ( no, osa ainakin ) sopia joustavamme enemmän tuolla liikenteessä  thmbup !

-Jukka Wink

Oikeasti, kokeilkaapa vaikka viikko tai pari ajella vailla stressiä, ja jos joku provosoi, niin älkää välittäkö. Heilauttakaa vaikka morjens, ei keskarilla !
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #2715 on: 10.09.07, 01:23 »

Haluatko sinä huviksesi sielä jonon takana istuskella ja todeta, että meni muutaman siivun tauot siinä kun istuskelin jonossa?

4,5 h ajoa, 45 minuuttia taukoa. Ihan sama vaikka oltais myöhässä. Silloin tuosta voisi joustaa, jos myöhästyminen tietää vaikka vuorokauden odottelua, siis jos olisin menossa vaikka lautalle (joo en ole menossa, mutta silti, esimerkkinä vaan heitin).

Vai onko alalla niin paljon hyviä osaajia, että työnantaja voi sanella tahdin ja kuljettaja nuolee persettä tai saa kenkää?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2716 on: 10.09.07, 02:46 »

Ensimmäiseksi, kuinka paljon se sun matkaa hidastuttaa, jos sen linja-auton sieltä kaistan päästä päästät liittymään Kehälle? Paljonko häviät siinä aikaa?

Minä itse henkilökohtaisesti kun näen esim jossain kehän ruuhkassa jossa liikenne seisoo, jonkun posottavan oikealta esim bussikaistaa / kiihdytyskaistaa / jotain muuta kaistaa kaiken edelle ja yrittää siellä päässä sitten liittyä liikenteen sekaan, niin en varmasti anna senttiäkään tilaa. ***tu että ****ttaa sellaset ketkä ei osaa jonottaa muitten kanssa vaan luulevat omaavansa omia oikeuksia.

Minä en Kehä 3:sella aja linjaa kun ihan pieniä pätkiä ja nekin ruuhkattomasti, mutta kysytääs nyt sulta, että miten itse tekisit? Olet 15 minuuttia myöhässä ja seuraava lähtö pukkaa päälle, matkaa päättärille on vielä ajallisesti vähintään 10-15 minuuttia. Haluatko sinä huviksesi sielä jonon takana istuskella ja todeta, että meni muutaman siivun tauot siinä kun istuskelin jonossa?

Nyt on Sami aivan pakko kysyä yhtä asiaa. Mitä helv****Ä se sinua liikuttaa oletko aikataulussa vai et? Luuletko aikataulujen antavan sinulle MINKÄÄNLAISTA oikeutta rikkoa liikennesääntöjä tai toimia liikenneturvallisuusvastaisesti? Aikataulut ovat sinun työnantajasi ongelma, ei sinun. Sillä ei ole mitään merkitystä oletko ajassa vai tunnin myöhässä. Ajat juuri tasan sääntöjen mukaan.

Joo eihän sitä tartte väistää, kolmiohan niillä sieltä kiihdytyskaistalta tullessa on, mutta varsin kypsymättömän kuvan annat, jos tilaa et anna bussille, jolla on vilkku päällä kiihdytyskaistan lopussa.

Varsin kypsymättömän kuvan antaa myös se, että ajetaan ensin 80kmh parin kilsan verran ruuhkassa muista ohi ja sitten siellä kaistan lopussa liitytään sekaan.

Ne kuskit on tuola töissä, kuinka moni Kehä 3:sen iltapäivä ruuhkassa olevista henkilöautoilijoista on tuola töissä, ajamassa aikataulun mukaan himisiä himaan?

Mitä merkitystä sillä on, kuka on töissä? Samat liikennesäännöt koskevat kaikkia henkilöautoja, kuorma-autoja, yhdistelmiä, linja-autoja, takseja jne. Kireät aikataulut on niin ***tun säälittävä tekosyy uskotella itselleen oikeutta ajaa kuten haluaa.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2717 on: 10.09.07, 03:01 »

Selvä, tulihan se vastaus sieltä. Hyvä, että olet tota mieltä ja leimaat kaikki linja-autokuskit aivottomiksi kuljettajiksi. Pidä tosta kiinni, hyvä asenne.

Näköjään se rautalangasta vääntäminenkin oli sitten liian monimutkainen asia sinulle. Noh, ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. Sun kanssasi on ihan turha väitellä, kun et itse näe bussiliikenteen ongelmia, vaikka niistä täällä(kin) moni koittaa kertoa. Olet kyllä aina kertomassa selitystä joka tilanteeseen etkä kykene hyväksymään, mikäli bussikuski on syyllinen.

Mua kyllä sangen suuresti ihmetyttää, että joka kerta kun sanon jotain suoraan, niin sun vastaus on aina lainauksen mukainen. Oletko oikeasti niin sinisilmäinen, että kuvittelet bussikuskien olevan jotain puhtaita pulmusia? Puhdasta faktaa on se, että bussit ajavat ylinopeutta, bussit roikkuvat edellämenevän takapuskurissa, bussit lähtevät pysäkiltä törkeästi suoraan eteen, bussit vaihtavat kaistaa ilman vilkkua, bussikuskit kuvittelevat heitä koskevan jotain ***tun erityisoikeuksia vaikka pysäkiltälähtö on ainoa, bussien kaasu- ja jarrupolkimissa. on vain yksi asento - pohjassa.

Tekee niitä samoja asioita henkilöautot, kuorma-autot, rekat, taksit ja muut. MUTTA. Siinä on yksi iso ero.

Ymmärtääkö KUKAAN teistä bussikuskeista sitä vastuuta mikä teillä on? Sinäkin kun ajelet siellä liikenteessä 50 ihmistä kyydissä, niin ymmärrätkö sinäkään sitä perkeleenmoista vastuuta mikä siinä loppujen lopuksi on sulla? Kysyn, koska en tiedä. Hyvin moni, ja tuntuu että suurin osa, ei sitä ymmärrä. Ainakin ajotyylistä päätellen. Intissä kun ajoin bussia, vaikka olin vain varusmies, edustin kuitenkin omaa ammattikuntaani ja lähtökohta jokaiselle kilometrille oli matkustajien turvallisuus. Sitä ei koe ytv-alueella. Jos seisot, etkä pidä mistään kiinni, niin on ihan varma että makaat lattialla turvallasi. Välillä lähetään pysäkiltä täysiä liikkeelle niin, että mummot lentelevät käytävillä.

Ja tämä on Sami arkipäivää. Se ei ole mitään yksittäisiä tapauksia ja valitettavia poikkeuksia. Kyseessä on enemmänkin sääntöjä kuin poikkeuksia. Olen hyvin pahoillani, mikäli todellakin olet niin sinisilmäinen ja sokea ammattikuntasi ongelmille, että koitat jatkuvasti vähätellä niitä ja keksiä kaikennäköisiä selityksiä eri asioille.

Asioista voi ja pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Kaikki se jeesustelu ja asioiden kaunistelu on ihan turhaa.

Mutta se on näköjään ihan turhaa, mitä minäkin kirjoitan. Tähänkin viestiin ilmeisesti osaat vain vastata:

Hyvä, että olet tota mieltä ja leimaat kaikki linja-autokuskit aivottomiksi kuljettajiksi. Pidä tosta kiinni, hyvä asenne.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #2718 on: 10.09.07, 03:49 »

Oikeasti, kokeilkaapa vaikka viikko tai pari ajella vailla stressiä, ja jos joku provosoi, niin älkää välittäkö. Heilauttakaa vaikka morjens, ei keskarilla !

Siinä vaiheessa kun väistää kylkeen tulevaa bussia nopealla jarrutuksella ja peilissä äsken näkynyt "Scania" teksti onkin enää vain "an" ja samalla oma pikkuinen kyselee takapenkillä että mitä sää isi teet, alkaa verenpaine hiukan nousta vaikka kuinka yrittäis olla ihan cool vaan.

Oikeasti en kyllä stressaa liikenteessä. Joustoa löytyy yleensä vaikka toiselta puolelta ei löytyisikään. Busseja ja teiniritsoja kohtaan alkaa olla kyllä joustot joustettu. Rekkakuskeja täytyy kyllä kehua. Rekalla kun tuntuu pystyvän antamaan tilaa vaikka toisella on pienempi auto. Tosin itämaalaiset kuskit on sitten oma lukunsa.

-JukSii-
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2719 on: 10.09.07, 04:01 »

Tosin itämaalaiset kuskit on sitten oma lukunsa.

Itämaalaiset kuskit vetää keikkapalkalla, mitä enemmän ehtii ajaa vuoroja sen enemmän rahaa kertyy tilille. Yhdeltä keikalta Pietari - Hankoo - Pietari kertyy noin 250€ tilille, eli siinä kyllä haluaa ajaa sen muutaman reissun kuukaudessa. Yhteen reissuun menee se kaksi vuorokautta. En ihmettele jos he kokevat ajavansa sterssin alla ja kiireessä.

My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 134 135 [136] 137 138 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1