FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 08:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475464 times)
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2720 on: 10.09.07, 05:25 »

Sulla ei oikeasti taida olla paljoakaan henkilökohtasta ajokokemusta, ihan itsenäistä ajoa takana liikenteessä?
Seuraileppa aikasikuluksi henkilöautojen toimintaa ja mietiskele niitten tekemisten motiiveja, mahdollisia seurauksia ja piittaamattomuuksia. Mutta olikos se niin, että sulla ei vielä ole ajokorttia vai miten tämä nyt meni?
D-kortti valitettavasti puuttuu. Ehkä sitten joskus? Kortti ollu nelisen vuotta, ja tulee ajeltua työkseen kuorkilla/pakulla.

Henkilöautoilijoilta ei voi odottaa täydellisiä ajosuorituksia, luulisi työkseen ajavan bussikuskin ymmärtävän tämän seikan.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2721 on: 10.09.07, 06:55 »

Ompa taas suhteellisen aivokuollutta touhua nopeusrajoitusmerkkien käytöstä havaittavissa Oulussa. Moottoritiellä on nyt 2vko ollut 80 rajoitukset "työmaan" takia. OK. Siellä vaan ei enää ole mitään työmaata, kaistamerkitkin valmiit.

On se varmaan hienoa jättää ne sinne kun kukaan niitä ei enää kunnioita, varsinki sitten ku oikeasti olisi syytä noudattaa kun oikeasti on työmaa. Hyvin kyllä ampuvat itseään jalkaan tällä touhulla ja nopeusrajoitusten kunnioitus vähenee entisestään...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2722 on: 10.09.07, 08:13 »

Kiireestä:
Niin, jos jollakin on niin jumalaton kiire työhaastatteluun ym, että on kiire ja tilaa ei anneta, miksei tämmönen tapaus sitten aikaisemmin liikenteeseen lähtenyt?
Okei jos ei vaan kerkeä niin ei kerkeä, mutta sitten ei pidä olettaa, että määränpäässä ollaan ajallaan.....

Henri tuossa mainitsi tosta änkeämisestä pysäkiltä Kehällä ja Hämpällä.
No joo mitenköhän sieltä sitten pitäisi lähteä loppupeleissä, ettei takana tulevat joudu jarruttelemaan? Odotat kilometrin välin, että et mene kenenkään alle? Hämpällä on ihan turha luulla, että sieltä muita hidastamatta pysäkiltä pääset pois. Sama on Kehä 3:sella tai Ykkösellä. Ruuhkassa on sitten eri juttu, hiljakseen ja silleensä se pitäisi mennä, mutta en sitten tiedä miten muut kuskit asiat tekee.

Niin korostan, kun en keskustassa liiemmin linja-autolla ajele, minkäs minä sille voin, ettei sielä ole meillä linjaa tarjolla? Joten oon väärä ihminen kommentoimaan siihen, miten keskustassa lähtevät pysäkeiltä.

Jaa että kaahaavat Askistossa linjaa ajellessa. Tostakaan en tiedä mitään enempää, koska ei tule sielä ajeltua. Mutta jotainhan on ratin takana pielessä, jos sillä tiellä saa tauluun 60kmh linja-autolla? Itse ajelin tänään Westendin pikkuteitä ja kyllä sielä se 30-40kmh on ihan tarpeeksi. Ei sielä kovempaa uskalla ajaa kun ei suojateille ja pihateille liiemmin nää kuin vasta kohdalla. Tosin paikalliset menee kyllä ohi vastakkaista kaistaa käyttäen kun ei ole aina pysäkkisyvennyksiä. Ohi mennään vaikka olisi mikä tilanne päällä ja vauhdilla. Sama koskee Espoon muutamia pikkuteitä, joilla linjaa tulee ajeltua.

Jooh tosta aikataulussa ajamisesta sen verran, että en tarkottanut sillä sitä, että pitää sitten kaahata kun hullu ja vetää omat liikennesäännöt hihasta, jos ollaan myöhässä. Sitten ollaan myöhässä jos ollaan, mutta onkohan sellasta kuskia olemassakaan, joka ei yrittäisi matkaansa jotenkin jouduttaa? Kiusaus ajaa punasiin tai ohittaa joku rajotuksia noudattava sen takia, että säästyis minuutti aikaa, on aika suuri vai onko?

Niin näistä kollegoista, tottakai tulee nähtyä kaikenlaista työpäivän aikana, mutta itseäni tässä edustan ja tottakai saan oman mietteeni antaa tänne vai saanko?
Kun täällä sanotaan miten törkeästi tullaan Kehällä kiihdytyskaistan päästä jonoon, niin en tiedä mitä tohonkin pitäisi sanoa. Jos joku sitä nyt törkeänä pitää niin ole hyvä vaan.

Aijai....tässä tulee heti tässä mieleen ne ihanat henkilöautoilijat, joilla on kai kiire kauppaan tai kotiin tai hakemaan muksut tarhasta tai jotain vastaavaa, kun pitää Kehä 3:sellakin bussikaistaa vetää 100kmh tunnissa koko jonon ohi sinne kiihdytyskaistan päähän vilkuttamaan takasin jononsekaan.......
Jokainen voi käydä tossa 15-17 välissä Tuupakan sillalla kattomassa sitä hommaa..... Kumma ettei siitä kukaan täällä mitään avaudu, luulisi sapettavan istua sielä ruuhkassa ja katsoa kun autoa lappaa bussipysäkin kautta jonon toiseen päähän ja lujaa?
Mutta sen sijaan tuo bussin tulo kaistan päästä vilkun kera ottaa jengiä pattiin....joo o.

Joonan kanssa oon samaa mieltä tosta miljonaa jonon ohi ja jarru kiinni jonon sekaan toiminnasta. Se on sitä se, ihmiset on kiireisiä ja osa ei jaksa tai halua jonotella sen enempää. Ikävä kyllä siitä seuraa juuri se, että tilaa ei saa. Ja se sitten näkyy nähtävästi myös linja-autoille näissä tilanteissa.
Tuli mieleen tässä Kehä 1:seltä talvella kun Leppävaarasta liittyvät Tapiolaan päin Kehä 1:Selle. Siinä oli autoja pari kaistallista liittymässä suoraan poikittain keskellä suoraan menevää kaistaa. Mietin vaan, että miksei porukka ajellut rauhassa sinne kaistan päähän ja ollen näin tukkimatta koko väylää kun sinne ruuhkaan on niin kiire seisomaan? No joo se siitä.

Ei sillä sen enempää merkitystä ole, ajellaan ja tullaan kun keretään. Ja itse en kyllä tossa tilanteessa, jos myöhässä olen ala mitään omia sääntöjä soveltamaan, ehkä joku muu sitten mutta on se tullut opittua, että hosumalla ei mitään voita.

Vai en nää ongelmia, onelmiahan ois vaikka miten paljon, osa johtuu puhtaasti siitä, "ettei ole rahaa" tehdä mitään muutamille jutuille.
Tottakai sapettaa nähdä kollegoiden tekemisiä, jos näkee jotain räikeää väärin tehtävän, mutta minkäs minä sille mahdan. Ei me pulmusia olla tuola, eikä ole rahtaritkaan, eikä taksit, ei kukaan. Kyllä minä vastuuni tiedän, se riittää mulle. En jaksa tollasia "ei tajuta vastuuta" juttuja edes lukea, koska se on päällimmäisenä mielessä kuitenkin, ainakin itsellä.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2723 on: 10.09.07, 08:16 »

Siinä vaiheessa kun väistää kylkeen tulevaa bussia nopealla jarrutuksella ja peilissä äsken näkynyt "Scania" teksti onkin enää vain "an" ja samalla oma pikkuinen kyselee takapenkillä että mitä sää isi teet, alkaa verenpaine hiukan nousta vaikka kuinka yrittäis olla ihan cool vaan.

Oikeasti en kyllä stressaa liikenteessä. Joustoa löytyy yleensä vaikka toiselta puolelta ei löytyisikään. Busseja ja teiniritsoja kohtaan alkaa olla kyllä joustot joustettu. Rekkakuskeja täytyy kyllä kehua. Rekalla kun tuntuu pystyvän antamaan tilaa vaikka toisella on pienempi auto. Tosin itämaalaiset kuskit on sitten oma lukunsa.

Missäs tilanteessa on meinannu bussi tulla tuolla tavalla kylkeen? Lähtikö pysäkiltä millä rajotusalueella vai kolmionko takaa vai vaihtoko kaistaa?
Jooh kyllä nuo rekkakuskit tilaa antavat ja itsekin heille tilaa annan, jos vaan on suinkin mahdollista.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2724 on: 10.09.07, 08:17 »

D-kortti valitettavasti puuttuu. Ehkä sitten joskus? Kortti ollu nelisen vuotta, ja tulee ajeltua työkseen kuorkilla/pakulla.

Henkilöautoilijoilta ei voi odottaa täydellisiä ajosuorituksia, luulisi työkseen ajavan bussikuskin ymmärtävän tämän seikan.

OK selvä, sitten kun työksesi pakua pyörität, niin varmasti ajat sääntöjen mukaan aina.  Smiley
Joo ei kukaan täydellinen tuola ole, ja kyllä sen tajuan, että ei voi olettaa. Ei todellakaan voi olettaa, se on nähty!
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2725 on: 10.09.07, 10:45 »

Sami.
Onko tekstini noin vaikeaa lukea ja ymmärtää?
Otan vielä rautalankaa minäkin. Kun ollaan tuolla liikenteessä niin ei voi olettaa että liikkuminen sujuu "häiriöttä". Eli kun on X määrä liikkujia, niin kaikki vaikuttaa kaikkeen, se on selvä.

En kirjoituksessani valittanut että joudun hieman jarruttamaan ja mahdollisesti joustamaan. Sen teen mielelläni ja mahdollisuuksien mukaan. Kirjoitin siitä että
aina ei ole tilaa väistää. Esimerkiksi vasemmalla kaistalla joku vierellä ja sitten ängetään väkisin pysäkiltä eteen, niin että aiheutetaan selkeä vaaratilanne tuuppaamalla 80-90km/h ajavaan letkaan sekaan. Se on joustamaan pakottamista tai selkeää liikenteen vaarantamista ja siksi myös laissa kiellettyä. Mutta tätä harrastetaan, vaikka on ns. arvokas lasti kyydissä ja ammattilaiisena luulisi bussikuskien omaavan hyvän liikkennelukutaidon.

Olet varmasti Sami huomannut, että autoilijat väistävät useimmiten pysäkiltä lähtevää silloinkin kun rajoitus on yli 60Km/h. Mutta aina ei ole siihen tilaa, ja niissä tilanteissa siellä bussinkin konttorissa luulisi raksuttavan että mitä riskejä aiheuttaa jos nyt alkaa tuuppaamaan sekaan. Kun siihen ei  ole edes ns. oikeutta.
Vaikka se kuinka keljuttaa niin kyllä ne lait koskee ihan samalla tavalla bussikuskejakin. Ja jos muut ei jousta niin sitten on vaan odotettava vuoroaan. Turha liioitella ettei sitä tulisi, mutta joskus pitää odottaa ehkä sen ylimääräisen kymmenen sekuntia, jotta homma sujuisi turvallisesti. Ikinä en ole ainakaan itse nähnyt Hämeenlinnanväylällä tai Kehällä että bussi jäisi "mottiin" pysäkille kun on vinkkari vasemmalle. Aina sitä tilaa järjestyy mutta usein tullaan vaan ja luotetaan että kyllä ne eilenkin väisti. Se ei ole ammattimaista, saatikka turvallista.

Kommenttiasi ettei pitäisi liikkua henkilöautolla jos on kiire en ymmärrä. Yleensä ihmiset liikkuvat autoilla syyn takia ja joskus on kiire. Ei se tarkoita että pitäisi ajaa suuna päänä, mutta miksi pitäisi myöskään sallia muiden kiireisten etuilu? Että pitäisi jättää silloin auto kotiin, jos ei halua joustaa mm. bussille jolla ei ole siihen edes ns. oikeutta? Näinkö?

Sitten vielä saa kuulla joskus että bussikuskin työ on yhtä vaativaa ja vastuullista kuin lentäjän. Ja missä arvostus? Minusta niissä on yhteistä vain se että ihmisiä kuljetetaan kyydissä mutta siinä se. Tässäkin pätee se että ammatikseen ajaa moni mutta kuinka moni on ammattilainen. Tätä voi soveltaa kaikkiin ammattikuntiin raksamiehestä alkaen, ettei vaan tule väärää käsitystä että vihaan bussikuskeja.

Sun kanssa on vaikeaa keskustella, kun vedät vastauksissasi asiat liioitellen ääripäihin ja ohi pointin. Tätä olen huomannut kanssasi keskustellessa monessa asiassa. Mihin ikinä sinulla löytyy ymmärrystä, niin se on sitten loputtoman pohjatonta ja sokeaa. Sen kuvan ainakin saa.

Lisäys: Askisto meni aiemmassa viestissä väärin. Tarkoitin Ylästöä.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2726 on: 10.09.07, 10:49 »

Sohaistaanpa Poliisin tiedote tähän väliin:

Liikkuva poliisi valvoo tällä viikolla (vk 37) turvavyön käyttöä Suomen teillä. Tapahtuma liittyy Euroopan liikennepoliisien verkoston operaatioon, joka toteutetaan yhtä aikaa 26 maassa.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2727 on: 10.09.07, 11:21 »

Sami.
Onko tekstini noin vaikeaa lukea ja ymmärtää?
Otan vielä rautalankaa minäkin. Kun ollaan tuolla liikenteessä niin ei voi olettaa että liikkuminen sujuu "häiriöttä". Eli kun on X määrä liikkujia, niin kaikki vaikuttaa kaikkeen, se on selvä.

En kirjoituksessani valittanut että joudun hieman jarruttamaan ja mahdollisesti joustamaan. Sen teen mielelläni ja mahdollisuuksien mukaan. Kirjoitin siitä että
aina ei ole tilaa väistää. Esimerkiksi vasemmalla kaistalla joku vierellä ja sitten ängetään väkisin pysäkiltä eteen, niin että aiheutetaan selkeä vaaratilanne tuuppaamalla 80-90km/h ajavaan letkaan sekaan. Se on joustamaan pakottamista tai selkeää liikenteen vaarantamista ja siksi myös laissa kiellettyä. Mutta tätä harrastetaan, vaikka on ns. arvokas lasti kyydissä ja ammattilaiisena luulisi bussikuskien omaavan hyvän liikkennelukutaidon.

Olet varmasti Sami huomannut, että autoilijat väistävät useimmiten pysäkiltä lähtevää silloinkin kun rajoitus on yli 60Km/h. Mutta aina ei ole siihen tilaa, ja niissä tilanteissa siellä bussinkin konttorissa luulisi raksuttavan että mitä riskejä aiheuttaa jos nyt alkaa tuuppaamaan sekaan. Kun siihen ei  ole edes ns. oikeutta.
Vaikka se kuinka keljuttaa niin kyllä ne lait koskee ihan samalla tavalla bussikuskejakin. Ja jos muut ei jousta niin sitten on vaan odotettava vuoroaan. Turha liioitella ettei sitä tulisi, mutta joskus pitää odottaa ehkä sen ylimääräisen kymmenen sekuntia, jotta homma sujuisi turvallisesti. Ikinä en ole ainakaan itse nähnyt Hämeenlinnanväylällä tai Kehällä että bussi jäisi "mottiin" pysäkille kun on vinkkari vasemmalle. Aina sitä tilaa järjestyy mutta usein tullaan vaan ja luotetaan että kyllä ne eilenkin väisti. Se ei ole ammattimaista, saatikka turvallista.

Kommenttiasi ettei pitäisi liikkua henkilöautolla jos on kiire en ymmärrä. Yleensä ihmiset liikkuvat autoilla syyn takia ja joskus on kiire. Ei se tarkoita että pitäisi ajaa suuna päänä, mutta miksi pitäisi myöskään sallia muiden kiireisten etuilu? Että pitäisi jättää silloin auto kotiin, jos ei halua joustaa mm. bussille jolla ei ole siihen edes ns. oikeutta? Näinkö?

Sitten vielä saa kuulla joskus että bussikuskin työ on yhtä vaativaa ja vastuullista kuin lentäjän. Ja missä arvostus? Minusta niissä on yhteistä vain se että ihmisiä kuljetetaan kyydissä mutta siinä se. Tässäkin pätee se että ammatikseen ajaa moni mutta kuinka moni on ammattilainen. Tätä voi soveltaa kaikkiin ammattikuntiin raksamiehestä alkaen, ettei vaan tule väärää käsitystä että vihaan bussikuskeja.

Sun kanssa on vaikeaa keskustella, kun vedät vastauksissasi asiat liioitellen ääripäihin ja ohi pointin. Tätä olen huomannut kanssasi keskustellessa monessa asiassa. Mihin ikinä sinulla löytyy ymmärrystä, niin se on sitten loputtoman pohjatonta ja sokeaa. Sen kuvan ainakin saa.

Lisäys: Askisto meni aiemmassa viestissä väärin. Tarkoitin Ylästöä.


Ei tässä nyt rautalankaa tarvita sentään. Ehken sitten vaan osaa sanoa ajatuksiani niin, että ne voisi ymmärtää.  Undecided

Ei aina ole tilaa väistää joo, mutta missä toi raja menee sitten, koska tullaan alle ja koska ei?
Jos yrität Hämeenlinnan väylällä lähteä pysäkiltä, peilistä näkyy päättymätön letka, niin miten sieltä pitää lähteä? Kaistaa ei aina ole rajattomasti mahdollista kiihdyttää. (Kehä 3 Askiston pysäkki esim), loppuenlopuksi on vaan pakko sieltä tulla vaikka olet sen tappiin asti kiihdyttänyt ja silti se ei riitä siihen, että olisi se 80kmh taulussa, mikä autoletkallakin on. Enkä tässä tarkota sitä, että sieltä sitten vaan silmät ummessa tullaan alle ja puolet letkasta on kaiteessa, vaan sitä, että joskushan sieltä on vaan pakko lähteä, ja jos ajat sitä enemmän tai vähemmän pitkää kiihdytyskaistaa vilkku päällä saamatta tilaa ja joudut sitten loppuenlopuksi lyömään jarrut kiinni, niin sittenhän siitä vasta hauska soppa tulee...... Ilmeisesti näinkö pitäisi sitten toimia?

Missä on se takana tulevien havainnointi? Ennakointi? Jos sanotaan, että Kehälläkin näät sen bussin 200-300m ennen kiihdyttämässä pysäkiltä kiihdytyskaistaa, niin pitää aika tyly äijä olla, että sinne vetää luukku tiskissä ja kiroaa kun bussi tuleekin sitten kaistan lopussa matelemaan siihen eteen. Mene ja tiedä sitten, mutta niin.

Niin kyllähän ne väistää, viimistään sillon kun johonkin väliin saat sen bussin kiihtymään ja puolet letkasta vaihtaa kaistaa. Ja kyllähän sielä konttorissa raksuttaa joo, moni muukin asia kun se, että mitäs jos......
Tarkotin tota kiirettä, että ne pahimmat kiilaajat ja kaahajat, jos niillä on niin kiire, niin mikseivät lähde aikasemmin aamulla töihin, jos joka aamu tulee niin kiire. Sitä meinasin.

Ylästö on joo sellanen paikka, että sielä ajaa kaikki liian lujaa, hyvä jos 3 autoa 10:nestä ajaa lähelle 40kmh läpi koko ylästön. Jos ajat sielä millä tahansa autolla tasan 40kmh, sulla on letka perässä. Ja aika lähellä puskuria se ensimmäinen auto takanasi. Tottakai isot autot tuola sitten erottuu massasta. Minkäs sille mahtaa.

Niiin voi olla, että mun kanssa on sitten vaikea keskustella, en vaan aina ihan voi tässä olla samaa mieltä näistä asioista. Kuten joskus sanoin, vaikea on ymmärtää asioita, jos ei ite niitä tee joka päivä, ymmärtää syitä, miksi joku tekee niin kun liikenteessä tuppaa tekemään. En oletakaan, että täällä kamalasti ymmärrystä annettaisiin, tukkeenahan bussit tuola vaan on, sen kyllä huomaa toisinaan.
No se tästä.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6019
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2728 on: 10.09.07, 11:43 »

Missäs tilanteessa on meinannu bussi tulla tuolla tavalla kylkeen? Lähtikö pysäkiltä millä rajotusalueella vai kolmionko takaa vai vaihtoko kaistaa?
Jooh kyllä nuo rekkakuskit tilaa antavat ja itsekin heille tilaa annan, jos vaan on suinkin mahdollista.

Vaihtoi kaistaa. Sen Scania merkkisen yhdistelmän takana olisi ollut kilometritolkulla tilaa mutta vissiin oltiin kumpikin kuolleessa kulmassa tai jotain.

-JukSii-
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2729 on: 10.09.07, 12:05 »

Sitten ollaan myöhässä jos ollaan, mutta onkohan sellasta kuskia olemassakaan, joka ei yrittäisi matkaansa jotenkin jouduttaa? Kiusaus ajaa punasiin tai ohittaa joku rajotuksia noudattava sen takia, että säästyis minuutti aikaa, on aika suuri vai onko?

Ai, nyt sinä olet sitä mieltä että jos ollaan myöhässä, niin sitten ollaan. Etpä ollut vielä aikaisemmin sitä mieltä. Kumma miten sun mielipiteet aina keskustelun edetessä muuttuu senkaltaiseksi mitä muillakin. Ja kiusaus ajaa punaisiin tai ohittaa joku rajoituksia noudattava on olematon. Mutta hyvä että nyt tuli selville, että sulla tällainen kiusaus on. Et sä muuten olisi noin kirjoittanut. Eli saatiinpahan ainakin selville että The Great Bus Driver Sami ajaa punaisia päin ja ohittaa rajotuksia noudattavia minuutin ajansäästön toivossa. Hienoa, kyllä susta vielä oikea hkl:n bussikuski tulee.

Quote
Niin näistä kollegoista, tottakai tulee nähtyä kaikenlaista työpäivän aikana, mutta itseäni tässä edustan ja tottakai saan oman mietteeni antaa tänne vai saanko?

Kyllä sä täällä tunnut lähinnä edustavan koko ammattikuntaa. Loputonta ymmärrystä ja pohjatonta sokeutta bussien virheitä kohtaan ja aina löytyy selitys joka tilanteeseen.

Quote
Aijai....tässä tulee heti tässä mieleen ne ihanat henkilöautoilijat, joilla on kai kiire kauppaan tai kotiin tai hakemaan muksut tarhasta tai jotain vastaavaa, kun pitää Kehä 3:sellakin bussikaistaa vetää 100kmh tunnissa koko jonon ohi sinne kiihdytyskaistan päähän vilkuttamaan takasin jononsekaan.......
Jokainen voi käydä tossa 15-17 välissä Tuupakan sillalla kattomassa sitä hommaa..... Kumma ettei siitä kukaan täällä mitään avaudu, luulisi sapettavan istua sielä ruuhkassa ja katsoa kun autoa lappaa bussipysäkin kautta jonon toiseen päähän ja lujaa?
Mutta sen sijaan tuo bussin tulo kaistan päästä vilkun kera ottaa jengiä pattiin....joo o.

NYT SE SELVISI VIIMEINKIN. Sulla ei ole lukutaitoa. Ensinnäkin, enkö mä tänään aamulla kirjoittanut että tuota samaa tekee kaikki muutkin. Oliko niin vaikeata ymmärtää selkeätä oikeinkirjoitettua tekstiä? Kuten kirjoitin, minä en päästä sieltä kaistan päästä tulevista yhtään autoa joka toimii tuolla em. tavalla, oli se rekka tai bussi tai henkilöauto tai mikä tahansa. Minkä ***tun takia Sami sinä taas jätät huomioimatta tällaiset seikat ja kirjoittelet näitä omia visioitasi että vain bussin tulo ottaa pattiin vaikka nimenomaan on mainittu että sama koskee kaikkia.

Tämän takia sun kanssasi on niin turha väitellä. En tiedä oletko äärimmäisen pahasti lukihäiriöinen, puoliksi umpisokea vai mistä johtuu että et joko näe puoliakaan siitä tekstistä mikä on sinulle kirjoitettu tai  sitten et vain yksinkertaisesti halua hyväksyä sitä. Se vain tekee sinusta idiootin muidne silmissä kun muut takovat viestistä toiseen sinulle rautalangasta asioita ja sinä et ymmärrä ja intät vastaan jotain mikä ei suoraan edes liity asiaan tai sitten vain et oikeasti ymmärrä sitä mitä sinulle sanotaan.

Quote
Joonan kanssa oon samaa mieltä tosta miljonaa jonon ohi ja jarru kiinni jonon sekaan toiminnasta. Se on sitä se, ihmiset on kiireisiä ja osa ei jaksa tai halua jonotella sen enempää. Ikävä kyllä siitä seuraa juuri se, että tilaa ei saa. Ja se sitten näkyy nähtävästi myös linja-autoille näissä tilanteissa.

Näin ne Samin mielipiteet muuttuu keskustelun varrella. Aamulla olit vielä toista mieltä. Oli hirveä synti jos ei bussille tehnyt tilaa ja nyt olet sitä mieltä että sitä saa mitä tilaa. Huhhuh. Luepa Sami ite välillä näitä keskusteluja jälkikäteen. Huomaatko minkä idiootin leiman annat itsellesi? (huom en siis väitä että olet.)

Quote
Vai en nää ongelmia, onelmiahan ois vaikka miten paljon, osa johtuu puhtaasti siitä, "ettei ole rahaa" tehdä mitään muutamille jutuille.

NYT se löytyi SELITYS bussikuskien ajotavalle. Täytyy ensi kerralla mummolle sanoa bussissa kun lentelee käytävillä, että tää johtuu siitä ettei oo rahaa.

Quote
En jaksa tollasia "ei tajuta vastuuta" juttuja edes lukea, koska se on päällimmäisenä mielessä kuitenkin, ainakin itsellä.

Se on Sami hienoa jos ymmärrät vastuusi. Mutta turha sun on tollasia vastauksia kirjoitella. Tiedät itsekin, että monet unohtavat tuollaiset asiat täysin.

Edelleen, sun on ihan turha jeesustella mitään.
« Last Edit: 10.09.07, 12:11 by Joona Vaisanen »
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2730 on: 10.09.07, 12:18 »

4,5 h ajoa, 45 minuuttia taukoa. Ihan sama vaikka oltais myöhässä. Silloin tuosta voisi joustaa, jos myöhästyminen tietää vaikka vuorokauden odottelua, siis jos olisin menossa vaikka lautalle (joo en ole menossa, mutta silti, esimerkkinä vaan heitin).

Vai onko alalla niin paljon hyviä osaajia, että työnantaja voi sanella tahdin ja kuljettaja nuolee persettä tai saa kenkää?
Edelleen perään vastausta tähän. Onko ne aikataulut nyt kaikki kaikessa vai ei? Osa viesteistäsi (Sami) haiskahtaa siltä, ettei aikatauluilla olisi mitään merkitystä ja turvallisuus olisi pääasia. Osa viesteistä taas kertoo, että aikatauluista myöhästyminen syö pois omia (osin lakisääteisiä) taukoja jne...

Edit: omien taukojen pitämisestä sen verran, että kun mulla tulee ajoaikaa vajaa puolet työajasta, niin en pidä niitä taukoja sen 5,5 tunnin välein vaan yleensä silloin kun oon sopivassa paikassa ja on kiinnostusta pitää se tauko. Ihan älytöntä jossain keskellä metsää pysäyttää auto puoleksi tunniksi ja käkkiä siinä... Monesti tulee lastattua yhdistelmä ja jaeltua se tyhjäksi ja sen jälkeen mentyä vasta tauolle. Lastaamiseen menee parista kolmeen tuntiin ja jakeluihin sit muutama tunti vähän ajomatkasta riippuen. Ennen kun lähtee ajamaan takasin terminaalille voi hyvin käydä sit syömässä. Eli tauot tulee pidettyä kyllä kaikki, ehkä vaan vähän väärään aikaan, mutta työnantaja ei niiden pitämistä ainakaan rajoita..
« Last Edit: 10.09.07, 12:24 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2731 on: 10.09.07, 12:20 »

Ei aina ole tilaa väistää joo, mutta missä toi raja menee sitten, koska tullaan alle ja koska ei?

Kysytkö todella tosissasi?

No, tämä juttu pyörii yhtä suurta kehää, joten yritän astua taas takaisin tarkkailuasemiin.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2732 on: 10.09.07, 12:23 »

No, tämä juttu pyörii yhtä suurta kehää, joten yritän astua taas takaisin tarkkailuasemiin.

Kuin myös. Samin kanssa väittely / keskustelu tuntuu olevan turhaa ja vastaavan lähinnä seinälle puhumista, joten koitan itse kanssa siirtyä takavasemmalle.

Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and then beat you with experience.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2733 on: 10.09.07, 12:37 »

Ai, nyt sinä olet sitä mieltä että jos ollaan myöhässä, niin sitten ollaan. Etpä ollut vielä aikaisemmin sitä mieltä. Kumma miten sun mielipiteet aina keskustelun edetessä muuttuu senkaltaiseksi mitä muillakin. Ja kiusaus ajaa punaisiin tai ohittaa joku rajoituksia noudattava on olematon. Mutta hyvä että nyt tuli selville, että sulla tällainen kiusaus on. Et sä muuten olisi noin kirjoittanut. Eli saatiinpahan ainakin selville että The Great Bus Driver Sami ajaa punaisia päin ja ohittaa rajotuksia noudattavia minuutin ajansäästön toivossa. Hienoa, kyllä susta vielä oikea hkl:n bussikuski tulee.

Kyllä sä täällä tunnut lähinnä edustavan koko ammattikuntaa. Loputonta ymmärrystä ja pohjatonta sokeutta bussien virheitä kohtaan ja aina löytyy selitys joka tilanteeseen.

NYT SE SELVISI VIIMEINKIN. Sulla ei ole lukutaitoa. Ensinnäkin, enkö mä tänään aamulla kirjoittanut että tuota samaa tekee kaikki muutkin. Oliko niin vaikeata ymmärtää selkeätä oikeinkirjoitettua tekstiä? Kuten kirjoitin, minä en päästä sieltä kaistan päästä tulevista yhtään autoa joka toimii tuolla em. tavalla, oli se rekka tai bussi tai henkilöauto tai mikä tahansa. Minkä ***tun takia Sami sinä taas jätät huomioimatta tällaiset seikat ja kirjoittelet näitä omia visioitasi että vain bussin tulo ottaa pattiin vaikka nimenomaan on mainittu että sama koskee kaikkia.

Tämän takia sun kanssasi on niin turha väitellä. En tiedä oletko äärimmäisen pahasti lukihäiriöinen, puoliksi umpisokea vai mistä johtuu että et joko näe puoliakaan siitä tekstistä mikä on sinulle kirjoitettu tai  sitten et vain yksinkertaisesti halua hyväksyä sitä. Se vain tekee sinusta idiootin muidne silmissä kun muut takovat viestistä toiseen sinulle rautalangasta asioita ja sinä et ymmärrä ja intät vastaan jotain mikä ei suoraan edes liity asiaan tai sitten vain et oikeasti ymmärrä sitä mitä sinulle sanotaan.

Näin ne Samin mielipiteet muuttuu keskustelun varrella. Aamulla olit vielä toista mieltä. Oli hirveä synti jos ei bussille tehnyt tilaa ja nyt olet sitä mieltä että sitä saa mitä tilaa. Huhhuh. Luepa Sami ite välillä näitä keskusteluja jälkikäteen. Huomaatko minkä idiootin leiman annat itsellesi? (huom en siis väitä että olet.)

NYT se löytyi SELITYS bussikuskien ajotavalle. Täytyy ensi kerralla mummolle sanoa bussissa kun lentelee käytävillä, että tää johtuu siitä ettei oo rahaa.

Se on Sami hienoa jos ymmärrät vastuusi. Mutta turha sun on tollasia vastauksia kirjoitella. Tiedät itsekin, että monet unohtavat tuollaiset asiat täysin.

Edelleen, sun on ihan turha jeesustella mitään.

Jaah....myöhässä oloon sen verran, että turha tässä on sitä enää alkaa jauhamaan. SItä ei enää selvemmin voi sanoa miten sen sanoin.
MItä siitäkin tulisi, jos kaikki bussit ja taksit jäisivät sinne kaistan päähän jonottamaan sen takia, että on törkeää yrittää nätisti liittyä kaistan päässä jonoon sen takia, että matkustajat pääsisivät edes joskus sieltä ruuhkasta kotia?
Sille ei voi mitään, jos et pääse eteenpäin niin et pääse, ei se kivaa ole mutta ei siinä hosumaankaan aleta. Mulle on jotenkin aina, ennen tätä ammattia jo ollut ihan selkee asia se, että miksi bussit tekevät joitain asioita niin kun tekevät, etenkin ruuhkassa. Tarkotan nyt tätä kaistan päähän vilkun kanssa ajoa. Ihan selkee syyhän se on tehdä niin vai onko? Ehkei se sitten kaikkien mielestä ole, joukkoliikenne vaan jonon päähän odottamaan, minä menen nyt ja piste?
Eikä sieltä nyt kukaan kuljettaja väkisin päälle tule, ja jos tulee niin sitten on väärällä alalla.

Jaaaha, tulkitsit tuon noin niin otan osaa sitten todella. Yritin selittää rautalangasta vääntämällä tuossa ylempänä, että onko tuola sellasta kuljettajaa, joka ei noita kiusauksia mielessään ole joskus läpi käynyt? Jos tosiaan luulet ja uskot ja haluat uskoa näköjään siihen, että olen läpimätä tuleva HKL:n kuski niin ole hyvä vaan. Mulle on aivan yks lysti, mitä musta ajattelet, taidat pitää tosiaan täytenä idioottina. Harmi ettei tunne ole molemmin puoleinen, koska kuitenkin arvostan sitä, että ajat sitä kärryllistä rekkaa, johon en itse enää menisi ajamaan.
Mutta sen tiedän kuitenkin, että sua parempaa rekkakuskia ei Suomesta löydy, sen olen huomannut jo kauan aikaa sitten.

Niin kaipa sitä aina selitys löytyy jos bussi on jotain kaltoin kohdellut. Joku tuskasteli täällä joskus, että kun vilkku on vasemmalle ja mitään ei tapahdu ja oli ilkeä tilanne sitten pysähtyä ja odottaa ja mitään ei tapahdu.
Väärinähän se on noin tehdä, ja tottakaihan se tahalleen heti tehdäänkin, ilman muuta että varmasti saadaan takana tuleva ottamaan patin ottaan.
Mutta jos ovet tekee temput, niin siinä on hetken aikaa ihan tarpeeksi tekemistä, että mistä se ovien temppuilu johtuu. Mahdollinen syy siihen, että varataan kaista turhaan. Mutta sekin oli sokeaa puolustelua kollegoita kohtaan.

Oli se kyllä vaikea ymmärtää selkeää oikein kirjoitettua tekstiä, myönnän. Varmasti olen sitten lukihäiriöinen tai sitten vaan tavallinen pullainen pönttövuoren takaa.
En olisi uskonut, että olet ihan noin järkähtämätön tässä kaistajutussa. Et anna siis tilaa kellekään, jos kaistan päästä yritetään hivuttautua jonoon. Hyvä homma. Ammattilaisen asenne se sullakin näköjään on tohon asiaan.

Niin joo tosta raha asiasta, no lähinnä nyt en lentäviä mummoja tarkottanut tässä hommassa, mutta sovitaan niin. Tuskin sinä sitä ymmärrät, jos yritän selittää, koska olenhan lukihäiriöinen umpisokea tuleva HKL:n kuljettaja.

Jaa vai mielipiteet vaihtuu, no eipä ne mihinkään ole viahtuneet, tosta lainauksesta puuttuu aika paljon tekstiä, mutta sovitaan näin nyt sitten, että mulla mielipiteet vaihtuu.

Niin tossahan juuri sanoin, itsellä on turvallisuus mielessä, joillakin ei. Mitä jeesustelua tossa nyt oli?
Jos joku kaahaa bussilla miljoonaa, niin minkäs minä voin. Syvältähän se on, mutta itse yritän vastuuni kantaa ja se riittää.
Quote
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2734 on: 10.09.07, 12:39 »

Edelleen perään vastausta tähän. Onko ne aikataulut nyt kaikki kaikessa vai ei? Osa viesteistäsi (Sami) haiskahtaa siltä, ettei aikatauluilla olisi mitään merkitystä ja turvallisuus olisi pääasia. Osa viesteistä taas kertoo, että aikatauluista myöhästyminen syö pois omia (osin lakisääteisiä) taukoja jne...


Eipä ne ole. Tottakai se myöhässä oleminen syö tauot, jos huonosti käy niin menee puolet ruokatunnistakin vielä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2735 on: 10.09.07, 12:41 »

Kysytkö todella tosissasi?

No, tämä juttu pyörii yhtä suurta kehää, joten yritän astua taas takaisin tarkkailuasemiin.

Kysyn kyllä tosissani, missä vaiheessa linja-auto tulee alle ja missä vaiheessa takanatuleva ajaa päälle? Missä toi raja menee? Olen muutaman kerran tänne kirjoittanut, että kuka siinä tekee väärin, jos takana tuleva runttaa pedaalin lattiaan tarkotuksena estää bussin pääsy tämän auton eteen. MIssä se raja menee, kuka tuli alle ja kuka ei tullut alle?
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2736 on: 10.09.07, 12:45 »

Vaihtoi kaistaa. Sen Scania merkkisen yhdistelmän takana olisi ollut kilometritolkulla tilaa mutta vissiin oltiin kumpikin kuolleessa kulmassa tai jotain.

Voipi olla, mene ja tiedä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2737 on: 10.09.07, 12:47 »


Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and then beat you with experience.

Joopajoo, kylläpä sinä teet itestäsi näillä kommenteilla fiksun.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2738 on: 10.09.07, 13:00 »

Niin kaipa sitä aina selitys löytyy jos bussi on jotain kaltoin kohdellut. Joku tuskasteli täällä joskus, että kun vilkku on vasemmalle ja mitään ei tapahdu ja oli ilkeä tilanne sitten pysähtyä ja odottaa ja mitään ei tapahdu.
Väärinähän se on noin tehdä, ja tottakaihan se tahalleen heti tehdäänkin, ilman muuta että varmasti saadaan takana tuleva ottamaan patin ottaan.
Mutta jos ovet tekee temput, niin siinä on hetken aikaa ihan tarpeeksi tekemistä, että mistä se ovien temppuilu johtuu.

Miksi vilkutetaan vasemmalle kun ovet ovat vielä auki?

Quote
En olisi uskonut, että olet ihan noin järkähtämätön tässä kaistajutussa. Et anna siis tilaa kellekään, jos kaistan päästä yritetään hivuttautua jonoon. Hyvä homma. Ammattilaisen asenne se sullakin näköjään on tohon asiaan.

Lukihäiriöstä tässä nyt selkeästi taitaa olla kysymys. Puhehan oli siitä että posotetaan kiihdytyskaistaa tai jotian muuta tilapäistä kaistaa oikealta kaikista ohi ja sitten siellä kaistan lopussa tullaan takaisin sekaan. Kyllä se ****ttaa katsoa kun ruuhkassa ajelet alle 20km/h ja sitten joku ajaa 80km/h oikealta ohi ja parin sadan metrin päässä kiilaa siellä eteen sitten. Kyllähän sillä tavalla saa omaa ruuhkassa ajoa nopeutettua mutta se on epäreilua kaikkia muita kohtaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2739 on: 10.09.07, 13:03 »

Eipä ne ole. Tottakai se myöhässä oleminen syö tauot, jos huonosti käy niin menee puolet ruokatunnistakin vielä.

Kerrataan vähän vielä faktaa.

Autonkuljettajan yhtämittainen pisin työaika on 5,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.
Autonkuljettajan yhtämittainen pisin ajoaika on 4,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.

Millä tavalla aikataulussa myöhässä oleminen syö nämä tauot? Kerro nyt ihan suoraan. Jooko.

Aika lojaali täytyy olla isäntää kohtaan, että ruokatunnin tekee töitä. Maksetaanko siitä erikseen, että ruokatunnin tekee töitä vai onko ruokatunti palkaton?
Pages: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1