Keskustelua liikenteestä

<< < (545/3019) > >>

juksii:

Oikeasti, kokeilkaapa vaikka viikko tai pari ajella vailla stressiä, ja jos joku provosoi, niin älkää välittäkö. Heilauttakaa vaikka morjens, ei keskarilla !

Siinä vaiheessa kun väistää kylkeen tulevaa bussia nopealla jarrutuksella ja peilissä äsken näkynyt "Scania" teksti onkin enää vain "an" ja samalla oma pikkuinen kyselee takapenkillä että mitä sää isi teet, alkaa verenpaine hiukan nousta vaikka kuinka yrittäis olla ihan cool vaan.

Oikeasti en kyllä stressaa liikenteessä. Joustoa löytyy yleensä vaikka toiselta puolelta ei löytyisikään. Busseja ja teiniritsoja kohtaan alkaa olla kyllä joustot joustettu. Rekkakuskeja täytyy kyllä kehua. Rekalla kun tuntuu pystyvän antamaan tilaa vaikka toisella on pienempi auto. Tosin itämaalaiset kuskit on sitten oma lukunsa.

Autopilot:

Tosin itämaalaiset kuskit on sitten oma lukunsa.

Itämaalaiset kuskit vetää keikkapalkalla, mitä enemmän ehtii ajaa vuoroja sen enemmän rahaa kertyy tilille. Yhdeltä keikalta Pietari - Hankoo - Pietari kertyy noin 250€ tilille, eli siinä kyllä haluaa ajaa sen muutaman reissun kuukaudessa. Yhteen reissuun menee se kaksi vuorokautta. En ihmettele jos he kokevat ajavansa sterssin alla ja kiireessä.

Mikko86:

Sulla ei oikeasti taida olla paljoakaan henkilökohtasta ajokokemusta, ihan itsenäistä ajoa takana liikenteessä?
Seuraileppa aikasikuluksi henkilöautojen toimintaa ja mietiskele niitten tekemisten motiiveja, mahdollisia seurauksia ja piittaamattomuuksia. Mutta olikos se niin, että sulla ei vielä ole ajokorttia vai miten tämä nyt meni?

D-kortti valitettavasti puuttuu. Ehkä sitten joskus? Kortti ollu nelisen vuotta, ja tulee ajeltua työkseen kuorkilla/pakulla.

Henkilöautoilijoilta ei voi odottaa täydellisiä ajosuorituksia, luulisi työkseen ajavan bussikuskin ymmärtävän tämän seikan.

odo:
Ompa taas suhteellisen aivokuollutta touhua nopeusrajoitusmerkkien käytöstä havaittavissa Oulussa. Moottoritiellä on nyt 2vko ollut 80 rajoitukset "työmaan" takia. OK. Siellä vaan ei enää ole mitään työmaata, kaistamerkitkin valmiit.

On se varmaan hienoa jättää ne sinne kun kukaan niitä ei enää kunnioita, varsinki sitten ku oikeasti olisi syytä noudattaa kun oikeasti on työmaa. Hyvin kyllä ampuvat itseään jalkaan tällä touhulla ja nopeusrajoitusten kunnioitus vähenee entisestään...

Aaltonen:
Kiireestä:
Niin, jos jollakin on niin jumalaton kiire työhaastatteluun ym, että on kiire ja tilaa ei anneta, miksei tämmönen tapaus sitten aikaisemmin liikenteeseen lähtenyt?
Okei jos ei vaan kerkeä niin ei kerkeä, mutta sitten ei pidä olettaa, että määränpäässä ollaan ajallaan.....

Henri tuossa mainitsi tosta änkeämisestä pysäkiltä Kehällä ja Hämpällä.
No joo mitenköhän sieltä sitten pitäisi lähteä loppupeleissä, ettei takana tulevat joudu jarruttelemaan? Odotat kilometrin välin, että et mene kenenkään alle? Hämpällä on ihan turha luulla, että sieltä muita hidastamatta pysäkiltä pääset pois. Sama on Kehä 3:sella tai Ykkösellä. Ruuhkassa on sitten eri juttu, hiljakseen ja silleensä se pitäisi mennä, mutta en sitten tiedä miten muut kuskit asiat tekee.

Niin korostan, kun en keskustassa liiemmin linja-autolla ajele, minkäs minä sille voin, ettei sielä ole meillä linjaa tarjolla? Joten oon väärä ihminen kommentoimaan siihen, miten keskustassa lähtevät pysäkeiltä.

Jaa että kaahaavat Askistossa linjaa ajellessa. Tostakaan en tiedä mitään enempää, koska ei tule sielä ajeltua. Mutta jotainhan on ratin takana pielessä, jos sillä tiellä saa tauluun 60kmh linja-autolla? Itse ajelin tänään Westendin pikkuteitä ja kyllä sielä se 30-40kmh on ihan tarpeeksi. Ei sielä kovempaa uskalla ajaa kun ei suojateille ja pihateille liiemmin nää kuin vasta kohdalla. Tosin paikalliset menee kyllä ohi vastakkaista kaistaa käyttäen kun ei ole aina pysäkkisyvennyksiä. Ohi mennään vaikka olisi mikä tilanne päällä ja vauhdilla. Sama koskee Espoon muutamia pikkuteitä, joilla linjaa tulee ajeltua.

Jooh tosta aikataulussa ajamisesta sen verran, että en tarkottanut sillä sitä, että pitää sitten kaahata kun hullu ja vetää omat liikennesäännöt hihasta, jos ollaan myöhässä. Sitten ollaan myöhässä jos ollaan, mutta onkohan sellasta kuskia olemassakaan, joka ei yrittäisi matkaansa jotenkin jouduttaa? Kiusaus ajaa punasiin tai ohittaa joku rajotuksia noudattava sen takia, että säästyis minuutti aikaa, on aika suuri vai onko?

Niin näistä kollegoista, tottakai tulee nähtyä kaikenlaista työpäivän aikana, mutta itseäni tässä edustan ja tottakai saan oman mietteeni antaa tänne vai saanko?
Kun täällä sanotaan miten törkeästi tullaan Kehällä kiihdytyskaistan päästä jonoon, niin en tiedä mitä tohonkin pitäisi sanoa. Jos joku sitä nyt törkeänä pitää niin ole hyvä vaan.

Aijai....tässä tulee heti tässä mieleen ne ihanat henkilöautoilijat, joilla on kai kiire kauppaan tai kotiin tai hakemaan muksut tarhasta tai jotain vastaavaa, kun pitää Kehä 3:sellakin bussikaistaa vetää 100kmh tunnissa koko jonon ohi sinne kiihdytyskaistan päähän vilkuttamaan takasin jononsekaan.......
Jokainen voi käydä tossa 15-17 välissä Tuupakan sillalla kattomassa sitä hommaa..... Kumma ettei siitä kukaan täällä mitään avaudu, luulisi sapettavan istua sielä ruuhkassa ja katsoa kun autoa lappaa bussipysäkin kautta jonon toiseen päähän ja lujaa?
Mutta sen sijaan tuo bussin tulo kaistan päästä vilkun kera ottaa jengiä pattiin....joo o.

Joonan kanssa oon samaa mieltä tosta miljonaa jonon ohi ja jarru kiinni jonon sekaan toiminnasta. Se on sitä se, ihmiset on kiireisiä ja osa ei jaksa tai halua jonotella sen enempää. Ikävä kyllä siitä seuraa juuri se, että tilaa ei saa. Ja se sitten näkyy nähtävästi myös linja-autoille näissä tilanteissa.
Tuli mieleen tässä Kehä 1:seltä talvella kun Leppävaarasta liittyvät Tapiolaan päin Kehä 1:Selle. Siinä oli autoja pari kaistallista liittymässä suoraan poikittain keskellä suoraan menevää kaistaa. Mietin vaan, että miksei porukka ajellut rauhassa sinne kaistan päähän ja ollen näin tukkimatta koko väylää kun sinne ruuhkaan on niin kiire seisomaan? No joo se siitä.

Ei sillä sen enempää merkitystä ole, ajellaan ja tullaan kun keretään. Ja itse en kyllä tossa tilanteessa, jos myöhässä olen ala mitään omia sääntöjä soveltamaan, ehkä joku muu sitten mutta on se tullut opittua, että hosumalla ei mitään voita.

Vai en nää ongelmia, onelmiahan ois vaikka miten paljon, osa johtuu puhtaasti siitä, "ettei ole rahaa" tehdä mitään muutamille jutuille.
Tottakai sapettaa nähdä kollegoiden tekemisiä, jos näkee jotain räikeää väärin tehtävän, mutta minkäs minä sille mahdan. Ei me pulmusia olla tuola, eikä ole rahtaritkaan, eikä taksit, ei kukaan. Kyllä minä vastuuni tiedän, se riittää mulle. En jaksa tollasia "ei tajuta vastuuta" juttuja edes lukea, koska se on päällimmäisenä mielessä kuitenkin, ainakin itsellä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page