Keskustelua liikenteestä

<< < (549/3019) > >>

Joona:
Quote

Niin kaipa sitä aina selitys löytyy jos bussi on jotain kaltoin kohdellut. Joku tuskasteli täällä joskus, että kun vilkku on vasemmalle ja mitään ei tapahdu ja oli ilkeä tilanne sitten pysähtyä ja odottaa ja mitään ei tapahdu.
Väärinähän se on noin tehdä, ja tottakaihan se tahalleen heti tehdäänkin, ilman muuta että varmasti saadaan takana tuleva ottamaan patin ottaan.
Mutta jos ovet tekee temput, niin siinä on hetken aikaa ihan tarpeeksi tekemistä, että mistä se ovien temppuilu johtuu.


Miksi vilkutetaan vasemmalle kun ovet ovat vielä auki?

Quote

En olisi uskonut, että olet ihan noin järkähtämätön tässä kaistajutussa. Et anna siis tilaa kellekään, jos kaistan päästä yritetään hivuttautua jonoon. Hyvä homma. Ammattilaisen asenne se sullakin näköjään on tohon asiaan.

Lukihäiriöstä tässä nyt selkeästi taitaa olla kysymys. Puhehan oli siitä että posotetaan kiihdytyskaistaa tai jotian muuta tilapäistä kaistaa oikealta kaikista ohi ja sitten siellä kaistan lopussa tullaan takaisin sekaan. Kyllä se ****ttaa katsoa kun ruuhkassa ajelet alle 20km/h ja sitten joku ajaa 80km/h oikealta ohi ja parin sadan metrin päässä kiilaa siellä eteen sitten. Kyllähän sillä tavalla saa omaa ruuhkassa ajoa nopeutettua mutta se on epäreilua kaikkia muita kohtaan.

Joona:
Quote

Eipä ne ole. Tottakai se myöhässä oleminen syö tauot, jos huonosti käy niin menee puolet ruokatunnistakin vielä.

Kerrataan vähän vielä faktaa.

Autonkuljettajan yhtämittainen pisin työaika on 5,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.
Autonkuljettajan yhtämittainen pisin ajoaika on 4,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.

Millä tavalla aikataulussa myöhässä oleminen syö nämä tauot? Kerro nyt ihan suoraan. Jooko.

Aika lojaali täytyy olla isäntää kohtaan, että ruokatunnin tekee töitä. Maksetaanko siitä erikseen, että ruokatunnin tekee töitä vai onko ruokatunti palkaton?

hynkel:
Quote

Kerrataan vähän vielä faktaa.

Autonkuljettajan yhtämittainen pisin työaika on 5,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.
Autonkuljettajan yhtämittainen pisin ajoaika on 4,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.

Millä tavalla aikataulussa myöhässä oleminen syö nämä tauot? Kerro nyt ihan suoraan. Jooko.

Aika lojaali täytyy olla isäntää kohtaan, että ruokatunnin tekee töitä. Maksetaanko siitä erikseen, että ruokatunnin tekee töitä vai onko ruokatunti palkaton?


Työaikalain 605/1996 6 luvun "Lepoajat ja sunnuntaityö" 28 § 3 momentti kuuluu:

Moottoriajoneuvon kuljettajalle on annettava jokaista 5 tunnin 30 minuutin pituista työjaksoa kohti vähintään 30 minuutin pituinen tauko yhdessä tai kahdessa erässä.

Aaltonen:
Quote

Miksi vilkutetaan vasemmalle kun ovet ovat vielä auki?

Lukihäiriöstä tässä nyt selkeästi taitaa olla kysymys. Puhehan oli siitä että posotetaan kiihdytyskaistaa tai jotian muuta tilapäistä kaistaa oikealta kaikista ohi ja sitten siellä kaistan lopussa tullaan takaisin sekaan. Kyllä se ****ttaa katsoa kun ruuhkassa ajelet alle 20km/h ja sitten joku ajaa 80km/h oikealta ohi ja parin sadan metrin päässä kiilaa siellä eteen sitten. Kyllähän sillä tavalla saa omaa ruuhkassa ajoa nopeutettua mutta se on epäreilua kaikkia muita kohtaan.



Joskus nuo ovet saattaa tehdä jäynät, ovet menee kiinni mutta ponnahtavat takas auki, kun olet juuri vasemmalle pistänyt vilkun. Tällästä kun sattuu niin siinä saattaa mennä "rytmi" sekasin ja sitten menee hetki, että taas tajuaa mitä tapahtuu. Nyt varmasti joku ajattelee, että miten voi huomata myöhässä tollaset jutut, mutta jos olet jo keskittynyt liikkeelle lähtöön ja tuleekin tollanen "TÖKS" kohta rytmiin, niin siinä voi hyvinkin unohtua vilkku vasemmalle, vaikka laittaa ovia kiinni vasta uudemman kerran.


No joo noin kun sen selitit, niin pattiinhan tuo ottaa muakin. Ja on todellakin syvältä.
Silti hyväksyn tuon linja-autojen puolelta täysin, koska ei niillä taida oikeen mahdollisuutta pysäkiltä takaisin Kehälle tulla?
Mutta kyllä tossa joka kerta kun olen Tuupakan suoralla jonotellut, niin kyllä se huvituttaa katsoa niitä, jotka posottaa sen bussipysäkkikaistan miljoonaa ja takasin sinne vilkkupäällä. Tai sitten niitä, jotka kiertää tämän "rikoksen" ajamalla liittymän ylös ja samantien alas ja takasin jonoon.

Aaltonen:
Quote

Kerrataan vähän vielä faktaa.

Autonkuljettajan yhtämittainen pisin työaika on 5,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.
Autonkuljettajan yhtämittainen pisin ajoaika on 4,5 tuntia, jonka jälkeen on pidettävä 45 minuutin tauko.

Millä tavalla aikataulussa myöhässä oleminen syö nämä tauot? Kerro nyt ihan suoraan. Jooko.

Aika lojaali täytyy olla isäntää kohtaan, että ruokatunnin tekee töitä. Maksetaanko siitä erikseen, että ruokatunnin tekee töitä vai onko ruokatunti palkaton?


Fakta ymmärretty ja tiedetty. No jos sulla on lähtö 17.45 Martsarista ja olet 17.40 vielä Kehä 3:Sella, niin kaipa siinä aikalailla myöhässä seuraavalle kiekalle lähdetään, joten tauko mennyttä ja ehkä jopa seuravankin siivun tauko samantien, jos huonosti käy.
No oli lojaali tai ei, mutta jos olet vaikkapa Turuntiellä Karakallion kohdalla kellon ollessa 12.30, jolloin ruokatauon pitäisi alkaa, niin ei siinä voi muuta kun ajaa sinne Leppävaaraan, meni niin kauan kuin meni ja se on pois ruokatauosta se. Koska ei sitä ruokatauon jälkeistä lähtöä siirrellä.
Riippuu vähän tauon pituudesta onko palkaton tai ei, mutta jos pahasti menee yli, niin työajaksi merkitään ylittynyt osa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page